7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مایکل_جکسون
🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
7.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حوزه علمیه در تل آویو😳😳😳
(دانشگاه تکفیری)
دانشگاه ابوبکر بغدادی تروریست
و جولانی تروریست و امثالهم 😔😔
بله همه تروریست ها توسط رژیم حرامزاده صگیونیستی تعلیم داده میشود.
🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
1.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طب رو یاد بگیرید تا نيازمند مراجعه به شیادان و کلاهبرداران و دغلبازان بهداشت جمهوری اسلامی ایران نباشيد
واقعیت نظام سلامت ما از زبان نماینده مردم
🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
استفاده از گازوئیل در نوشابههای گازدار
رئیس انجمن صنایع غذایی ایران:
برای گازدار کردن نوشابه از سوختهای فسیلی مانندسوزاندن گازوئیل استفاده میشود.
👌وزارت بهداشت دقیقا کجایی؟!
🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
دانشمندان طبقه کاملا جدیدی از آنتی بادی ها را در بدن شتر کشف کرده اند که می تواند از موانع خونی مغز عبور کند و به بافت مغز برسد این یافته می تواند انتقال داروهای بیماری آلزایمر به مغز را بهبود بخشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، این آنتی بادی که به طور طبیعی در انواع مختلف شتر وجود دارد، می تواند به درمان افراد مبتلا به آلزایمر کمک کند.
"پی یر لافای" محقق موسسه پروتئین های نوترکیب Pasteur, PF پاریس که در این مطالعه حضور دارد، می گوید: این بررسی زیست شناختی، مسیر جدیدی را به سوی راه حل های درمانی ابتکاری و نوین برای بیماریهایی مانند آلزایمر و یا تومورهای مغزی می گشاید.
بابت وکسلر استاد پزشکی دانشگاه ویل کورنل در نیویورک و مجری این تحقیقات می گوید: اهمیت این مطالعه از آن جهت است که این راهبرد جدید بتواند به ابزار مفیدی برای عبور از موانع خونی مغز برای اهداف تشخیصی و درمانی تبدیل شود.
محققان شترها را مورد بررسی قرار داده و آنتی بادی را در بدن آنها کشف کردند که به طور طبیعی و بدون نیاز به دستکاری شیمیایی می تواند از موانع خونی مغز عبور کند.
تحقیقات بیشتر نشان داد پس از انکه این آنتی بادی ها به موفقیت وارد مغز می شوند به بافت مغزی منتشر می شوند تا به هدف که این مطالعه استروسیت ها بود برسند.
این تحقیق برای نخستین بار نشان داد تحت شرایط فیزیولوژیکی طبیعی یک آنتی بادی در مغز موجود زنده نفوذ می کند.
نتایج این تحقیقات درنشریه FASEB منتشر شده است.
کد خبر 1712568
🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
هدایت شده از دارُ السَّلام🌴
#بخشــاول
سلام علیکم
پیرو نقدی که نویسنده محترم کانال موسسۀ فقه الطّب راجع به استفاده از آیه ۵۹ سوره انعام و کلام حجت الاسلام علی کشوری در یکی از مکتوبات الگوی پیشرفت اسلامی (الگوی فقهی علامت شناسی و تشخیص بیماریها / ص۱۹) منتشر کردهاند، نقد ایشان به دلائلی که اشاره خواهد شد وارد نیست:
✍ اوصاف رطب" و "یابس" دو وصف متناقض اند که کل موجودات به نحوى تحت یکى از این دو مندرجند. از این رو این تعبیر کنایه از کل موجودات مىباشد و اشاره به موجودى خاص ندارند. یک موجود نمىتواند در آنِ واحد هم مصداقى براى این باشد و هم مصداقى براى آن، پس جمع میان رطب و یابس در آیه کریمه کنایه از کل موجودات است. از سوى دیگر چون یک موجود مىتواند گاهى تَر و گاهى خشک باشد، این تعبیر مىتواند کنایه از علم الهی به کلیه تحولات و تغییرات عالم ماده قلمداد شود.
ضمن اینکه آیات و روایات پشتیبان برای این امر هم موجود است...
