وقاحت به سبک طراح تحریمهای ضدایرانی و مشاور جنایتکار بایدن!
💥اختصاصی_روزنه/ #پست_ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⚪️به مناسبت بازنشر توییت وقیحانه #ریچارد_نفیو در شبکههای اجتماعی:
🔸 ریچارد نفیو در ۲۸ می سال ۲۰۱۸، حدود سه سال پیش، ۲۰ روز پس از اعلام ترامپ مبنی بر خروج از برجام و۱۰ روز پس از خروج عملی از آن در توییتی نوشت:
🔸 «خطاب به دنبالکنندگان احتمالی از ایران: این هفته به من هشدار داده شد که نسخهای غیرمجاز از کتاب من - هنر تحریمها- توسط پارلمان ایران به چاپ رسیده است. هرچند خرسندم که مردم میخواهند آن را بخوانند اما حقیقت امر آن است که غیر مجاز بودنش بدین معناست که من نمیتوانم اعلام کنم که آیا این نسخه، نظرات و تحلیلهای مرا به دقت توصیف میکند یا خیر. یکی از نقائص بسیار بنده این است که نمیتوانم فارسی را بخوانم بنابراین نمیتوانم بگویم که آیا ترجمه آن از روی نسخه انگلیسی، دقیق بوده است یا خیر. بنابراین «غیرخریدرانِ[نسخه اصلی]» توجه داشتند باشند؛ ممکن است متنی غیرمجاز و غیرمعتبر را خریداری کنند.»
🔸 او در این متن تلویحاً معترض است که چرا بدون پرداخت حقالامتیاز به او، کتابش را ترجمه کردهاند!
جالب است که او یکی از معماران تحریمهای امریکا علیه ایران بوده و با این سابقه نفرتانگیز، در دوران بایدن یعنی معاون اول همان اوبامای به قول روحانی باهوش و مؤدب(!!)، دوباره به عرصه جنایتکاری مستقیم علیه ملت ایران بازگشته است.
🔻در واقع این کتاب برای قربانیان نفیو و تحریمهای ظالمانه آمریکایی ترجمه شده است تا معماران تحریم و روشهای شیطانی آنان را بشناسند و حال او با وقاحتی مثالزدنی و از نوع امریکایی، به این مطلب معترض است که چرا کتاب وی بدون اجازهاش در ایران ترجمه شده است.
🔹این کتاب، سند #جنایت_ضدبشری آمریکاییها علیه مردم ایران است و موجب #رسوایی_تاریخی همه عاشقان سینه چاک سازش با آمریکا (خصوصا اعتدالگرایان) خواهد بود.
🔸 با وجود آنکه به فضل الهی، سهمگینترین تحریمهای طول تاریخ که قرار بود موجب فلج کردن اقتصاد ایران شود، به نتیجه مطلوب دشمن نرسید، اما این تحریمها به خصوص در مواردی که ایران نمیتوانست به کالاهای ضروری و بدون بدیل داخلی( از جمله داروهای بیماری های خاص) دستیابد، موجب ضررهای ظالمانهای شد؛ به گونهای که برخلاف دروغگوییهای بیشرمانه مقامات امریکایی و بیاعتنایی محض از سوی مجامعِ مثلا بینالمللی به این ظلم فراگیر علیه ملت ایران، پانسمانهای ویژه برای کودکان پروانهای، برخلاف تمامی قوانین بینالمللی و تمامی ادعاهای حقوق بشری،در اختیار ایران قرار نگرفت و موجب جانباختن این فرشتگان معصوم و افتادن تشت رسوایی تمامی آنانی شد که سفیهانه و یا خائنانه، در حال بزک کردن امریکا بوده و هستند.
