مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
            
            #اطلاعیه 🔸️🔷️ زمان جایگزین نشست در مسیر رویش  🗓 شنبه ۱۱ اسفند ماه، از ساعت ۱۹:۳۰ 🏢 سالن شهید مطهری
        
                                                    
                                
                            
                                            #اطلاعیه
🔸🔷 مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) به مناسبت ایام بزرگداشت مقام معلم برگزار میکند:
💠 در مسیر رویش
🔰 روایتی از تصمیمها و تجربههایی که باید از دانشگاه تا مؤثرشدن طی کرد!
🔹️ نشست سوم | آقای علی امینیان
🔸 رویشی برای تربیت نیرو در حوزه علوم انسانی کشور
🗓 دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه | ساعت ۲۰:۱۵
🌐 پیوند ثبت نام در جلسه
#رویش
➖➖➖➖➖
✅ #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
🆔 @rouyesh_isu
                
            💠 نقطههای آغازینِ تولید
🔰 روایتی از تجربه یک سرمایهگذاری مردمی در تولید
🔹 مشارکت در تولید یا هدایت نقدینگی به سمت تولید، امری است که رهبر انقلاب بسیار به آن تأکید داشتهاند که سرمایههای خرد و کلان در این جهت صرف شود. نشان دادن و روایت کردن تجربههای موفق اقتصادی که با یک زمینه مردمی به ثمر رسیده، بسیار حائز اهمیت است. روایتهایی که بیانگر در دسترس بودن تجربه حرکتهای اقتصادی و مردمی است. نویسنده در این یادداشت، یک تجربه واقعی و موفق در این زمینه را روایت میکند.
🔸 از دلِ روستایی کوچک، قصهای متفاوت از سرمایهگذاری مردمی در تولید کشاورزی رخ نموده است؛ جایی که جوانان، با همت جمعی و هدایت نقدینگی به سمت تولید، نهتنها بیکاری را شکست دادند، بلکه به الگویی زنده و در دسترس برای برای تحول و رونق اقتصادی تبدیل شدند و توانستند محصولات خود را دیگر کشورها صادر کنند.
✍🏻 به قلم محسن باقری | پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
📄 مطالعه متن کامل یادداشت
📌 منتشر شده در روزنامه جام جم
➖➖➖➖➖
✅ #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
                
            #انتشار_گزارش
📋 گزارش تحلیلی سنجش عدالت اجتماعی در ایران | پایش سوم
🔰 گزارش حاضر در پایش سوم شاخص ترکیبی عدالت اجتماعی، به برآورد وضعیت عدالت در جامعه ایران برای سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ پرداخته است.
🔸 ساختار کلی «شاخص ترکیبی عدالت اجتماعی» در پایش سوم مبتنی بر چارچوب نظری گزارشهای گذشته رصدخانه عدالت اجتماعی بود و تغییرات جزئی با توجه به محدودیتهای آماری انجام گرفته است. 
🔹 براین اساس، بعد از تعدیلات محدود در ساختار شاخص کل، شاخص ترکیبی عدالت اجتماعی در سه کلان حوزه اقتصادی (۱۰ بخش)، اجتماعی (۳ بخش) و سیاسی (۲ بخش) جمعا ۱۵ بخش نهایی شد.
📊 نتایج این پایش حاکی از استمرار روند نگرانکننده عدالت و فاصله آن با نقطه مطلوب نظام اسلامی دارد. روند شاخص کل طی سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ همچنان نزولی بوده و نمره کل از ۴.۹۴ به ۳.۹۶ کاهش پیدا کرده است. این روند نزولی با شدت بیشتر در دو کلان حوزه اقتصادی و اجتماعی و با شدت کمتر در حوزه حکمرانی سیاسی نیز نمایان است.
🗓 تاریخ انتشار: پاییز ۱۴۰۳
📖 تهیه محصول از فروشگاه رشدا
#هسته_عدالت_اجتماعی
#رصدخانه_عدالت_اجتماعی
➖➖➖➖➖
✅ #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
🆔 @gerayeedalat
                