برخی روایات ذیل آیه شریفه هم گواه بر این مطلب است؛
👈الصّادق (علیه السلام)- إنّ اللَّه قال لِموسی (علیه السلام): وَ کَتَبْنا لَهُ فِی الأَلْواحِ مِن کُلِّ شَیْءٍ وَ لم یقل: کُلَّ شَیْءٍ و فی عیسی (علیه السلام) وَ لِأُبَیِّنَ لَکُم بَعضَ الَّذِی تَختَلِفُونَ فِیهِ و قال فی عَلیّبنأَبِیطالب (علیه السلام) وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ. و قال وَ لَا رَطْبٍ وَ لَا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ فَعِند علیّ (علیه السلام) عِلمُ کُلّ رَطبٍ وَ یابسٍ. (الصراط المستقیم / الاحتجاج...)
امام صادق (علیه السلام)- خداوند به موسی (علیه السلام) فرمود: و برای او در الواح اندرزی از هر موضوعی نوشتیم. (اعراف/۱۴۵). و نفرمود: «هر موضوعی». و در مورد عیسی (علیه السلام) [فرمود]: تا برخی از آنچه را که در آن اختلاف دارید روشن کنم. (زخرف/۶۳). و در مورد علیّبنابیطالب (علیه السلام) فرمود: کسی که علم کتاب [و آگاهی بر قرآن] نزد اوست. (رعد/۴۳). و فرمود: وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ؛ پس علم هر تر و خشکی نزد علی (علیه السلام) است.
👈الصّادق (علیه السلام)- مِصبَاحُ الأَنوَارِ بِإِسنَادِهِ إِلَی المُفَضَّلِ قَالَ: دَخَلتُ عَلَی الصّادِقِ (علیه السلام) ذَاتَ یَومٍ فَقَالَ لِی یَا مُفَضَّل هَل عَرَفتَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) و عَلِیّاً (علیه السلام) و فَاطِمَةً (سلام الله علیها) و الحَسَنَ (علیه السلام) و الحُسَینَ (علیه السلام) کُنهَ مَعرِفَتِهِم قُلتُ یَا سَیِّدِی و ما کُنهُ مَعرِفَتِهِم قال یَا مُفَضَّلُ مَن عَرَفَهُم کُنهَ مَعرِفَتِهِم کَانَ مؤمِناً فِی السَّنَامِ الأَعلَی قال قُلتُ عَرِّفنِی ذَلِکَ یا سَیِّدِی قال یا مُفَضَّلُ تَعلَمُ أَنَّهُم عَلِمُوا مَا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ و جَلَّ و ذَرَأَهُ و بَرَأَهُ و أَنَّهُم کَلِمَهًُْ التَّقوَی و خُزَّانُ السَّمَاوَاتِ و الأَرَضِینَ و الجِبَالِ و الرِّمَالِ و البِحَارِ و عَلِمُوا کَم فِی السَّمَاءِ مِن نَجمٍ و مَلَکٍ و وَزنِ الجِبَالِ و کَیلِ مَاءِ البِحَارِ و أَنهَارِهَا و عُیُونِهَا و ما تَسقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلَّا عَلِمُوهَا و لا حَبَّةٍ فِی ظُلُماتِ الأَرضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ وَ هُوَ فِی عِلمِهِم وَ قَد عَلِمُوا ذَلِک. (تاویل الآیات / تفسیر البرهان)
امام صادق (علیه السلام)- مفضّل گوید: روزی خدمت امام صادق (علیه السلام) رسیدم به من فرمود: «آیا محمّد و علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) را خوب میشناسی»؟ عرض کردم: «شناسایی واقعی آنها چگونه است». فرمود: «ای مفضّل هرکس آنها را با کنه معرفت بشناسد در درجه اعلی مؤمن خواهد بود». عرض کردم: «آقا مرا به کنه معرفت ایشان آشنا کن». فرمود: «مفضّل! آیا میدانی آنها از آنچه خدا آفریده، اطّلاع دارند و آنها کلمهی تقوی و خازنان آسمانها و زمینها و کوهها و ریگستانها و دریاها هستند. و میدانند در آسمان چقدر ستاره و فرشته است. و وزن کوهها و مقدار آب دریاها و نهرها و چشمهها و هر برگی که بیافتد را آنها میدانند؛ وَ لا حَبَّةٍ فِی ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ؛ همه را میدانند و به آن اطّلاع دارند».
