eitaa logo
T124.ir
8.1هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
186 فایل
🇮🇷اولین خبرگزاری طب و تمدن اسلامی کانال منبع در تلگرام : https://telegram.me/t124ir مطالب این کانال،از جریانات مختلف بارگزاری میشود، صحت و سقم و رد و قبول آن با شما فرهیختگان محترم هست. تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/3458990347Cfc4971374f
مشاهده در ایتا
دانلود
4.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🟠چرا توی هیئت‌ها عدس پلو نذری میدن؟ ▪️امام رضا علیه السلام بنقل از پدرانش از پیامبرﷺ فرمودند: برشما باد عدس، زیرا که مبارک و مقدس‌است دل را نرم و‌اشک‌چشم را زیاد مینماید، هفتاد پیغمبر او را مبارک‌گردانیده‌اند که آخر آنها عیسی بن مریم است. 📜متن عربی علیکم بالعدس، فأنه مُبارک، مقدس یَرِق القلب و یکثر الدمعة و قد مبارک فیه سبعون نبیاً آخرهم عیسی بن مریم 📚بحارالأنوار ج 44ص 285 🟡بزرگترین کانال دوره‌های طب اسلامی «استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/390398256Cd970dd4d5d .
هدایت شده از درمان شدگان طب اسلامی{استاد قاسمی}
‌ سلام و نور وقتتون بخیر باشه إن شاءالله که در صحت و سلامت کامل بسر ببرید🌱 دوستان زیادی در پیوی درمورد نحوه ویزیت مجازی سوال میکنن درصورتی که قصد اخذ نوبت ویزیت مجازی طب اسلامی، توسط استاد محمدمهدی قاسمی دارید به آیدی زیر مراجعه کنید👇🏻 🩺 @Admin_Vizit 🩺 @Admin_Vizit ‌‌ 💌کانال درمان شدگان طب اسلامی{استاد قاسمی} https://eitaa.com/joinchat/3182363167C2f33944d39
قال الامام الصادق(علیه السلام): «لم یرضع الحسین من فاطمة علیه السّلام و لا من أنثی، کان یؤتی به النّبیّ فیضع إبهامه فی فیه فیمصّ منها ما یکفیها الیومین و الثّلاث، فنبت لحم الحسین علیه السّلام من لحم رسول اللّه و دمه صلّی اللّه علیه و اله.» امام حسین علیه السّلام از فاطمه علیها السّلام و هیچ زن دیگر هم شیر نخورد، او را به خدمت حضرت رسالت صلّی اللّه علیه و آله آوردند، حضرت انگشت ابهام خود را در دهان او می‌گذاشت، از ابهام آن حضرت آنقدر میمکید که دو، سه روز او را کافی بود، پس گوشت و خون آن حضرت از گوشت و خون رسول خدا روئید. 📚الکافی، باب مولد الحسین بن علی علیهم السلام، حدیث ۴ 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی ایتا👇🏻👇🏻 →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158 تلگرام👇🏻 →https://t.me/t124ir
💎شغل علما چه بود؟💎 ⭕️ برخی از مسولان حوزه های علمیه کشور گفته اند:«فروشندگی و کشاورزی و دامداری در شان روحانیت نیست». وزیر بهداشت مستعفی هم گفته بود:«طبابت و پزشکی در شأن روحانیت نیست»! دادگاه ویژه روحانیت هم از «دخالت روحانیون در تجارت دارو و تغذیه ابراز نگرانی کرده بود»! واقعا چه تصوری از عالمان به قرآن و حدیث در اذهان ایجاد کرده اند که چنین توهماتی را برای جامعه بوجود آورده است؟! ✔️در یک بررسی تحقیقی، بیش از ۱۰۰ عنوان شغلی برای راویان حدیث و اصحاب ائمه علیهم السلام احصاء شده است که نشان می‌دهد بیشتر علمای شیعه در شغل های گوناگون فعال بوده اند و بیشترین شغل ایشان هم تجارت یا همان عمل در حوزه ی مکاسب و متاجر بوده است: عناوین ذیل برخی از مشاغل مشاهیر فقها، رجال و اصحاب معصومین علیهم السلام می باشد که با جستجو در نرم افزارهای تخصصی رجال و حدیث میتوانید مصادیق این مشاغل را ببینید فهرست برخی از این مشاغل اهل علم بدین شرح است: عطار (عطر فروش) تمار (خرما فروش) وشاء (ابریشم فروش) زیات (روغن فروش) خیاط (دوزندگی) صفار (مسگر) نجار (چوب فروش) حداد (آهنگر) خباز (نانوا) فلاح ،زارع (کشاورز) طباخ (آشپز) قناد (شیرینی فروش) صباغ (رنگرز) سماک (ماهی فروش) سمان (روغن فروش) عصار (روغن کش) شحام (شحم