🔸 و البته بیشتر از آنکه این تحریمها به خودی خود، مایه رنج و آزار ملت ما شود، سوء مدیریت، نگاه به غرب و کدخدادوستی بود که توأم با خیانت برخی از مسئولین داخلی، اوضاع کنونی را رقم زد وگرنه تجربیات فراوان از اعتماد و اتکا به درون نشان میدهد که میتوان هم مشکلات داخلی را حل کرد و هم ارتباط مؤثر با دنیا را بر اساس قدرت درونزا و نگاه بروننگر به دست آورد.
🔸 به هر حال آنچه از این توییت به دست میآید، وقاحت و بیشرمیِ بیحدی است که یک جنایتکار امریکایی در حال ابراز آن میباشد. چیزی که یکی از کاربران توییتر به خوبی آن را توصیف نموده است:👇🏽
🔸 «وای! واقعا مایه شرمندگی خواهد بود اگر شرح چگونگی به نمایش گذاردن یک #شکنجه_ملی توسط این کودککش! برای قربانیانش به فارسی توزیع گردد! چنین چیزی میتواند این انگل خونخوار روانی را آزرده خاطر سازد!»
🔸 جالب است بدانید که گویا نفیو خبر ندارد مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، ترجمه کتاب او را به صورت رایگان در اختیار همگان قرار داده و اساسا هزینهای بابت آن از سوی مخاطبین ایرانی پرداخت نمیگردد!
🔸 ریچارد نفیو و دیگر کارگزاران و اعوان و انصار هر رژیم منحوسی که علیه مستضعفین جهان، به جبهه استکبار کمک کردهاند، باید بدانند که ملت ایران، به عنوان پیشقراول نهضت دفاع از مستضعیفن، هرگز این ایادی را نه فراموش خواهد کرد و نه آنها را خواهد بخشید.
🔸 تمامی فرزندان ایران اسلامی، باید دشمنان خود را، چه در قالب دولتها، مجموعههای منحوس و یا عوامل دونپایه حقیر، که حیات و سعادت دنیوی و اخروی آنان را مخدوش ساختهاند، بشناسند؛ تا در آیندهای که اقتدار امت اسلامی، عامل اصلی پیشبرنده دنیای نزدیک به عصر ظهور است، انتقام از این جنایتکاران را به عنوان تکلیف و در عین حال وعده الهی، قراموش نکنند.
🔹متن کامل و ترجمه هنر تحریمها👇
@rozaneebefarda
The Art of Sanctions A View from the Field by Richard Nephew (z-lib.org).pdf
حجم:
2.94M
متن انگلیسی کتاب هنر تحریمها نوشته ریچارد نفیو
@rozaneebefarda
بعثت پیامبر خاتم(ص) و احیای تمام ادیان!
اختصاصی|| جعفر بحرینی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹هر پیامبری برای اثبات نبوَّت خود معجزهای می آورد. چه اینکه بدون معجزه، نبوَّتش برای مردم اثبات نمی شود.
تمام کسانی که زمان یک پیامبر بوده اند، به واسطه مشاهده حسِّی معجزه آن پیامبر و یا تواتر در نقل مردم ، به اعجاز آن پیامبر می رسند و به آن پیامبر ایمان می آورند.
◽️حال اگر چند هزار سال از زمان آن پیامبر گذشته باشد، چگونه باید به آن پیامبر ایمان آورد؟
🔻در پاسخ، چند فرض به نظر می رسد:
1-مشاهده حسّی معجزه ؛ این راه مقدور نیست ، چرا که آن حضرت اساسا در قید حیات نیستند که بخواهند برای ما معجزه بیاورند!
2-تواتر در نقل معجزه؛ این نقل به علَّت اینکه یک)مستقیم نیست ، دو) تعداد سلسله های در نقل بسیار زیاد است (بخاطر فاصله زمانی بسیار زیاد) و سه) ناقلان همه از یک کیش و آیین هستند! و چهار)استناد بسیاری از ناقلان نقل سینه به سینه نیست بلکه نقل مستند به کتب آسمانیشان می باشد! لذا با فرض تواتر در نقل هم نمی توان به این راه برای اثبات معجزه آن پیامبر استدلال کرد.