👈الکاظم (علیه السلام)- أَمَّا الکِتابُ المُبِینُ فَهُوَ أَمِیرُالمُؤمِنِینَ (علیه السلام). / (الکافی)
امام کاظم (علیه السلام)- کِتابٍ مُبِینٍ حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است.
✍ این آیه شریفه جزو #آیاتــتوصیفی قرآن کریم است و همه اشیاء عالم هم متصف به وصف خشکی یا تری هستند و خالی از این دو نمیباشند، و علم هر تری و خشکی هم تنها نزد امیرالمومنین و اولادش است.
فلذا به استفاده حاج آقای کشوری از آیه شریفه خدشهای وارد نیست.
✍نکته آخر:
مطالعۀ آیات و روایات (خصوصا آیات و روایاتِ توصیفی) بر مبنای #قواعدــفقهــالبیان قابل فهم تر است و دقیقتر صورت میگیرد.
هدایت شده از دارُ السَّلام🌴
#بخشــدوم
#پیشنهادــتأمّل!
أَبِي رَحِمَهُ اَللَّهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنِ اَلسَّيَّارِيِّ : أَنَّ بَعْضَ أَهْلِ اَلْمَدَائِنِ كَتَبَ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْمَاضِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَسْأَلُهُ عَنِ اَلصَّلاَةِ عَلَى اَلزُّجَاجِ قَالَ فَلَمَّا نَفَذَ كِتَابِي إِلَيْهِ فَكَّرْتُ فَقُلْتُ هُوَ مِمَّا أَنْبَتَتِ اَلْأَرْضُ وَ مَا كَانَ لِي أَنْ أَسْأَلَ عَنْهُ قَالَ فَكَتَبَ لاَ تُصَلِّ عَلَى اَلزُّجَاجِ فَإِنْ حَدَّثَتْكَ نَفْسُكَ أَنَّهُ مِمَّا أَنْبَتَتِ اَلْأَرْضُ فَإِنَّهُ مِمَّا أَنْبَتَتِ اَلْأَرْضُ وَ لَكِنَّهُ مِنَ اَلرَّمْلِ وَ اَلْمِلْحِ وَ هُمَا مَمْسُوخَانِ . (📚 علل الشرایع ج ۲، ص ۳۴۲)
🔸ترجمه :... بعضى از اهل مدائن محضر ابى الحسن ماضى (حضرت موسی بن جعفر) عليه السّلام نامهاى نوشت و در آن پرسيد: خواندن نماز روى شيشه چطور است؟ نويسنده نامه مىگويد: وقتى نامهام محضر مبارك امام عليه السّلام رسيد با خود انديشيدم و گفتم: شيشه از اشيايى است كه جزء نبات الارض است و من نمىبايد سؤال مىكردم؛ زيرا بر نبات الارض خواندن نماز و سجده بر آن جايز است. بارى امام عليه السّلام در جواب نوشتند: بر شيشه نماز مخوان و اگر در نفست خطور كرده كه شيشه از نبات الارض است، پس بدان اگر چه شيشه از نبات الارض مىباشد ولى ماده اصلى آن شن و نمك است و اين دو بر ماهيت اصلى خود باقى نمانده و تغيير كردهاند. مؤلّف اين كتاب(صدوق رحمة اللّٰه عليه)مىگويد: هر شن و نمكى ممسوخ و متغيّر نيست بلكه شن و نمكى كه شيشه را از آن مىسازند تغيير يافتهاند...
✍ در روایت مذکور، سوال اصلی در رابطه با حکم سجده کردن بر شیشه است...
لکن امام علیه السلام با موضوع شناسی دقیق ماهیت شیشه، تضمّناً به نحوه استحصال و ساخت شیشه از طبیعت نیز اشاره میکنند. «وَ لَكِنَّهُ مِنَ اَلرَّمْلِ وَ اَلْمِلْحِ..» (حتی در علم امروز هم شن یا ماسه و نمک، جزو مواد اصلی تشکیل دهندۀ برخی شیشهها هستند...)
ضمن اینکه مخالفتی با چنین استفادهای از روایت مذکور نداریم!
