eitaa logo
تبیان مهدوی
2.8هزار دنبال‌کننده
17 عکس
15 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜 نامه به زياد بن ابيه هنگامی که خبر رسید،معاویه به او نامه نوشته و به بهانه اینکه زیاد برادر معاویه است، می خواهد او را فریب دهد 🔹افشای توطئه معاويه نسبت به زياد ♦️اطلاع يافتم كه معاويه برای تو نامه ای نوشته تا عقل تو را بلغزاند، و اراده تو را سست كند، از او بترس كه شيطان است، و از پيش رو، و پشت سر، و از راست و چپ به سوی انسان می آيد تا در حال فراموشی، او را تسليم خود سازد، و شعور و دركش را بربايد، آری ابوسفيان در زمان عمر بن خطاب ادعایی بدون انديشه و با وسوسه شيطان كرد كه نه نسبی را درست می كند، و نه كسی با آن سزاوار ارث می شود. ادعا كننده چونان شتری بيگانه است كه در جمع شتران يك گله واردشده تا از آبشخور آب آنان بنوشد كه شتران او را از خود ندانسته و از جمع خود دور كنند. يا چونان ظرفی كه بر پالان مركبی آويزان پيوسته از اين سو بدان سو لرزان باشد. (وقتی زياد نامه را خواند گفت به پروردگار كعبه سوگند كه امام (علیه السلام ) به آنچه در دل من می گذشت گواهی داد تا آنكه معاويه او را به همكاری دعوت كرد. 《واغل》 حيواني است كه براي نوشيدن آب هجوم می آورد اما از شمار گله نيست و همواره ديگر شتران او را به عقب می رانند، و 《نوط مذبذب》 ظرفی است كه به مركب می آويزند، كه هميشه به اين سو و آن سو می جهد، و در حال حركت لرزان است). 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
═════ ೋღ🍂🌸🍂ღೋ════ ═════ ೋღ🍂🌸🍂ღೋ════
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜نامه به مصقله بن هبيره شیبانی، فرماندار اردشیر خره 《 فیروز آباد》 از شهرهای فارس ایران 🔹سخت گيری در مصرف بيت المال ♦️گزارشی از تو به من دادند كه اگر چنان كرده باشی، خدای خود را به خشم آوردی ، و امام خويش را نافرمانی كردی، خبر رسيد كه تو غنيمت مسلمانان را كه نيزه ها و اسبهاشان گرد آورده، و با ريخته شدن خونهايشان به دست آمده، به اعرابی كه خويشاوندان تواند، و تو را برگزيدند، می بخشی! به خدایی كه دانه را شكافت، و پديده ها را آفريد، اگر اين گزارش درست باشد، در نزد من خوارشده، و منزلت تو سبك گرديده است! پس حق پروردگارت را سبك مشمار، و دنيای خود را با نابودی دين آباد نكن، كه زيانكارترين انسانی، آگاه باش، حق مسلمانانی كه نزد من يا پيش تو هستند در تقسيم بيت المال مساوی است، همه بايد به نزد من آيند و سهم خود را از من گيرند. 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄ ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜نامه به عمر بن ابی سلمه مخزومی فرماندار بحرین، پس از نصب نعمان عجلان زرقی 🔹روش دلجویی در عزل و نصبها ♦️پس از ياد خدا و درود! همانا من نعمان ابن عجلان زرقی، را به فرمانداری بحرين نصب كردم، و بی آنكه سرزنشی و نكوهشی برای تو وجود داشته باشد تو را از فرمانداری آن سامان گرفتم، كه تاكنون زمامداری را به نيكی انجام دادی، و امانت را پرداختی، پس به سوی ما حركت كن، بی آنکه مورد سوء ظن قرار گرفته یا سرزنش شده یا متهم بوده، یا گنهکار باشی، كه تصميم دارم به سوی ستمگران شام حركت كنم، دوست دارم در اين جنگ با من باشی، زيرا تو از دلاورانی هستی كه در جنگ با دشمن، و برپا داشتن ستون دين از آنان ياری می طلبم. ان شاء الله 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
═════ ೋღ🕊ღೋ════ ═════ ೋღ🕊ღೋ════
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜 نامه به يكی از فرمانداران 1⃣علل نكوهش يك كارگزار خيانتكار ♦️پس از ياد خدا و درود! همانا من تو را در امانت خود شركت دادم، و همراز خود گرفتم، و هيچ يك از افراد خاندانم برای ياری و مددكاری، و امانت داری، چون تو مورد اعتمادم نبود، آن هنگام كه ديدی روزگار بر پسر عمويت سخت گرفته، و دشمن به او هجوم آورده، و امانت مسلمانان تباه گرديده. و امت اختيار از دست داده، و پراكنده شدند، پيمان خود را با پسر عمويت دگرگون ساختی، و همراه با ديگرانی كه از او جدا شدند فاصله گرفتی، تو هماهنگ با ديگران دست از ياريش كشيدی، و با ديگر خيانت كنندگان خيانت كردی، نه پسر عمويت را ياری كردی، و نه امانتها را رساندی. گويا تو در راه خدا جهاد نكردی! و برهان روشنی از پروردگارت نداری، و گويا برای تجاوز به دنيای اين مردم نيرنگ می زدی، و هدف تو آن بود كه آنها را بفريبی! و غنائم و ثروتهای آنان را در اختيار گيری، پس آنگاه كه فرصت خيانت يافتی شتابان حمله ور شدی، و با تمام توان، اموال بيت المال را كه سهم بيوه زنان و يتيمان بود، چونان گرگ گرسنه ای كه گوسفند زخمی يا استخوان شكسته ای را می ربايد، به يغما بردی، و آنها را به سوی حجاز با خاطری آسوده، روانه كردی، بی آنكه در اين كار احساس گناهی داشته باشی. 2⃣نكوهش از سوءاستفاده در بيت المال ♦️دشمنت بی پدر باد، گويا ميراث پدر و مادرت را به خانه می بری! سبحان الله!! آيا به معاد ايمان نداری؟ و از حسابرسی دقيق قيامت نمی ترسی؟ ای كسی كه در نزد ما از خردمندان بشمار می آمدی ، چگونه نوشيدن و خوردن را بر خود گوارا کردی در حالی كه می دانی حرام می خوری! و حرام می نوشی! چگونه با اموال يتيمان و مستمندان و مومنان و مجاهدان راه خدا، كنيزان میخری و با زنان ازدواج می كنی؟ كه خدا اين اموال را به آنان واگذاشته، و اين شهرها را به دست ايشان امن فرموده است! 3⃣برخورد قاطع با خيانتكار ♦️پس از خدا بترس، و اموال آنان را باز گردان، و اگر چنين نكنی و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست يابم، تو را كيفر خواهم نمود، كه نزد خدا عذرخواه من باشد، و با شمشيری تو را می زنم كه به هر كس زدم وارد دوزخ گرديد. سوگند به خدا! اگر حسن و حسين چنان می كردند كه تو انجام دادی، از من روی خوش نمی ديدند و به آرزو نمی رسيدند تا آنكه حق را از آنان باز پس ستانم، و باطلی را كه به ستم پديد آمده نابود سازم، به پروردگار جهانيان سوگند، آنچه كه تو از اموال مسلمانان به ناحق بردی ، بر من حلال بود، خشنود نبودم كه آن را ميراث بازماندگانم قرار دهم؛ پس دست نگهدار و انديشه نما، فكر كن كه به پايان زندگی رسيده ای، و در زير خاكها پنهان شده، و اعمال تو را بر تو عرضه داشتند، آنجا كه ستمكار با حسرت فرياد می زند، و تباه كننده عمر و فرصتها، آرزوی بازگشت دارد اما راه فرار و چاره مسدود است. 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈؛ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜نامه به يكی از فرمانداران خود 🔹نكوهش يك كارگزار ♦️پس از ياد خدا و درود! از تو خبری رسيده است كه اگر چنان كرده باشی، پروردگار خود را به خشم آورده، و امام خود را نافرمانی كردی، و در امانت خود خيانت كردی. به من خبر رسيده كه كشت زمينها را برداشته، و آن چه را كه می توانستی گرفته، و آنچه در اختيار داشتی به خيانت خورده ای، پس هر چه زودتر حساب اموال را برای من بفرست و بدان كه حسابرسی خداوند از حسابرسی مردم سخت تر است. با درود. 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
✾ ┅┅┄ ❅✨❁ ๑⚜๑❁✨❅ ┄┅┅ ✾ : حضرت در مواجهه با خیانتکاران ،گویی ذره ای مسامحه و ملاحظه و مصلحت اندیشی نداشتند ،اما چرا مایی که ادعای حکومت شیعی داریم اینگونه نیستیم؟ : ✅در مورد این سوال دو نکته را باید عرض کنم : 🔴 اولاً: از شما میپرسم ، فریادهای امیرالمومنین علیه السلام برسر بعضی مسئولین خطاکار و یا حتی خیانت کار ، بر سر مسئولین کدام حکومت است؟ ⁉️آیا برسر غیر مسئولینی است که خود حضرت آنان را منصوب کرده اند؟ ⏪پس معلوم میشود حتی اگر رهبر جامعه فرد معصوم ، باعظمت و بی نظیری چون امیرالمؤمنین علیه السلام هم باشد ، احتمال این که مسئولین منصوب شده حضرت هم در مسیر بواسطه فریب دنیا ، آلوده به مال پرستی یا مقام پرستی شوند، وجود دارد. 👈 چون معصوم که نباید و نمی خواهد در برابر سنت الهی که اختیار انسان است ، بایستد. ✳️همه انسانها بواسطه اختیار خودشان ، امتحان میشوند . *⃣در نتیجه وقتی در حکومت امیرالمومنین معصوم چنین مسئولین خطاکار و خیانتکاری پیدا می شوند ، در حکومت غیرمعصوم هم به طریق اولی احتمالش وجود دارد . 🔴ثانیاً: باز از شما سؤال میکنم ، آیا امیرالمومنین در نامه ها این مسئولین را مورد عتاب و خطاب و توبیخ قرار داده اند یا در سخنرانی ها و خطبه ها؟ 🔰حضرت در نامه ها این عتاب ها و خطابها را فرموده اند و مسئولین خطاکار و خیانتکار را به سلابه کشیده اند. 👈اما در نهج البلاغه ای که غیر از ۷۹ نامه ۲۴۱ خطبه داریم ، آیا در یکی از این خطبه ها ، اسم یک نفر از مسئولین آمده است؟ ⁉️آیا در فضای عمومی و علنی جامعه ، آبروی هیچ مسئول خطاکاری را برده اند؟ هرگز؟؟ 💢این نامه ها هم برای شخص افراد و به صورت محرمانه نوشته شده است و بعدها توسط سید رضی رضوان الله تعالی تبدیل به کتاب شده و در دسترس ماست و میخوانیم . ⚠️حال از کجا میدانیم رهبر معظم انقلاب هم در خفا و محرمانه به مسئولین خطاکار ، نامه ها نمی نویسند یا تذکرات حضوری نمی دهند ؟ ‼️مگر یک رهبر حکیم باید در فضای علنی و رسانه و در سخنرانی عمومی فردی را مورد عتاب و خطاب قرار دهد و آبرویش را ببرد ؟ ❇️که اگر این کار را انجام دهد دیگر حتی هیچ انسان سالمی هم جرأت نخواهد کرد مسؤلیتی را در جامعه بپذیرد. 🖊حجت‌الاسلام مهدوی ارفع ✾ ┅┅┄ ❅✨❁ ๑⚜๑❁✨❅ ┄┅┅ ✾
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜نامه به عمروعاص در سال٣٩ هجری پس از نبرد صفین 🔹افشای بردگی عمروعاص ♦️تو دين خود را پيرو كسی قرار دادی كه گمراهيش آشكار است، پرده اش دريده، و افراد بزرگوار در همنشينی با او لكه دار، و در معاشرت با او به سبك مغزی متهم می گردند، تو در پی او می روی، و چونان سگی گرسنه بدنبال پس مانده شكار شير هستی، به بخشش او نظر دوختی كه قسمتهای اضافی شكارش را به سوی تو افكند، پس دنيا و آخرت خود را تباه كردی، در حالی كه اگر به حق می پيوستی به خواسته های خود می رسيدی. اگر خدا مرا بر تو و پسر ابوسفيان مسلط گرداند، سزای زشتيهای شما را خواهم داد، اما اگر قدرت آن را نيافتم و باقی مانديد آنچه در پيش روی داريد برای شما بدتر است. با درود. 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
┄┅═══✼🍃🌹🍃✼═══┅┄ : حضرت میفرمایند اگر به حق می پیوستی ، به خواسته های خود می رسیدی. آیا منظور از حق ، هم مواهب دنیایی و هم سعادت آخرت است؟ حال آن که حضرت در نهج البلاغه از سختی ، محرومیت و فقر برای شیعیان ایشان سخن به میان آورده اند. لطفاً توضیح بفرمایید. : ✅منظور کلام حضرت خطاب به عمرو عاص اینست که تو خیال کردی اگر پیروی فرد فاسقی مثل معاویه را کنی ، به آرزوهای مادی و دنیایی ات میرسی؟ 👈 در حالیکه چنین نیست تو هم دنیای خودت را تباه کردی ،، چون خوار و ذلیل شد و مثل سگی شده ای که برای یک لقمه غذا محتاج دیگران شده. 👈هم آخرتت را تباه کردی چون شریک در تمام فسق و فجور و ظلم معاویه شده ای . 🔴اما اگر به سمت حق میرفتی غذای پاکیزه ای به دست می آوردی و آخرت تو هم آباد میشد. ❇️این که حضرت میفرمایند هرکس ما را دوست دارد و ولایت ما را میخواهد ، برود جلباب فقر به تن کند ، به این معنا نیست که لزوماً از نظر مادی فقیر خواهد شد. که این مسئله را در توضیح دادیم . 🔰حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در جاهای مختلف نهج البلاغه ، فقر را تقبییح کرده اند. 🖊حجت‌الاسلام مهدوی ارفع ