انجمن سواد رسانه طلاب
🔘قدرت نظام اسلامی در تسلیم سلبریتیها ▪️برگشتن چهرههای مطرح به صداوسیما نه تنها نشانه ضعف نیست بلک
#تحلیل| #یادداشت
🔘قدرت نظام اسلامی در تسلیم سلبریتیها؛ نه، باید گفت: پرداخت هزینه
✍️محمد سلیمی
◾️وقتی به چنین افرادی هزینه گزافی داده می شود تا بیایند برنامه اجرا کنند تا به این بهانه به مخاطب القا شود که همه چیز طبیعی است و همه بیائید در انتخابات شرکت کنید (حتی شما براندازها) ؛ این متاسفانه این معنی را می دهد:
- ما مستاصلیم و ناچار ، و مخاطب نداریم پس بیائید ای نجاتبخشان! (که قطعا با آمدن این افراد اتفاقی برای مخاطب و رای نخواهد افتاد چون....)
- و متاسفانه معانی نه چندان خوب دیگر که انقلابی ها را مایوس می کند.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘قدرت نظام اسلامی در تسلیم سلبریتیها ▪️برگشتن چهرههای مطرح به صداوسیما نه تنها نشانه ضعف نیست بلک
#تحلیل| #یادداشت
🔘آیا میپذیری با دشمنت زیر یک سقف و بر سر یک سفره باشی
✍️یاس رضوانی
▫️این مطلبی که در مورد بازگشت سلبریتیها نوشته شده، در صورتی درست است که آن سلبرتیها خسارتی دیده باشند یا تنبیه شده باشند یا پشیمان. نه اینکه پیروزمندانه برگردند.
◾️سالهای قبل این کار را ما امتحان کردیم. طرف هرچه دلش میخواسات میگفت و قهر میکرد، یک مدت میرفت و دفعه بعد با قدرت بیشتر و پررویی بیشتری برمیگشت.
▫️چون دیده بود دفعه قبل هرکار دلش خواسته کرده و آب از آب تکان نخورده. حتی اینقدر وقیح میشدندکه برای بازگشتشان شرایط هم میگذاشتند. مثل جناب مدیری!
◾️این کار درست نیست.
▫️این کار فقط باعث دلخوری و دلسردی جبهه انقلاب میشود.
◾️هر کاری قاعده و قانون خاص خودش را دارد که باید رعایت شود و الا همین وضعیست که داریم میبینیم
▫️بعضی گفتهاند که نباید فضا را خالی کرد.
◾️اما این کار به معنای میدان خالی کردن نیست. بلکه گاهی اوقات نهی از منکر به این است که آن صحنه رو ترک کنی. یعنی با همین ترک کردنت پیامت را منتقل میکنی.
▫️آقای شهبازی برنامه پاورقی رو ترک کرد ولی نیروی انقلابی بیکار نمینشیند، مطمئنا کار جدیدی را در دست میگیرد. به جهاد تبیینش ادامه میدهد.
◾️گاهی اوقات ماندن نشانه بیغیرتیست!
▫️یعنی بپذیری که با دشمنت زیر یک سقف و بر سر یک سفره باشی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
👆بسم الله از اجرای برنامه پاورقی کنارهگیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم 🔺 خلاصهش اینک
14.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تحلیل| #کلیپ
🔘واکنش علی زکریائی نسبت به کلیپ اعتراض محمدرضا شهبازی مجری پاورقی!
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘قدرت نظام اسلامی در تسلیم سلبریتیها ▪️برگشتن چهرههای مطرح به صداوسیما نه تنها نشانه ضعف نیست بلک
#تحلیل| #یادداشت
🔘 توضیحی بر این متن
✍️ حمید احشام
◾️اولا: هیچ منصفی منکر رفتار خسارتبار آقایان و بانوان سلبریتی نیست اما با توجه به سطح و درک ایشان از شرایط و با توجه به مأموریت ذاتی یک سلبریتی و اعتبار و هویتی که او تماما مرهون طرفداری طرفدارانش است، نباید انتظار همراهی در شرایط بحرانی داشت.
▫️اشکال شما در این یادداشت این است که توجه به هنرمندان را یک توجه حداقلی قلمداد کردهاید و مدام سعیکردهاید عموم ملت را در مقابل ایشان قرار دهید و حال آنکه واقعیتی تلخ، حکایت از خلاف این دارد.
