eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
279 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب‌های شهید مطهری تکراری نمی‌شود! آیت‌الله شهید مطهری به روایت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای [صفحه ۱ از ۲] پرونده ویژه روزنه/۱۲ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اگر بنده مى‌خواستم برنامه‌ى حوزه‌ى علمیه‌ى قم را بنویسم، بلاشک یکى از مواد برنامه را این مى‌گذاشتم که کتابهاى آقاى مطهرى‌ خوانده شود، خلاصه‌نویسى شود و امتحان داده شود. البته در این آثار هم نباید متوقف شد. جوانها از کتابهای شهیدمطهری استفاده کنند اگر بخواهید این هویت را به صورت کامل براى خودتان تأمین کنید و حفظ کنید، و إن شاء اللّه کسانى که در آینده به شما ملحق خواهند شد در نسلهاى بعدى، همین‌طور این شجره‌ى طیبه و این جریان مقدس ادامه پیدا کند، بایستى پایه‌هاى معارف را در دلهاتان مستحکم کنید. من توصیه مى‌کنم در زمینه‌ى مسائل دینى، جوانها از معارف بلندى که جزو بهترین آن‌ها آثار شهید مطهرى‌ است، حتماً استفاده کنند. شعارها خیلى خوب است، جهت‌گیرى‌ها خیلى خوب است؛ بایستى به این جهت‌گیرى‌ها و به این شعارها عمق داد. جوانها از کتابهاى شهید مطهرى استفاده کنید.| بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار بسیجیان استان فارس‌۱۴/ ۰۲/ ۱۳۸۷ مبنا را تفکرات شهید مطهری بگذارید من لازم مى‌دانم و بارها هم این نکته را گفته‌ام که همه‌ى طلاب و همه‌ى اهل منبر، یک دور آثار آقاى مطهرى‌ را بخوانند. مرحوم شهید مطهرى‌ (رضوان اللّه علیه) گرایش سلوکى و معنوى هم داشت؛ یک مقدار متأثر از مصاحبت و شاگردى امام، یک مقدار متأثر از مصاحبت و شاگردى مرحوم علامه‌ى طباطبایى، یک مقدار هم بعدها با بعضى از اهل دل و اهل حال مأنوس و آشنا شده بود. ایشان اهل گریه و تضرع و دعاى نیمه‌شب بود؛ بنده از نزدیک اطلاع داشتم. در آثار ایشان این رشحه‌ى معنوى، توحیدى و سلوک کاملًا مشهود است. یکى از کارهاى لازم در حوزه‌ها مطالعه‌ى آثار ایشان است. جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهرى‌ آشنا شوند. اگر بنده مى‌خواستم برنامه‌ى حوزه‌ى علمیه‌ى قم را بنویسم، بلاشک یکى از مواد برنامه را این مى‌گذاشتم که کتابهاى آقاى مطهرى‌ خوانده شود، خلاصه‌نویسى شود و امتحان داده شود. البته در این آثار هم نباید متوقف شد. من به دست‌اندرکاران برگزارى همایش «حکمت مطهر» که در تهران با من ملاقات داشتند، همین نکته را یادآورى کردم؛ گفتم در آقاى مطهرى‌ متوقف نشوید. این، نهایت کار نیست؛ مرحله‌یى از کار است که گردونه‌ها و گیتى‌هاست ملک آن جهانى را. گفت: یک‌عمر مى‌توان سخن از زلف یار گفت‌ در بند آن نباش که مضمون نمانده است‌ این‌قدر حرف هست براى گفتن. دریاى آب شیرینِ بى‌نهایت قرآن و حکمت قرآنى این‌قدر مطلب دارد که هرچه شما بنوشید، هرچه ذخیره کنید و هرچه بردارید، کم نمى‌شود و تکرارى هم نمى‌شود. مبنا را تفکرات شهید مطهرى بگذارید و کارهاى بعدى را روى آن بنا کنید.| بیانات در دیدار علما و روحانیون استان همدان‌۱۵/ ۰۴/ ۱۳۸۳ مرحوم شهید مطهری مرد بسیار عمیق و با فکر و پُر مغزی بود؛ ایشان از دانشهای لازم برای این تحقیقات برخوردار بود؛ فلسفه می‌دانست، کلام می‌دانست، فقه می‌دانست، تاریخ می‌دانست. ایشان در هر بحثی وارد می‌شد، زوایای آن را کاوش می‌کرد؛ بنابراین آثار ایشان خیلی با ارزش است. من یک وقت به دوستان طلبه می‌گفتم: اگر کسی فقط آثار ایشان را از اول تا آخر با دقت بخواند، کافی است که او را به یک سطح راقی از معارف عمیق اسلامی برساند. شما که اینها را تلخیص کرده‌اید و برنامه‌ریزی شده و شکل داده شده ارائه می‌دهید، خوب و بسیار با ارزش است.| دیدار مسئولان و اساتید طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ۱۳۷۹/۰۶/۱۴ ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
