eitaa logo
روز‌نوشت
624 دنبال‌کننده
847 عکس
426 ویدیو
2 فایل
✍طلبه‌ام و مبتلاء به نگارش با کپی پیست میانه‌ی خوبی ندارم. کپی از این کانال با اشاره به نام صاحبش باشد. با نقدهاتون، خوش‌حال میشم! @islamic_ethic https://eitaa.com/roznevesht http://zil.ink/roznevesht
مشاهده در ایتا
دانلود
صدسالگی حوزه؛ حوزه‌ علمیه در کانون رسانه‌گرایی و تعامل‌پذیری حوزه‌های علمیه زمانی نقش مثبت و مؤثری خواهند داشت که اقتضائات رسانه را بشناسند و متناسب با زیست دیجیتال مردم به ارائه محتوا اقدام کنند. رویکرد دقیق و عمیق نسبت به رسانه عملکرد صحیحی را نتیجه خواهد داد و فهم ناقص ساختار رسانه نتیجه‌ای جز تولید محتوای ناقص نخواهد داشت. 🖊زهرا ابراهیمی کاملش را در رحا مدیا بخوانید: https://rahamedia.net/?p=11661 https://eitaa.com/roznevesht
تبدیل سوگواری به اعتراض! طرحِ جدید اینترنشنال، برای کشاندن مردم به خیابان. احمق‌های خائن تصورشان این است‌ که این مملکت صاحب ندارد! در شرایطی که شما آن ورِ آب نسخه می‌پیچید، این مردم مومن و متعهد ایران‌اند که با حضور به‌موقع خویش، نقشه‌هایتان را برباد می‌دهند. شما با حکومت مشکل ندارید. مشکل شما با اسلام است! هرچقدر بیشتر آدم بمیرند، پول توجیبی شما بیشتر می‌شود. به همین دلیل است که از هر اتفاقی برای ایجاد جنگ داخلی بهره می‌برید. همین امروز یک جانی خطرناک به‌نام محسن لنگرنشین، جاسوس ارشد موساد و پشتیبان فنی ترور سرهنگ شهید صیاد خدایی به دار آویخته شد در حالی که شما او را سرباز گمنام موسی نامیده بودید. 🖊 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
فحاشی! فحاشی! فحاشی! شوخی و جدی هم ندارد. این ادبیات روزمره‌ی نوجوانان است. هرچه فحش ناموسی بلدند را در قالب گفتارهای معمولی نثار هم می‌کنند! جالب اینکه نه گوینده خجالت می‌کشد از گفتنش و‌نه حتی شنونده غیرت به‌خرج می‌دهد که فحش مادر و خواهر نشنود! اصلا انگار ناموس برای این نسل تقدس ندارد. کاش رکیک‌گویی حقیقتا جرم بود و اگر هست کاش به‌شکل جدی تفهیم می‌شد و برایش مجازات‌های مادی و‌ معنوی در نظر می‌گرفتند! گاهی جدیت در تنبیه، می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. 🖊 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همه‌ی ما با دیدن این تصاویر دلمان ضعف می‌رود برای گذشته! برای دوران بچه‌گی! ردّ این مغازه را که بگیریم می‌رسیم به خاطرات مشترکی که ریشه در زیست جمعی ما دارد. نسل‌های گذشته، ارجاعات عاطفی واحدی دارند. وقتی می‌گوییم کاغذ کاهی یا ورقه‌ی امتحانی حتی بوی آن را هم از بین همین کلیپ حس می‌کنیم. این نسل اما، هیچ ارجاعات واحدی ندارند. از بس که سرعت تغییر و تحول به واسطه‌ی تکنولوژی زیاد است. حیف که بچه‌های نسل زد، هیچوقت ما را نمی‌فهمند! 🖊 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
باید آن‌قدر شجاعت داشته باشی تا بتوانی زیر باران شبهات در فضای خفقان، در حسینیه ارشاد و مسجدالجواد سال‌ها فعالیت فرهنگی کنی و ترسی به دلت نیاید. باید آن‌قدر اهل اخلاص باشی که به‌جای چسبیدن به یک موقعیت و یک‌رشته و بهره بردن از مزایای آن سراغ داستان نوشتن برای نوجوانان بروی. باید آن‌قدر تکلیفت با خودت روشن باشد که در زمانه‌ای که سیاسی بودن برچسبی ننگین برای روحانیت به‌حساب می‌آمد وارد وادی سیاست شوی و کروکی اندیشه سیاسی گروه‌های مختلف را به تصویر بکشی و این‌گونه روشنگری نمایی. باید آن‌قدر بر علمی که دریافت کرده‌ای تسلط داشته باشی تا بتوانی مطالب غامض فلسفی و عقلی را به‌گونه‌ای تبیین کنی که کم‌سوادترین افراد هم بفهمند. شهادت شهید مطهری را می‌توان مصداق این روایت دانست که: «اِذا ماتَ العالِمُ ثُلِمَ فی الاسلام ثُلمه لا یسدُّها شیء؛ هنگامی‌که مرگ عالمی فرارسد رخنه‌ای در اسلام ایجاد می‌شود که هیچ‌چیز آن را پر نخواهد کرد». مطهری