فروش) علاف (علوفه فروش) صحاف (کتاب ساز و فروش) فخار (کوزه فروش) بزاز (پارچه فروش) قزاز (ابریشم فروش) رزاز (برنج فروش،مسگر) نخاس (مرکب فروش) حناط (گندم فروش) وراق (فروشنده و سازنده نوشت افزار) خفاف (کفش فروش) حذاء (کفش فروش) طحان (آسیابان و آرد فروش) دقاق (آسیابان و آرد فروش) قماط (قنداقه ساز) فراء (پوستین دوز و فروش) قلاء (تولید کننده ظروف و فروشنده) نحاس (مسگر) لحام (گوشت فروش) قصاب (ذابح و گوشت فروش) حجام (حجامتگر) جصاص (گچ کار) اسفاط (سبد فروش) سمال (سرمه فروش) بقال (خواربار فروش) خراط (چوب تراش و فروش) غواص (دریانورد) سراج (زین فروش،سلاح فروش) صراف (طلافروش) جمال (کرایه دهنده شتر) جلاب (باربر) حناط (گندم فروش) قداح (کاسه گر) جوان(فروشنده جون) حلال (روغن کنجد فروش) کفاش (کفش فروش) بناء (ساختمان ساز) خلال (سرکه فروش) نقار (منبت کار) نقاش (رنگار) خواص (زنبیل باف) دلال (واسطه فروش) سکاک (گاوآهن ساز) قصار (جامه کوب) متطبب (پزشک) بیطار (دامپزشک) مجبر(شکسته بند) ابزاری (ابزار فروش) صیرفی (طلافروش) قاضی (دادگستر) عامل (کارگزار حکومتی) والی (استاندار) حاکم (مدیر) وزیر (مشاور) معلم (آموزگار) وکیل (کفیل و معاون) حارس (نگهبان) منجم (ستاره شناس) مقنی (چاه کن) تاجر (بازرگان) جوالیقی (جوال دوز و فروش) ناقد (صراف پول) صیقل (ابزار تیزکن) حمار (باربر) خراز (کفش دوز، کفاش) طیار (؟) حجال (فروشنده مزون عروس) کاتب (نویسنده) لولوئی (مروارید فروش) صائغ (زرگر) مکاری (کرایه دهنده مرکب) حلوانی (شیرینی فروش) بیاع الارز (برنج فروش) بیاع اکیسه (کیسه فروش) بیاع الرندج (پوست فروش) بیاع القلانس (کلاه فروش) بیاع الزطی (پارچه فروشی هندی) بیاع السابری (پارچه فروش) بیاع الهروی (پارچه فروشی) بیاع الغزل (نخ و ریسمان فروش) بیاع القطن (پنبه فروش) بیاع الکسیه (لباس فروش) بیاع الاکفان (کفن فروش) بیاع النماط (زیرانداز و پوشاک فروش) بیاع البان (بان فروش) بیاع الجواری (کنیز فروشی) بیاع القصب (نی فروش) بیاع الطعام (اغذیه فروش) بیاع البطیخ (میوه فروش) بیاع المصاحف (کتاب فروش) بیاع الخرق (کهنه فروش) بیاع الحلل (زیور فروش) بیاع الحبر (نوشت افزار فروش) بیاع الولو (مروارید فروش) 👌برای نمونه خوب است بدانیم: میثم تمار یعنی میثم خرما فروش بوده. صلت بن حجاج صیرفی یعنی صراف بوده. هشام بن حکم پارچه فروش. محمد بن معروف هلالی، ابریشم فروش. حسن بن علی بن زیاد، لباس فروش. ابن بی رافع، کاتب. علی بن یقطین، ابزار فروش. فضیل بن یسار، تاجر . ابن ابی عمیر، پارچه فروش. عبدالله بن مغیره، ابریشم فروش. صفوان بن یحیی، پارچه فروش بوده اند اگر اسامی بالا را نمیشناسید فقط برای نمونه عرض می‌شود که: فضیل بن یسار در اصطلاح رجالیون و اصولیون از "اصحاب اجماع" حساب میشود. یعنی کسی در فقاهت و وثاقت ایشان شکی ندارد. مدتی خواست کار خود را که بزاری بود کنار بگذارد امام صادق علیه السلام فرمودند: مغازه ات را باز کن و از خداند روزی بخواه.(صدوق، من لایحضر فقیه، ج3 ص 165) ✍🏻 م.م.ق 🌱کانال محمدمهدی قاسمی https://eitaa.com/joinchat/1563558641C16d10abe80
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی ایتا👇🏻👇🏻 →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158 تلگرام👇🏻 →https://t.me/t124ir
7.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حوزه علمیه در تل آویو😳😳😳 (دانشگاه تکفیری) دانشگاه ابوبکر بغدادی تروریست  و جولانی تروریست و امثالهم 😔😔 بله همه تروریست ها توسط رژیم حرامزاده صگیونیستی تعلیم  داده میشود. 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی ایتا👇🏻👇🏻 →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158 تلگرام👇🏻 →https://t.me/t124ir