◾️ثانیا: صداوسیما یک رسانه است و هنرمندان با تمام فراز و نشیبهایشان، هویت و اعتبار آن هستند. نه صداوسیما فرمانداری و استانداری است که کسی برود و کسی بیاید و آب از آب تکان نخورد و نه سلبریتیها مدیران و مسئولانی هستند که با تودیع و معارفه بشود آنها را جایگزین کرد. مثلا اجرای مهران رجبی با رامبد جوان یا ایمان قیاسی با احسان علیخانی را مقایسه و مطالعه کنید تا متوجه تفاوت هنر و بیهنری شوید.
▫️آیا اگر حسن یزدانی اعتقادی خلاف داشت میشود فرد دیگری را جایگزینش کرد و سپس انتظار داشت پرچم ایران را هم برافزاید؟ مطمئن باشید موقعیت نظام در شرایط کنونی صرفا انجام وظیفه نیست بلکه کسب نتیجه هم مد نظر است. بازگشت چهرههایی که به نمایندگی عموم ملت اعتراضاتی را مطرح کردند و سپس از صداوسیما به عنوان جایگاه دولتی قهر کرده و جداشدند ، چه معنایی دارد؟؟؟؟
آیا این بازگشت به معنای اقتدار نظام نیست؟ آیا این بازگشت به معنای توجه بیشتر به صداوسیما و اقبال به آن نیست؟ آیا با مهران رجبیها میتوان صداوسیما را از رکود درآورد؟
◾️از ارزشها صحبت شد آیا با ارزشها میتوان امور را تدبیر کرد؟ چه تعداد هنرمند ارزشی یا مدیران ارزشی تولید کردهایم که اکنون توقع دارید با ازشیها امور کشور تدبیر شود! حتی امیرمومنان هم از فقدان نیروی متهعد و ارزشی به مدیران فاسق و فاجر روی آورد و فرمورد لابد لکم من امیر ولو فاجرا ... پس ضمن احترام به هنر افراد در جذب مخاطب، باید نواقصشان را برطرف کرد و نه از بیخ و بن طردشان کرد.
▫️ثالثا: قیاس ماجرای اباعبدالله علیهالسلام یا ماجرای مهعود قیاس معالفارق است اگر بخواهید قیاسی تاریخی دراینباره داشته باشید باید برخورد امیرالمومنین با عایشه یا عزل و نصب مدیران کذایی توسط ایشان را مطرح کنید
◾️خلاصه اینکه شب عید را نمیتوان با مهران رجبیها و سید خندانها گذاراند و هنرمند هم نمیتوان یک شبه تولید کرد. پس باید از ظرفیت موجود استفاده کرد. این که بسیج فقط برای اغتشاش آماده است و اهل انقلاب و درگیری است دلیل نمیشود که اداره هنری جامعه را هم دست ایشان سپرد. مشکل اصلی جامعه انقلابی اینجاست که نتوانسته است هنری تولید کند که ضمن ارزشی بودن، جذاب هم باشد.
▫️در پایان اعتراض جناب شهبازی را نمیفهمم چه اشکالی دارد که سلبریتیها باشند و شما هم باشید و سکوی رسانه را داغ کنید و ضمن پذیرش ذائقهها و سلیقههای عموم ملت، حق را نمایان سازید.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#تحلیل| #یادداشت
🔘فیلم سینمایی انیمیشن رالف خرابکار ۱
🔺نظم نو خواسته غربی برای جهان، بد بودن یا خوب بودن با معیار غربی...
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#تحلیل| #یادداشت 🔘فیلم سینمایی انیمیشن رالف خرابکار ۱ 🔺نظم نو خواسته غربی برای جهان، بد بودن یا خو
#تحلیل| #یادداشت
🔘فیلم سینمایی انیمیشن رالف خرابکار 1
✍️سید ابوالفضل موسوی
◾️یک انیمیشن که به ظاهر نشان میدهد که نباید به نگاه دیگران نسبت به خود تسلیم شد و اگر دیگران ما را فردی خرابکار (مثل رالف) و یا مریض (مثل ونلوپه) می شناسند نباید روحیه خود را از دست بدهیم و خود را خرابکار یا مریض برای همیشه بدانیم.
▫️حتی بعضی پیام فیلم را فقط داشتن اعتماد به نفس برای مخاطب اصلی فیلم یعنی کودکان و نوجوانان می دانند، بدین ترتیب که فقط داشتن اعتماد به نفس مهم است نه چیزی دیگری حتی اگر بد هستی یا خرابکار (و غیره) ولی به نظر با تلاش والف برای کمک به ونلوپه و خوش قلبی او، این فرضیه مرود باشد و کمی سختگیرانه.
