@Nafahat_eriظرفیتهای هستی شناسی صدرایی در نفس.mp3
زمان:
حجم:
2.8M
📻 #پای_درس_حکمت
#تکمله_نهایة_الحکمة 1️⃣1️⃣
🔖 ظرفیتهای هستی شناسی صدرایی در نفس شناسی
#استاد_امینی_نژاد
🎙 بُریده جلسه سوم از درس «تکملۀ نهایة الحکمة»
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
✔️ علت ارتقای بحث نفس شناسی در آثار صدرا
✔️ تأثیر اصالت وجود، تشکیک وجود، حرکت جوهری و وجودِ جمعی در نفس شناسی
✔️ علت عدم ارتقای نفس شناسی در فلسفه مشاء و ابن سینا
#بُریده_دروس
#تکملۀ_نهایة_الحکمة
#هستی_شناسی_صدرایی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri
20.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نماهنگ به مناسبت روز شعر و ادب فارسی
🏷«قلّههای شعر فارسی چه کسانی هستند؟ سعدی، حافظ، مولوی، فردوسی؛ اینها قلّههای شعر فارسیاند... سعدی یک بوستان دارد که بهترین اثر هنری او است -گلستان بعد از بوستان قرار میگیرد- در بوستان شما نگاه کنید، [میبینید] این هنر فاخرِ فوقالعاده برجسته همیشه در خدمت اخلاق، در خدمت تعلیم، در خدمت تعهّد...
«در شعر فارسی حکمت زیاد است... سعدی یک حکیم واقعی است، حافظ یک حکیم و عارف واقعی است؛ یعنی اینها شعر خودشان را ظرفی قرار دادند برای حکمت، آنهم حکمت اسلامی، حکمت قرآنی، حکمت معنوی و پیامبرانه.»(رهبر معظم انقلاب)
#حکیم_فردوسی
💢 موسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@Nafahat_eri
هدایت شده از جشنواره داستان فلسفی
📝اطلاعیه
بسمه تعالی
با درود و احترام به تمامی فرهیختگان، نویسندگان و علاقهمندان عرصه فلسفه و داستان؛
دبیرخانه «اولین جشنواره داستان فلسفی» ضمن اعلام مراتب سپاس خود از استقبال گسترده و ارزشمند نویسندگان، از تأخیر بهوجودآمده در اعلام نتایج پوزش میطلبد.
همانطور که پیشتر اطلاع داده شده بود، بر اساس برنامهریزی اولیه، قرار بود نتایج جشنواره تا پایان شهریورماه منتشر گردد، لیکن به دلیل حجم بسیار فراتر از انتظار آثار و همچنین طراحی روندی چندمرحلهای برای داوری بهمنظور صیانت از حقوق تمامی شرکتکنندگان، این امر با تأخیر مواجه شده است.
لازم به توضیح است، در حالیکه طبق تجربیات پیشین، دریافت حدود ۲۵۰ اثر پیشبینی شده بود، در مجموع ۴۳۶ اثر از ۲۶۸ نویسنده به دبیرخانه ارسال گردید. به همین سبب، داوری آثار در سه مرحله طراحی و اجرا شد:
1. مرحله نخست: ارزیابی کلی محتوای فلسفی آثار
2. مرحله دوم: بررسی حد نصاب ادبی آثار
3. مرحله نهایی: داوری تخصصی در دو بخش ادبی و فلسفی، با حضور چندین داور در هر بخش
فرایند داوری تاکنون به نتایج زیر منجر شده است:
از میان ۲۶۸ نویسنده، در مرحله اول ۵۵ نفر حذف و ۲۱۳ نفر به مرحله دوم راه یافتند. در ادامه، ۱۱۹ نفر دیگر کنار گذاشته شدند و در نهایت ۹۴ نویسنده به مرحله پایانی راه یافتند.
از منظر آثار نیز، در مرحله نخست از ۴۳۶ اثر، تعداد ۱۲۹ اثر کنار گذاشته شد و ۳۰۷ اثر به مرحله دوم رسید. در این مرحله نیز ۱۸۳ اثر حذف شد و سرانجام ۱۲۴ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد.
