_.pdf جلسه چهارم درس استدلالی مکاسب .pdf
حجم:
6.08M
📚پیاده فوری درس استدلالی مکاسب - جلسه چهارم - سه شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۴ - مدرسه علمیه کرمانی ها ۳۲ صفحه
❓آغاز تطبیق شیوه دوم استدلال های فقه البیان (بیان مبتنی بر مُکث) بر سرفصل طیبات و مشاغل برتر کتاب مکاسب (سرفصل اول)
❓دلالت کلمات شارع از نوع دلالت وضعی است یا دلالت انبائی و توصیفی؟!
❓تبیین اولیه دلالت مقدماتی و دلالت تکمیلی
📎پیشنهاد استماع صوت جلسه:
https://eitaa.com/olgou4/8170
📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید
https://eitaa.com/olgou4/8167
#تبویب_جدید_فقه_المکاسب
#اقتصاد_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️مدرسة أدم اسميث الإقتصادية أدّت إلى الكارثة في العالم...
فقه المكاسب ينظّر الإقتصاد العادل
👌المفاهيم الخاطئة في مدرسة أدم اسميث الإقتصادية أدّت إلى بعض النتائج مثل: توسعة الربا في المجتمع، الفجوة الطبقية، السرقات الهيكلية من أموال الناس، إنتاج المحاصيل الخبيثة والضارة للبيئة، إيجاد اختلال شديد في النظام المعيشي للناس و توسعة الوحدة كظاهرة حديثة. والنتيجة النهائية لكل هذه المسائل هي تقوية الرأسماليين الطفيليين!
👌التيارات التحولية في حوزة قم العلمية تدعو النخب الإقتصادية وشعب العالم إلى إعادةالنظر والعبور من هذه المفاهيم غيرالعملية. نبدأ مرحلة تعليمية جديدة في علم الاقتصاد، بهدف تعرف أكثر إلى علوم الأنبياء عليهم السلام والخروج من الطرق المسدودة في مدرسة أدم اسميث الإقتصادية. المجالات الرئيسية في فقه المكاسب تتكون من تسعة عناوين:
١. تعريف منهج البحث الجديد فيما يتعلق بالأبحاث الاقتصادية والمعيشية
٢. تعريف قائمة المحاصيل الطيّبة والمهن المفضّلة
٣. تبيين منافع الإنتاج الأسري، اللامركزية وبناء على مشاركة الناس+ تبيين معايب الإنتاج الصناعي في ثمانية محاور
٤. المنافع الخمسة في التجارة العامّة والأوصاف الخمسة في كيفية صنع الأسواق في الإسلام.
٥. الأصول الستة بين البايع والمشتري+ شرح الفروق المختلفة الموجودة بينهما و تبيين التفاوت بين مفهومَي العرض والطلب.
٦. تعريف المناهج الإسلامية للتمويل في خمسة عشر محور
٧. تبيين العوامل غيرالاقتصادية المؤثرة على الإقتصاد+ شرح مفهومَي البركة والربح.
٨. تاريخ الإقتصاد من وجهة نظر الأنبياء عليهم السلام
٩. تبيين معايير التقييم الاقتصادي الجديدة+ نقد معايير الإقتصاد الكلّي
👌لقد تمّ إستنباط وتمهيد محتوى هذه الدورة البحثية التعليمية من قبل جمع من فضلاء حوزة قم العلمية برعاية فضيلة الشيخ علي كشوري.(بعونه سبحانه تعالى)
#تبویب_جدید_فقه_المکاسب
#اقتصاد_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️بررسی نظام مسائل ایران امروز / پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴/ ساعت ۲۱
https://virasty.com/Islam1357/1760020604191149937
#تمدن_اسلامی
#مسائل_مهم_ایران_امروز
#اولویت_های_تمدنی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ خطوط اصلی و فرعی تمدن اسلامی کدام است؟!
👌برای دستیابی به تمدن اسلامی ترسیم خطوط اصلی و فرعی این تمدن با تمدن استکباری مدرنیته باید واضح باشد. ابهام در برنامه های تمدنی به اندازه مفاهیم سند ضاله توسعه پایدار2030 خطرناک است.
👌خطوط اصلی دستیابی به تمدن اسلامی بر اساس مفاهیم نقشه جامع تمدن اسلامی به شرح زیر است:
۱- تحول در حوزه امامت و مدیریت
۲-تحول در حوزه طهارت و پاکسازی و نظافت
۳- تحول در حوزه مکاسب و تجارت
۴- تحول در حوزه بیان و ادبیات و روش مطالعه
۵- تحول در طبقه بندی دانش و شیوه آموزش
۶- تحول در دشمن شناسی و فهم عمیق روش های سلطه و تسلط دشمن
۷- تحول در شاخصه ها و الگوهای ارزیابی پیشرفت
۸- تحول در قوانین بر مبنای مفهوم مترقی نظم اختیاری
۹- تحول در روش های پیشگیری از جرم و عبرت آفرین
👌خطوط فرعی و مسائل دارای اولویت در ساخت تمدن اسلامی به شرح زیر است:
۱- اجرای قانون مترقی احیای موات و واگذاری زمین رایگان
۲- تغییر در الگوی ساخت ساختمان از آپارتمان های معیوب به خانه های پیشرفته حیاط دار
۳- پذیرش تقسیمات شهری کوچک مقیاس و فهم عمیق مفهوم محله محوری
۴- آموزش گسترده شیوه های پیشگیری از بیماری به خانواده ها
۵- تحول در کتب آموزشی، دوره آموزش و شیوه های ارزیابی
۶- ساخت گسترده بازارهای رایگان و تلاش برای عمومی کردن تجارت
۷- روایت صحیح تاریخ ایران و جهان و تحول در الگوی روایت میراث فرهنگی
۸- بازتعریف الگوی سیاست خارجی ایران به محوریت کشورهای همسایه
۹- برنامه ریزی برای احیای مشاغل غیر استخدامی
۱۰- تغییر الگوی تقنینی کشور به محوریت بازتعریف قوانین مادر
۱۱- بازتعریف پدافند غیر عامل کشور و توجه به مسئله امنیت مردم پایه و محله محور
۱۲- تدوین برنامه ملی محرومیت زدایی بر اساس اصل تَعَرّف
👌شایان ذکر است که در نقشه جامع تمدن اسلامی بیش از ۴۰۰ خط فرعی کاربردی برای دستیابی به تمدن اسلامی در ۹ حوزه اصلی پیشنهاد شده است. (به فضل الهی)
کارگروه پژوهش - شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۴ - قم
#تمدن_اسلامی
#خطوط_اصلی
#خطوط_فرعی
https://eitaa.com/olgou4
حجتالاسلام علی کشوریدرس استدلالی مکاسب- جلسه پنجم.mp3
زمان:
حجم:
14.38M
🎙درس استدلالی مکاسب - جلسه پنجم - شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - مدرسه علمیه کرمانی ها ۳۹ دقیقه
❓ادامه تطبیق شیوه دوم استدلال های فقه البیان (بیان مبتنی بر مُکث) بر سرفصل طیبات و مشاغل برتر کتاب مکاسب
❓گونه شناسی دلالات کلمات شارع + نقش تعریف دلالت وضعی منطقی در بسیط انگاری دلالات کلمات شارع
❓تطبیق دلالت مقدماتی بر گروه روغن های طیب
📎پیشنهاد مطالعه متن جلسه:
https://eitaa.com/olgou4/8190
📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید
https://eitaa.com/olgou4/8167
#تبویب_جدید_فقه_المکاسب
#اقتصاد_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
_.pdf الگوی فقهی تشخیص بیماری.pdf
حجم:
12.39M
📚اولین گزارش راهبردی با موضوع: الگوی فقهی علامت شناسی و تشخیص بیماری ها - ۲۵۴ صفحه/ با استناد به ۱۰۱۲ آیه و حدیث
❓ویژه اطبای طب اسلامی و سنتی
❓بیان معایب آزمایشگاه ها و الگوهای تشخیص بیماری در طب سلولی
❓روش مطالعه بیماری در طب اسلامی ( مطالعه فِعلْ پایه)
❓معرفی افعال و حرکات پایه بدن + معرفی افعال و حرکات بخشی بدن
❓علامت شناسی افعال پایه و افعال بخشی
📎پیشنهاد استماع صوت مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/8131
#علامت_شناسی_بیماری
#تشخیص_فعل_پایه
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
⚡️۴۰۴ تغییر و حرکت بدن را در طب اسلامی بررسی می کنیم.