کتاب‌های شهید مطهری تکراری نمی‌شود! آیت‌الله شهید مطهری به روایت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای [صفحه ۲ از ۲] تجلیل از مرحوم مطهری با غور در آثار او اسم مرحوم مطهّرى‌ را آوردن و از او تجلیل زبانى کردن هم چندان مفید نیست؛ اگر دنبال آن، غور در آثار او نباشد. بروند کتابهاى او را بخوانند، آثار او را طبقه‌بندى کنند و در میدان فکر و اندیشه، همچون یک مشعل از آن استفاده نمایند.| بیانات در دیدار جمع کثیرى از کارگران و معلّمان، به مناسبت روز کارگر و هفته‌‌ى معلم ‌۱۵/ ۰۲/ ۱۳۷۸ جوانان با آثار شهید مطهری ارتباط نزدیک برقرار کنند لازم است جوانان، مخصوصاً آن‌هایى که با معرفت و دانش سروکار دارند مثل روحانیون، معلمین، دانشجویان و نویسندگان با آثار شهید مطهرى‌ ارتباط نزدیک برقرار کنند و کتابهاى آن بزرگوار را بخوانند. این کتابها حقیقتاً بینش وسیعى و در موارد بسیار، بینش نوینى به خواننده‌ى خود مى‌بخشد. امیدواریم خداوند متعال، فضل و رحمت خود را بر این روح مطهر نازل فرماید و جامعه‌ى ما را قدردان او کند و راه تحقیق و تفحص و نوآورى و فهم بیش از پیش را، در زمینه‌ى معارف بشرى و اسلامى، براى جامعه‌ى ما هموار فرماید.| بیانات در دیدار با جمع زیادى از معلمان و کارگران‌۰۹/ ۰۲/ ۱۳۷۱ کتاب‌‌های شهید مطهری تمام شدنی نیست البته آثار آن بزرگوار، مثل یاد او زنده است. کتابهاى شهید مطهرى‌، قابل مردن و قابل تمام شدن نیست. مبادا کسى خیال کند که ما از بعد از انقلاب تا حالا، که مرتب کتابهاى شهید مطهرى را طبع و منتشر مى‌کنیم، تکرارى است. نه، در سخن حق و در کلام حکمت، تکرار نیست. هنوز جامعه و نسل جوان و جامعه‌ى فرهنگى و علمى ما، به دانستن همان مطالبى که آن بزرگوار از زبان و قلمش فیضان کرد و در اختیار امت اسلام گذاشت، محتاجند. بله، چه بهتر که مطهرى‌هایى، مغزهایى، زبانها و قلمهاى پُرفیضى غیر از مطهرى هم داشته باشیم که إن شاء اللّه امیدواریم داشته باشیم اما آنچه که کهنه نمى‌شود، معارف و حقایقى است که هنوز جامعه‌ى ما محتاج دانستن و تکرار کردن و از بر کردن آن‌هاست، و آن همان محتواى کتابهاى شهید مطهرى است. مبادا وسوسه‌ى خناسان و زمزمه‌ى دشمنان که با فکر شهید مطهرى مخالف بودند و به همین جهت هم او را از دست ما گرفتند موجب شود که کتابهاى آن بزرگوار از رواج بیفتد؛ که البته نخواهد افتاد. دلها و ذهنهاى مشتاق نخواهند گذاشت که این مطالب عمیق و عریق، از دست و ذهنیت جامعه خارج بشود.| سخنرانى در دیدار با گروه کثیرى از کارگران و معلمان سراسر کشور، به مناسبت روز جهانى کارگر و روز معلم‌۱۱/ ۰۲/ ۱۳۷۰ پیشرفت و شکوفایی فکری جامعه بر مبنای آثار شهید مطهری باید روى افکار شهید مطهرى‌، کار فکرى بشود. یعنى جمعى اهل تحقیق و علاقه‌مند به کار علمى، بنشینند و نظرات و تفکرات شهید مطهرى را در ابواب مختلف استخراج کنند. مثلًا از مجموع آثار ایشان، نظر آن شهید را در باب وجود، در باب انسان، در باب اختیار، در باب عدالت، در باب تاریخ، در باب قضا و قدر، در باب عرفان و در باره‌ى موضوعات بى‌شمار و متنوعى که ایشان در مباحثشان مطرح