eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
87.3هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
4هزار ویدیو
99 فایل
🔹 کاری از موسسه جهادی مصباح با مدیریت حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @tabligh_arzan 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔸نشر مطالب آزاد است
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ شبهه ۱۰۰۴ گفتم امام جعفر صادق كه بود؟ گفت: بنيانگذار فقه شيعه و از عالم ترين امامان شيعه. گفتم خب اگر ايشان خیلی علم داشته اند، آيا كتابی كه نگارش ايشان باشد و ميزان علم وی را آشكار سازد موجود هست؟ گفت: نه، خودشان كتابی ننوشته اند، ولی بيش از شش هزار دانشجو داشته اند. گفتم پس چرا كتابی ننوشته اند؟ از ارسطو كه بيش از دو هزار سال پيش می زيسته كتاب ارغنون، و از افلاطون كتاب ١٢جلدی جمهوريت به جا مانده كه ميزان علم آنها را آشكار می سازد. چطور در مورد ايشان اينگونه نيست؟ گفت: خلفای ظالم وقت اجازه ی نگارش به ايشان نمی داده اند. گفتم پس با اين جو اختناق چگونه شش هزار دانشجو داشته اند؟ گفت: نمی دانم، ولی از ايشان احاديث بسياری به جا مانده است. گفتم در كجا آمده؟ گفت: در كتاب بحارالانوار مجلسی و چند كتاب ديگر. گفتم مجلسی در چه قرنی می زيسته؟ گفت: حدودا ٤ قرن پيش. گفتم او از كجا به علم اين امام رسيد، در حالی كه حدود ٩ قرن بينشان فاصله بوده و كتابی از امام هم در دسترس نبوده؟ گفت: زياد كنجكاوی نكن. 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ 🔹 حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔻صرف نظر از اشتباهات متنی در این شبهه، باید دانست که تنها راه کشف میزان علم یک فرد نگارش کتاب نیست، بلکه میزان دانش افراد را می‌توان از طرق دیگر مانند پرورش شاگردان و نیز دانشی که به طور شفاهی به نسل های بعدی منتقل شده شناسایی کرد و چه بسا این روشها مؤثرتر باشد، چون درباره کتاب، ممکن است گفته شود دیگری نوشته و به دروغ به امام صادق علیه‌السلام نسبت داده‌اند. 🔻با این مقدمه یادآوری می‌شود که اولاً برخی از کتاب‌های نام برده شده مانند "ارغنون" این طور نیست که مانند کتاب های امروزی توسط ارسطو به نگارش در آمده باشد، بلکه نوشته‌های پراکنده‌ای از وی بوده که توسط شاگردانش جمع‌آوری شده است. ثانیاً برخی از پژوهشگران حدود ۲۴ كتاب به امام علیه السلام نسبت می‌دهند مانند «رسالة فی علم الصناعة و الحجر المكرم» که فردی آلمانی به نام «دكترروسكا» در سال ۱۹۲۴ میلادی آن را به زبان آلمانی ترجمه و تحت عنوان «جعفر صادق امام شیعیان، كیمیاگر عربی» در هایدبرگ به چاپ رسانده است. 🔻ثالثاً امام صادق علیه السلام شاگردانی داشته که بعضاً پدر علوم جدید محسوب می‌شوند مانند جابر بن حیان که پدر علم شیمی است و به تصریح خودش از شاگردان امام صادق علیه السلام بوده است. (فهرست ابن ندیم ص۴۲۰) 🔻امام به شاگردان خود مطالبی آموزش داده که نشانگر احاطه حضرت بر زیست شناسی، انسان شناسی، نجوم و ... می باشد مانند آنچه مفضل بن عمر جمع آوری کرده و امروز در کتابی تحت عنوان «توحید مفضل» چاپ شده است. 🔻از امام صادق علیه‌السلام دانش فقه یادگار مانده که برخی آموزه‌های حقوقی و جزایی آن قرن‌ها بعد در بشر تثبیت شد مانند اصل برائت، اصل قانونی بودن جرم و مجازات، قاعده عدم عطف قانون بماسبق و... 🔻از اینها گذشته و از تمام تعاریف بزرگان مذاهب گوناگون از امام صادق علیه السلام که بگذریم، اساساً علم و فضیلت اصلی امام صادق و بقیه پیشوایان شیعه، علم قرآن است که موجب سعادت اخروی و جاودانه انسان می‌شود. اما چون سطح درک افرادی مانند شبهه افکن فوق، در این حد نیست و تنها علوم مادی را علم می‌دانند، به این نکته بسنده می‌شود که طبق آیه ۴۰ سوره نمل، «کسی که قطره‌ای از علم قرآن را داشته باشد می‌تواند تخت بزرگی را در یک چشم بر هم زدن از یمن به فلسطین منتقل کند. این در حالی است که ائمه‌ی اطهار عالِم به همه‌ی اسرار قرآنند». همچنین طبق روایات، تمام علوم بشر تا زمان ظهور، در برابر علمی که امام زمان علیه السلام برای بشریت به ارمغان می آورد دو بیست و هفتم (کمتر از ده درصد) است. (مختصر البصائر، ص ۳۲۰) 🔹اما اینکه گفته شده احادیث امام صادق علیه‌السلام در کتاب‌هایی با فاصله ۹ قرنی به دست ما رسیده، یک ادعای جاهلانه یا مغرضانه است. احادیث ایشان ابتدا در کتاب‌هایی با قدمت بیش از هزار و صد سال و بیشتر ثبت شده (مانند کتاب کافی) که همه‌ی آن‌ها "سند متصل" تا خود زمان امام صادق علیه‌السلام دارد. (سند متصل یعنی می‌دانیم چه کسانی به طور کتبی یا شفاهی حدیث را به نسل های بعدی منتقل کرده اند و خصوصیات فردی آنها از نظر صداقت، عدالت، مذهب و... چگونه بوده است). کتاب بحارالانوار و تمام کتاب‌های قرون بعد، احادیث کتاب های قدیمی مانند کافی را صرفاً بازنویسی کرده و با نظم و فصل بندی جدیدی عرضه کرده‌اند نه اینکه مستقیماً احادیث را به امام صادق علیه‌السلام و آن هم پس از ۱۰۰۰ سال نسبت دهند. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شایعه فیلم پرواز سوخو-۳۵ در تهران ✅ واقعیت اخیرا فیلمی جعلی در شبکه‌های مجازی منتشر شده که در آن یک جنگنده سوخو-۳۵ روسی در آسمان تهران و مهرآباد در حال پرواز است. طی بررسی‌های صورت گرفته این فیلم ساختگی و جعلی است. برای توضیح بیشتر به این پیوند مراجعه کنید 👇 https://tn.ai/2882112 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
همه چی می‌پرستند غیر از خدا 🆔 @Shobhe_Shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید| نحوه‌ی جستجوی شبهات پاسخ داده شده در کانال لطفاً پیش از ارسال هرگونه شبهه، ابتدا یکی از کلماتِ خاصِ شبههٔ مدنظر را در کانال جستجو کنید. به احتمال زیاد شبهه مدنظر یا نظیر آن را پیدا خواهید کرد. 🆔 @Shobhe_ShenaSi
اینم یه تفاوت دیگه بین تاج و عمامه! 🆔 @Shobhe_Shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاری که علیزاده با زیباکلام کرد واقعا بیرحمانه بود 🆔 @Shobhe_Shenasi
خدایا شاهد باش .... 🆔 @Shobhe_Shenasi
قرار گرفتن این آشغالا بین دو تا سطل آشغال اتفاقی نیست 😂 فقط نمی‌دونم دو تا سطل آشغال گذاشتن که زنونه مردونه ش کنند یا چی ؟ ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
18.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ رهبر انقلاب به این سوال که وظیفه یک دانشجوی مطلوب و دارای همت بلند و آینده‌نگر چیست؟ سه‌شنبه ۲۹ فروردین 🆔 @Shobhe_Shenasi
دو توصیه مهم امشب رهبر انقلاب به جوانان دانشجو ▪️قصدتان دیده شدن نباشد رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: 🔹قصد دانشجو دیده شدن نباشد؛ ــ ببینید این را من تأکید میکنم ــ نه شخص دانشجو نه تشکل دانشجویی اینجور نباشد که یک حرفی را بزند برای اینکه دیده بشود. 🔹این بی‌برکت میکند کار را، حرف را بی‌برکت میکند، بی‌اثر میکند و ضرر هم دارد. 🔹در فضای مجازی غرق نشوند؛ خب حالا فضای مجازی با همه‌ی حرفهایی که گفته میشود در کشور وجود دارد. 🔹شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. بعضی‌ها نشسته‌اند که از طرف فضای مجازی سیل‌وار، تحلیل و خبر و مطلب و مبنا به اینها داده بشود این غلط است. 🔹شما روی فضای مجازی سوار شوید، شما فضای مجازی را هدایت کنید، شما فکر و خبر و تحلیل به فضای مجازی بدهید نه به عکس. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
❌ شبهه ۱۱۴۷ سرتاسر فقه را بگردید محال است دلیلی برای این دو جمله پیدا کنید... ✅ پاسخ اولا بعید میدانم این آقا سر تا سر فقه را دیده باشد وگرنه اندکی شم فقهی پیدا می‌کرد تا چنین شبهه واضح البطلانی را نپراکند! اما فرض کنید اینطور است. سرتاسر فقه را بگردید حتما پیدا نمی‌کنید که اگر مغازه‌ای مثلاً دستور بهداشت را برای کاشی کردن دیوار مغازه را رعایت نکرد، باید آن را بست!! یا اینکه هیچ جای فقه نیامده که باید پشت چراغ قرمز توقف کرد. یا اینکه دانشجو اگه سه جلسه غیبت کرد، حق امتحان دادن ندارد!! آنچه در فقه آمده (و این آقا ندیده یا نمی‌خواهد ببیند) این است که هر فعل حرامی متناسب با تشخیص حاکمیت، مجازات دارد. مجازات هم روش‌های گوناگونی دارد از جمله پلمپ. لازم به ذکر است که اینگونه قوانین همه جای دنیا وجود دارد. البته در جامعه‌ای بر اساس ارزشهای آن، بی‌حجابی دلیل پلمپ مغازه می‌شود، در جایی کاشی نکردن آن. یعنی اصل آن را عقل می‌پذیرد (اگر باشد) 🆔 @Shobhe_Shenasi
درباره رفراندوم .mp3
1.47M
بسیاری از کانال های معاند درباره فرمایش حضرت آقا مبنی بر عدم امکان برگزاری همه پرسی (رفراندوم) در موضوعات مختلف شبهه افکنی می‌کنند. پاسخ کوتاهی از حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم در این زمینه را بشنوید 🆔 @Shobhe_Shenasi