والسلام علیکم و رحمة الله
🖊شاگرد مدرسه هدایت / ۹ آبان ۱۴۰۴
4.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اندر مضرات گوش کردن به توصیههای طب شیمیائی:
مگر مردم موش آزمایشگاهی دکترها هستند؟
از کجا معلوم مصرف این ویتامین آخری دیگر تالی فاسدی نداشته باشد؟
#علوم_پوزیتویستی
🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir
هدایت شده از دورههای طب اسلامی | استاد قاسمی
✨ فراخوان چالش ترک ناهار ✨
😉تو هم میخوای یه سبک
تغذیه قرآنی رو تجربه کنی؟✌️🏻
📖 {وَلَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیهَا بُكْرَةً وَعَشِیًّا}
آنان، صبحگاهان و شامگاهان
روزی ویژه خویش را دارند.
🔹آیه ۶۲ سوره مبارکه «مریم»
تأکید بر خوردن دو وعده غذا در
شبانهروز دارد. تأکید قرآن بر این
واقعیت علمی است🌿
امیرالمؤمنین علی علیهالسلام:
هرکه جاودانگی میخواهد که البته
برای غیر خدا جاودانگی نیست باید
چاشت را زود و شام را دیرتر بخورد.
(منظور، پس از تاریک شدن هواست) 🌙
مزایای نخوردن ناهار:
¹تعادل طبایع مادر
²تعادل طبایع پایه
³تعادل طبایع تابع
⁴تولید ریح صالح
⁵افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن 💪🏻
⁶پیشگیری و درمان چاقی⚖️
⁷پیشگیری و درمان چربی خون🩸
⁸پیشگیری و درمان کبد چرب🍃
⁹پیشگیری و درمان ضعف حافظه🧠
¹⁰پیشگیری و درمان غلبه دم🌡️
¹¹پیشگیری از فشار زیاد به معده🫀
¹²پاکسازی معده🌸
¹³پیشگیری و درمان قندخون و دیابت 🍯
¹⁴افزایش کارایی و قدرت پردازش مغز ⚡
ترک ناهار باعث تقویت بدن، ایجاد
نشاط و جوانی، تناسب اندام و طول
عمر میشود.
براساس مبانی طب اسلامی، وعده
ناهار به شرط خوردن صبحانه گرم و
مقوی و شام مناسب، باید حذف شود🍲🌙
📚 منابع:
الدعوات، ص۷۵، ح۱۷۶
الامالی، ص۶۶۶، ح۱۳۹۵
شرح نهج البلاغه، ج۱۹، ص۱۲۴
حالا نوبت ماست که امتحانش کنیم!😍
بیا باهم تو «چالش ترک ناهار» شرکت کنیم 💫
سبکتر، سالمتر، نزدیکتر به تعادل الهی 🌿
کنجکاوی بدونی بقیه بعد از حذف
ناهار چه حسی پیدا کردن؟😍
بزن رو هشتگ:
#تجربه_حذف_ناهار و خودت ببین 💫
یادت نره عضو کانال بشی تا تو هم
تجربهت رو واسمون بنویسی💚🥰
🟡بزرگترین کانال دورههای طب اسلامی
«استاد قاسمی»
https://eitaa.com/joinchat/390398256Cd970dd4d5d
.
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⛔️ فائو و Who ارزش نان طیب و سالم را نمی دانند!/ تولید و پخت نان در کشور دارای پنج اشکال اساسی است:
۱- دستکاری ژنتیکی گندم + حذف سبوس و جوانه در فرآیند تولید نان
۲- اضافه کردن مواد مُضر فرآوان به آرد
۳- تخمیر خمیر به وسیله مواد شیمایی
۴- پخت نان بر روی آهن
۵- استفاده از گندمی که زکات آن داده نشده است!
#نظام_سازی_فقهی
#الگوی_فقهی_تولید_نان
#برنامه_فقهی_تولید_نان
https://eitaa.com/olgou4
3.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ریشه اتفاقات سودان از زبان «جبريل ابراهيم» وزیر دارایی سودان:
«ریشه جنگ سودان در منطقه و حتی امارات نیست؛
ریشه این جنگ یهود و غرب است که میخواهند خاورمیانه جدید را شکل دهند»
🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی
ایتا👇🏻👇🏻
→https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
تلگرام👇🏻
→https://t.me/t124ir