کرده‌اند، استخراج کنند. اگر نظرات مختلفى در طول زمان داشته‌اند، مثلًا در یک دوره در مسأله‌یى، این نظر را داشته و سپس در چند سال بعد، نظر ایشان تغییر کرده، آن را در این کتاب مشخص کنند و روى آن کار نمایند. این، راه گسترش و پیشرفت و شکوفایى فکرى جامعه بر مبناى آثار شهید مطهرى است که امیدواریم این کار انجام بگیرد و در وضع کنونى، همه‌ى قشرها مسئولیت خودشان را در قبال این حرکت عظیمى که جامعه‌ى ما به آن سرگرم است، پیدا کنند و آن را بخوبى انجام دهند.| سخنرانى در دیدار با گروه کثیرى از معلمان و مسئولان امور فرهنگى کشور و جمعى از کارگران، به مناسبت روز معلم و روز جهانى کارگر۱۲/ ۰۲/ ۱۳۶۹ جایگاه جریان فکری شهید مطهری در زمان حیات آن شهید، کسانى که او را مى‌شناختند، زیاد نبودند و کسانى که به عمق برجستگى و نورانیت فکرى او آشنا بودند، بازهم کمتر بودند؛ اما امروز در محیط ذهنى انقلاب، جریان فکرى شهید مطهرى، جریان ممتازى است. این کتابها و مباحث و گفتارهایى که آن عالم دلسوز و مؤید من عند الله، به آن‌ها پرداخته است چه مباحث اجتماعى، چه مباحث فکرى، چه مباحث عمومى و چه مباحث فلسفى خاص یکایک آن‌ها، براى جامعه لازم و حیاتى است. البته از این کتابها، همه نمى‌توانند استفاده کنند سطح خاصى دارد اما مى‌شود کارى کرد که از این مطالب، همه‌ى جامعه و جوانان ما استفاده کنند. سخنرانى در دیدار با گروه کثیرى از معلمان و مسئولان امور فرهنگى کشور و جمعى از کارگران، به مناسبت روز معلم و روز جهانى کارگر۱۲/ ۰۲/ ۱۳۶۹ ▫️مطالعه متن در پایگاه نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای 👇 https://khl.ink/f/26274 ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تطهیر انجمن حجتیه به بهای اتهام به امام خمینی(ره)!؟ 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻 در سال‌های اخیر در تطهیر انجمن حجتیه ادعاهای زیادی داشته و از آن‌ جمله می‌گوید: چگونه می‌شود انجمنی که با مبارزه می کرد، به زیاد شدن گناه برای ظهور امام زمان (عج) معتقد باشد؟! وی ضمن این گفته خاطره مخدوشی را علیه امام از زبان مرحوم مطرح می‌کند. بماند که خاطره‌ای را که از ایشان مطرح می‌کند حتی در مصاحبه‌ای که فرزند آیت‌الله خزعلی در این مورد انجام داده و حتی حائری نیز مجبور به انتشار آن شد، به نوعی دیگر ماجرا را روایت می‌کند. 🔸اولا باید توجه داشت که انجمن حجتیه دارای لایه بندی های فکری بودند که نیز به آن معتقد بود و در سخنرانی مربوطه به عید فطر سال 21 تیر 1362 نیز به آن اشاره کردند و یکی از آن لایه‌ها را کسانی معرفی کردند که در برابر اشاعه گناه و فساد در جامعه منفعلند چون آن را مقدمه ظهور می‌دانند. البته امام اسمی از انجمن نبرد ولی جالب این است که انجمن آن را به خود گرفت و سخن را خودش مشخص کرد و اگر دور از واقعیت بود نباید از خود عکس العملی نشان می‌داد. 🔸ثانیا شگرد انجمن حجتیه بود، به طور مثال دم از انقلاب و امام می‌زد اما در مقابل امام، ایران و عراق را تحریم می‌کرد و جنگ را مخصوص امام عادل می‌دانست. یکی از مسائل درباره انجمن این بود که نه تنها از انتشار کتب و سخنرانی‌های قبل از انقلاب خود پرهیز داشت و ماهیت خود را تطهیر می‌کند بلکه چرا دست به نابودی درباره خودش کرد (منبع)! از این رو نمی‌توان ادعاها و دفاعیات آن‌ها را بعد از انقلاب صادقانه دانست و تکذیب‌های آن‌ها حمل بر همان شیوه می‌شد. 🔸ثالثا به گونه‌ای ادعا می‌کند گویا چنین تفکری در قشر مذهبی غیر مبارز وجود نداشته است! قشر مذهبی غیر مبارز به سردمداری ، در پاسخ به چرایی دوری از مبارزه و سیاست، بهانه می‌آوردند که زیاد شدن ظلم نشانه ظهور امام زمان است. وقتی شیخ که هیچ در مبارزات علیه رژیم شاه شرکت نکرده و انجمن را تحت اختیار ساواک قرار داده، در منبر خود مبارزه با ستمگران را وظیفه امام زمان می‌خواند این به چه معناست و مخاطب چه چیزی جز انفعال در برابر ظلم و ستم از آن می‌فهمد؟! 🔻وی می‌گوید: «قلدرهای ستمگر طاغی که با زور و زر ضعفا را پایمال می‌کنند، حضرت باید این ها را سر جایشان بنشاند، معنای عدل همگانی این است، معنای داد عمومی و عدل عمومی این است که جلوی همه ستمگرها را بگیرد، این وظیفه امام زمان است.» «تاملی بر افکار و زندگی سیاسی-اجتماعی شیخ محمود حلبی در عصر پهلوی»، ص26. 🔻اگر چنین تفکری در جامعه مذهبی رخنه نکرده بود چرا که خود در ترویج امام زمان (عج) و امر ظهور از همه انجمنی‌ها پیشتاز بوده در برابر آن موضع گرفتند (منبع) اما انجمنی‌ها هیچگاه قبل از انقلاب در برابر این انحراف نایستادند؟! 🔸اگر چنین نبوده چرا اینگونه اعتقاد را «انتظار ویرانگر» می‌خواند و می‌نویسد: «برداشت قشرى از مردم از مهدويّت و قيام و انقلاب مهدى موعود اين است كه صرفاً ماهيت انفجارى دارد؛ فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلمها و تبعيضها و اختناقها و حق كشى‌ها و تباهيها ناشى مى‌شود؛ نوعى سامان يافتن است كه معلول پريشان شدن است. آنگاه كه صلاح به نقطۀ صفر برسد، حق و حقيقت هيچ طرفدارى نداشته باشد، باطل يكه‌تاز ميدان گردد، جز نيروى باطل نيرويى حكومت نكند، فرد صالحى در جهان يافت نشود، اين انفجار رخ مى‌دهد و دست غيب براى نجات حقيقت - نه اهل حقيقت، زيرا حقيقت طرفدارى ندارد - از آستين بيرون مى‌آيد. عليهذا هر اصلاحى محكوم است، زيرا هر اصلاح يك نقطۀ روشن است؛ تا در صحنۀ اجتماع نقطۀ روشنى هست دست غيب ظاهر نمى‌شود. بر عكس، هر گناه و هر فساد و هر ظلم و هر تبعيض و هر حق‌كشى، هر پليدى‌اى به حكم اينكه مقدمۀ صلاح كلى است و انفجار را قريب‌الوقوع مى‌كند رواست، زيرا «اَلْغاياتُ تُبَرِّرُ الْمَبادى» (هدفها وسيله‌هاى نامشروع را مشروع مى‌كنند). پس بهترين كمك به تسريع در ظهور و بهترين شكل انتظار، ترويج و اشاعۀ فساد است. اينجاست كه گناه، هم فال است و هم تماشا، هم لذت و كامجويى است و هم كمك به انقلاب مقدس نهايى.» قیام و انقلاب مهدی، صص59-58. ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
1_18433396765.mp3
زمان: حجم: 10.32M
🎙بشنوید|| موضع‌گیری صریح آیت‌الله صفایی بوشهری پیرامون حواشی فستیوال کوچه بوشهر قلب بیداری و پایداری است... کوچه های محلات قدیم بوشهر، خواستگاه خاندان های شریف و قدمگاه شهداست. این مسائل دیگر نباید در کوچه های بوشهر رقم بخورد، مسئولان ترک فعل کنند مردم اقدام خواهند کرد. مسئولان به فکر ناترازی‌ها و آب و برق مردم و گرانی باشند. برخی از محلات بوشهر الآن شش روز است آب ندارند. در خواست مردم برخورد جدی قوه قضاییه و مجلس با مسئولان و عاملان این ابتذال برخورد کند. این بوشهر همان بوشهری است که انگلیس را شکست داد و پایتخت مقاومت است. ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
