eitaa logo
محتوای تبلیغی نورالزهرا
56 دنبال‌کننده
789 عکس
385 ویدیو
131 فایل
کانال محتوای تبلیغی گروه تبلیغی نورالزهرا «سلام الله علیها» تهران لطفاً در این دو کانال هم عضو شوید: محتوای تبلیغی مقاومت: https://eitaa.com/mohtvamoghavemat اعزام سخنران و مداح: https://eitaa.com/rozekhanegi_ir ارتباط با ما: @alisorosh1421
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمد فربهی
میل به فلسفه؛ خوب یا بد؟ ااز امام حسن عسکری علیه‌السلام روایتی نقل شده است به این تعبیر؛ «سيأتي زمان على الناس وجوههم ضاحكه مستبشره وقلوبهم مظلمه متكدره. السنه فيهم بدعه والبدعه فيهم سنة المؤمن بينهم محقر والفاسق بينهم موقر امراؤهم جاهلون جائرون وعلماؤهم في ابواب الظلمة سائرون اغنيائهم يسرقون زاد الفقراء واصاغرهم يتقدمون على الكبراء وكل جاهل عندهم خبير وكل محيل عندهم فقير لايميزون بين المخلص والمرتاب ولايعرفون الضأن من الذئاب علماؤهم شرار خلق الله على وجه الارض لانهم يميلون الى الفلسفه والتصوف وايم الله انهم من اهل العدول والتحرف يبالغون في حب مخالفينا ويضلون شيعتنا وموالينا ان نالوا منصبا لم يشبعوا عن الرشاء وان عبدوا عبدوا الله على الرياء ألا انهم قطاع طريق المؤمنين والدعاة الى نحلة الملحدين فمن ادركهم فليحذرهم وليصن دينه وايمانه» برخی از مخالفان فلسفه، این روایت را بر فلاسفه شیعه از قبیل علامه طباطبائی، امام خمینی و شاگردان این دو بزرگوار تطبیق می‌کنند! توضیح مختصری در این زمینه عرض می‌کنم؛ فلسفه معانی مختلفی دارد یکی از معانی معروف در بین حکمای شیعه «مباحث تعقلی درباره‌ی کلیات هستی از قبیل مبدء و معاد» است این معنای از فلسفه همان است که بخش وسیعی از روایات اعتقادی ما را در بر می‌گیرد یعنی بسیاری از روایات اعتقادی ما «مباحثی تعقلی درباره‌ی کلیات هستی از قبیل مبدء و معاد»‌اند به‌عنوان مثال اهل بیت علیهم‌السلام درباره‌ی محدود و نامحدود، حادث و قدیم و سایر تقسیمات موجود سخن گفته‌اند و روش آن‌ها هم تعقلی و استدلالی بوده. ما خواندن فلسفه به این معنا را ضروری می‌دانیم و البته باید در مدرسه اهل‌بیت علیهم‌السلام خوانده شود هم‌چنان‌که ملاصدرا نیز این نکته را گفته است «https://eitaa.com/farbehi/361» در عین حال باید سخن دیگران را نقد و بررسی کرد تا با بررسی آن‌ها مکتب حق بهتر دانسته و از آن دفاع شود. بدون شک تطبیق واژه علماء در روایت مذکور بر کسانی که فلسفه به معنایی که گفته شد را می‌خوانند موجب می‌شود معاذالله خود اهل بیت علیهم‌السلام در رأس آن علما باشند زیرا آن‌ها نیز میل به فلسفه به معنای مباحث تعقلی درباره‌ی کلیات هستی داشته‌اند پس این روایت به هر معنایی که باشد مصداقش علمای شیعه که فلسفه را به معنایی که گفته شد می‌خوانند نیست. از قرائن سیاقی پیداست مراد از فلسفه، مباحثی است که صرفا دیگران و از جمله مخالفان اهل بیت علیهم‌السلام بیان کرده‌اند کسی که به این مباحث میل داشته و آن‌ها را در جامعه نشر دهد بدون این‌که آن‌ها را نقد کرده و با سخنان اهل‌بیت علیهم‌السلام مقایسه کرده و بدون آن‌که از سخنان اهل‌بیت علیهم‌السلام دفاع و آن‌ها را تبیین کند، مصداق شرار خلق‌الله می‌شود. معنایی که گفته در روایت دیگری که درباره‌ی اصحاب کلام است نیز آمده است روایت مذکور این‌چنین است؛ «...فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّي سَمِعْتُكَ تَنْهَى عَنِ الْكَلَامِ وَ تَقُولُ وَيْلٌ لِأَصْحَابِ الْكَلَامِ!...فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِنَّمَا قُلْتُ فَوَيْلٌ لَهُمْ إِنْ تَرَكُوا مَا أَقُولُ وَ ذَهَبُوا إِلَى مَا يُرِيدُون‏» کافی ج1 ص171 پس متکلمان و فلاسفه‌ای که سخنان اهل بیت علیهم‌السلام را ترک کرده و صرفا به سخنان دیگران می‌پردازند، وای بر آن‌ها باد!، شرار خلق‌الله علی وجه الارض‌اند! نه کسانی که عمرشان را در فهم کلمات اهل‌بیت و نشر کلمات آن‌ها گذرانده‌اند. کدام یک از حکمای شیعه مبالغه در حب مخالفین اهل‌بیت علیهم‌السلام داشته‌ است! تا مصداق این عبارت‌ها شوند؛ «وايم الله انهم من اهل العدول والتحرف يبالغون في حب مخالفيناhttps://eitaa.com/farbehi
♨️ آیا عید گرفتن آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، وجهی دارد؟ 1⃣ سید بن طاوس (رضوان الله علیه)، یکی از وجوه قابل توجه بزرگداشت نهم ربیع را، به عنوان روز آغازین امامت حضرت حجت بن الحسن العسکری (عجل الله فرجه)، مطرح می‌کند (إقبال الأعمال - السيد بن طاووس، ج 2 ص598) 2⃣ فإذا كانت وفاة مولانا الحسن العسكري ع كما ذكر هؤلاء لثمان خلون من ربيع الأول فيكون ابتداء ولاية المهدي ع على الأمة يوم تاسع ربيع الأول فلعل عظيم هذا اليوم و هو يوم تاسع ربيع الأول لهذا الوقت المفضل و العناية بالمولى الأعظم [المعظم‌] المكمل. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اشعار مناجات
گرچه همیشه رازم ، پیش تو برملا بود نَشکَن دل کسی که ، کارش خدا خدا بود شرمنده ام به قرآن ، خیلی خراب کردم ویرانه‌ی دل من ، یک روز خوش‌نما بود ظرفِ پُر از تَرَک را ، نقداً خودت خریدی قلب شکسته‌ی من ، با اینکه بی بها بود دست از تو تا کشیدم ، دنیا کِشیده ام زد عاشق بدون معشوق ، سهمش فقط بلا بود تا گوشه ای نشستم ، پیشم نشستی انگار پس راه اصلی وصل ، در کُنج انزوا بود حتّی نگفته ای کیست ، من را بغل گرفتی بخشایشت همیشه ،بی چون و بی چرا بود چادر نماز زهرا ، مصداق یا مُجیر است در اوج بی پناهی، مادر پناه ما بود آب و غذای ما را ، شخصِ حسن رسانده رزق از کریم‌ خوردن ، خوشبختی گدا بود بیچاره ام..،به حَقِّ ، حیدر الهی العفو مُهر قبولی من ، در دستِ مرتضی بود قیمت گرفت تربت ، تا خاکی از نجف شد ایوان طلای حیدر ، اعجاز کیمیا بود نوکر دلش گرفته ، دلتنگی اش حسین است ای کاش روزیِ ما ، امسال کربلا بود افطارِ تشنه‌لب‌ها ، اشک است ، اشک روضه یاد همان لبی که ، پامالِ چکمه ها بود ▪️ کهنه‌حصیرِ دِه هم ، جمعش نکرد آخر... آن جسمِ قطعه قطعه ، از بس جدا جدا بود
محتوای تبلیغی نورالزهرا
گرچه همیشه رازم ، پیش تو برملا بود نَشکَن دل کسی که ، کارش خدا خدا بود شرمنده ام به قرآن ، خیلی خرا
چادر نماز ، مصداق یا مُجیر است در اوج بی پناهی، پناه ما بود آب و غذای ما را ، شخصِ رسانده رزق از خوردن ، خوشبختی گدا بود بیچاره ام..،به حَقِّ ، الهی العفو مُهر قبولی من ، در دستِ بود نوکر دلش گرفته ، دلتنگی اش است ای کاش روزیِ ما ، امسال بود
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ استاد دانشگاه استاد حوزه مربی عِلمت گولت نزنه... ═🇮🇷✧☫ @khakriiz ☫✧🇮🇷═
