eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
96 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️انتشار برخی محتواهای عجیب (اشرافی‌گری، ابتذال و ...) در سریال‌های نمایش خانگی موجب اعتراض مخاطبین و منقدین شده است. 🔰 به ما می آموزد هر محصولی که تحت عنوان محصول فرهنگی عرضه می شود، برای استفاده و بخصوص ما مفید نیست. 📣 یادمان باشد خانواده خود را خودمان مشخص کنیم. منبع کاریکاتور: خبر فوری @savad_rasaneh
8.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹بیانات رهبر انقلاب به مناسبت ۲۱ شهریور روز سینما 🔰سینما، کلید پیشرفت؛ سوء استفاده از سینما در دنیای غرب؛ روز ملی سینما و یاد و خاطره هنرمندان متعهد این هنر گرامی باد. 🎥📽 @savad_rasaneh
🔰دوره های هنری رسانه ای پاییز معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی 📣ثبت نام: eshragh.ir @savad_rasaneh
🔔 نشست تخصصی و برگزار می‌شود به همت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «حوزه و فضای مجازی»، ⏱ سه‌شنبه، ۲۵ شهریور، ساعت ۱۱ صبح 📌در خبرگزاری حوزه برگزار می‌شود. @savad_rasaneh
🔰 هر یک دقیقه در اینترنت چه می‌گذرد؟ @savad_rasaneh
🔻در نشست تخصصی حوزه و فضای مجازی در خبرگزاری حوزه بیان شد: ◻️تصمیمات فضای مجازی سیاسی شده است ◻️برخی از سیاستمداران از فقدان شبکه ملی اطلاعات بهره سیاسی می‌برند ◻️با رفتن کرونا همه چیز به حالت قبل بر نمی گردد ◻️کرونا پیشران پیوند بیشتر بشر با فضای مجازی ◻️با تغییر وزیر مشکلات ما حل نمی شود ◻️در معادلات انفورماتیک و هوش مصنوعی نهادهای رسمی حوزه پیشران بودند ◻️فقه فضای مجازی هنوز توسعه نیافته است ◻️نمی توانیم حوزه علمیه منهای فضای مجازی داشته باشیم ◻️فروش پهنای باند آمریکایی به شبکه های داخلی! مشروح نشست: https://hawzahnews.com/x9PTN @savad_rasaneh
📚 دوازدهمین شماره از آثار پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی با عنوان «وضعیت شناسی پژوهش های زنان و فضای مجازی» اثر فاطمه کریمی دردشتی در پورتال پژوهشگاه منتشر شد. 📌برای دریافت گزارش بر روی لینک زیر کلیک کنید: b2n.ir/942156 📌برای دریافت گزارش‌های منتشر شده از سوی پژوهشگاه بر روی لینک زیر کلیک کنید. b2n.ir/55046 منبع: @oisc_majazi @savad_rasaneh
🚨 چرا افراد عکس سلفی منتشر می کنند؟ چه کسانی بیشتر عکس سلفی منتشر می کنند؟ @savad_rasaneh
📖 مقام معظم رهبری: مقوله بسیار مهمی است. البته من به کارهای و تصویری ، ، یا از این قبیل چیزها خیلی اعتقاد دارم؛ اما کتاب نقش مخصوصی دارد. جای کتاب را هیچ چیزی پر نمی کند. 🔰سهم صفحه‌های از نشر کشور چقدر است؟ @savad_rasaneh
🔺حواستان به این مثلث باشد ◾️ یعنی کمی بعد و قبل رویدادها را دیده و بررسی کنیم. وقتی بنا داریم از هشتگی حمایت کنیم در نظر بگیریم این هشتگ در نهایت چه تبعاتی ایجاد می‌کند؟ به سود کیست؟ به ضرر کیست؟ من درباره اصل ماجرا چه می‌دانم؟ این دانسته‌های من برگرفته از شنیده‌هاست یا بر اساس تحقیق و بررسی؟ آیا قبل از جریان سازی‌ رسانه‌ای درباره آن موضوع چیزی خوانده یا شنیده بودم؟ و... ◾️هشتگ را شاید برخی‌ها از سر دلسوزی یا نداشتن علم به اصل موضوع مورد استفاده قرار دادند اما به محض حمایت چهره‌هایی مانند نتانیاهو، ترامپ، پامپئو، بایدن، مریم رجوی، فرح پهلوی، رضا پهلوی و موج بی‌امان رسانه‌های فارسی زبان را دیدیم باید به عنوان یکی از نشانه‌های از موضوع فاصله می‌گرفتیم. امروز همان هشتگ و همان جریان رسانه‌ای موجب تشدید تحریم‌ها بر ایران و صدور قطعنامه علیه کشور شده است. 📣اما نگاهی به عملکرد برخی شبکه‌های فارسی زبان درباره نوید افکاری ⬅️اینستاگرام ایران‌اینترنشنال = حدود ۳۵ درصد از مطالب این صفحه در طول یک هفته به نوید افکاری اختصاص داشته و از ۲۲ تا ۲۸ شهریور از ۲۶۶ پست منتشر شده ۹۴ پست آن مرتبط با نوید افکاری بوده است. ⬅️اینستاگرام بی‌بی‌سی فارسی = در طول یک هفته بی‌بی‌سی، ۳۳۰ مطلب در اینستاگرامش منتشر کرد که ۴۷ پست آن به نوید افکاری اختصاص داشت. از مجموع ۳۸ مطلبی که در ۲۳ شهریور در اینستاگرام بی بی سی منتشر شد، ۱۱ پست به این قاتل اختصاص داده شد، یعنی از هر ۳ پست یک مطلب درباره نوید افکاری بوده است. ⬅️ من‌و‌تو = ۲۰ درصد مطالب صفحه این شبکه در اینستاگرام به نوید افکاری اختصاص داشته است. این شبکه در طول یک هفته مذکور ۲۹۵ پست اینستاگرامی منتشر کرده که ۵۹ پست آن در حمایت از نوید افکاری بوده است. ✅به این سوالات فکر کنید به نظر شما آیا افراد نام برده و رسانه‌های مورد اشاره دلشان برای نوید افکاری سوخته است؟ آیا دلشان برای مردم سوخته است؟ آیا این جریان‌سازی با هدف تشدید فشار بر مردم ایران صورت نگرفته است؟ چرا یک فرد به یکباره برای برخی جریانات و رسانه‌ها مهم می‌شود؟ ما کجای این بازی ایستاده‌ایم؟ کنشگری رسانه‌ای ما چه میزان دقیق است؟ و... 💠حواستان به مثلث «رسانه‌ها و سیاست‌مداران خارجی»، «برخی سیاسیون داخلی» و «برخی سلبریتی‌ها» باشد. هرگاه این مثلث فعال شد مخاطب هوشمند چند قدم از موضوع فاصله گرفته، احساساتی نشده و موضوع را از زوایای مختلف و بدون تعصب بررسی می‌کند. ✍️معصومه نصیری @asrehooshmandi @savad_rasaneh
در تابستان امسال، دوره های مختلف سواد رسانه به صورت مجازی توسط اداره کل هنر و رسانه برگزار شد. عباسعلی متولیان؛ کارشناس سواد رسانه اداره کل هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار اشراق گفت: عصری که ما در آن زندگی میکنیم را عصر رسانه ها می نامند. در این عصر دیگر مردم بخصوص طلاب و دانشجویان نمی توانند نسبت به رسانه ها با این گستره و فراگیری که همه جنبه های زندگی ما را در برگرفته است، بی تفاوت باشند. وی افزود: به همین دلیل دغدغه ای از سال ۹۴ در دفتر تبلیغات اسلامی تحت عنوان انجمن سواد رسانه شکل گرفت که به دنبال تربیت طلاب با تفکر انتقادی و با رویکرد خلاقانه و گزینش گرانه نسبت به رسانه ها بود. این دغدغه منجر به شکل گیری دوره ها و نشست هایی شد تا طلاب حوزه های علمیه در قبال رسانه ها از سواد و بصیرت کافی برخوردار شده و از انفعال و تاثیرپذیری صرف دوری کنند. ♦️ ادامه خبر در سایت زیر👇👇👇 https://b2n.ir/010008 🆔 @Eshragh_Dte @savad_rasaneh
🔰گزارش نمای باز 1398 درباره منتشر شد. گزارش «نمای باز 1398» شاخص‌ترین اطلاعات در مورد الگوی مصرف بازی‌های دیجیتیال در ایران را عرضه می‌کند. این اطلاعات مبتنی بر یک پیمایش ملی عرضه می‌شود که داده‌های خرید و استفاده از بازی‌های دیجیتال در بیش از 9200 خانوار و 3000 گیمر ایرانی را استخراج کرده است. نمونه پیمایش از تمام استان‌های کشور و به‌تفکیک مراکز استان، روستاها و شهرهای استان تشکیل شده بود. گزارش حاضر، پنجمین دوره از گزارش‌های نمای باز است که توسط مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرِک) انجام شده است. بررسی روندهای ده ساله و ارائه تصویری بزرگ از وضعیت بازیکنان ایرانی، یکی از الزامات اساسی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری است و این مهم در این گزارش و تحلیل‌های بعدی محقق خواهد شد. در «نمای باز 1398» اطلاعات مهمی در مورد ضریب نفوذ پلتفرم‌های مختلف در گروه‌های سنی مختلف، ژانرها و بازی‌های مورد علاقه بازیکنان ایرانی، میزان هزینه‌کرد برای پلتفرم‌های مختلف، و بسیاری اطلاعات دیگر ارائه شده‌اند. این گزارش نشان می‌دهد که تعداد بازیکنان ایرانی به 32 میلیون نفر رسیده و تعداد بازیکنان زن به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته است. 🔹لینک دریافت رایگان: https://direc.ircg.ir/wp-content/uploads/2020/09/PersianLandscape13990709.pdf @savad_rasaneh