هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
سند تولید علوم انسانی اسلامی.pdf
حجم:
6.87M
🔵 سند تولید علوم انسانی اسلامی
🏢 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🔷 کلیات
🔷 تعاریف
🔷 مراحل تولید علم اسلامی
🔷 اولویتها در تولید علوم انسانی اسلامی
🔷 اقدامات آموزشی
🔷 اقدامات پژوهشی
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
❇️امکان تولید فرزندانی از جنس هدایت❇️
⁉️برخی از والدین برای فرار از مسئولیت فرزندآوری شبهه کرده و می گویند: از کجا معلوم فرزندی که اینهمه برایش تلاش میکنیم، گمراه نشود و در آینده دشمن ما و بلای جان ما نشود؟
پاسخ:
🚨از قضا قرآن هم به وجود دشمنانی از جنس فرزند معترف و نسبت به خطر آنها هشدار داده است؛«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَ أَوْلاَدِكُمْ عَدُوَّا لَكُمْ فَاحْذَرُوهُم»(تغابن:۱۴)
ْاما همین قرآن معارفی را در اختیار ما گذارده تا بدانیم که ما محکوم به دشمنی فرزند نیستیم و نیز بتوانیم از آفتهای فرزند پیشگیری کرده و یا آن را بزداییم.
✅ دین راه هدایت را به هر انسانی که پای به دنیا گذارده و در میدان انتخاب یکی از هدایت و ضلالت قدم برمی دارد نشان داده تا او را از گرداب ضلالت و حیرت نجات داده و به او اثبات کند که هر انسانی ذاتا این شایستگی را دارد که فرزندی صالح و پاکیزه بوده و مطلوب انبیا و نورچشم عبادالرحمن قرار گیرد.
✅ اگر اسلام به فرزندآوری توصیه کرده است، فرصتها و تهدیدهای فرزندپروری را هم یادآوری کرده است. مواهبش را بشارت داده و از تهدیدهایش برحذر داشته است. اسلام به ما میگوید بیشتر از اینکه به فکر تأمین احتیاجات جسمی و مادی فرزندانت باشی، به فکر تأمین نیازهای معنوی و ابدی او باش تا او را از انحراف و گمراهی حفظ کنی و سعادت ابدی را به او هدیه کنی.
✅اسلام میآموزد که تولید باقیات الصالحاتی از جنس فرزند، یکی از محدود کارهایی است که می تواند تداوم بخش رشد و تعالی والدین حتی در عالم برزخ باشد. و متقابلا فرزندی که شهد معرفت و هدایت را چشیده است، می داند که رسیدن سریعتر به بینهایت و سعادت از معبر خدمت و احسان به والدینش، حاصل می شود.
✅ دست آخر اینکه اگر فرزندی به دعوت هدایتگر والدینش پشت کند و بخواهد به بلندای غرور و خودخواهی پناهنده شود و نخواهد از مرکب چموش شیطان پیاده شده و بر کشتی نجات الهی بنشیند، تنها خودش را در گرداب هلاکت غرق خواهد کرد و ملامتی بر والدینش نیست. گذشته از اینکه گاهی خداوند از تهدید و فتنه یک فرزند، زمینه و فرصتی برای والدین هدایتگرش برای رسیدن به «پاداش عظیم» فراهم می کند:
وَاعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ.(أنفال:٢٨) 📝 حجت الاسلام دکتر سید مرتضی موسوی، کارشناس مباحث الهیاتی جمعیت
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
51.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗂 #پرونده_ویژه | ابتکارات فلسفی علامه مصباح یزدی
4️⃣ نظریه علم دینی علامه مصباح یزدی
👤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر #صفدر_الهیراد، عضو هیئت علمی گروه کلام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
📤 دانلود با کیفیتهای مختلف
📚 #فلسفه_علوم_انسانی | #تخصصی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
نوآوری ها و دستاوردهای علامه مصباح یزدی .mp3
زمان:
حجم:
12.32M
🎙 استاد #خسروپناه
نوآوری ها و دستاوردهای علمی علامه #مصباح_یزدی
مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان مدرسه علمیه صدر بازار
۱۴ دی ماه ۱۴۰۱
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🆔 @meshkatnoor
🔰 #فصلنامهمطالعاتشبههپژوهی شماره اول تابستان 1401 منتشر شد.
🔻مقالات ارسالی در سطح علمی پژوهشی، گویای نوآوری در موضوعاتی پیرامون فلسفۀ شبهه مانند مفهوم شناسی، تبارشناسی، پیامدها، تبیین روانشناختی و جامعهشناختی شبهه، شیوههای القاء شبهه، پیش نیازهای شبهه پژوهی، اصول، مبانی و شیوههای شبهه پژوهی، جریان شناسی شبهه، رسانههای شبهه افکن و پاسخگو با تأکید بر نگاه درجۀ دوم و بیرونی به شبهه می باشد.
📝فهرست مطالب
1️⃣ روششناسی پاسخ به شبهات اعتقادی/ رضا برنجکار
3️⃣روششناسی مواجهه اهل بیت با الحاد /محمد وحیدی، محمد جعفری
4️⃣خاستگاه شبهات در برداشتهای سیاسی از قرآن: قواعد مربوط به فهم مفردات /محمد عابدی
5️⃣پاسخگویی معصومان به شبهات با بهرهگیری از روش کشف مغالطات /البرز محقق گرفمانی ـ رامین گلمکانی
6️⃣تبیین جایگاه «تذکر» در تبیین و پاسخ به سؤالات دینی از منظر قرآن /محمد جواد فلاح
7️⃣روششناسی استاد محسن قرائتی در پاسخگویی به شبهات دینی / سید محمدمهدی موسوینیا/ محمدباقر پورامینی
🌷 منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
🔰 ارسال و دریافت مقالات از سایت زیر:
➡️ www.shobhepajouhi.ir 🆔 @meshkatnoor
29.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی آیت الله مصباح یزدی پیرامون اهمیت پژوهش های بنیادی در علوم انسانی اسلامی/ دیدار مسئولان فرهنگستان علوم اسلامی قم،۱۳۹۰/
🆔 @meshkatnoor
دیدار با استاد مصباح.pdf
حجم:
954.5K
📜 متن کامل گزارش استاد میرباقری و بیانات آیتالله مصباح یزدی
(در دیدار بهمناسبت برگزاری همایش تحول در علوم اسلامی)
🆔 @meshkatnoor
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠صوتی کمتر شنیده شده از امام خمینی (ره) و پاسخ جالب ایشان در پاسخ به یک سؤال مهم!
💠 پاسخ منطقی و جامع امام به رابطه بین حقوق بشر و « مساله قصاص»
🆔 @meshkatnoor
14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻شبهات حجاب
🔻آیا ناموس به معنای مالکیت است؟
🎥حجت الاسلام دکتر ساجدی: ناموس هر کس، محارم او مانند خواهر و مادر او هستند و این به معنای مالکیت نیست. مرد حتی نسبت به همسر خود نیز مالکیتی ندارد . زن و مرد لباس هم هستند و هر زمان احساس خطر کنند محافظ هم هستند.
🆔 @meshkatnoor
13.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻شبهه پرداخت وجوهات
🔻چرا باید به صورت مداوم به مرجع تقلیمدمان ، وجوهاتی را پرداخت کنیم ؟ مگر ما به پزشک و یا متخصصانی که بر حسب نیازمان به آنها مراجعه می کنیم به صورت پیوسته مبالغی را پرداخت می کنیم؟!!
🎥 پاسخ را از زبان حجت الاسلام محمد جعفری بشنوید .
🆔 @meshkatnoor
14.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻شبهات تقلید :
🔻1. پزشکان در پزشکی خود هرگاه به تشخیص غلط برسند، آن را اصلاح می کنند؛ اما چرا فقها در فقاهت خودشان متصلب هستند و فتاوای خود را متناسب با علوم روز تصحیح نمی کنند و خود را در برابر خطاها، مسئول نمی دانند ؟
🔻2. در پزشکی، شما با یک سازمان نظام پزشکی مواجه هستید که با نظارت مستمرّ، از سوء استفاده و یا ورود افراد بی صلاحیت در عرصه پزشکی جلوگیری می کند اما گویا در عرصه فقاهت چنین چیزی دیده نمی شود؟!
🎥 پاسخ این سوالات را از زبان حجت الاسلام محمد جعفری بشنوید .
🆔 @meshkatnoor