◾️این فقط پیام ظاهری داستان است ولی پیام اصلی و نهان داستان چیست؟ اما پیش از پرداختن به این مسئله، سوال دیگری بوجود می آید که اصلا چرا باید در پیدا کردن پیام _ نهانی اینچنین کنکاش کرد؟ مگر یک انیمیشن چقدر مهم است؟ پاسخ این سوالات را می توان در گردش مالی این آثار پیدا کرد، وقتی فقط درآمد اکران و نمایش (قسمت اول این اثر) چیزی بالغ ۴۷۰ میلیون دلار است پس مشخصاً هدف سازندگان آن چیزی به مراتب بیش از این ها بوده است.
▫️بازی کامپیوتری رالف به نظر معرف یک جامعه کمونیستی است با شخصیت های هم قد و هم شکل، که رالف طرد شده آن تا ابد دهر است و نقش تعمیرکار به همراه چکش همیشگیاش موید این مطلب است.
◾️محیط بازی جنگی با فرماندهی زنی جسور معرف فضای غرب آسیا و جنگ ها غرب با شرارت های به اصطلاح جهانی است و در آن موجودات شرور با رنگ مشکی و سبز به خوبی تداعی کننده آن محیط به سبک هالیوود است. و شهر شکلاتی معرف غرب و آمریکا و مهد به اصطلاح آزادی و وفور نعمت.
▫️رالف فقط در اثر گذاری در سرزمین جنگ زده می تواند به مدال دست پیدا کند به مثابه نظم نوین جهانی که آمریکا برای کشورهای بلوک شرق در نظر گرفته یعنی همراهی در نقشه هایش در غرب آسیا در نابود کردن به اصطلاح اشرار این منطقه و زمانی وجه قهرمانی او تکمیل می شود که به پرنسس غربی مظلوم و مهجور کمک کند و چقدر هم این پرنسس غربی مظلوم و مهجور است، اگر بی عدالتیای در غرب هم هست، از نفوذ اراده های شیطانی است، مانند پادشاه شهر شکلاتی که بازی خود را از دست داده و سعی در بقای نامشروع خود در بازی شهر شکلاتی به جای حکومت بر حق پرنسس مظلوم و معصوم است. نمایشنامهای تمام عیار برای تطهیر چهره غرب و هژمونی آن. کشته شدن همسر فرمانده به دست حشرات موذی که باعث از دست دادن زندگی با عشق و محبت و تبدیل او به یک فرمانده سخت گیر و جسور شده نیز نشانه صحت این موضوع است.
◾️همگی این موارد در زنجیره تبلیغاتی غرب کاملا کد گذاری شده و برای مخاطب غربی بسیار آشنا می باشد و در ضمیر ناخودآگاه مخاطب شرقی در حال کاشت بوده تا در زمان مقتضی با تکمیل سایر عناصر فرهنگی در بزنگاه های اجتماعی فراخوان داده شوند.
▫️اصرار بر ساخت آثار "پرنسس" محور در کمپانی "دیزنی" و همچنین نگاه های فمنیستی همچون شخصیت های رقیب ونلوپه از سایر مسائل متواتر بر این اثر است.
یکی دیگر از نکات قابل تامل در این اثر و آثاری از این دست نمایش مرد قوی هیکل در کنار دختری نحیف و ریز نقش است که گویا در آثار نمایشی غرب در حال تثبیت به صورت یک المان ثابت دیگر فمنیستی است.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
#قلمدون
🔻برای ما ثابت شده است "هویت نویسندگان رسانهای حوزه" به ویژه هویت طلاب خبرنگار و گزارشگر و یادداشتنویس، برای متولیان نهاد عظیم حوزه "مساله" نیست.
📌البته نمیگوییم که این مسالهنبودگیِ نوشتن در حوزه عامدانه است، بی تردید حاصل رسوخ غفلت و بسنده کردن به رسانهی رسمی و کارمندمحور حوزه است.
💐 برای تمدنسازی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی نیازمند ترمیم نگاه رسانهای و همگانی شدن روایتنویسی و یادداشتنویسی در حوزه علمیه هستیم.
🔳کافی است به سرانه نوشتن فرهنگی_ اجتماعی و حضور کنشگرانهی فضلا و نخبگان حوزه در رسانههای رسمی و غیر رسمی نگاه کنید؛ فاجعه، خودش را نشان میدهد!
