eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
4.3هزار ویدیو
29 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جنگ فقر و غنا یعنی چه؟! 🔹 امام بعد از پذیرش قطعنامه تازه بر جنگ دائمی فقر و غنا تاکید کرد! این چه جنگی است؟! 🔹 جنگ فقر و غنا به این معنا نیست که مثلا اگر کسی ثروتمند است، اسید بپاشیم روی ماشینش یا برج او را خراب کنیم، نه، باید را از بین برد. یعنی آن عامل فقر و غنا ساز باید از بین برود. 🔹 در سطح جهان آن کلونی حاکم و کانون سرمایه داری! 🖋 حجت الاسلام 🔺 @m_ghanbarian 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ جنگ ناتمام... 🔹گفتگویی درباره بیش از سه دهه سانسور مفهوم جنگ فقر و غنا 🔹 در لایو اینستاگرامی با حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه (پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی) 🔸چهارشنبه ۲۹ تیر، ساعت ۲۲ ➖ آدرس صفحه‌ی اینستاگرام: 🌐 www.instagram.com/Mostazafin_TV 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تحملِ نابرابری‌های اجتماعی در دین تحریف شده ◀️ توحیدی که به پیروان خود روحیه پرخاش علیه نابرابری‌های اجتماعی ندهد، یک توحید تحریف شده است. 🔸 اگر عدالت اجتماعی در جامعه‌ای نباشد، هدف اعلای دین، یعنی تکامل انسانی، به هیچ وجه بدست نخواهد آمد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این فاصله طبقاتیِ جهنمی ناشی از فساد است یا تبعیض؟ 🔹بدیهی است برای برقراری عدالت هم باید با مبارزه کرد هم ، اما امروز خطر کدام یک برای انقلاب اسلامی بیشتر است؟ فساد یا تبعیض؟ کدام یک اگر حل شود به نزدیک تر می‌شویم؟ 🔺حجت الاسلام (عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم) در هفتمین نشست سالانه به مناسبت سالروز صدور پیام قطعنامه توضیح می‌دهد. 🎬 @Mostazafin_TV
14010431_صوت_برنامه_29_تیر_هفت_موتور_تولید_تبعیض_و_بی_عدالتی.mp3
40.19M
🎙 صوت نشست سالانه جنگ ناتمام ◀️ موضوع: بررسی هفت موتور تبعیض و بی‌عدالتی 🔸 حجت الاسلام محسن خاکی (عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم) 🗓پنجشنبه ۳۰ تیرماه/ صبح ➖استان بوشهر، شهر خورموج، روستای بحیری (زادگاه شهید نادر مهدوی) 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ به بهانه سالروز ترور خالق "حنظله" 🔹 ناجی سلیم حسین علی, با خلق شخصیت کارتونی پسری ده ساله به نام ( سیب تلخ) در جهان ماندگار شد 🔸 حنظله نماد مصور و نشانگر سرنوشت تلخ و اندوهبار آوارگان فلسطینی محسوب می شود. 🔹 شخصیت کارتونی حنظله یک کودک ۱۰ ساله فلسطینی است که نخستین بار در سال ۱۹۶۹ در روزنامه کویتی السیاسة به تصویر کشیده‌شد. 🔸 ناجی العلی از سال ۱۹۷۳ به این سو حنظله را همواره پشت به بیننده و با دستان قلاب شده در پشت ترسیم کرده‌است. 🔹 ده‌سالگی سنی‌ است که او مجبور به ترک فلسطین شد و ده‌ساله ماندنش ناشی از آن است که جز در سرزمین خودش نمی‌تواند رشد کند. حنظله همیشه با پیراهن ژنده و پابرهنه به تصویر کشیده می شد و در کاریکاتورهای در حال سنگ‌پرانی یا شعارنویسی است. 