            
                مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
            
            #بازنشر #اطلاعیه  💠 سلسله جلسات نیاز و نیایش ٢ 🔰 دعا در سیره تربیتی انبیا  🎙با ارائه علی جعفری هرستا
        
                                                            
                                        23.53M حجم رسانه بالاست
                                                
                                                مشاهده در ایتا                                                
                                            💠 دعای انبیا در قرآن کریم، گرانیگاه سیر انسان به سمت توحید
🔸🔷 اگر قرآن کتاب جامع برای هدایت است، باید مسیر سلوک انسانی را بیان کند و این نقاط مهم همان برشهایی است که از داستان انبیا بیان شده است. در هر داستان، انبیا دعاهایی را بیان کردهاند که این ادعیه، در نقطه خاص خود در مسیر انسانی، دستگیره و حبل متین الهی است. 
📝 برگرفته از دوره دوم سلسله جلسات نیاز و نیایش | ادب انبیا در دعا
💢 جلسه بعدی دوره در ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
➖➖➖➖➖
✅ #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
                
            
                مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
            
            
        
                                        💠 ساختارهای حکمرانی را اصلاح کنید
🔰پرونده ویژه فرهیختگان مختص به گزارش سیاستی اتاق جنگ اقتصادی حلقه حکمرانی نظام پولی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
 🔹 پس از گذشت ۱۵ سال از آغاز تحریمهای حداکثری و جنگ اقتصادی، به نظر میرسد جمهوری اسلامی ایران، علیرغم تلاشهای صورت گرفته، همچنان نتوانسته به این تحریمها پاسخی مؤثر دهد و از پیامدهای منفی آن رهایی یابد. بررسی دلایل این ناکامی نشان میدهد که ریشه اصلی آن را باید در نگرش حاکم بر نحوه مواجهه با تحریمها و ضعف ساختار تصمیمگیری و حکمرانی اقتصادی کشور جستجو کرد.
🔹 در اینسالها همواره اقداماتی چون مذاکره برای رفع تحریم و دور زدن تحریمها مورد توجه سیاستگذار بوده است؛ اما این درحالی است که هیچیک از این دو اقدام بهتنهایی قادر نخواهند بود تحریم را رفع یا آثار و تبعات آن را از بین ببرند؛ بلکه پاسخ دقیق به تحریمها، اتخاذ راهبردهای تحریمشکنی و تحریمناپذیری در کنار مذاکره برای رفع تحریم است. راهبردهایی که یا هیچگاه در دستور کار قرار نگرفتند و یا در حداقلیترین حالت ممکن اجرا شدند.
🔹 باید توجه داشت که «تحریمشکنی» نیازمند تمرکز، تخصص، چابکی، محرمانگی و عمل فراقانونی است و «تحریمناپذیری» نیز علاوه بر موارد فوق محتاج هماهنگی بین دستگاهی و نگاه استراتژیک و بلندمدت در تصمیمات است؛ مواردی که در رویههای جاری قانونگذاری و سیاستگذاری کشور بهسختی دیده میشوند. لذا جهت تحقق این دو امر، راهی جز شکلگیری یک مرکز فرماندهی که بتواند تقابل دوسطحی را با مختصات فوق پیش ببرد، باقی نمیماند.
🔸متن پیشرو خلاصهای از ایدهی تشکیل یک نهاد فرادستگاهی موسوم به اتاق جنگ اقتصادی در کشوری است که در دنیای گرفتار جنگهای نظامی، سیاسی، رسانهای و اقتصادی زیست میکند. ایدهای که بر گرده تجارب شکست خورده پیشین سوار شده و در عین تکراری جلوه کردن، تازه و بدیع است.
✍🏻 به همت حلقه حکمرانی نظام پولی | مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
📄 مطالعه متن کامل یادداشت
📌 منتشرشده در روزنامه فرهیختگان
#اتاق_جنگ_اقتصادی
#حلقه_حکمرانی_نظام_پولی
➖➖➖➖➖
✅ #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
                