پسورد اندیشه دینی در روزهایی بود که از دین‌داری چیزی جز پوسته‌ای باقی نمانده بود. برایش فلسفه و عرفان و ادبیات فرقی نمی‌کرد وقتی قرار است هدایتگر جوانان باشد. حوزه و دانشگاه برایش وسیله‌اند زمانی که می‌خواهد جانِ معنا را به مخاطب تفهیم کند گاه فیلسوفی تمام‌عیار بود و فلسفه خلقت و زیست بشر را به چالش می‌کشید؛ گاه معلمی مهربان بود و برای جوانان تشنه معرفت قصه می‌نوشت و همه این‌ها را در کنار تهذیب و تزکیه کم‌نظیر خویش دنبال می‌کرد به برکت عبادات طولانی در دل شب. اگر قرار می‌شد برای هر آدمی بعد از مرگش تندیسی بسازند بی‌شک باید برای مطهری تندیس اخلاص بنا می‌کردند. مطهری یکی از نزدیک‌ترین و مَحرم‌ترین افراد به امام بود و تأیید بدون استثناء آثار او از جانب امام مؤید این مطلب است. مطهری با اندیشه‌اش شناخته می‌شود و تا زمانی که اندیشه او ساری و جاری باشد او از حیات معنوی برخوردار است. اگرچه حیاتش بین سال‌های 1298 تا 1358 خلاصه می‌گردد و اگرچه مزار این شهید عزیز در کنار مضجع بانو فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است اما مطهری جانگیرتر از این است که محدود به آن زمان و مکان شود؛ اندیشه مطهری تا همیشه در کتاب‌هایش تکثیر می‌شود و گره‌های ذهنی اعتقادی جوانان را باز خواهد کرد. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
هدایت شده از رحا مدیا
🔸پرونده صدسالگی حوزه در رحا مدیا 💠 از محراب تا میدان ✍️ زهرا ابراهیمی خدمات عام المنفعة همچون تأسیس مؤسسات خیریه، امدادرسانی و پیشرو بودن در کمک به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله را می‌توان از دیگر فعالیت‌های حوزه در حیطه خدمات اجتماعی دانست. نقش طلاب در کمک به مردم در ایامی که کرونا باعث شده بود تا عده‌ای از ترس جان، از خانواده‌های خویش نیز دوری کنند هرگز از اذهان این ملت پاک نخواهد شد. متن کامل در رسانه‌ی رحا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
1.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کودکانِ مظلومی که در خواب به شهادت رسیدند. 🔹رژیم صهیونیستی بامداد امروز چادر‌های آوارگان در خان‌یونس را مورد هدف قرار داد و در پی این حمله ۱۱ نفر از جمله ۴ کودک به شهادت رسیدند! به‌دنیا می‌آیند جهان را رسوا می‌کنند و می‌میرند! کودکان غزه! 🖊 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
مرگ یکی از دردناک‌ترین تجربه‌های آدمیزاد است! ندانستنِ زمانِ مرگ، از خودِ مرگ هم غمناک‌تر است. اینکه جوانِ رشیدت، پدرت، همسرت، دخترت، خواهرت، مادرت یا برادرت صبح اول وقت می‌رود دنبال یک لقمه نان حلال و تو نمی‌دانی که تا ظهر نشده خبرش را همه‌جا پخش می‌کنند که دیگر نیستند و اثری از آثارشان نیست، غم‌انگیزترین بخشِ زندگی یک آدم است. مفقودین حادثه‌ی انفجار هنوز پیدا نشده‌اند! برخی گفته‌اند که امیدی به یافتن‌‌شان نیست. نه اینکه نخواهند پیدایشان کنند بلکه نمی‌توانند، چون چیزی از آن‌ها نمانده است. گفته‌اند که تصعید شده‌اند. واژه‌ی تصعید را در کتاب علوم نمی‌دانم کدام سال بود که یاد گرفتیم. همان‌جا که درس تبخیر و تقطیر و میعان را می‌خواندیم. اینکه جامد مستقیم به گاز تبدیل شود را تصعید می‌گویند. حالا جسمِ آن کارگران همراه با روحشان به آسمان رفته است. هوایی که مردم بندر نفس می‌کشند، همان جانِ عزیزانشان است. مردم بندر هوا را با عشق وارد ریه‌ها می‌کنند. مردم بندر، نفس‌ها را در سینه حبس می‌کنند و آرزو می‌کنند که ای کاش به دنبال این دَم، هیچ بازدمی نبود! 🖊 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
این آخرین دارایی چهارنفر از درگذشتگان خانه سالمندان کهریزک است! چه می‌شود که بچه‌ها حاضر می‌شوند این حجم از نامهربانی را در حق پدرها و مادرها روا بدارند؟! 🖊 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