عصای موسی و صد سالگی حوزه قم! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی حق بزرگی به گردن همه‌گان، خصوصا روحانیان حوزه علمیه قم دارد. آن بزرگ‌مرد دین و سیاست، دقیقا در دورانی که امپراتوری عثمانی تجزیه شده بود و سرزمین عراق در سیطره مستقیم دولت استعمارگر انگلیس قرار گرفته بود و در زمانه‌ای که حوزه مقدسه نجف در حصار دشمنان خون‌خوار گرفتار آمده بود و قیام‌های ۱۹۱۴ و ۱۹۱۸(قیام نجف) و حتی قیام بزرگ ۱۹۲۰(ثورة العشرین) به شکست انجامیده بود، تصمیم بزرگ خود را گرفت و قم المقدسه را به کانون معارف ناب اسلامی و شیعی تبدیل کرد. حاج شیخ به فاصله حدودا یکساله از وقوع کودتای سیاه ۱۲۹۹، وارد قم شد و بزرگترین پایگاه ضداستبدادی و ضداستعماری شیعی را در نزدیکترین فاصله به پایتخت کودتای سیاه تأسیس کرد! شیخ عبدالکریم حائری مرد تقدیر و تدبیر بود؛ خداوند او را برای رقم خوردن این تقدیر برگزیده بود، هم او برای برکشیدن این پرچم مقدس، از درایت و تدبیر کافی برخوردار بود. حاصل مجاهدت‌های خاموش حاج شیخ، حوزه‌ای بود که چهل سال بعد توسط امام خمینی بعنوان پایگاه اصلی مبارزه برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در گام دوم انقلاب اسلامی؛ دشمنان اسلام ناب از مبارزه با این حقیقت ماندگار، درمانده و وامانده شده‌اند و تنها امیدشان به تولید است! که در قالب پروژه‌های پیچیده‌ای همچون ، ، ، و... دنبال می‌شود! در تحقق این سودای شوم استعماری، اندک حوزوی‌نماهای سکولار، نقش اصلی را دارند! اینان از آن جهت که در بین دوست و دشمن هیچ وجاهتی ندارند، به شگردی شیطانی دست می‌زنند و تلاش می‌کنند خود را پشت سر بزرگان مخفی کنند! تولید روایت‌های سکولار یا حتی خنثی از سیره و کارنامه و اندیشه بزرگان حوزه علمیه، بزرگترین دستاویز سکولارهای حوزوی برای مبارزه با اسلام ناب و انقلاب اسلامی است که مع الاسف امتداد آن گاه به برخی تولیدات شبه‌علمی بعصی همایش‌های نمایشی نیز می‌رسد! الحمدلله این جماعت ضربه اول را با این پیام بیدارگر امام خمینی کبیر دریافت کردند و اکنون بار دیگر در گام دوم انقلاب اسلامی، لازم بود پیام بیدارگر دیگری از سوی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای عزیز صادر شود تا همچون عصای موسی(ع) هم شعبده‌های بانیان آنتی‌تز انقلاب را بر باد دهد و هم افق حرکت تمدنی حوزه قم در جهت زمینه سازی برای ظهور امام زمان علیه السلام را روشن کند. از هم‌اکنون بی‌صبرانه باید منتظر دریافت پیام تاریخی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پیرامون حوزه و روحانیت باشیم. پیامی که بسیاری از دلسوزان و نخبگان حوزه سالهاست منتظرش بودند. افسوس که سیدالشهدای مقاومت سیدحسن نصرالله عزیز این روزها در بین‌مان نیست تا این متن ماندگار را به جان و دل تفسیر کند و تا پای جان برای تحققش اقدام نماید. اللهم عجل لولیک الفرج اللهم احفظ قائدنا الخامنه‌ای اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از وعده صادق
1.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت آیت‌الله حسینی قزوینی از استقبال شهید سیدحسن نصرالله از جلسات پاسخ به شبهات وهابیت آیت‌الله حسینی قزوینی : ما در فیضیه در دهه هفتاد و هشتاد جلسات پاسخ به جدیدترین شبهات وهابیت داشتیم سیدحسن نصرالله به ما [پیام داد و] سلام رساندند و گفتند این کارهایی که شما در فیضیه انجام می‌دهید و به جدیدترین شبهات وهابیت پاسخ می‌دهید خیلی خوب است و برای ما هم خیلی مفید است ما تشکر می‌کنیم. ایشان چنین پیامی را به ما دادند. ما هفت-هشت سال در فیضیه در روزهای پنجشنبه جلساتی داشتیم جمعیت زیادی هم می‌آمدند. ____________________________ روایة آیة الله الحسینی القزوینی عن تکریم السیدحسن نصرالله لجلسات علمیة أقیمت