این ۱۲۴ اثر در بخشهای گوناگون جشنواره به شرح زیر توزیع شدهاند:
۴۸ اثر در بخش ویژه جشنواره (بازنویسی لغت موران شیخ شهابالدین سهروردی)
۴۶ اثر در بخش کودک و نوجوان (موضوعات اصلی جشنواره)
و ۳۰ اثر در بخش بزرگسال (موضوعات اصلی جشنواره)
بدینترتیب، از مجموع ۲۶۸ نفر و ۴۳۶ اثر اولیه، اکنون ۹۴ نویسنده با ۱۲۴ اثر در مرحله نهایی حضور دارند.
دبیرخانه جشنواره ضمن تأکید بر اهمیت دقت و عدالت در تمامی مراحل داوری و پوزش مجدد به دلیل تأخیر در اعلام نتایج داوری جشنواره، اعلام میدارد که نتایج نهایی متعاقباً منتشر خواهد شد. اطمینان داریم که این تأخیر صرفاً در راستای رعایت انصاف و ارزشگذاری شایسته بر آثار فرهیختگان بوده است.
از بردباری، همراهی و اعتماد شما صمیمانه سپاسگزاریم.
دبیرخانه اولین جشنواره داستان فلسفی
#داستان_فلسفی
#جشنواره_داستان_فلسفی
@philosophicalstory
@Nafahat_eriضرورت پرداختن به مباحث آموزشی.mp3
زمان:
حجم:
4.68M
📻 #پای_درس_حکمت
#تکمله_نهایة_الحکمة 2️⃣1️⃣
🔖 ضرورت تبیین مباحث آموزشی به طلاب
#استاد_امینی_نژاد
🎙 بُریده جلسه چهارم از درس «تکملۀ نهایة الحکمة»
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
✔️ ضرورت برگزاری نشست ها و گفتگوهای متعدد درباره مسائل آموزشی حوزه
✔️ ضرورت تبیین تفاوت جنس کتب حوزوی با کتب مراکز آموزشی دیگر
✔️ تأمل در فضاهای آموزشی، رکن اساسی در پیشبرد دانش و مجموعه های دانشی
✔️ اثرگذاری نویسندگان کتاب های درسی حوزه بر طلاب
✔️ تأثیر شخصیت علامه طباطبایی بر فضای آموزشی طلاب
✔️ بررسی مشکلات آموزشی دوره سطح حوزه
#بُریده_دروس
#تکملۀ_نهایة_الحکمة
#تبیین_مباحث_آموزشی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri
استاد یزدان پناهبهترین لحظات عمر.mp3
زمان:
حجم:
302.1K
به مناسبت شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
♨️ مواظب باشیم ♨️
🌿 بهترین ایّام زندگی طلبه ها
❤️🔥 کسانی که از طلبگی به جاهای دیگر می روند...
#استاد_یزدان_پناه
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri
هدایت شده از استاد یزدان پناه
آیت الله سید یدالله یزدان پناهاسمای حسنای الهی - جلسه یازدهم.mp3
زمان:
حجم:
23.18M
🎧 اسمای حسنای الهی - جلسه یازدهم
📎 جلسه ۱۱ اسمای حسنای الهی | چهارشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۴ | مسجد امام صادق علیهالسلام
#صوت_جلسه
#اسمای_حسنی
#استاد_یزدان_پناه
#جلسه۱۱
💠 کانال استاد یزدانپناه
@ostad_yazdanpanah
@nafahat_eriعلت نپرداختن علامه به نفس و معاد.mp3
زمان:
حجم:
3.98M
📻 #پای_درس_حکمت
#تکمله_نهایة_الحکمة 3️⃣1️⃣
🔖 چرا علامه طباطبایی به مباحث نفس و معاد نپرداختند؟
#استاد_امینی_نژاد
🎙 بُریده جلسه چهارم از درس «تکملۀ نهایة الحکمة»
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
✔️ مهیا نبودن شرایط حوزه برای مطرح کردن بحث معاد
✔️ آیا علامه درس خصوصی معاد داشتند؟
✔️ گزارش جدی از چرایی عدم طرح بحث نفس توسط علامه وجود ندارد
✔️ چند حدس برای علت مطرح نکردن بحث نفس توسط علامه
#بُریده_دروس
#تکملۀ_نهایة_الحکمة
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri
حوزه و انقلاب اسلامی.mp3
زمان:
حجم:
2.6M
#حکمت_عملی 3️⃣4️⃣
