eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
20.6هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
187 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 ابقای قائم مقام مدیر حوزه در استان قم 🔺 حکم دوره جدید مسئولیت حجت الاسلام حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه استان قم توسط استاد اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه اعطا شد. 🔻 حجت‌الاسلام ملکی در سخنانی کوتاه با قدردانی از اعتماد آیت‌الله اعرافی و شورای عالی حوزه های علمیه، گفت: بار این امانت بر دوش ما سنگینی می‌کند و امیدواریم با همراهی همه همکاران بتوانیم آن را در حد توان خود برداریم و رشد و تعالی حوزه علمیه قم را یک گام به جلو ببریم. 🌐 متن کامل خبر در سایت مناهج: Manahej.ir/?p=9579 📌 مناهج: ❇️ ضمن آرزوی توفیقات برای حجت الاسلام ملکی، امیدواریم در دوره جدید، شاهد دستاورد و حرکت رو به جلو باشیم؛ ⛔️ چراکه درجا زدن و ایستایی در زمانه‌ای که همه‌ی عزم دشمن بر تحرک و ویرانگری‌است، به معنای پسرفت و خسارت خواهد بود. ⚠️ دارالشفا (مدیریت استان قم) از دوره‌های گذشته تا کنون، با معضلات و کاستی‌های بسیار فراوانی مواجه بوده و است. امیدواریم ارتقای دارالشفا را از حل شروع کنند. بدیهیاتی که کرارا چشمه‌ی صبر و امید طلاب و اساتید و نخبگان جوان را کور کرده و از حوزه فراری می‌دهد؛ یا آنها را تبدیل به فسیلان ناامید و بی‌تحرک می‌کند. ✅ یقینا آقای ملکی اگر اراده کنند توانمندی بسیار بالایی برای تحول و بیرون آمدن دارالشفا از ایستایی و خمودی دارند؛ یقینا می‌توانند طلاب را به مدیریت انقلابی و تحولی دلگرم کنند؛ تا بدنه حوزه باور کند دوره جدیدی آغاز شده است؛ ان‌شاءالله. امیدواریم در پایان این دوره، شاهد فهرستی از دستاوردهای ایشان باشیم. برای ایشان طلب موفقیت داریم. @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 قسمت چهارم پادکست امروز منتشر خواهد شد 🪖 توافقنامه رسمی هیتلر و صهیونیسم😳 ⛔️ حزب نازی چه بود؟! 🔹 معاهده‌های مفصل پس از جنگ جهانی اول 🏢 جامعه ملل پس از جنگ جهانی اول چه بود؟! فرق آن با سازمان ملل چه بود؟! 🧨 صهیونیست‌ها در فلسطین چه اقداماتی انجام دادند؟! 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 @Manahejj_Radio
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
خلاصه قسمت 4 قوم نافرمان.mp3
11.64M
🌀 قسمت چهارم پادکست قوم نافرمان ♨️ تاریخ یهود از پایان جنگ جهانی اول تا تأسیس اسرائیل در ۱۹۴۸ 🎙 گوینده و مسئول پژوهش: مرتضی آقاحسینی 🎧 صوت کامل پادپخش👇 Manahej.ir/?p=9607 ⚔️ دو اقدام اصلی برای تاسیس دولت یهود: اخراج یهودیان اروپا، اخراج مسلمانان فلسطین! 🕎 توافقنامه رسمی هیتلر و صهیونیسم😳 🔥 حزب نازی چه بود؟! عامل هولوکاست آیشمن خودش صهیونیست بود! 📑 معاهده‌های مفصل پس از جنگ جهانی اول 🏢 جامعه ملل پس از جنگ جهانی اول چه بود؟! فرق آن با سازمان ملل چه بود؟! 🕍 صهیونیست‌ها در فلسطین چه اقداماتی انجام دادند؟! 🧨 بخشی از ترورهای بی‌شمار قبل از تشکیل اسرائیل 🪖 سه باند مخوف تروریستی یهودی که از بقیه معروفتر بودند! 🕸 یوم نکبت چه روزی بود؟! 💸 سازمان ملل چطور رای به تاسیس اسرائیل داد؟! چرا انگلیس موافق نبود؟! 💎 حمایت مالی از ساخت پادکست👇
6037997750016314
📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 ایتا |سایت|کست باکس|ویراستی|اینستاگرام
🌀 دعای هر روز ماه مبارک رمضان @Manahejj
🌀 دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان @Manahejj
42.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 تندخوانی (تحدیر) قرآن کریم 📖 جزء چهارم 🎙قاری محترم: سیّــدعلـــی حســینی 🌐 میراث النبی @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 قصاب یهودیان شیفته صهیونیسم بود! 🎧 بخشی از قسمت چهارم پادکست 👇 Manahej.ir/?p=9607 🔻 که اصلی‌ترین مسئول کشتار بخشی از یهودیان آلمان و لهستان بود با خواندن کتاب هرتسل برای همیشه گرایش به صهیونیسم پیدا کرد! ♨️ او حتی در مراسم یادبود هرتسل نیز حاضر شد! 📕 هانا آرنت؛ آیشمن در اورشلیم؛ ص۱۲۹ نسخه مجازی 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 @Manahejj_Radio
🔖 موضوع: هدفمندی خدمات در مرکز خدمات 📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 💬 مهدی: سلام علیکم برای هدفمندی خدمات، مرکز خدمات، سقف امتیاز قائل شده‌اند برای پرداختی‌ها. الان امتیاز تبلیغ مجازی( اشراق ) و حضوری بنده عملاً بی فایده شده برای تأثیرگذاری در هدفمندی. فقط اگر عضو نخبگان باشی سقفی قرار نداده اند. خوب الان یک طلبه‌ای امتیاز پژوهش و تبلیغ و تدریس دارد. ولی شرایط کذا را برای عضویت در نخبگان ندارد، نباید حمایت شود؟ هدفمندی خدمات آمده بود تا حامی فعالان حوزه‌ی پژوهش و تبلیغ و تدریس باشد، اما اینکه نقض غرض شد!! ما ابتدا فکر کردیم مسئولین حوزوی قصد حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و تبلیغی دارند ولی ظاهراً باید دوباره دنبال کار نیمه وقت باشیم. برای منِ طلبه همان یک میلیون و دومیلیونی که برای خیلیا پول تفریح آخر هفته است کلی کمک‌کار است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر می‌کند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند. @Manahejj
13.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 انزوای قرآن در حوزه‌های علمیه! 🎥 شیخ اسماعیل رمضانی 📌 مناهج: 🔸 فارغ از اینکه طرح چنین بحثی در رسانه ملی درست یا غلط است؛ از اصل موضوع نمی‌توان غفلت کرد. ❓امروز می‌توانیم ادعا کنیم عموم یا غالب حوزویان اعم از طلاب و فضلا و اساتید، با قرآن -آنگونه که بایسته است- مأنوس هستند یا خیر؟ ✅ البته حوزه نسبت به گذشته -که با تفسیرنویسی علما مخالفت می‌شد و آن را در شأن فقها نمی‌دیدند!- فاصله گرفته است؛ کما اینکه در آیت الله خوئی به سبب مخالفت‌ها، نگارش تفسیر «البیان فی تفسیر القرآن» را رها کرد و در پاسخ به درخواست ادامه نگارش گفته بودند: «دیگر نمی‌توانم؛ دارم از بین می‌روم...». (مجموعه آثار شهید مطهری، ج ۲۷، صص ۲۴۱ و ۲۴۲) ✅ علامه طباطبایی و شاگردانش مثل آیت الله مصباح و آیت الله جوادی آملی در ارتقای حوزه‌های علمیه و تغییر نگاه به تفسیر و قرآن بسیار مؤثر واقع شدند. ♨️ اما با این حال، تا وضع مطلوب و عمومی‌شدن انس با قرآن و تفسیر در بدنه حوزه‌های علمیه فاصله زیادی داریم و نمی‌توانیم چشم خود را به روی حقایق ببندیم. نکته همان است که آقا فرمود: از بدان ایدک الله تا جواز اجتهاد، این مسیر را می‌توان بدون انس با قرآن طی کرد. ⚠️ البته این نحو بیان درباره حوزه و روحانیت در رسانه ملی بدون آنکه توفیقات قرآنی حوزه و روحانیت بیان شود خطا بود. 〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 آگاهی بیشتر: 🌀 امام خامنه‌ای: انس با قرآن، حدیث و تفسیر، لازمه‌ی کار طلبگی است👇 Manahej.ir/?p=5949 🌀 چهارچوب نقد حوزه👇 eitaa.com/manahejj/9366 @Manahejj
321.8K
🔖 موضوع: انتقاد از نحوه بیان شیخ اسماعیل رمضانی درباره نسبت حوزه با قرآن، در رسانه ملی 📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 🎙 استاد حوزه علمیه خواهران: مباحثی که آقای شیخ اسماعیل رمضانی مطرح کردند باعث بی اعتمادی مردم به حوزه و حوزویان خواهد شد. قرار نیست هرچیزی در رسانه ملی مطرح شود. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Manahejj
🌀 چهارچوب نقد حوزه 📝 در حاشیه مطالب عنوان شده از سوی جناب آقای شیخ اسماعیل رمضانی درباره حوزه علمیه و قرآن 🖋 استاد سطوح عالی 🔸 حوزه علمیه قطعا به نقد سازنده نیاز دارد؛ اما در چهارچوب و با حفظ ضوابط نقد. ♨️ اگر چهارچوب نقد رعایت نشود، نقد هرچند خیرخواهانه باشد تبدیل به ضد آن و تبدیل به تخریب و تضعیف حوزه علمیه خواهد شد. ✅ از جمله آداب نقد حوزه این است که گزک دست دشمن و بدخواه ندهیم؛ و همچنین مردم را نسبت به حوزه علمیه بدبین نکنیم. 💠 برای مثال حضرت امام خمینی قدس سره، در ابتدا دفاع و تعریف جانانه‌ای از حوزه و روحانیت می‌کنند؛ آنگاه نقدهای جدی هم مطرح می‌کنند. این سبک از بیان دیگر اجازه تضعیف نمی‌دهد؛ بهانه هم دست احدی نمی‌دهد. ♨️ نباید حوزه علمیه و روحانیت را از چشم مردم بیاندازیم. اگر در ، نهادی یا افرادی باشند که قرآن را خوب بفهمند آن نهاد، حوزه علمیه و آن افراد، روحانیون هستند. طی سالیان متمادی، چه کسی مردم را با ظاهر و باطن قرآن آشنا می‌کند جز روحانیون و حوزه علمیه؟! ✅ منکر اشکالات نمی‌توان بود، اما از چه طریقی می‌توان برای اصلاح قدم برداشت؟! همه ما موظفیم برای ارتقای انس با قرآن و تفسیر و حدیث، در حوزه‌های علمیه و بین روحانیون تمام تلاش خود را صرف کنیم؛ اما با درایت و تدبیر لازم. ✅ مسیر حوزه علمیه و روحانیت به سمت قرآن کریم، مسیری رو به جلو بوده و این تفاسیری که علامه طباطبایی یا آیت الله مکارم شیرازی یا آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح و دیگران نوشتند محقق‌کننده‌ی همین مسیر بوده است؛ و ما نیز وظیفه‌ی پرکردن فاصله خیلی زیادی که با مطلوب داریم را باید درک کرده و به درستی طی کنیم. ⁉️ اما اگر حوزه علمیه به اتهام دوری از قرآن از چشم مردم افتاد، آنگاه مردم سراغ چه کسانی می‌روند؟! می‌روند سراغ آدم‌های شخصی که ادعای قرآن‌فهمی دارند اما با قرآن بیگانه‌اند. ⛔️ لذا صرف اینکه یک نقد وارد باشد؛ کافی نیست برای طرح آن به هر شکلی و در هر تریبونی. @Manahejj
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
15.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 تفسیر به زبان دنیا 🎥 حکایت نگارش تفسیر ترتیبی قرآن به زبان‌های انگلیسی، روسی، فرانسوی، ایتالیایی و مالایی 👤 مرحوم آیت الله سید کمال فقیه ایمانی 🔹 مکاتبه چلسی (دختر بیل کلینتون رییس جمهور وقت آمریکا) برای دریافت تفسیر انگلیسی قرآن 🔹 درخواست تفسیر قرآن از اقصی نقاط جهان 🔹 تفسیر قرآن در زندانهای آمریکا 〰〰〰〰〰 📌 مناهج: این روحانیون عظیم الشأن بوده‌اند که معارف را در اقصی نقاط جهان به زبان‌های زنده دنیا نشر و گسترش داده‌اند. @Manahejj