eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
33هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
538 ویدیو
145 فایل
💠 پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر دیدگاه‌های آیت‌الله میرباقری ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) ☑️ @mirbaqeri_resane 💠 پرونده‌های موضوعی https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/7065
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
24.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | یا جَـوادَالْائـمّـه ادْرِکنـی ای که از حال خسـته باخبری از کریــمان ، همـه کریـــم‌تری... @mirbaqeri_resane
آیت‌الله میرباقری شهادت امام جواد علیه السلام.mp3
زمان: حجم: 22.37M
🏴| شب شهادت امام جواد (علیه‌ السلام) 💠حرم حضرت معصومه سلام الله علیها 🗓 ۵ خردادماه ۱۴۰۴ @mirbaqeri_resane
19.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ؟! 🔰 : احساس ما این است که شرایط امروز، شرایط قرب نصرت و شرایط نزول نصرت و فتوحات الهی بر مؤمنین است. @mirbaqeri_resane
📜 کسانی که به کربلا نیامدند، هزار عذر داشتند! یکی می‌گفت بنی‌امیه تهدید کرده اموالمان را مصادره می کند! آن‌یکی می‌گفت زن و فرزندمان را اذیت می‌کنند! دیگری می‌گفت بروم گندم خانواده‌ام را برسانم! اینها عذرهایی نیست که ما را از سیدالشهدا(ع) جدا کند. هر عذری که انسان را از امامش جدا کند، مقبول نیست. ☑️ @mirbaqeri_ir
🔹 نشست مشترک مدرسه تخصصی فقه امام کاظم ع با همکاری مجموعه عصرانه علمی 🔶 نشست تبیین ابعاد مختلف منشور حوزه ی پیشرو و سرآمد مرقومه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به مناسبت یکصدمین سالگرد بازتاسیس حوزه علمیه قم 🔹با حضور: ▫️ استاد معظم آیت الله میرباقری 🗓 دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۴ ⏰ ساعت ۱۳:۰۰ 🏢 قم، میدان معلم، حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام، ساختمان امام جواد علیه السلام، طبقه سوم، سالن سلمان فارسی 📍 موقعیت جلسه در نشان 📌 پخش زنده از کانال ایتا عصرانه علمی حضور فضلای مدارس دیگر موجب افتخار ما می باشد 🆔 عصرانه علمی | @asranehelmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت‌الله میرباقریویژهٔ شهادت امام باقر (ع).mp3
زمان: حجم: 3.31M
🎙| {حفظِ دین الهی در برابر تحریفات} ▪️ همان‌طور که یهود امت حضرت موسی، دین و توحید را تحریف کردند، یهود امت اسلام نیز دین و توحید را تحریف کردند! ▪️ امام باقر (علیه السلام) با تحریف‌های هدایت‌شدۀ فرهنگی علیه دین و توحید به مبارزه برخاستند و آن را به مدار ولایت الهی و ولایت اهل‌بیت (علیهم السلام) بازگرداندند. @mirbaqeri_resane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
21.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 فایل صوتی سخنان دربارۀ عرفان امام خمینی (رحمة الله علیه) (۳۰ دی ۱۳‌۸۸) 💥 عرفان امام خمینی، اسلامی است. 💥 من گمان می‌كنم آن عرفانی كه ما در حوزۀ اديان الهی داريم و انبيای الهی پرچمداران او بودند، از نوع عرفان امام رضوان الله تعالی عليه است. گرچه عرفان عملی و نظری‌ای كه عارفان اسلامی و شيعی در طول تاريخ تبيين كردند، متأثر از فرهنگ اسلامی است ولی آنچه ما می‌توانيم به‌عنوان عرفان اصيل از آن ياد كنيم، شبيه همان چيزی است كه شما در انديشه و رفتار امام رضوان الله تعالی عليه می‌بينيد. 💥 عرفان اصیل اسلامی عرفانی است كه از دل آن، درآميختن با قدرت و ثروت، برای اصلاح قدرت و ثروت، بيرون می‌آيد، نه انزوا و كناره‌گيری یا سازش. 💥 آن نگاه عارفانه به جهان كه انسان را به انزوا و كناره‌گيری و گوشه‌نشينی دعوت می‌كند و‌ اهل مبارزه با طاغوت نیست، با عرفان اصيل اسلامی سازگار نيست. گرچه در عرفان اسلامی دعوت به زهد شده، اما اين زهد از دل درآميختن با جهان عبور می‌كند و به‌معنای انزوا و گوشه‌گيری و سازش نيست. 💥 از انديشه‌ عرفانی امام، نظريه‌ حكومت دينی و ولايت فقيه ناشی شده است؛ یعنی به‌لحاظ عملی، اين انسان عارف دست به يک انقلاب بزرگ در مقياس اجتماعی زدند كه موازنۀ جهانی را به‌نفع مذهب و معنويت تغيير داده و به‌طرف تحقق تمدن نوین اسلامی حرکت کرده است. ☑️ @mirbaqeri_ir
38.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 : چگونه از عرفان امام خمینی، نظریۀ حکومت دینی و ولایت فقیه بیرون می‌آید؟ (نسبتِ «توحید»، «ولایت» و «شریعت» در عرفان امام خمینی) ⬅️ ۳۰ دقیقه 🔰 آیت‌الله : 💥 حضرت امام، نه شریعت را جدای از ولایت تعریف می‌کنند و نه ولایت را جدای از توحید. بلکه سیر، از شریعت به ولایت و توحید است؛ کمااینکه در قوس نزول هم توحید از طریق ولایت و شریعت در جامعه جاری می‌شود. 💥 امام راحل، این اندیشه را که «در سرپرستی و رشد انسان، ولایت اصل است»، در مقیاس جامعه پیاده کردند. صلاح و فساد جامعه بازگشت می‌کند به اینکه نظام ولایتی که بر جامعه حکومت می‌کند صالح باشد یا فاسد. لذا امام در اصلاحات اجتماعی، مبارزات رفرم‌گرایانه ندارند و نمی‌آیند به اصلاحات جزئی دست بزنند؛ بلکه می‌گویند حکومت باید تغییر کند تا جامعه اصلاح شود. در مقیاس جهانی هم وقتی به اصلاح جامعۀ جهانی می‌اندیشند، با نظام استکباری [و با مثلث کاپیتالیسم، سوسیالیسم و صهیونیسم] در جامعۀ جهانی درگیر می‌شوند. این همان اندیشۀ عارفانۀ امام است که محور صلاح و فساد را بیش از آنکه شریعت و قانون بدانند، ولایت می‌دانند؛ بلکه قانون را طریق جریان ولایت می‌دانند. 💥 امام راحل، هم در آثار عرفانی محض‌شان و هم در آثار سیاسی‌شان، معتقد به «صُلح کُل» نیستند. معتقد با مبارزه و جهاد هستند و این عرصه را بستر تهذیب و سلوک می‌دانند. (۳۰ دی ۱۳‌۸۸) ☑️ @mirbaqeri_ir