🔸 در سال 1987 ناجی العلی در لندن ترور شد, پرونده او هنوز در پلیس انگلیس باز است و بریتانیا هنوز حاضر نشده عاملان ترور را مشخص و اعلام کند 🔹ناجی سلیم حسین علی در باره حنظله می‌گوید: حنظله امضای من است. هر کجا می‌روم یا در هر ملاقاتم همه از او می‌پرسند. من در یک گرداب این کودک را متولد کردم و بعد به مردم تقدیمش کردم. اسم او حنظله است و به مردم قول داده تا جز حقیقت نبیند و نگوید. من او را به شکل کودک نازیبایی رسم کردم، موهایش شبیه جوجه‌تیغی است. حنظله چاق نیست، شاد نیست، آرام نیست و هرگز شبیه کودکان نازپرورده هم نیست. او پابرهنه است، مانند تمامی کودکان مهاجر به اردوگاه‌ها. او برای من یک نشانه است که مرا از ارتکاب هر اشتباهی باز می‌دارد. دستان او در پشت سرش به هم جفت شده‌اند که شاید نشانی از عدم پذیرش باشد در زمانی که راه‌حل‌ها به شیوه آمریکایی آماده و در اختیار ما هستند. 🔺 شخصیت حنظله هنوز هم در آثار و کاریکاتورهای فلسطینی به کرار دیده می‌شود. 🖋 محسن فایضی (فعال مسائل فلسطین) 🎬 @Mostazafin_TV
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ مرد جنگ ➖ روایتی کامل، از ماجرای نفتکش بریجتون و شهید نادر ◀️ ، در بین مردم، در رسانه‌ها و در تریبون‌ها غریب است و آثار هنری/مستندی که در این باره تولید شده، انگشت‌شمارند... 🔹 ۲ مرداد، سالروز انفجار نفتکش بریجتون، بهانه‌ایست برای بازخوانی عظمت و زبونیِ دشمنانِ پُر ادعایش... 🔺 شهید مهدوی: ما و از کشته شدن نمی‌هراسیم برای ما یکسان است که مرگ به جانب ما بیاید و یا ما به جانب مرگ برویم. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تیزر/ مجموعه کلیپ «هفت موتور تولید تبعیض» 🔹انقلاب اسلامی که روزی با شعار برقراری و تشکیل آمد امروز پس از گذشت ۴۰ سال اما بد گرفتار تبعیض و عقب‌ماندگی در عدالت شده. 🔹نسبت هزینه دهک دهم (ثروتمندترین) به دهک اول (کم‌درآمدترین) حدود ۱۴ برابر است و ضریب جینی حدود ۰.۴! آماری که از وضعیت اسفناک عدالت در کشور خبر می‌دهد. 🔹در این مجموعه کلیپ ۷ قسمتی،‌ با ارائه‌هایی از ،‌ به تشریح هفت ساختار تولید و تشدید کننده تبعیض و بی‌عدالتی خواهیم پرداخت. 🔺به زودی از مستضعفین تی‌وی... 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مرز مصلحت سنجی و انقلابی‌گری کجاست؟! 🎙 دکتر مهدی جمشیدی (عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی): 🔹 برخی که از سخن می گویند، منظورشان است و اینان منافع خود و جریانشان را در نظر می‌گیرند. 🔹زمانی باید نگران باشیم که برآیند کارمان به نفع شده باشد. مثلا فرمودند ما در عقب هستیم و اکثر رسانه‌های بیگانه آن را پوشش دادند، آیا این با دشمن است؟! 🔺 هر نقدی در خود گزندگی، تنش و تلاطم دارد اما در بلند مدت قطعا به نفع ماست. به توصیه کردند که را مجازات نکنید، اما ایشان با قاطعیت گفتند که اتفاقا با اینان باید بیشتر برخورد شود. 🎬 @Mostazafin_TV
14.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 اولین قسمت از مجموعه ویدئویی ⭕️ تبعیض در ساختار مالکیت منابع طبیعی و معدنی! 🔹 چگونه افرادی در کشور با مالکیتِ بر منابع طبیعی همچون زمین، نفت، گاز و معادن در ، بدون فساد هر روز ثروتمندتر و دست نیافتنی‌تر می‌شوند اما عامه ، فقیر و فقیرتر؟! 