🔻بخش اول دقت در تولید محتوا برای نسل جدید حوزوی ♨️جهان، جهان دیجیتال است و رسانه غول برنده تمام مسابقات؛ بنابراین اگر بخواهیم در این میدان موفقیت را تجربه کنیم باید شاخصه‌ها و مؤلفه‌های اصلی رسانه را بشناسیم. 📌از نهادهایی که لازم است فعالیت خویش را با رسانه گره بزند حوزه علمیه است. حوزه‌های علمیه زمانی نقش مثبت و مؤثری خواهند داشت که اقتضائات رسانه را بشناسند و متناسب با زیست دیجیتال مردم به ارائه محتوا اقدام کنند. رویکرد دقیق و عمیق نسبت به رسانه عملکرد صحیحی را نتیجه خواهد داد و فهم ناقص ساختار رسانه نتیجه‌ای جز تولید محتوای ناقص نخواهد داشت. 💢در سال‌های اخیر ضرورت سواد رسانه، حوزه‌های علمیه را به انقلابی درونی واداشت تا از طریق درک ماهیت رسانه، آشنایی با فرهنگ و زبان فضای مجازی، انواع رسانه و کارکردهای مثبت و منفی آن و استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین به تولید محتوا بپردازند. اگرچه حوزه در این زمینه تلاش کرده؛ اما قطعاً به‌دلیل اینکه رسانه یک‌لحظه متوقف نمی‌شود تلاش در جهت فهم ماهیت رسانه‌های جدید نیز نباید متوقف گردد. 💢مخاطب‌شناسی از دیگر اقتضائات فعالیت در جهان رسانه‌ای است. نیازها، علایق، سلایق و نوع نگاه نسل جدید باید مورد واکاوی قرار گیرد تا فعالیت در رسانه معنادار شود و الا اگر قرار باشد بدون شناخت از مخاطب حقیقی و تنها با تکیه‌بر مخاطب سنتی به تبلیغ آموزه‌های دین پرداخت دیر یا زود قافیه را می‌بازیم. درک نیازهای روانی و اجتماعی مخاطبان توسط حوزه‌های علمیه منجر می‌شود تا مخاطبین این فضا از تولیدات حوزوی استقبال بهتری نمایند. 📌بومیان نسل دیجیتال برای دریافت محتوا سراغ جهان مجازی می‌آیند؛ بنابراین آنچه به‌عنوان تولید محتوا توسط طلاب و حوزه‌های علمیه در این فضا منتشر می‌شود باید از اصالت علمی و دقت پژوهشی برخوردار باشد. تولید محتوا با دی‌ان‌ای اصالت در عصر فیک نیوزها را می‌توان از مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه دانست. محتواهای سطحی و تولیداتی که مبتنی بر منابع معتبر دینی نباشند نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته‌باشند. ✅️ضمن اینکه محتوای اصیل و علمی نیز به شرطی تأثیرگذار خواهد بود که در قالب‌های جدید همچون یادداشت، داستان، موشن‌گرافی، پادکست، فیلم کوتاه و… ارائه شود. برای موفقیت در این عرصه تولید محتوای چندرسانه‌ای را نباید نادیده گرفت. ادامه دارد... ✍️استاد ✅️ https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d
هدایت شده از رحا بانو
🔻بخش دوم تعامل دوسویه و سازنده 💢یکی دیگر از شاخصه‌های اصلی در تعاملات آنلاین، به‌روز بودن و پاسخ‌گویی به شبهات و چالش‌های روز است. وقتی اتفاقی رقم می‌خورد حوزه علمیه باید در همان آن و لحظه توان پاسخ‌گویی را داشته‌باشد و فرصت جواب را از دست ندهد. پاسخ به مسائل و شبهات نوظهور و تطبیق گفتمان دینی با شرایط جدید می‌تواند در بهره بردن از این فرصت اثرگذار باشد. 💢گستردگی دنیای مجازی به‌گونه‌ای است که در تعامل با این فضا باید به ابعاد مختلف توجه کرد؛ بنابراین حوزه‌های علمیه نیز لازم است تا با ارائه تصویری جامع از اسلام نه فقط به‌بعد فقهی بلکه به ابعاد اخلاقی، اعتقادی، تاریخی و… بپردازد. 💢از دیگر اقتضائات رسانه، بازخوردگیری سریع است. بدین معنا که فضای مجازی شرایط ارسال و دریافت بازخورد و پرسش‌وپاسخ را فراهم آورده و مخاطبان ساکن در این فضا انتظار تعامل دوسویه دارند؛ لذا تعامل یک‌سویه و فقط گوینده بودن بدون دریافت بازخورد و بدون شنیدن نمی‌تواند نتیجه سازنده‌ای در پی داشته‌باشد. حوزه علمیه موظف است تا در فضای رسانه زمینه را برای طرح دیدگاه‌های مختلف فراهم کند و با ارائه استدلال‌های عمیق منطقی و عقلی به اقناع مخاطبین مبادرت ورزد. ✅️ https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d