للإجابة عن شبهات الوهابیة: کنّا نقیم جلسات فی مدرسة فیضیة [بمدینة قم] للإجابة عن أحدث شبهات الوهابیة فی السبعینیات و الثمانینیات [الهجری الشمسی] السیدحسن نصرالله أبلغنا سلاماً و قال إنّ عملکم فی الفیضیة فی الإجابة عن أحدث شبهات الوهابیة ممتاز جدّا و نستفید منه و نشکرکم کثیراً أبلغنا بهذه الرسالة. کانت لدینا جلسات فی أیام الخمیس طوال سبع أو ثمان سنوات و حشد کبیر کان یحضر فی تلک الجلسات 🔻 وعده صادق؛ گذری بر تاریخ تحولات جبهه مقاومت 🔻 ایتا |تلگرام | اینستاگرام | آپارات |یوتیوب
حوزه پیشرو و سرآمد.docx
حجم: 54.5K
«حوزه پیشرو و سرآمد» متن کامل پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به همایش یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢حوزه «پیشرو و سرآمد» ✍پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به همایش بین‌المللی یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه علمیه‌ قم 🔹️رهبر انقلاب اسلامی: مهمترین وظیفه حوزه، بلاغ مبین وزمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی است 🔹️تحقق حوزه‌ی تمدن‌ساز با تربیت «مجاهد فرهنگیِ مهذّب» و «نوآور» ✏️حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به همایش «یکصدمین سال‌گشت بازتأسیس حوزه علمیه قم»، ضمن تبیین عناصر و کارکِردهای گوناگون حوزه به بیان الزامات تحقق یک «حوزه پیشرو و سرآمد» که نوآور، بالنده، به‌روز، پاسخگوی مسائل نوپدید، مهذّب، دارای روحیه پیشرفت و مجاهدت و هویت انقلابی و همچنین مستعد برای طراحی نظامات اداره جامعه است، پرداختند و تأکید کردند: مهمترین وظیفه حوزه «بلاغ مبین» است که از برترین مصادیق آن ترسیم خطوط اصلی و فرعی تمدّن نوین اسلامی و تبیین و ترویج و فرهنگ‌‌سازی آن در جامعه است. ✏️رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای پیام خود به بیان تاریخچه شکل‌گیری حوزه مبارک قم در میانه‌ی‌ حوادث بزرگ و سهمگینِ طلیعه‌ی قرن چهاردهم هجری شمسی و نقش آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری در بنیان‌گذاری و ماندگاری و رشد حوزه پرداختند و افزودند: یکی از افتخارات حوزه علمیه قم این است که از آن خورشیدی چون حضرت روح‌الله سر برآورد و این حوزه در کمتر از شش ‌دهه، قدرت معنوی و وجهه‌ی‌ مردمی خود را به آنجا رساند که توانست رژیم خائن و فاسد و فاسق پادشاهی را به دست مردم ریشه‌کن کند و پس از قرنها، اسلام را در جایگاه حاکمیّت سیاسی کشور بنشاند. 🔹️متن کامل این پیام که هم‌اکنون توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در این همایش در حال قرائت است، به شرح زیر در اختیار مخاطبان قرار میگیرد. 📥 farsi.khamenei.ir/message-content?id=60106 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
52.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ نسخه تصویری پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به همایش بین‌المللی یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه علمیه‌ قم 🔹متن کامل این پیام را از اینجا بخوانید 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از میراحمدرضا حاجتی