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔖 رهبر انقلاب: مسئولان و مطبوعات و صداوسیما راوی قدرت کشور باشند، نه ضعف‌ها 🔹️ رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و هیأت وزیران: ✏️ دوستانی که از مسئولان کشور با مردم حرف می‌زنند، راوی قدرت و قوّت و امکانات کشور باشند. مثل این صحبتی که امروز ایشان کردند. راوی ضعف‌ها نباشند. بله، ما ضعف داریم، نقص داریم، کمبود داریم، کدام کشور ندارد؟ لکن قوت‌هایی داریم، توانایی‌هایی داریم، کارهایی شده، تلاش‌هایی شده، اینها را روایت کنیم، به مردم بگوییم. ✏️هم مطبوعات در این زمینه مسئولند، هم صدا و سیما مسئول است و بیش از همه خود مسئولان دولتی مسئولند که وقتی جلوی مردم پشت آن بلندگو قرار می‌گیرند، راوی ضعف و ناتوانی و ناامیدی و اینها نباشند. ✏️کسانی که روزنامه می‌نویسند، مقاله می‌نویسند، بیاناتی در صدا و سیما دارند، بیاناتی در فضای مجازی دارند، سعی کنند به ضرر کشورشان حرف نزنند، راوی ضعف کشورشان نباشند، نقاط قوت را برای مردم بیان کنند، نقاط قوتی که واقعاً وجود دارد، ظرفیت‌هایی که واقعاً وجود دارد، اینها را برای مردم بگویند. ۱۴۰۴/۶/۱۶ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
حجت الاسلام علی سروش2_144189955950295517.mp3
زمان: حجم: 16.51M
🌸سخنرانی ایام ۱۷ ربیع و ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم 🌸 📜روایت افضلیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بر سایر انبیاء علیهم السلام 🔰 سخنران: علی سروش 🗓تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۴ 🕌هیئت خیمه اصحاب الحسین علیه السلام،؛ مدرسه علمیه آل یس @kh_ashabalhosein
هدایت شده از گلی از هر چمن
. 🔹مروری بر فضیلت و اعمال فردا چهارشنبه(هفدهم ماه ربیع الاول) سه‌شنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۴.
هدایت شده از اشعار آیینی حسینیه
سلام ما به تو ای شخص اوّل عالم درود ما به تو ای سیّد بنی آدم چه احتیاج به اعجاز دیگری! که تویی خلیلْ آیت و موسی‌ْ ید و مسیحا دم نگین تو علی و نقش نام او زهراست به دست حق، تویی از بین انبیا خاتم تو آمدی و شدند آسمانیان مسرور تو آمدی و گرفتند ساحران ماتم اگر طبیب تویی، خوش به حال بیماران که می‌بری ز دل امروز، درد و فردا غم تو مهربان پدر اُمّتی و ما فرزند که خورده است گره سرنوشت ما با هم ✍ 📝 | عضو شوید👇 ↳ https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e
هدایت شده از اشعار آیینی حسینیه
امشب دوگل دمیده، در مکه و مدینه؟ یا سر زده سپیده، در مکه و مدینه؟ مرغان نغمه‌خوانِ باغ بهشت خواندند امشب دو گل دمیده، در مکه و مدینه ای تشنگان رحمت! از حق نسیم رحمت بر خاکیان وزیده، در مکه و مدینه چشم ملائک حق جز شور و شادمانی چیزی دگر ندیده، در مکه و مدینه یزدان بر آسمانِ علم و رسالت خود خورشید آفریده، در مکه و مدینه یک‌سو نبیِ اکرم، یک‌سو امامِ صادق اینک ز ره رسیده، در مکه و مدینه از آن دو پیک رحمت، عرش خدای رحمان حمد خدا شنیده، در مکه و مدینه از بس دلم هوائی شد در هوای آن‌ها مرغ دلم پریده، در مکه و مدینه با سائلان بگوئید: دست کرامت حق خوانی بزرگ چیده، در مکه و مدینه خنده نشست بر لب تا ای «وفائی» از عرش گفتند گل دمیده، در مکه و مدینه ✍ 📝 | عضو شوید👇 ↳ https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e