eitaa logo
پارتیزان
3.8هزار دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
9.2هزار ویدیو
76 فایل
معرفی تجهیزات/اخبار نظامی/تاریخ جنگها
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷️ اختلاف در دولت آمریکا؟ 🔹️دقایقی پیش خبری مبنی‌بر قصد ترامپ برای برکناری مایک والتز، مشاور امنیت ملی و یکی از معاونین وی به نام الکس ونگ در خبرگزاری‌های غربی درج شد. به‌گزارش پولیتیکو جایگزین‌های احتمالی برای والتز هفته‌ها مورد بررسی بوده‌اند اما قصد برای کنار گذاشتن او در هفته اخیر شدت گرفته است. همچنین پولیتیکو ادعا کرده محتمل‌ترین فرد برای جایگزینی والتز، استیو ویتکاف است که اکنون نماینده آمریکا در مذاکرات با روسیه، ایران و حماس است. NPC @Partisan2015
🔶سی و دو سال پیش، بازماندگان کمونیسم در روسیه با تظاهرات خونین روز کارگر، نبردی آشکار علیه دولت یلتسین را آغاز کردند. 🔸در روز اول ماه مه ۱۹۹۳ (۱۱ اردیبهشت ۱۳۷۲)، مسکو صحنه یکی از خشونت‌بارترین راهپیمایی‌های پساشوروی شد؛ جایی که بازگشت‌طلبان چپ‌گرا با شعار احیای اتحاد جماهیر شوروی، علیه سیاست‌های بوریس یلتسین به خیابان آمدند. 🔸این مراسم، که با عنوان جشن روز کارگر برگزار شد، به‌سرعت رنگ و بوی یک شورش سیاسی به خود گرفت و به نوعی پیش‌درآمد درگیری‌های بزرگ‌تر اکتبر همان سال میان دولت یلتسین و شورای عالی بود. شرکت‌کنندگان عمدتاً طرفداران ایدئولوژی‌های چپ و کمونیستی بودند که خواهان بازگشت ساختارهای پیشین شوروی بودند و آمادگی رویارویی خشونت‌آمیز با حکومت جدید را داشتند. 🔸درگیری‌ها میان معترضان و پلیس به شدت بالا گرفت و در مقاطعی نیروهای انتظامی را وادار به عقب‌نشینی کرد. این برخوردها سازمان‌یافته، خشونت‌بار و گسترده بود، اما در نهایت به تغییر قدرت منجر نشد و معترضان آرام آرام پراکنده شدند. با این حال، این روز نقطه عطفی در تاریخ سیاسی روسیه شد؛ چرا که برای نخستین بار پس از فروپاشی شوروی، آشکار شد که گرچه حزب کمونیست دیگر وجود ندارد، اما بازماندگان سرخ همچنان زنده‌اند و آماده بازگشت به صحنه سیاست هستند. ▫️در جریان این درگیری‌ها، حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند و چند نفر از هر دو طرف کشته شدند. Tupolev @Partisan2015
🔶نیاز حاد ایران به هواپیماهای آتش‌نشان 🔸در پی واقعه جان‌سوز بندر شهید رجایی همگی ما شاهد از خودگذشتگی خدمه‌ی پرواز و فشار بسیار بالای کاری ایلوشین سپاه پاسداران بودیم، این واقعه باعث شد که نیاز مبرم به تعداد بالایی هواپیمای اتش‌نشان در کشور ما که هرساله اتش‌سوزی‌های فراوان و وسیعی در سرتاسر آن اتفاق می‌افتد به خوبی احساس شود، اما چه گزینه‌هایی برای افزایش تعداد ناوگان اتش‌نشانی در دسترس هستند؟ ضربه بزنید: 🔸قطعا اولین گزینه خرید هواپیماهای دوزیست اتش نشان خارجی است، هواپیمای BE200 روسی و AG600 چینی گزینه‌های خوب و در دسترسی هستند و در صورت خرید می‌توانند با توان نشست و برخاست از روی آب و پرکردن مخازن و همچنین طراحی مناسب پرواز در ارتفاع پست و دید پایین، با سرعت و کیفیت بسیار بهتری به ماموریت اطفا حریق بپردازند. اما این هواپیماها به علت سرعت بسیار پایین و پهناوری کشور و عدم وجود دریاچه های بزرگ در مرکز کشور به منظور پرکردن مخازن تنها در مناطق جنوبی و شمالی کاربردی هستند. 🔸همچنین هواپیماهای آتش نشان تخصصی بجز در زمان وقوع حوادث هیچ کاربردی ندارند و برای خرید و بکارگیری به صرفه نیستند، به همین دلیل در اسراییل، ترکیه و پاکستان یا بسیاری از نقاط دیگر جهان که محدودیت بودجه نیز مانند کشور ما وجود ندارد هواپیماهای سنگین آتش‌نشان تخصصی خریداری نمی‌شوند و صرفا از کشورهای انگشت شمار سازنده این نوع هواپیماها در مواقع ضروری کرایه می‌شوند. 🔸با در نظرگیری بودجه بسیار محدود کشور ما نیز خرید هواپیمای تخصصی آتش‌نشان علی رغم نیاز مبرم به صرفه نمی‌باشد و به ثمر نمی‌رسد، زیرا که در...
پارتیزان
🔶نیاز حاد ایران به هواپیماهای آتش‌نشان 🔸در پی واقعه جان‌سوز بندر شهید رجایی همگی ما شاهد از خودگذشت
مرحله اول اصلا ارگان کاربری برای آن‌ها در ایران وجود ندارد و حتی در صورت خرید این هواپیماها نیز سازمان‌های آتش‌نشانی، جنگل‌ها و مراتع و حتی هلال احمر ظرفیت و بودجه بکارگیری این هواپیماها را نخواهند داشت، کما اینکه در گذشته شاهد بودیم که توپولف ۱۵۴ آتش‌نشان وزارت دفاع خریدار و کاربری پیدا نکرد و به همین دلیل کنار گذاشته شد. 🔸در دسترس‌ترین و به صرفه‌ترین گزینه تبدیل هواپیماهای باربری نیروهای مسلح و ایجاد یک سازمان آتش‌نشانی هوایی در ستاد کل با همکاری هلال احمر و سازمان آتش‌نشانی می‌باشد، اینگونه تنها در مواقع نیاز هواپیماهای آتش‌نشان وارد عمل می‌شوند و در مواقع نرمال به ماموریت ترابری نظامی خود می‌پردازند. 🔸به علت تجربه در تبدیل ایلوشین ۷۶ به هواپیمای آتش‌نشان، ارتقای کلیه‌ی ایلوشین‌های ارتش و سپاه عملی مقرون به صرفه و بسیار کاربردیی می‌باشد، علاوه بر ایلوشین قبلا یک کیت آتش‌نشان هم توسط شرکت لاکهید مارتین برای هواپیمای c-130 برخی کشورها ارائه شده بود که با توجه به ظرفیت‌های مهندسی هوافضای کشور، مهندسی معکوس و نصب آن در ایران بر روی هواپیماهای هرکولس می‌تواند عملی باشد. CHAMROSH @Partisan2015