eitaa logo
پارتیزان
3.8هزار دنبال‌کننده
30هزار عکس
9.3هزار ویدیو
77 فایل
معرفی تجهیزات/اخبار نظامی/تاریخ جنگها
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷️ دورنوردی (تله‌پورت) 🔹️دو روز پیش بود که منابع آمریکایی گزارش کردند پیت هگست، وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام ناو هواپیمابر کارل وینسون (CVN-70) به دریای سرخ را صادر کرده است. همچنین وی مدت ماموریت ناو هواپیمابر هری ترومن (CVN-75) که اکنون در دریای سرخ حاضر است را نیز به مدت یک‌ماه تمدید کرده است. 🔹️بدین ترتیب احتمالا به مدت چند هفته شاهد حضور دو ناو گروه هواپیمابر آمریکایی در دریای سرخ خواهیم بود. البته این برای اولین بار نیست که چنین اتفاقی روی می‌دهد و پیش‌تر نیز سابقه حضور دو ناو گروه در دریای سرخ وجود داشته. ناو گروه USS Carl Vinson چند ماه گذشته را در شرق آسیا مستقر بوده است. 🔹️حال برخی اکانت‌های غیررسمی، امروز با انتشار ویدئوی فوق ادعا کرده‌اند کارل وینسون وارد دریای سرخ و منطقه استحفاظی سنتکام شده است؛ این خبر با اخباری که پیش‌تر از منابع رسمی منتشر شده بود در تضاد است و در واقع این فیلم مربوط به ۲۹ آوریل ۲۰۱۷ و سفر آن به ژاپن است. 🔹علاوه‌بر موارد فوق، براساس سرعت پیمایش معمولی که ناوگروه‌های هواپیمابر دارند، رسیدن ناوگروه کارل وینسون از شرق آسیا به محدوده دریای سرخ و خلیج عدن حدود دو تا سه هفته طول خواهد کشید. NPC-AnotherOne @Partisan2015
🔶سامانه ضدیخ پهپادها 🔸در دسامبر ۲۰۲۲ طی غیبت دو هفته‌ای شاهد-۱۳۶ در جنگ اوکراین، شایعه‌ای مبنی بر یخ‌زدگی بال و بدنه پهپاد و عدم‌کارکرد آن در هوای سرد روسیه پیچید و همچنین تعدادی خبرگزاری ترکی و اوکراینی هم گزارش کردند که روسیه نسبت به کارایی این پهپاد نیز رضایت نداشته است؛ اما در کمتر از سه یا پنج روز پس از این گزارش عملیات شاهد-۱۳۶ دوباره در اوکراین مشاهده شد و پرونده‌ی این گزارش فیک بسته شد، اما چگونه این پهپاد به عملیات خود در آن شرایط آب‌و‌هوایی ادامه داد؟ 🔸به شکل عمومی سامانه anti ice روی هواپیمای جت و یا پهپادهای HALE شامل انتقال هوای گرم از کمپرسور موتور جت و پخش آن برروی بال و دیگر نقاط مستعد به یخ‌زدگی از طریق سوراخ‌های میکروسکوپی است (تصویر ۲)، هواپیماهایی با سرعت پایین مانند توربوپراپ‌ها و برخی پهپادهای نیمه‌سنگین نیز دارای سامانه deicer boot هستند که شامل تعداد تیوب حاوی هوای گرم برروی لبه‌ی حمله بال هستند که با بادشدن، یخ‌های تشکیل‌شده روی بال را می‌شکند (تصویر ۳ و ۴ قسمت‌های مشخص‌شده در لبه‌ی حمله‌ بال همین تیوب‌ها است). 🔸هواگردهای موتور پیستونی نیز دارای سامانه متفاوتی به‌نام baffle heater هستند که در این سامانه، تعدادی لوله‌ی کوچک حاوی هوای سرد خارجی دور اگزاست موتور پیچیده‌شده و علاوه بر خنک‌کردن اگزاست و به‌تبع هوای خروجی، هوای گرم را نیز برای تهویه مطبوع و گرم‌کردن بال و سطوح کنترلی تامین می‌کند، این سامانه روی اکثر پهپادهای ایرانی قابل‌نصب بوده و معمولا در پایگاه‌های مناطق سردسیر و یا در ماموریت نفوذ به خاک دیگر کشورها نیز به‌منظور اختفای...
پارتیزان
🔶سامانه ضدیخ پهپادها 🔸در دسامبر ۲۰۲۲ طی غیبت دو هفته‌ای شاهد-۱۳۶ در جنگ اوکراین، شایعه‌ای مبنی بر
حرارتی می‌تواند توسط پرسنل فنی مهندسی پایگاه نصب شود، اما پهپادهای انتحاری به‌علت حساسیتِ نسبت وزن به پیشرانه خود، توان پذیرش همچین سامانه‌ای را ندارند، به‌علاوه به‌علت کوچکی اصلا نیازی هم به چنین سامانه‌ای ندارند! 🔸به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی بر روی پهپادهای کوچک انتحاری مانند شاهد-۱۳۶، معمولا یک‌ترکیب ضدیخ حاوی گلیکوژن و الکل برروی بدنه ریخته می‌شود که بدنه‌ی پهپاد را نسبت به یخ‌زدگی ایمن می‌کند. این ترکیب یک‌ماده‌ی متداول در صنایع هوایی بوده که تمامی هواپیماهای تجاری و اکثر هواپیماهای نظامی نیز قبل از پرواز آن‌را دریافت می‌کنند؛ اما به این علت که این هواپیماها به‌مدت نسبتا طولانی در ارتفاعات بالایی پرواز کرده و بال و بدنه‌ی بزرگی دارند، این ترکیب کافی نبوده و باید سامانه‌های ذکر شده نیز وارد عمل شوند، اما یک‌پهپاد انتحاری که ‌دارای ویژگی‌های عکس موارد ذکرشده است، تنها این ترکیب فوق برای پرواز دو الی پنج ساعته‌اش کفایت می‌کند. ▪️پی‌نوشت: یخ‌زدگی بال و بدنه یک‌پهپاد یا هواپیما باعث نچسبیدن هوا به سطح بال و بدنه می‌شود که به این پدیده استال (stall) گفته می‌شود. در این حالت بال‌ها هیچ نیروی بالابرنده‌ای تولید نکرده و پرنده سقوط می‌کند. CHAMROSH @Partisan2015