🔺در این قسمت حجت الاسلام از شیوه‌ی در ساختار قانونی موجود می‌گوید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ قصه عدالت‌خواهان و زندان‌بانان ➖بخش اول 🖋حجت الاسلام محسن ◀️ انتشار حکم وحید اشتری فعال عدالت‌خواه، حاکی از یک فرامتن ناکارآمد قضایی و حقوقی است. هنوز یک ماه از تذکر رهبر انقلاب به دستگاه قضایی مبنی بر عدم تأثیرپذیری رویه‌های قضایی از ضابطان نگذشته که ادبیات غیرحقوقی موجود در متن موسوم به حکم، به نحوی آشکارا تفوق ضابطان بر ضابطه و جامعه را روایت کرده است. رویه‌هایی ناامیدکننده‌ای که با بیانیه تکمیلی دستگاه قضا مشخص شد نه یک اشتباه موردی، که نتیجه کلیت وضع موجود است. در این رابطه لازم است به اختصار نکاتی طرح گردد: 1️⃣ تفوق ضابطان بر رویه دادرسی، که به تصریح مورد نقد و اعتراض اخیر رهبر انقلاب بوده؛ فراتر از یک تذکر حقوقی، ایده‌ای بنیادین و نشانه‌ای مهم از یک آرمان گسترده در متن الهیات انقلاب اسلامی است. خروج ضابطان از مسئولیت اصلی و تفوق ضابطان بر ضابطه در میدان‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، برای انقلابی که آرمان آزادی آن، دوشادوش عدالت و معنویت در صف نخست خواست‌های ملی مطرح شده است، آسیبی نگران کننده است. 2️⃣ مراقبه از بروز این نقیصه در زمانی که روسای قوای سه گانه روزگاری خود از مسئولان بلندپایه‌ی نهادهای مهم ضابط بوده‌اند، بیش از پیش اهمیت دارد. تفوق امنیت و ثبات بر تغییر و پویایی و عدالت، جامعه را به ورطه رکود و انقلاب را به قتل‌گاه محافظه‌کاری می‌کشاند. نخستین نشانه‌های این رکود کاهش اعتماد مردم به نظامی است که خون‌بهای شهیدان است؛ واقعیتی بسیار تلخ که خود را در عدم حضور اکثریت مردم در دو انتخابات اخیر نشان داده و آرا اندک منتخبان از دیگر نتایج آن است. 3️⃣ صدور متنی موسوم به حکم قضایی در ارتباط با وحید اشتری، حامل همین فرامتن است. وضعیتی که در آن ضابطان بر ضابطه چیرگی یافته و منتقدان و مخالفان صاحبان قدرت را در گفتار و رفتار طرد می‌کنند. آنان را «عدالت‌خوار» می‌خوانند و با زبان‌هایی شبهه دینی «خوارج» می‌نامند و در ادامه با تبدیل فرایند «داد»رسی به روندی امنیتی، دهان مخالفان و منتقدان می‌دوزند. 4️⃣ اقتضائات و ضوابط محیط نظامی با روابط اجتماعی متفاوت است. ریاست پلیس با ریاست پارلمان تفاوت دارد و عدم درک این تفاوت‌هاست که باعث شده محافظه‌کاران ثبات‌گرا، استلزام‌های نقش‌های جدید خود را نپذیرند و به مرزهای امر نو نزدیک نشوند. اگر چه به ظاهر میل زیادی در بهره‌گیری از پیشوند «نو»، پیش از اصولگرایی و دیگر عناوین کهنه دارند. 5️⃣ در میانه کارزار ناامیدی و کج سلیقگی و کژکارکردی، در میانه بازتولید امر پلیسی در میدان امر اجتماعی، عملکرد وحید اشتری و مدل عدالت‌خواهی‌ای که او بدان تعلق دارد، در مرحله دوم بحث است. امروز در وضعیت عقب‌ماندگی در عدالت و در برابر نیروهای آفریننده‌ی این وضعیت، الگوهای متعدد از طلب عدالت در جریان است. آن‌چه مانع پدیداری و تکامل این تکثر شده و به بروز رادیکالیسم کمک می‌کند، طردکنندگی نیروهای صاحب قدرت نسبت به انواع عدالت‌خواهی است. 6️⃣ وحید اشتری‌ها، نه آن‌چنان که ضابطان دیروز و فعالان سیاسی رسانه‌ای امروز می‌گویند، «عدالت‌خوار» هستند؛ نه آن‌چنان که دنبال‌های شبه مذهبی آنان در بازتولید شعار «مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است» می‌گویند، «خوارج» هستند؛ نه آن‌چنان که بولتن‌های موسوم به خبرگزاریِ نهادهای مهم ضابط می‌نویسند «پاپاراتزی» و در عداد مرتبطان با شبکه‌های قمار هستند. او و مانند او، عدالت‌خواهی را در چارچوب عدالت‌خواهی پارتیزانی دنبال می‌کند. عدالت‌خواهی عیّارگونه که در فقدان کارآمدی نهادهای رسمی برای تحقق عدالت ظاهر می‌شود و به انتقام از منتفعان می‌پردازد. 🔺@tabagheh3_ir 🎬 @Mostazafin_TV