            💠 اینوتکس ۲۰۲۵؛ نوآوری بدون هویت
🔰روایتی از حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۵
🔹 دو سال پیش وقتی برای اولین بار به اینوتکس رفتم، در گروهی برای دوستانم گزارش لحظه به لحظه میگذاشتم. عکس میگرفتم و مینوشتم که در هر بخش از نمایشگاه چه خبر است. تجربه خوبی بود و سال بعدش که میشد اینوتکس ۲۰۲۴ هم تکرارش کردم. این که میتوانستم نمایشگاه را با سال قبل مقایسه کنم و تغییرات را نشان بدهم خوب بود. مثلاً سختافزاریها به طرز ملموسی زیاد شده بودند.
🔸 امسال هم در همان گروه آنچه دیدم را روایت کردم؛ ولی متأسفانه به مختصر و کوتاهترین گزارش این سه سال تبدیل شد. اینوتکس ۲۰۲۵ هیچ هویت خاصی نداشت. هیچ چیز ویژهای در اینوتکس امسال در جریان نبود. سال پیش نوشتم که نوآوری دارد تیشرت و شلوار لی را در میآورد و کتوشلوار پوش میشود؛ اما امسال هیچ استعارهای برای نوآوری به ذهنم نمیرسد!
✍🏻 به قلم احمدرضا کوکب | پژوهشگر هسته خطمشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 مطالعه متن کامل یادداشت
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
➖➖➖➖➖
✅ #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
🆔 @cpolicy
                
            
                مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
            
            
        
                                        #ببینید
‼️ چرا برای حل مسائل انقلاب اسلامی، باید به مبانی اندیشه دینی مراجعه کرد؟
در جوامع دینی، پاسخ به مسائل بهطور سازگار با نظام ارزشی، همواره با چالشهایی مواجه بوده است که این چالشها در برخی افراد انگیزه انکار وجود پاسخ اسلامی برای حل مسئله و منتفی بودن علوم انسانی – اسلامی را به وجود آورده است.
طولانی بودن مسیر دستیابی به اجتهاد دینی بوده، یکی از مهمترین این چالشها به شمار میرود و ایدهی «متفکرمحوری» با رجوع به سنت علمیِ اسلامی و حتی سنت علوم اجتماعی غربی، مسیری میانبر برای این هدف است که در آن پژوهشگر تلاش می کند تا در پرتوی فهم مجتهدانه نظام اندیشه ای یک متفکر اسلامی، ذیل اندیشه او به غایات علمی و عملی خود نائل آید.
دوره آموزشی «متفکرمحوری؛ مسیری برای فکرپروری در علوم انسانی» به همت هسته مکتب امام خمینی (ره) مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) تولید شده است و به بحث درباره چرایی، چیستی و چگونگی متفکرمحوری برای تولید علوم انسانی اسلامی و حل مسائل انقلاب با پاسخهایی مکتبی، بومی، کارآمد و بههنگام می پردازد.
🎙️مدرس دوره: آقای علی جعفری هُرستانی | استاد و پژوهشگر مرکز رشد
💬 برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کد تخفیف از طریق شماره ۰۹۳۳۶۴۷۲۴۰۱ یا شناسه کاربری @imamkhomeini_maktab اقدام نمایید.
🌐 ثبتنام و خرید دوره
#متفکر_محوری
#علوم_انسانی_اسلامی
#علوم_انسانی_وارداتی
#هسته_مکتب_امام_خمینی (ره)
➖➖➖➖➖
✅ #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
                
            
                مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
            
            
        
                                                    
                                