❓آشنایی با افعال و تغییرات بدن انسان
https://eitaa.com/olgou4/8188
#علامت_شناسی_بیماری
#تشخیص_فعل_پایه
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
درس استدلالی مکاسب- جلسه پنجم- پیاده فوری.pdf
حجم:
1.94M
📚پیاده فوری درس استدلالی مکاسب - جلسه پنجم - شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - مدرسه علمیه کرمانی ها - ۲۰ صفحه
❓ادامه تطبیق شیوه دوم استدلال های فقه البیان (بیان مبتنی بر مُکث) بر سرفصل طیبات و مشاغل برتر کتاب مکاسب
❓گونه شناسی دلالات کلمات شارع + نقش تعریف دلالت وضعی منطقی در بسیط انگاری دلالات کلمات شارع
❓تطبیق دلالت مقدماتی بر گروه روغن های طیب
📎پیشنهاد استماع صوت جلسه:
https://eitaa.com/olgou4/8187
📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید
https://eitaa.com/olgou4/8167
#تبویب_جدید_فقه_المکاسب
#اقتصاد_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
حجتالاسلام علی کشوریدرس استدلالی مکاسب- جلسه ششم_1.mp3
زمان:
حجم:
20.47M
🎙درس استدلالی مکاسب - جلسه ششم - یکشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۴ - مدرسه علمیه کرمانی ها ۵۶ دقیقه
❓تأثیر گذاری مفهوم انباء اسمی و توصیف اسمی بر ارائه تفسیر جدید از دلالت کلمات شارع، اقسام وضع و کلیات خمس
❓ادامه کشف دلالات مقدماتی گروه روغن های طیب
📎پیشنهاد مطالعه متن جلسه:
https://eitaa.com/olgou4/8193
📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید
https://eitaa.com/olgou4/8167
#تبویب_جدید_فقه_المکاسب
#اقتصاد_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️The Adam Smith School of Economics has led to a global catastrophe...
Fiqh al-Makasib (Jurisprudence of Transactions) presents the theory of a just economy.
👌The erroneous concepts of the Adam Smith economic school have resulted in several consequences such as: The expansion of usury within society, the widening of the class gap, systematic thefts from people’s wealth, the production of harmful and environmentally destructive crops, the creation of severe imbalance in people’s living systems, the spread of loneliness as a modern phenomenon and the ultimate outcome of all these issues is the empowerment of parasitic capitalists!
👌The transformational movements within the Qom Seminary call upon economic elites and the peoples of the world to reconsider and move beyond these impractical concepts.
We begin a new educational stage in the science of economics, aiming for a deeper acquaintance with the sciences of the Prophets—peace be upon them—and to escape the dead ends of the Adam Smith economic school.
The main fields in Fiqh al-Makasib consist of nine topics:
1. Defining the new research methodology related to economic and livelihood studies.
2. Defining the list of wholesome crops and Top professions.
3. Explaining the benefits of family-based production, decentralization, and people’s participation—alongside clarifying the defects of industrial production in eight aspects.
4. The five benefits in public trade and the five characteristics regarding how markets are to be established in Islam.
5. The six foundational principles between seller and buyer—explaining their various differences and clarifying the distinction between the concepts of supply and demand.
6. Defining Islamic methods of financing in fifteen axes.
7. Explaining the non-economic factors influencing the economy—together with the concepts of barakat (divine blessing) and profit.
8. The history of economics from the perspective of the Prophets—peace be upon them.
9. Explaining the new standards for economic evaluation—along with a critique of macroeconomic standards.
👌The content of this research-based educational course has been derived and prepared by a group of scholars from the Qom Seminary under the supervision of His Eminence Sheikh Ali Keshvari, with the aid of the Almighty.
#Fiqh_al_Makasib
#Jurisprudence_of_Transactions
#islamic_Economics
https://eitaa.com/olgou4
_.pdf جلسه ششم مکاسب با تبویب جدید.pdf
حجم:
5.94M
📚پیاده فوری درس استدلالی مکاسب - جلسه ششم - یکشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۴ - مدرسه علمیه کرمانی ها - ۳۲ صفحه
❓تأثیر گذاری مفهوم انباء اسمی و توصیف اسمی بر ارائه تفسیر جدید از دلالت کلمات شارع، اقسام وضع و کلیات خمس
❓ادامه کشف دلالات مقدماتی گروه روغن های طیب
📎پیشنهاد استماع صوت جلسه:
https://eitaa.com/olgou4/8191
📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید
https://eitaa.com/olgou4/8167
#تبویب_جدید_فقه_المکاسب
#اقتصاد_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
حجتالاسلام علی کشوریدرس استدلالی مکاسب- جلسه هفتم.mp3
زمان:
حجم:
14.72M
🎙درس استدلالی مکاسب - جلسه هفتم - دوشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - مدرسه علمیه کرمانی ها - ۴۰ دقیقه
❓تبیین اجمالی صورت دلالت اجمالی کلمات شارع
❓ادامه کشف دلالات مقدماتی گروه روغن های طیب
📎پیشنهاد مطالعه متن جلسه
https://eitaa.com/olgou4/8198
📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید
https://eitaa.com/olgou4/8167
#تبویب_جدید_فقه_المکاسب
#اقتصاد_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4