🔴 یمن؛ تحقیر آمریکا و تحقق تدریجی راهبرد امام خمینی 🔷 امام خمینی: در صدد خشکانیدن ریشه فاسد صهیونیسم هستیم!! 🔹رعد و برق حوادث (آتی) رگبار مرگ را بر سر همه مستکبران فرو خواهد ! ریخت !! 🔸تحلیلگر انگلیسی: مقامات آمریکایی سردرگم شده اند! 1️⃣ پذیرش آتش بس از سوی ارتش آمریکا در مقابل پابرهنگان غیور یمنی، یعنی تسلیم در مقابل قدرت ایمان و اراده؛ "قدرت نوظهوری" که با تغییر معادلات نبرد، فرماندهان نظامی، اندیشکده ها و تحلیلگران غربی را سردرگم کرده است؛ 2️⃣ چنانکه "جان آلترمن" تحلیلگر مرکز مطالعات راهبردی بین المللی ( CSIS ) در مصاحبه با فایننشال تایمز ( Financial Times) ( مهمترین نشریه اقتصادی بریتانیا که هم زمان در دهها کلان شهر دنیا منتشر میشود ) تصریح کرد: بسیاری از مسئولان امریکایی از تحلیل منطق و محاسبات ارتش یمن درمانده و سردرگم هستند!!! 3️⃣ در زمانه ای که سردمداران کفر جهانی در حال بازطراحی و اجرای آخرین مراحل سیطره بی چون و چرا بر دنیا بودند، امام خمینی با قیام الهی خود و با راهبرد تهاجم به مستکبران جهانخوار!! ؛ دنیای کفر را غافلگیر نمودند؛ 4️⃣ امام به صراحت اعلام فرمودند: "ما در صدد خشکانیدن ریشه های فاسد صهیونیسم و سرمایه داری در جهان هستیم !! ما تصمیم گرفته ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ نظامهائی را که بر این پایه استوار است را نابود کنیم و نظام اسلام رسول الله صلی الله علیه را در جهان استکبار ترویج کنیم؛ و دیر یا زود ملتهای در بند شاهد آن خواهند بود"!! ( صحیفه / ج۲۱/ ص۸۱ ) 5️⃣ به اعتقاد نگارنده : آن زمان که خمینی کبیر (قدس سره) این جملات را مرقوم میفرمودند؛ علاوه بر ارائه نقشه راه؛ با نگاه نافذ و اشراقی خود از تحولات جاری امروز و ما بعد آن خبر میدادند!! 6️⃣ در حقیقت امام زنگ آغاز تاریخ جدید بشریت را به صدا درآوردند و علی رغم تلاش شیاطین؛ دیگر دنیا به کام مستکبران و صهیونیسم بین الملل نخواهد بود؛ و همانگونه که بشارت دادند: ""بحمدالله دریچه های نور و امید به روی همه مسلمانان جهان باز شده و میرود تا رعد و برق حوادث آن ؛ رگبار مرگ و نابودی را بر سر همه مستکبران فرو ریزد" ( صحیفه/ ج۲۱/ ص۹۰ ) 7️⃣ به مرور و با حوادث جاری پرده از واقعیت "ظهور دنیای جدیدی" که امام راحل از آن پیشاپیش خبر داده و امام خامنه ای بارها آن را تبیین فرمودند کنار میرود؛ و آنچه در یمن میگذرد "سر آغاز" دور جدیدی از تحولاتی عظیمی است که با انقلاب اسلامی شروع، و اکنون لرزه بر پیکره نیمه جان کفر جهانی انداخته است؛ 8️⃣ از همین رو تنها با شلیک یک موشک فراصوت یمن به قلب سرزمینهای اشغالی و اصابت دقیق آن به فرودگاه بن گوریون، شاهرگ حیاتی صهیونیستها، تحلیلگران دشمن هم از یک تحول بسیار بزرگ!! و تغییر توازن نظامی و سیاسی به نفع محور مقاومت خبر میدهند؛ 9️⃣ جهادگران عرصه تبیین در تحلیل حوادث جاری و تحولات پیش رو؛ باید چشم اندازی که روح خدا ترسیم نموده و حضرت آقا بارها به تشریح آن پرداخته اند، را بعنوان یک ضرورت تبیینی و پیوست تحلیلی محوری و مبنایی، در نظر داشته باشند تا در تبیین صحیح تحولات دچار خطا نگردند؛ 🔟 بررسی عمیق ابعاد و آثار جهاد غیور مردان یمنی تنها در حوزه تحولات تمدنی قابل تفسیر است؛ به تعبیر واضحتر: یمنیها پرچم رسالتی تاریخی و الهی را بدست گرفته اند و آنچه در حال رخداد است بخشی از پیچ بزرگ تاریخی مورد تاکید امام خامنه ای است؛ فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿۱۷﴾/ انفال ✍️ میراحمدرضا حاجتی @hajati