                            
                                            🗓️ جهاد تاریخ را روایت میکند...
💠 خدای خرمشهر هنوز هم هست!
🔰 به مناسبت ایام سالروز عملیات بیت المقدس
🔹 امروز همچنان خرمشهرهایی را در پیش داریم. آزاد کردن خرمشهرها کار ما نیست! خرمشهرها را خدا باید آزاد کند...
🔸 امروز ولیمان میگوید خرمشهرهای پیشرو سختتر است. خدا رحم کند! در همان خرمشهر سال ۶۱ که آسانتر بود، بعضیمان دنبال راههای آسانتر بودیم. خیلیهایمان معمولا تا هوا پس میشود به فکر راهحلهای مسالمتآمیز و دیپلماتیک میافتیم....
🔹 امروز هم خرمشهرهایمان غیرقابل فتح به نظر میرسند. چه کسی میخواهد اقتصاد مریض را از مرگ حتمی نجات دهد؟ مدیریت جهادی در این ساختار بروکراتیک خسته چطور میخواهد معنا بشود؟ چه کسی میتواند وضعیت حجاب را سر و سامان بدهد؟ سبک زندگی اسلامی که دیگر جای خود!
اما مگر ما راستگوتر از آن بالاسری هم سراغ داریم؟
📄 مطالعه متن کامل یادداشت
📌 منتشرشده در روزنامه جامجم
🗓 ۱۸ اردیبهشت: آزادسازی هویزه و پادگان حمید در عملیات بیت المقدس
🗓 ۲۰ اردیبهشت: آزادسازی شلمچه در عملیات بیت المقدس
💢 #تقویم_جهادی را در جهادیه دنبال کنید.
#هسته_مدیریت_جهادی
➖➖➖➖➖
✅ #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
🆔 @jihadimag_i
                
            
                مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
            
            
        
                                        💠 گزارش جلسه افتتاحیه فصل راعون | نشست اول
🔹 جلسه افتتاحیه فصل راعون در روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در دو بخش برگزار شد. در ابتدا دکتر ایزدبخش، مدیر محترم مرکز رشد به ارائه منطق دوره راعون پرداخت و در بخش بعد نیز آقایان پرهام روشنایی و عباس قائمی تجربه زیسته خود در مسیر مأموریتمحوری را بیان کردند.
🔸 رویداد راعون امسال در یک بازه سه ماهه انجام خواهد شد. در بازه اول بیشتر تلاش خواهد شد تا شرکت کنندگان رویداد با ادبیات مسئلهمحوری بیشتر آشنا شده و در نهایت به حوزه مسئلهای که به آن علاقهمند هستند برسند. کسانی که در این مرحله بتوانند شایستگی لازم برای شرکت در رویداد اصلی را احراز کنند در تابستان به رویداد دعوت خواهند شد.
🔹 منطق اصلی رویداد راعون در عرصه مسئلهمحوری در حال حاضر به پنج گام تقسیم میشود:
✔️ در گام اول به شناخت عرصه حوزه مسئله پرداخته خواهد شد. در این مرحله تلاش میشود تا از فهم سطحی نسبت به مسئله فاصله گرفته و با در نظر گرفتن شرایط واقعی کشور و هم چنین اولویتبندی مسائل ریشهای حوزه مسئله کشف شود.
✔️ در گام دوم به دنبال آن هستیم تا فضای میدان مسئله با محوریت بازیگرانی که در حوزه مسئله ما دخیل هستند را بیشتر بشناسیم.
✔️ در گام سوم رویداد به نقش و جایگاه مبنا در شناخت و تجویز مسئله پرداخته خواهد شد.
✔️ در گام چهارم به نقشه تغییر حل مسئله می پردازیم که در آن نقشه رسیدن از وضعیت موجود به مطلوب را نشان میدهد.
✔️ در نهایت و در گام پنجم نیز به دنبال آن هستیم که با توجه به شناخت این میدان و عرصههای مختلفی که دارد نقش ویژهای که برای خود در عرصه مسئله برگزیدهایم را به عنوان مأموریت خود برگزینیم و به سمت آن حرکت کنیم.
📑 مطالعه متن کامل گزارش
➖➖➖➖➖
✅ #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
                
            