1.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طب رو یاد بگیرید تا نيازمند مراجعه به شیادان و کلاهبرداران و دغل‌بازان بهداشت جمهوری اسلامی ایران نباشيد واقعیت نظام سلامت ما از زبان نماینده مردم 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی ایتا👇🏻👇🏻 →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158 تلگرام👇🏻 →https://t.me/t124ir
استفاده از گازوئیل در نوشابه‌های گازدار رئیس انجمن صنایع غذایی ایران: برای گازدار کردن نوشابه‌ از سوخت‌های فسیلی مانندسوزاندن گازوئیل استفاده میشود. 👌وزارت بهداشت دقیقا کجایی؟! 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی ایتا👇🏻👇🏻 →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158 تلگرام👇🏻 →https://t.me/t124ir
دانشمندان طبقه کاملا جدیدی از آنتی بادی ها را در بدن شتر کشف کرده اند که می تواند از موانع خونی مغز عبور کند و به بافت مغز برسد این یافته می تواند انتقال داروهای بیماری آلزایمر به مغز را بهبود بخشد. به گزارش خبرگزاری مهر، این آنتی بادی که به طور طبیعی در انواع مختلف شتر وجود دارد، می تواند به درمان افراد مبتلا به آلزایمر کمک کند. "پی یر لافای" محقق موسسه پروتئین های نوترکیب Pasteur, PF پاریس که در این مطالعه حضور دارد، می گوید: این بررسی زیست شناختی، مسیر جدیدی را به سوی راه حل های درمانی ابتکاری و نوین برای بیماریهایی مانند آلزایمر و یا تومورهای مغزی می گشاید. بابت وکسلر استاد پزشکی دانشگاه ویل کورنل در نیویورک و مجری این تحقیقات می گوید: اهمیت این مطالعه از آن جهت است که این راهبرد جدید بتواند به ابزار مفیدی برای عبور از موانع خونی مغز برای اهداف تشخیصی و درمانی تبدیل شود. محققان شترها را مورد بررسی قرار داده و آنتی بادی را در بدن آنها کشف کردند که به طور طبیعی و بدون نیاز به دستکاری شیمیایی می تواند از موانع خونی مغز عبور کند. تحقیقات بیشتر نشان داد پس از انکه این آنتی بادی ها به موفقیت وارد مغز می شوند به بافت مغزی منتشر می شوند تا به هدف که این مطالعه استروسیت ها بود برسند. این تحقیق برای نخستین بار نشان داد تحت شرایط فیزیولوژیکی طبیعی  یک آنتی بادی در مغز موجود زنده نفوذ می کند.  نتایج این تحقیقات درنشریه FASEB منتشر شده است. کد خبر 1712568 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی ایتا👇🏻👇🏻 →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158 تلگرام👇🏻 →https://t.me/t124ir
هدایت شده از دارُ السَّلام🌴
سلام علیکم پیرو نقدی که نویسنده محترم کانال موسسۀ فقه الطّب راجع به استفاده از آیه ۵۹ سوره انعام و کلام حجت الاسلام علی کشوری در یکی از مکتوبات الگوی پیشرفت اسلامی (الگوی فقهی علامت شناسی و تشخیص بیماری‌ها / ص۱۹) منتشر کرده‌اند، نقد ایشان به دلائلی که اشاره خواهد شد وارد نیست: ✍ اوصاف رطب" و "یابس" دو وصف متناقض‌ اند که کل موجودات به نحوى تحت یکى از این دو مندرجند. از این رو این تعبیر کنایه از کل موجودات مى‌باشد و اشاره به موجودى خاص ندارند. یک موجود نمى‌تواند در آنِ واحد هم مصداقى براى این باشد و هم مصداقى براى آن، پس جمع میان رطب و یابس در آیه کریمه کنایه از کل موجودات است. از سوى دیگر چون یک موجود مى‌تواند گاهى تَر و گاهى خشک باشد، این تعبیر مى‌تواند کنایه از علم الهی به کلیه تحولات و تغییرات عالم ماده قلمداد شود. ضمن اینکه آیات و روایات پشتیبان برای این امر هم موجود است... برخی روایات ذیل آیه شریفه هم گواه بر این مطلب است؛ 👈الصّادق (علیه السلام)- إنّ اللَّه قال لِموسی (علیه السلام): وَ کَتَبْنا لَهُ فِی الأَلْواحِ مِن کُلِّ شَیْءٍ وَ لم یقل: کُلَّ شَیْءٍ و فی عیسی (علیه السلام) وَ لِأُبَیِّنَ لَکُم بَعضَ الَّذِی تَختَلِفُونَ فِیهِ و قال فی عَلیّ‌بن‌أَبِی‌طالب (علیه السلام) وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ. و قال وَ لَا رَطْبٍ وَ لَا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ فَعِند علیّ (علیه السلام) عِلمُ کُلّ رَطبٍ وَ یابسٍ. (الصراط المستقیم / الاحتجاج...) امام صادق (علیه السلام)- خداوند به موسی (علیه السلام) فرمود: و برای او در الواح اندرزی از هر موضوعی نوشتیم. (اعراف/۱۴۵). و نفرمود: «هر موضوعی». و در مورد عیسی (علیه السلام) [فرمود]: تا برخی از آنچه را که در آن اختلاف دارید روشن کنم. (زخرف/۶۳). و در مورد علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) فرمود: کسی که علم کتاب [و آگاهی بر قرآن] نزد اوست. (رعد/۴۳). و فرمود: وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ؛ پس علم هر تر و خشکی نزد علی (علیه السلام) است. 👈الصّادق (علیه السلام)- مِصبَاحُ الأَنوَارِ بِإِسنَادِهِ إِلَی المُفَضَّلِ قَالَ: دَخَلتُ عَلَی الصّادِقِ (علیه السلام) ذَاتَ یَومٍ فَقَالَ لِی یَا مُفَضَّل هَل عَرَفتَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) و عَلِیّاً (علیه السلام) و فَاطِمَةً (سلام الله علیها) و الحَسَنَ (علیه السلام) و الحُسَینَ (علیه السلام) کُنهَ مَعرِفَتِهِم قُلتُ یَا سَیِّدِی و ما کُنهُ مَعرِفَتِهِم قال یَا مُفَضَّلُ مَن عَرَفَهُم کُنهَ مَعرِفَتِهِم کَانَ مؤمِناً فِی السَّنَامِ الأَعلَی قال قُلتُ عَرِّفنِی ذَلِکَ یا سَیِّدِی قال یا مُفَضَّلُ تَعلَمُ أَنَّهُم عَلِمُوا مَا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ و جَلَّ و ذَرَأَهُ و بَرَأَهُ و أَنَّهُم کَلِمَهًُْ التَّقوَی و خُزَّانُ السَّمَاوَاتِ و الأَرَضِینَ و الجِبَالِ و الرِّمَالِ و البِحَارِ و عَلِمُوا کَم فِی السَّمَاءِ مِن نَجمٍ و مَلَکٍ و وَزنِ الجِبَالِ و کَیلِ مَاءِ البِحَارِ و أَنهَارِهَا و عُیُونِهَا و ما تَسقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلَّا عَلِمُوهَا و لا حَبَّةٍ فِی ظُلُماتِ الأَرضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ وَ هُوَ فِی عِلمِهِم وَ قَد عَلِمُوا ذَلِک. (تاویل الآیات / تفسیر البرهان) امام صادق (علیه السلام)- مفضّل گوید: روزی خدمت امام صادق (علیه السلام) رسیدم به من فرمود: «آیا محمّد و علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) را خوب می‌شناسی»؟ عرض کردم: «شناسایی واقعی آن‌ها چگونه است». فرمود: «ای مفضّل هرکس آن‌ها را با کنه معرفت بشناسد در درجه اعلی مؤمن خواهد بود». عرض کردم: «آقا مرا به کنه معرفت ایشان آشنا کن». فرمود: «مفضّل! آیا می‌دانی آن‌ها از آنچه خدا آفریده، اطّلاع دارند و آن‌ها کلمه‌ی تقوی و خازنان آسمان‌ها و زمین‌ها و کوه‌ها و ریگستان‌ها و دریاها هستند. و می‌دانند در آسمان چقدر ستاره و فرشته است. و وزن کوه‌ها و مقدار آب دریاها و نهرها و چشمه‌ها و هر برگی که بیافتد را آن‌ها می‌دانند؛ وَ لا حَبَّةٍ فِی ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ؛ همه را می‌دانند و به آن اطّلاع دارند». 👈الکاظم (علیه السلام)- أَمَّا الکِتابُ المُبِینُ فَهُوَ أَمِیرُالمُؤمِنِینَ (علیه السلام). / (الکافی) امام کاظم (علیه السلام)- کِتابٍ مُبِینٍ حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است. ✍ این آیه شریفه جزو قرآن کریم است و همه اشیاء عالم هم متصف به وصف خشکی یا تری هستند و خالی از این دو نمی‌باشند، و علم هر تری و خشکی هم تنها نزد امیرالمومنین و اولادش است. فلذا به استفاده حاج آقای کشوری از آیه شریفه خدشه‌ای وارد نیست. ✍نکته آخر: مطالعۀ آیات و روایات (خصوصا آیات و روایاتِ توصیفی) بر مبنای قابل فهم تر است و دقیق‌تر صورت میگیرد.
هدایت شده از دارُ السَّلام🌴
! أَبِي رَحِمَهُ اَللَّهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنِ اَلسَّيَّارِيِّ : أَنَّ بَعْضَ أَهْلِ اَلْمَدَائِنِ كَتَبَ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْمَاضِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَسْأَلُهُ عَنِ اَلصَّلاَةِ عَلَى اَلزُّجَاجِ قَالَ فَلَمَّا نَفَذَ كِتَابِي إِلَيْهِ فَكَّرْتُ فَقُلْتُ هُوَ مِمَّا أَنْبَتَتِ اَلْأَرْضُ وَ مَا كَانَ لِي أَنْ أَسْأَلَ عَنْهُ قَالَ فَكَتَبَ لاَ تُصَلِّ عَلَى اَلزُّجَاجِ فَإِنْ حَدَّثَتْكَ نَفْسُكَ أَنَّهُ مِمَّا أَنْبَتَتِ اَلْأَرْضُ فَإِنَّهُ مِمَّا أَنْبَتَتِ اَلْأَرْضُ وَ لَكِنَّهُ مِنَ اَلرَّمْلِ وَ اَلْمِلْحِ وَ هُمَا مَمْسُوخَانِ . (📚 علل الشرایع ج ۲، ص ۳۴۲) 🔸ترجمه :... بعضى از اهل مدائن محضر ابى الحسن ماضى (حضرت موسی بن جعفر) عليه السّلام نامه‌اى نوشت و در آن پرسيد: خواندن نماز روى شيشه چطور است‌؟ نويسنده نامه مى‌گويد: وقتى نامه‌ام محضر مبارك امام عليه السّلام رسيد با خود انديشيدم و گفتم: شيشه از اشيايى است كه جزء نبات الارض است و من نمى‌بايد سؤال مى‌كردم؛ زيرا بر نبات الارض خواندن نماز و سجده بر آن جايز است. بارى امام عليه السّلام در جواب نوشتند: بر شيشه نماز مخوان و اگر در نفست خطور كرده كه شيشه از نبات الارض است، پس بدان اگر چه شيشه از نبات الارض مى‌باشد ولى ماده اصلى آن شن و نمك است و اين دو بر ماهيت اصلى خود باقى نمانده و تغيير كرده‌اند. مؤلّف اين كتاب(صدوق رحمة اللّٰه عليه)مى‌گويد: هر شن و نمكى ممسوخ و متغيّر نيست بلكه شن و نمكى كه شيشه را از آن مى‌سازند تغيير يافته‌اند... ✍ در روایت مذکور، سوال اصلی در رابطه با حکم سجده کردن بر شیشه است... لکن امام علیه السلام با موضوع شناسی دقیق ماهیت شیشه، تضمّناً به نحوه استحصال و ساخت شیشه از طبیعت نیز اشاره میکنند. «وَ لَكِنَّهُ مِنَ اَلرَّمْلِ وَ اَلْمِلْحِ..» (حتی در علم امروز هم شن یا ماسه و نمک، جزو مواد اصلی تشکیل دهندۀ برخی شیشه‌ها هستند...) ضمن اینکه مخالفتی با چنین استفاده‌ای از روایت مذکور نداریم! والسلام علیکم و رحمة الله 🖊شاگرد مدرسه هدایت / ۹ آبان ۱۴۰۴
4.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اندر مضرات گوش کردن به توصیه‌های طب شیمیائی: مگر مردم موش آزمایشگاهی دکترها هستند؟ از کجا معلوم مصرف این ویتامین آخری دیگر تالی فاسدی نداشته باشد؟ 🌐کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی ایتا👇🏻👇🏻 →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158 تلگرام👇🏻 →https://t.me/t124ir