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📊اطلاع‌نگاشت | کلیدواژه‌های پیام حوزه پیشرو و سرآمد 🔹️مروری بر مهمترین کلیدواژه‌های پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به همایش بین‌المللی یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه‌ی علمیه‌ی قم. ۱۴۰۴/۲/۸ 🔹️ابزارهای تبلیغاتی و فرهنگی / اجتهاد جواهری / اداره جامعه / افتخارات حوزه / امتداد اجتماعی فقه / امتداد اجتماعی فلسفه / امیدهای حوزه / انتظارات از حوزه علمیه / اولویّتهای فقهی / برنامه‌های درسی حوزه / بلاغ مبین (تبلیغ دین) / پیشرفت علم فقه / تربیت طلاب خارجی / تربیت نیروی مهذب و کارآمد / استعمار / تغییر حکم و موضوع / تمدّن غرب / تمدّن نوین اسلامی / تولید و تبیین اندیشه اسلام / تهذیب نفْس / اخلاق اسلامی / جدایی دین از سیاست / جریان تحجّر و تقدّس‌نمایی / حاکمیّت سیاسی اسلام (حکومت اسلامی) / حوزه علمیه قم / حوزه‌ پیشرو و سرآمد / حوزه‌های علمیّه بانوان / تفسیر قرآن / دفع و رفع شبهه‌ها / رواج درسهای اخلاق / روش فقه سنّتی / رهبری علمای دین / سبک زندگی اسلامی / سرمایه علمی شیعه / عدالت / علوم انسانی / علوم عقلی / فرهنگ تحمیلی غرب / فرهنگ‌سازی در جامعه / فضای رسانه‌ای و مجازی / فقه امّت‌ساز / فقه پاسخگو و به‌روز / فلسفه اسلامی / مبارزه با ظلم و فساد / مدارک تحصیلی حوزه / نسل جوان / نظام اسلامی / نظام اقتصادی / نظام خانواده / نظامات اجتماعی / نفوذ دشمن / نقش زمان و مکان در اجتهاد / نگاه محقّقانه و نقّاد به دانش جهانی / نوآوری در استنباط / نوآوری‌های تمدّنی / وظیفه فقیه و فقاهت / ولایت فقیه / هدایت دینی و اخلاقیِ جامعه / همکاری حوزه و دانشگاه / هویّت جهادی حوزه‌های علمیّه 🔹️ متن کامل پیام | دریافت اطلاع‌نگاشت قابل چاپ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
تاکید امام به تصفیه حوزه‌های علمیه از نفوذی‌های روشنفکرنما در وصیتنامه الهی-سیاسی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ط- وصیت این جانب به حوزه‌های مقدسه علمیه آن است که کراراً عرض نموده‌ام که در این زمان که مخالفین اسلام و جمهوری اسلامی کمر به براندازی اسلام بسته‌اند و از هر راه ممکن برای این مقصد شیطانی کوشش می‌نمایند، و یکی از راههای با اهمیت برای مقصد شوم آنان و خطرناک برای اسلام و حوزه‌های اسلامی نفوذ دادن افراد منحرف و تبهکار در حوزه‌های علمیه است، که خطر بزرگ کوتاه مدت آن بدنام نمودن حوزه‌ها با اعمال ناشایسته و اخلاق و روش انحرافی است و خطر بسیار عظیم آن در دراز مدت به مقامات بالا رسیدن‌ یک یا چند نفر شیاد که با آگاهی بر علوم اسلامی و جا زدن خود را در بین توده‌ها و قشرهای مردم پاکدل و علاقه‌مند نمودن آنان را به خویش و ضربه مهلک زدن به حوزه‌های اسلامی و اسلام عزیز و کشور در موقع مناسب می‌باشد. و می‌دانیم که قدرتهای بزرگ چپاولگر در میان جامعه‌ها افرادی به صورتهای مختلف از ملیگراها و روشنفکران مصنوعی و روحانی نمایان که اگر مجال یابند از همه پرخطرتر و آسیب رسانترند ذخیره دارند که گاهی سی- چهل سال با مشی اسلامی و مقدس مآبی یا «پان‌ایرانیسم» و وطن‌پرستی و حیله‌های دیگر، با صبر و بردباری در میان ملتها زیست می‌کنند و در موقع مناسب ماموریت خود را انجام می‌دهند. و ملت عزیز ما در این مدت کوتاه پس از پیروزی انقلاب نمونه‌هایی از قبیل «مجاهد خلق» و «فدایی خلق» و «توده‌ای» ها و دیگر عناوین دیده‌اند، و لازم است همه با هوشیاری این قسم توطئه را خنثی نمایند و از همه لازمتر حوزه‌های علمیه است که تنظیم و تصفیه آن با مدرسین محترم و افاضل سابقه‌دار است با تایید مراجع وقت. و شاید تز «نظم در بی‌نظمی» است از القائات شوم همین نقشه‌ریزان و توطئه گران باشد. صحیفه امام، ج21، صص425-424 @rozaneebefarda