eitaa logo
مَفْشُو| سیدمیثم میرتاج‌الدینی
1.1هزار دنبال‌کننده
150 عکس
37 ویدیو
43 فایل
طلبه درس خارج| دکتری تاریخ و تمدن| مدرس دانشگاه مفشو= کیسه‌ی قند یا کیسه‌ی حاوی انواع گیاهان دارویی [به لهجه‌ی کرمانی]
مشاهده در ایتا
دانلود
5.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔞حاوی صحنه‌های خشن! در یکی از جلسات محرم به این بحث پرداختیم که برخی از ما آداب دشمنی را هم نمی‌دانیم همانطور که آداب دوستی نمی‌دانیم. این برادری که در فیلم مورد کتک و آزار قرار می‌گیرد، حتی اگر دشمن هم باشد اینگونه رفتاری با وی مکتبی نیست. چه رسد به آنکه بینوا از شرّ طواغیت روزگار به ما پناه آورده است. خدایا به ما گفتی که اگر ستمی دیدید، حداقل در قلب و زبان برائت بجویید. تو خود شاهد باشد که ما از این رفتارهای غلط و این ستم‌گری برائت می‌جوییم! پ.ن: شاید فیلم مربوط به موضوعی دیگر یا ماجرایی دیگر باشد. اما هرچه هست، اصل حرف بالا سر جای خودش باقیست! @Masihane
1404 04 05 - 01.m4a
حجم: 14.81M
🎙شب اول محرم ۱۴۰۴ 🔺بحثی مقدماتی پیرامون "واقعیت" و "حقیقت" عاشورا @Masihane
حجت الاسلام سیدمیثم میرتاج الدینیسخنرانی2._01.mp3
زمان: حجم: 21.14M
🎙شب دوم محرم ۱۴۰۴ 🔺نظام خلق و امر و آن دستی از خدا که یهودی‌ها می‌گفتند بسته است.. @Masihane
حجت الاسلام سیدمیثم میرتاج الدینیسخنرانی3.mp3
زمان: حجم: 13.36M
🎙 شب سوم محرم ۱۴۰۴ 🔺حسین روح یک جهان بی‌روح "فهم" به علاوه‌ی "فتوت": سر بزنگاه اگر فهمیدیم حق چیست و باطل چیست ولی ترسیدیم پای حق بایستیم، چه کنیم؟ چگونه بر ترس غلبه کنیم؟ مسیر، فتوت است. حال، فتوت چیست و چگونه به آن دست یابیم؟ آنها که شب عاشورا ایستادند، اهل فتوت بودند. @Masihane
حجت الاسلام سیدمیثم میرتاج الدینیسخنرانی 4.mp3
زمان: حجم: 12.69M
🎙شب چهارم محرم ۱۴۰۴ 🔺قیام، شرط فتوت و به معنای برخاستن از دنیای چسبنده و آلوده؛ بررسی دو مصداق عمربن‌سعد و حربن‌یزید ریاحی. @Masihane
حجت الاسلام سیدمیثم میرتاج الدینیسخنرانی 5.mp3
زمان: حجم: 15.31M
🎙شب پنجم محرم ۱۴۰۴ 🔺آیا دشمنی کردن کیفیت و چارچوب و روش خاصی دارد؟ آداب دشمنی کردن چیست؟ @Masihane
حجت الاسلام سیدمیثم میرتاج الدینیسخنرانی 6.mp3
زمان: حجم: 13.71M
🎙شب ششم محرم ۱۴۰۴ 🔺سه روش کلان اشتباه در مبارزه و دشمنی: ۱- بی‌اعتنایی به تکنولوژی‌های روز جنگی. ۲- تکیه‌ی صرف به ابزار و ادوات و امکانات و نفرات جنگی. ۳- پنهان کردن قصور و تقصیر در میدان مبارزه با نصرت الهی. @Masihane
حجت الاسلام سیدمیثم میرتاج الدینیسخنرانی 77.mp3
زمان: حجم: 17.24M
🎙شب هفتم محرم ۱۴۰۴ 🔺پیروزی چیست؟ بررسی غلبه و نصرت؛ تسلیم و شهادت! @Masihane
1787173128086560514_87277567226572.mp3
زمان: حجم: 33.48M
🎙 واقعیت‌نگری امام حسین و واقعیت‌زدگی دیگران 🔍 چرا بعضی از چهره‌های بسیار نزدیک به حضرت، مثل محمدبن‌حنفیه (برادر امام) یا عبدالله‌بن‌جعفر (همسر حضرت زینب)، در کربلا حضور نداشتند؟ 📌 آن‌ها چه تحلیلی داشتند؟ و امام چه تحلیلی؟ 🔺سرفصل‌ها: 1⃣ امام حسین بی‌دردسر، طفلکی و منظلم. 2⃣ امام حسین کنشگر، صاحب اراده و مظلوم. 3⃣ عقلانیت‌های واقعیت‌زده‌ی ابن‌عباس و محمدحنفیه و عبدالله‌بن‌جعفر در برابر عقلانیت وحیانی امام حسین. 4⃣ قدر و قضای الهی و دو طرح کلان خدا @Masihane
🔰 امسال مردم مرثیه نمی‌خواستند! گذاشتم ظهر عاشورا هم بیاید و برود و بعد با اطمینان بیشتری بنویسم که امسال محرم، نقطه عطفی بود در تاریخ عزاداری اباعبدالله، دست‌کم در سال‌ها و دهه‌های اخیر. می‌دانم این حرف خیلی کلی و مبهم است و قابل تفسیر به ده‌ها شکل. برای همین ریزتر و مصداقی‌تر می‌خواهم بگویم: امسال مجالس متعدد و متنوعی رفتم. یک موضوع مشترک بود و اینکه مردم مثل سابق پای روضه‌های مرسوم اباعبدالله گریه نمی‌کردند. گویی بعد از جنگ ۱۲روزه‌ی اخیر مردم مرثیه نمی‌خواستند. هرچند روضه‌های سنتی همیشگی محترم بودند، ولی انگار کفایت نمی‌کردند. گریه‌کن‌ها حماسه می‌خواستند. روضه‌های حماسی، نه مرثیه‌وار. حتی اگر مداح و سخنران‌ها با بهترین شیوه و سبک اشک‌دربیار، روضه می‌خواندند و با سوزناک‌ترین صوت و لحن حوادث مقتل را تصویرسازی می‌کردند باز یک روح و روان جمعی در کار بود که چیزی بیشتر یا متفاوت‌تر طلب می‌کرد. دیشب که رهبرانقلاب عاشورایی‌وار به حسینیه، نه بگذارید بگویم به میدان آمد، من دیدم که چشم‌های زیادی اشک ریختند. خیلی زیاد. بیش از اشک پای روضه. اشکی که توفیر داشت با همه‌ی اشک‌های سال‌های پیش. @Masihane
پنج شب کرمان درخدمتیم با مباحثی قرآنی-تاریخی ان‌شالله پیرامون چند مفهوم: واقعیت/حقیقت؛ ترس؛ فتوت؛ واقعیت‌زدگی؛ صبر و شکر. @Masihane
▪️مراسم عزاداری دهه دوم محرم الحرام 🖊 بازخوانی نقش آموزه‌های عاشورا در جنگ وجودی- تمدنی کنونی 🎙 با بیان سید میثم میرتاج‌الدینی 🔹زمان: از ۱۹ تیرماه به مدت سه‌شب ساعت ۱۷ 📍آدرس: خیابان شهید باهنر، خیابان شهید ایرانمنش، روبه روی موزه شهید باهنر، خانه گفتمان