3-اعجاز علمی ؛ به این صورت که کسی مفاهیم آن ادیان را بخواند و بواسطه مفاهیم بلند آن کتاب آسمانی ، به آورنده آن کتاب ایمان بیاورد._ این مساله درباره ادیان و کتب الهی تحریف شده ، منتقی است زیرا با تحریف ، جامعیت آن کتاب آسمانی و اعجاز آن پیامبر به طریق اولی زیر سوال می رود؛ در نتیجه نمی توان نه اعجاز را ثابت کرد و نه حقانیَّت آن دین را!
◽️با توجه به فروض طرح شده ، ادیان الهی هیچ راهی برای اثبات حقانیت خود ندارند! و حتی حقانیَّت انبیای الهی آنها هم اثبات نمی شود. لذا در باب حجیَّت ادیان الهی و پیامبران الهی دچار انسداد عظیم خواهیم شد.
🔻مگر اینکه فرض دیگری را طرح کنیم.
4- اعجاز پیامبر ، امروز هم موجود باشد. اگر معجزه پیامبری به گونه ای باشد که امروز هم برای همه مردم در دسترس باشد ، آنوقت حقانیَّت آن پیامبر و دین او اثبات می شود.
▫️با توجه به جاویدان بودن اعجاز قرآن کریم ، حقانیَّت حضرت محمد صلَّی الله علیه و آله و سلَّم و دین او اثبات می شود.
نکته مهم وحیاتی این است که تمام آنچه را که دین اسلام و قرآن کریم ، تصدیق و تایید کرده باشد هم اثبات می شود.
حال ما شرح حال و معجزه پیامبران بزرگ الهی را در قرآن کریم می یابیم و بواسطه رسالت حضرت خاتم ، به تمام آن پیامبران و دینشان ایمان می آوریم. «چون که صد آمد، نود هم پیش ما است».
▫️پس ادیان الهی موجود حقانیت و حجیَّـت خود را مدیون اسلام و حضرت محمد صلَّی الله علیه و آله و سلَّم هستند.
آری حضرت محمد صلَّی الله علیه وآله و سلَّم ، مویِّد و تکمیل کننده تمام ادیان الهی است و توهین به او، توهین به تمام ادیان الهی!
#لبیک_یارسول_الله(ص)
#ولایتمداران_واقعی
#سپاهیان_محمد(ص)
#روحانیت_اصیل_و_مرزبانی_از_تشیع
@rozaneebefarda
اظهارات عجیب دکتر شریعتی درباره حضرت ابوطالب(ع) و عبدالمطلب(ع)
دکتر شریعتی: محمد [ص] در دامن ارتجاع پرورش یافت!
🔹 کلام دکتر🔻
1⃣ تاریخ، دست به یک نمایش حیرت انگیز زد: پرورش محمد "یتیم عبدالمطلب" و یک انقلابی بزرگ، در آغوش ارتجاع!
2⃣ ابراهیم، بت شکن تاریخ، تربیت یافته آزر بت تراش است و محمد [ص] هم در دامن بت پرستی رشد میکند!
3⃣ مورخین اسلام میکوشند تا دامان عبدالمطلب و ابوطالب را از شرک پاک سازند ولی نمیتوان انکار کرد که عبدالمطلب، با وجود مهربانی، ساقی بت پرستان و پاسدار بتان و متولی رسمی بتخانه است...
📚 منبع: کتاب اسلام شناسی دکتر شریعتی (درسهای دانشگاه مشهد)، چاپ طوس، ص ۴۶۲.
⭕️[توجه کنید: ایدئولوژی تاریخی پرورش انقلابی در آغوش ارتجاع و بتشکن در دامن بتپرستی + نسبت حضرت ابراهیم و آزر (عمو و برادرزاده) وعطف پیامبر (ص) به حضرت ابراهیم ع + مورخین میکوشند تا شرک را از دامن ابوطالب پاک کنند طبق یک تمایل و تراژدی + اینکه ابوطالب بعدا عهدهدار مسئولیتهای سیاسی و اجتماعی عبدالمطلب گردید و آنچه درباره پدرش آمده، طبعا بر ایشان عطف میشود].
🔰 حاشیه
مولی الموحدین، حضرت امیرالمومنین (ع) میفرمایند: به خدا قسم که پدرم (ابو طالب [ع]) و جدم عبدالمطلب و هاشم و عبد مناف، هیچ گاه بتی را نپرستیدند... بلکه آنها پیوسته به سوی خانه کعبه نماز میخواندند و تمسک به آئین حضرت ابراهیم داشتند (کمال الدین شیخ صدوق "ره"، ج ۱، ص ۱۷۴).
اسرار تاریخ
@monzer_ir
@rozaneebefarda
هم اکنون
سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
@rozaneebefarda
روزنه
هم اکنون سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله @rozaneebefarda
بیانات امروز بسیار راهبردی و حائز اهمیت است
پاسخ روشنی به برخی تحریفگران غرب اندیش داده شد.
@rozaneebefarda
Khamenei.ir13991221_40565_1281k.mp3
زمان:
حجم:
11.38M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوآلهوسلم. ۹۹/۱۲/۲۱
@rozaneebefarda
شاخص سازی بیانات رهبری درباره امیدآفرینی.pdf
حجم:
1.2M
#شاخص_سازی_بیانات_رهبر_معظم_انقلاب درباره #امید و #امیدآفرینی/ کاری از صدا و سیما-سال 95
✅ این جزوه شامل مهمترین شاخص های دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره امید و امیدآفرینی است؛ بیانات معظم له درباره "امید و امیدآفرینی"، "مؤلفه های کانونی"، "شاخص های محوری"، "پرسش ها و شبهه ها" و مصادیق مربوط استخراج و به استناد عین عبارات آورده شده است. در بخش دیگر، بیانات ایشان از زاویه تحلیل موضوعی و آینده نگری بررسی شده است.
#بیانات_امام_خامنه_ای
#امام_خامنه_ای
#امید
#امیدآفرینی
#انقلاب_اسلامی
#شاخص
@rozaneebefarda
نقد سکولاریسم اسلامی و تبیین جامعیت اسلام.mp3
زمان:
حجم:
40.96M
نقد سکولاريسم اسلامي؛ از #علي_عبدالرزاق و #مهدي_بازرگان تا #سیدمحمدجواد_علوی
چرا پیامبر اعظم(ص) صرفا یک #مرشد_معنوی نیست؟
احمدحسين شريفي
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸در اين سخنراني ضمن اشارهاي اجمالي به جريان سکولاريسم در جهان عرب و در ايران و حوزههاي علميه، به نقد برخی ادعاهای برخی #سکولارهای_دینی و تبيين ناسازگاري #سکولاريسم، با قرآن و سنت و سيرة معصومان پرداخته شده است.
@rozaneebefarda
یک نکته معنوی خواندنی از مقام معظم رهبری درباره رسول خدا(ص)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹حضرت آقا در سفر به استان اردبیل و دیدار با مردم آن شهر در روز 5 مرداد 1379 در پاسخ به سخنان معنوی و احساسی که مردم نسبت به ایشان ابراز داشتند، ایشان نکته نغزی به نقل از عالم مجاهد آن خطه جناب شیخ صفی الدین اردبیلی، جد پادشاهان صفویه، درباره رسول خدا (ص) نقل کردند که به مناسبت جشن بعثت رسول رسول خدا، برای مخاطبین روزنه منتشر میشود.
«... آن جمله معنوی را از شیخ صفی الدّین اردبیلی اقتباس کردم؛ همین عارفِ عالمِ مفسّر و دانای معارف دین که قرنهاست در شهر شما خفته است. از شیخ صفی الدّین پرسیدند: شیخنا! پیغمبر فرموده است که من هر روز هفتاد بار استغفار میکنم؛ چرا؟ پیغمبر که گناه نمیکرد؛ و حتّی خدا در سورهی فتح در مورد ترک اولای پیغمبر فرمود: «لیغفرلک اللَّه ما تقدّم من ذنبک و ما تأخّر»؛ او که بار وزر و وبالی بر دوش ندارد؛ استغفار چرا؟ شیخ در جواب گفت: پیغمبر با مجاهدت خود، با ذکر و با تلاش عظیم معنوی خود، هر روز مرحلهای از مراحل قرب به خدا را طی میکرد. پیغمبر هم با این که انسان کامل است، متوقّف نیست؛ اما ساحت قدس قرب الهی پایان ندارد. او هم باید هر روز یک مرحله پیش برود و هر روز یک مرحله جلو میرفت. پیغمبر وقتی به مرحله دیروز نگاه میکرد، آن را به صورت حجابی، بُعدی و دوریای مشاهده میکرد؛ لذا از دورىِ دیروز استغفار میکرد. هر روز یک مرحله نو میگشود و از حضور در مرحله قبلی - که نسبت به موضع امروز، دوری بود - از خدا آمرزش میطلبید.
این درس بزرگی است؛ عمق معنا و بطن این سخن مثل اقیانوسهاست.»
منبع : https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3018
@rozaneebefarda
نظرات بدیع مقام معظم رهبری درباره سلسله صفویه و شیخ صفی الدین اردبیلی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
مقام معظم رهبری در سفر استانی به اردبیل، در دیدار با مردم آن شهر در 3 مرداد 1379، نکات بسیار مهمی را درباره سلسله صفویه بیان کردند. ایشان، خلاف کلیشه های غلط در تاریخنگاری رایج در دوران پهلوی که هنوز هم آثار مخرب آن باقی است، به طور واقعی، خدمات ماندگار شیخ صفی الدین اردبیلی و فرزندانش و فدائیان قزلباش که دسته های همین مردم اردبیل بودند، به مذهب تشیع و کشور ایران بیان کرده و آنها را معرفی نمودند. این بیانات، نسبت مردم ایران با سلسله صفویه، شیخ صفی الدین اردبیلی و شیخ زاهد گیلانی را روشن میسازد:
«در تاریخ گذشته، در دوران طلوع صفویّه، سرزمین اردبیل توانست دو خدمت بزرگ به این کشور بکند.
اوّل این که توانست از کشوری که بخشهای آن از هم جدا و با هم در حال اختلاف و درگیری بودند، یک کشور متّحد، بزرگ و مقتدر، بهوجود آورد. قبل از طلوع صفویّه و بعد از دوران سلجوقیان، ایران کشوری بود که هر بخشی از آن آهنگ جداگانهای مینواخت و از عزّت و عظمت ایران در آن دورانها خبری نبود. این عزّت را صفویّه دادند.
و صفویّه از اردبیل طلوع کردند و خاندان عرفای مجاهد و مبارز، یعنی اولاد شیخ صفی الدین اردبیلی، توانستند این زمینه را به وجود آورند، تا فرزندان آنها ایران را به همه عالمیان در دنیای آن روز، متّحد، مقتدر، عزیز، سربلند و پیشرفته معرفی کنند.
خدمت دوم، عاملی بود که در واقع پشتیبانی معنوىِ عامل اوّل محسوب میشود؛ یعنی احیای مذهب شیعه، مذهب اهلبیت و ارادت به خاندان پیامبر. مردم، همین مردم شجاع، همین عشایر غیور، از این سرزمین با نام امیرالمؤمنین، با نام امام حسین، با نام شهدای کربلا، با نام ائمه معصومین علیهمالسّلام، توانستند بروند و نام خدا، یاد اهلبیت و آئین مقدس اسلام و فقه متین جعفری را در سرتاسر این کشور، مستقر کنند و کشوری یکپارچه، محکم و مقتدر بهوجود آورند. این اقتداری بود که از معنویت، از دین و از تعالیم اهل بیت بهوجود آمد.