#هویت
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر (انگلیسی: Oppenheimer) 🔻جدیدترین
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دکوپاژ | #تیزر
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر (انگلیسی: Oppenheimer)
🔻جدیدترین ساخته کریستوفر نولان
با حضور:
▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
🔘باربی vs اوپنهایمر نشانه چیست؟
◾️ چند روزیست محافل سینمایی سوار بر جریان جهانی باربنهایمر (باربیvsاوپنهایمر) در حال ارائه نظرات در خصوص این دو فیلم هستند.
▫️اینکه باربی بیشتر میفروشد یا اوپنهایمر ابدا اهمیتی ندارد. چیزی که از چشم مردم دور مانده هدف مشترک پشت اکران همزمان این دو فیلم است. دو فیلمی که در ظاهر ، از لحاظ تضاد مثل زمین و آسمان اند اما در نهایت حرف واحدی دارند.
◾️ موضوع ارائه شده در این فیلم ها پرده از جنجال سازی اخیر برمیدارد. بمب اتم به عنوان نماد قدرت آمریکا ، در کنار باربی ، نماد فرهنگ آمریکایی به مردم جهان رائه شده. اما باربی که قبلا به عنوان یک سبک زندگی در کنار مرلین مونرو و کوکاکولا به عنوان نمادهای آمریکایی به دنیا ارائه شده ، چرا آمریکا در حال بازیابی نماد های سابق خود است؟
▫️ هیئت حاکمه آمریکا با درک درستی از افول هژمونی و قدرت خود با بازیابی نماد های آمریکایی در حال قدرتنمایی به جهانیان است. و خاطر نشان میکند که هنوز هستم! هنوز ابزار وحشتناکی به نام بمب اتم در دستم هست و هنوز آنقدر قدرت جریان سازی فرهنگی دارم که با یک فیلم دنیا را صورتی کنم!
◾️ اینکه این فیلم ها گیشه ها را منفجر کنند یا نه اهمیتی ندارد. موضوع جالب برای ما ، پذیرش افول آمریکا توسط هیئت حاکمه این کشور است. آمریکا به مثابه شیر پیر بی دندانی که تنها چیزی که از صلابتش باقی مانده، فقط غرش و دست و پا زدن های نهایی خود است.
▫️چینش نهایی روی زمین و در دنیای واقعی در حال انجام است. بگذارید آمریکا گیشه ها را مال خود کند!
@TOLUE_OMID
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت 🎧
شیطان هالیوود.mp3
زمان:
حجم:
12.87M
#صوت| #باز_نشر
🎧شیطان در فیلمهای هالیوود
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔶امروزه مرکز مهمی همچون هالیوود که در عرصه هنر سینما فعال و البته تاثیر گذار است، به عنوان یک پشتیبان جدی درخدمت فرقه شیطان گرایی انجام وظیفه می کند. این ایفای نقش به گونه ای پررنگ است که عنوان « پیامبر شیطان پرستی » برای این رسانه صهیونیستی، به هیچ عنوان دور از حقیقت نیست.
🔻 کانال رادیو فکرت:
🌐 وبگاه| ایتا | روبیکا | تلگرام | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر (انگلیسی: Oppenheimer) 🔻جدیدترین
صوت اوپنهایمر.mp3
زمان:
حجم:
22.62M
#دکوپاژ | #صوت
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر (انگلیسی: Oppenheimer)
🔻جدیدترین ساخته کریستوفر نولان
با حضور:
▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
👈 مبنا (مجمع بررسی و نقد آثار) تقدیم میکند:
نقد جامع
انیمیشن دلیر
از منظر
تکنیک و فرم هنری
پیام کلی فیلم
پیش زمینه ذهنی فیلمساز
و نقاط قوت و ضعف فیلمنامه و کارگردانی
در لینک زیر👇
https://s31.picofile.com/d/8467187834/e4f12a91-f9e8-4760-b105-5254baee8ff2/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84_%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9_%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%86_%D8%AF%D9%84%DB%8C%D8%B1.mp4
یا لینک زیر👇
https://www.uplooder.net/files/4fd10d030772332501e353fee75586dc/تحلیل-جامع-انیمیشن-دلیر-.mp4.html
در عصر رسانه و ارتباطات، نقد جامع فیلم یاد بگیریم👌🌹
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh