🌀 فضیلت قرائت دعای مُجیر
❇️ دعای مُجیر دعایی است که از پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) روایت شده که در زمانیکه در مقام ابراهیم (علیهالسلام) مشغول نماز بودند، جبرئیل این دعا را برای آن حضرت آورد.
♨️ مرحوم کفعمی در کتاب مصباح در فضیلت دعای مجیر میفرماید:
هر که این دعا را در ایامالبیض [سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم] ماه مبارک رمضان بخواند:
▫️گناهانش آمرزیده شود اگرچه به عدد دانههای باران و برگ درختان و ریگ بیابان باشد؛
▫️برای شفاء مریض؛
▫️قضاء دِین؛
▫️توانگری؛
▫️رفع غم
خواندن آن نافع است.
📗 به نقل از مفاتیح الجنان
#دعای_مجیر
#ایام_البیض
#مراقبه
@Manahejj
44.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
14.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 خانمی که با #آداب_الصلاه امام متحول شد!
✨ میخواست چادری ها رو اذیت کنه که مسیر زندگیش کلا عوض شد ...
❗️ قسمت جالب برنامه محفل درباره تغییر یک خانم با کتاب مهم امام خمینی قدسسره
📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی 👇🏻
@Manahejj_Radio
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 پادکست آداب عبادت راهی جذاب برای اصلاح نماز🌸
🎧 به مناسبت ماه عبادت، پادکست آداب عبادت که با بیانی روان، کتاب شریف آدابالصلاه امام را روایت میکند و نکات مهم آن را توضیح میدهد، بازنشر خواهد شد.
✅ این پادکست بخاطر #تذکر محور بودن، باید بارها گوش داده شود و شبیه بحثهای تاریخی نیست که یکی دوبار گوش دادن کافی باشد. در این ماه با انس با بیانات امام میتوانیم به طور محسوس عبادات خود را بهبود بخشیم.
🔹 پیامهای زیادی از سال قبل نسبت به این پادکست و اثر مهم آن برای ما ارسال شده است🌸
اولین قسمت از امروز بازنشر خواهد شد.
〰️〰️〰️〰️〰️
💚 اگر میخواهی در ساخت پادکستها شریک باشی، واریز به شماره کارت👇
6037997750003585〰️〰️〰️〰️〰️ #آداب_عبادت 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی 👇🏻 @Manahejj_Radio
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
پادکست مناهجadab ebadat 1 khlase.mp3
زمان:
حجم:
4.38M
🌀 قسمت اول پادکست آداب عبادت از نظر امام خمینی
🎙 مرتضی آقاحسینی (خادمی)
🎧 فایل کامل پادپخش👇
Manahej.ir/?p=5518
❇️ ادعای بزرگ امام درباره نوشتن کتب اخلاق به روشی نوین
🔹 نظر شاگردان امام درباره درس اخلاق و محتوای احلاقی که امام ارائه میداد...
❗️ امام نوشته است: من این راه را باز کردم...😳
#آداب_عبادت
#پادکست_رمضانی
https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
47.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 قسمت ۲۱ پادپخش مصطفی تا ساعتی دیگر منتشر میشود
🔻 این قسمت: «سالهای پایانی عمر رسول خدا»
🎧آنچه خواهید شنید:
🔹جنگ حنین
🔹محاصره طائف
🔹غزوه تبوک
🔹اعلام برائت از مشرکین
🔹مباهله
@Manahejj_Radio
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
پادپخش مناهجگزیده مصطفی 21.mp3
زمان:
حجم:
6M
🌀 قسمت ۲۱ پادپخش مصطفی
🎧 تاریخ تحلیلی زندگی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)
🎙 عطا یاوری
🔻 این قسمت: «سالهای پایانی عمر رسول خدا»
📻صوت کامل پادپخش👇🏻
Manahej.ir/?p=9797
🔹 چرا مسلمانان در جنگ حُنین ابتدا شکست خوردند؟
🔹 امداد الهی در جنگ حُنین
🔹بخشیدن کسی که جنگ حنین را راه انداخته بود بخاطر مسلمان شدن
🔹 ماجرای «مولفه قلوبهم» و اعتراض انصار
🔹 چرا پیامبر از غنائم حنین سهم زیادی به امثال ابوسفیان بخشید؟
🔹 دلیل محاصره طائف
🔹آماده سازی سپاه اسلام برای غزوه تبوک
🔹افشاگری قرآن از سستی منافقین در حرکت به سمت تبوک
🔹چرا امیرالمومنین در غزوه تبوک شرکت نکرد؟
🔹سال نهم سال تشرف قبایل به دین اسلام
🔹ماجرای اعلام برائت از مشرکین
🔹مباهله با مسیحیان نجران
〰️〰️〰️〰️〰️
💚 شما هم در ثواب عظیم تولید و نشر معارف ناب سهیم باشید:👇
6037997750016314توضیح کمک مالی:👇 eitaa.com/Manahejj_Radio/392 〰️〰️〰️〰️〰️ #مصطفی #تاریخ_انبیا #شنبه_های_محمدی 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 ایتا |سایت|کست باکس|ویراستی|اینستاگرام
🌀 بررسی اظهارات جناب آقای محقق داماد در مصاحبهای با ادعای نفی حجاب اجباری
🔢 بخش نخست
🖋 میلاد کیانی؛ #یادداشت_مهمان
🔸 در مصاحبهای که اخیراً منتشر شده است، جناب آقای مصطفی محقق داماد، در تلاشی فقاهتگونه سعی در نقد آنچه حجاب اجباری خوانده میشود داشتهاند. در ادامه نکاتی از اظهارات ایشان ارائه میشود که مورد تأمل قرار گرفته و امید است جناب محقق داماد نسبت به آنها پاسخگو باشند باشد که اصلاحات لازم را در بیانات خود اعمال نمایند.
1️⃣ در یکی از مباحث مطرحشده، ایشان اشاره کردهاند که اجماع فقهی بر جواز فروش «ام ولد» است و ادعای خود را به صاحب جواهر اسناد میدهند.
نقد و بررسی:
مطابق نقل فقها، اجماع امامیه بر عدم جواز فروش و هبه «ام ولد» است. مضاف بر اینکه به مجرد فوت مولا، «ام ولد» منطلق گشته و حقوق مالکیتی او به فرزند مشترکش با مولا منتقل نمیشود.
اسنادی که به صاحب جواهر میدهند نیز کاملا غلط و خلاف تصریح نویسنده است!
در جواهر الکلام، ج ۲۲، ص ۳۷۴، چنین آمده است:
«و لا يصح أيضا بيع أم الولد فعلا أو تقديرا بان كانت حبلى ذكرا كان الولد أو أنثى أو خنثى...»
بعد فرمودند: «و على كل حال فلا يجوز بيعها و لا الصلح و لا غيره من وجوه النقل إجماعا بقسميه.»
〰️〰️〰️〰️
2️⃣ در قسمت دیگری از مصاحبه اظهار شده چنانچه نتیجه فقاهت با وجدانیات شخص فقیه و بلکه حس مشترک میان جمیع بشر (common sense) مخالف باشد، کشف میشود که آن نتیجه غلط است.
نقد و بررسی: تعابیری چون وجدان نیازمند تعریف است. اگر مراد از وجدان، قطع است چنانچه حجیت قطع را ذاتی بدانیم فرمایش ایشان در خصوص وجدان شخص فقیه (یعنی قطع او) صحیح است. لکن مطابق تحقیق هرچند منجزیت قطع ذاتی است، اما در معذریت آن باید تفصیل قائل شد و لذا در این فرض باید دید این قطعی که مقابل ادله قرار گرفته از کجا حاصل شده است؟ آیا متأثر از اموری چون فرهنگ غرب و امثال آن است یا خیر؟
〰️〰️〰️〰️
3️⃣ ایشان دو نکته را مندمج و بدون تفکیک بیان فرمودهاند؛ یکی تقیید خطابات به آنچه عقل آن را ظلم میداند و دیگری آنچه حس مشترک بشری میگوید ظلم است.
این دو باید به تفکیک بحث شود:
اما در مورد تقیید خطابات به ظلم توسط عقل:
در اینکه احکام واقعیه مقید به عدل است تردیدی نیست؛ لذا تمامی خطابات شارع نیز مقید به عدل فهم میشود. بنابراین چنانچه فقیه در انطباق یقین کند انطباق یک خطاب بر یک مورد منجر به ظلم میگردد کشف میکند خطاب شامل آن مورد نمیگردد. البته باز هم اهمیت مبدأ قطع در تأمین مؤمّن به قوتش باقی است.
اما تقیید خطابات به آنچه حس مشترک بشری ظلم میداند:
اگر مراد از حس مشترک، همان بنای عقلا یا عرف است:
توجه به این نکته لازم است که عدالت امری واقعی است و با تغییر سلیقهی عقلا عوض نمیشود.
اگر چیزی ظلم باشد حتی اگر در نظر عقلای زمان پیامبر ظلم نبوده باشد، اسلام آن را رد نموده است.
پس اگر حکمی مورد قبول اسلام بود (مثل دوبرابر بودن ارث و دیه مرد نسبت به زن و ... که شاید در نظر بسیاری از عقلا ظلم باشد) حتما موافق عدل و مصلحت است و لذا این انطباق عرفی غلط است.
توجه شود: از نظر فنی اگر حکم شرعی ثابت شد، خود عقلای مسلمان کشف میکنند عدالت و حق، همین حکم است و ایشان در تطبیق اشتباه کردهاند و این حکم بیانکنندهی معیار حق بوده و بر اطلاقات آمره به عدالت، «ورود» دارد.
📌 ادامه در فرستهی بعد...
#حجاب
#الزام_به_احکام
#فقه_حکومتی
#محقق_داماد
@Manahejj