بزرگانی که در این مدت - در طول چند قرن - در اردبیل پرورش پیدا کردهاند، همه، همین خط مستقیم را نشان میدهند. خودِ شیخ صفی الدین اردبیلی،. برخلاف آنچه که بعضی گمان میکنند، یک صوفي مسلک از قبیل آنچه که ادّعا میشود، نبود. یک عالم، یک عارف، یک مفسّر و یک محدّث بود. آنگونه که مرحوم علاّمه مجلسی - بنا بر آنچه از او نقل کردهاند - ذکر میکند، شیخ صفی الدین اردبیلی در ردیف سید بنطاووس و ابنفهد حلّی - علمای فقیه و درعینحال عارف - قرار داشت و کسی بود که در کنار علاّمه حلی - در دستگاه سلطان محمد خدابنده - توانستند جوانههای شیعه را در قرن هفتم و هشتم در این کشور بهوجود آورند و پایه فقهی و متین و استدلالی آن را در حوزههای علمیه، رایج کنند.
بعد هم فرزندان او، عرفای مجاهد بودند؛ لذا گفتهاند اردبیل «دارالارشاد» است. یعنی اینجا کسانی هستند که ارشاد به دین میکنند. بحث، بحث دارالارشاد است؛ بحث صوفیگری و کارها و سخنها و دعویهایی از این قبیل نیست. بحث بر سر معنویّت دین و معنویّت شیعه و خاندان اهل بیت است.
لذا بعد از گذشت یکی دو قرن، در اوایل صفویّه - در قرن دهم - خورشید درخشان فقاهت شیعه - اوّل کس از بزرگانی که بعد از چند قرن در دنیای فقاهت اسلامی و شیعی از ایران درخشید - یعنی مرحوم ملااحمد محقّق اردبیلی - از این شهر سر بلند کرد. قرنها، فقهای شیعه از بلاد لبنان، شام، حِلّه و عراق بودند و علمایی از ایران در ردیف بزرگان فقهای شیعه، از بعد از قرون اول، تا قرنهای متوسط نداشتیم. اوّل کسی که در این میدان قدم گذاشته است، یک فحل اردبیلی است؛ یک عالم بزرگ، یک زاهد، یک عارف و یک محقّق.
خدا را شکر میکنیم که سلسله دیانت و شجاعت مردم و قوّت معنوی این مردم، در کنار سلسله پیشرفت علم و تقوا در طول زمان در این سرزمین امتداد پیدا کرده است. ... بعد هم این طوایف و ایلات شجاع و مردم مؤمن توانستند اینجا را نقطه شروعی قرار دهند که ایران بزرگ شیعی و مقتدر - در دوران صفویّه - به وجود آید.
البته به شما بگویم در دوران حکومت قاجاریه و حکومت پهلوی، صفویّه مورد بغض بودند و به دلایل معینی، اردبیل هم مورد بی اعتنایی قرار گرفت. همان قدری که صفویّه به اردبیل پرداختند، قاجاریه و بعداً پهلوی، در این نقطه مرزی و دوردست، بی اعتنایی کردند. آن چیزی که به یاد آنها نیامد، اردبیل بود! لذا این شهر و این منطقه سرسبز، حاصلخیز و بااستعداد که هم استعداد کشاورزی دارد، هم استعداد صنعتی، هم امکان بازرگانی سالم خارجی، یکی از مناطق فقیر و محروم، شمرده میشود. چرا؟ به خاطر انتقامی است که بعضی از حکام بعد از صفویّه، میخواستند از این منطقه، از این مردم و از قبایل قزلباشی آن روز - که از آنها دل پُری داشتند و بخشی از آنها در اردبیل بودند - بگیرند.»
@rozaneebefarda