🌀 آیا حوزههای قبل انقلاب بهتر از حوزه این زمان بود و ما باید به حوزه گذشته برگردیم؟
#استاد_امینی_نژاد
🎙 بخشی از جلسۀ صد و چهارم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» (اولین جلسه سال تحصیلی جدید)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🔹ضرورت مهم تاریخ و اتفاقات و تحولات
🔸ندیدن بسیاری از مسائل اجتماعی که در جهان رخ داده است
🔹برخی می گویند حوزه دچار افول شده است چون الان الفیه را حفظ نمی کنند
🔸هر وقت حکومت دست شیعه افتاد حوزه ها اوج گرفتند
🔹ظلم به حوزه ها و نقش انقلاب اسلامی و امام(ره)
🔸 امروز اساتید فقه و اصول نمی توانند مثل گذشته باشند و با تحولات جهانی روبرو نشوند
#پرونده_حکمت_عملی
#امتداد_فلسفه
#فلسفه_اسلامی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri
هدایت شده از مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفه ایران شعبهٔ قم
🔺شروع ثبت نام
دورههای آزاد مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران شعبه قم:
برای اطلاعات بیشتر روی هر درس کلیک کنید:
➕ علم النفس فلسفی (۲)
با محوریت کتاب عیون مسائل نفس
👤مدرس: دکتر احمد شه گلی
➕ تاریخ فلسفهٔ اسلامی (۳)
👤دکتر ابوالحسن غفاری
➕ شرح اشارات و تنبیهات
(نمط هشتم)
👤مدرس: دکتر فاطمه سُلگی
➕ نهایة الحکمة (از ابتدا)
👤مدرس: حجة الاسلام دکتر مهدی عبداللهی
➕ژرف کاوی:
روشی برای شناخت مسائل اجتماعی
👤دکتر سیدعلی سیدی فرد
📲 جهت ثبتنام در کلاسها به لینک زیر مراجعه کنید:
🔻موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران شعبه قم
🆔https://eitaa.com/joinchat/812974242Cff41ac6a3e
42.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اهمیت و جایگاه مسابقات فلسفی
#استاد_امینی_نژاد
🔰 مــســابـــقهٔ علمــــی حـکـــمت متعالیه
📒 با محـــوریت کتـــــــاب «نهایة الحکمة»
💯 شرکت برای طلاب و دانشجویان علاقهمند -اعم از خواهران و برادران- آزاد است.
⏳ مهلت ثبتنام: تا ٣١ شهریورماه ۱۴۰۴
📆 زمــان برگـزاری: آذرماه ۱۴۰۴
📒 دفترچهراهنمای ثبتنام
💡 پیوند (لینک) مستقیم ثبتنام در مسابقۀ علمی نهایة الحکمة:
https://lms.nafahat-eri.ir/enrol/index.php?id=97
📲 ارتباط با ما:
🆔 @mosabeghat403
🏷کانال مسابقات حکمت اسلامی
https://eitaa.com/Mosabeghathekmat1403
💢 مؤسسهٔ آموزشیپژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
هدایت شده از نسیم حکمت
سلوک تشکیلاتی.mp3
زمان:
حجم:
19.17M
🔰 سلوک تشکیلاتی
🔹حضرت استاد یزدانپناه در جمع فعالین بسیج دانشگاه تهران به تبیین ضرورت و چگونگی سلوک در دل کار تشکیلاتی پرداختند.
#استاد_یزدان_پناه
#مبانی_سلوکی_سیاست
#اندیشه_سیاسی_اسلام
#سلوک_اجتماعی
https://eitaa.com/nasimehekmat
@nafahat_eriتأثیر نفس شناسی.mp3
زمان:
حجم:
2.13M
📻 #پای_درس_حکمت
#تکمله_نهایة_الحکمة 4️⃣1️⃣
🔖 پایانۀ حکمت نظری و نقطه آغازین حکمت عملی
#استاد_امینی_نژاد
🎙 بُریده جلسه چهارم از درس «تکملۀ نهایة الحکمة»
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
✔️ تأثیرات نفس شناسی بر فرد و جامعه
✔️ مبادیِ قریب حکمت عملی چیست؟
✔️ تأثیر جدی نفس شناسی بر علوم انسانی
#بُریده_دروس
#تکملۀ_نهایة_الحکمة
#تأثیرات_نفس_شناسی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri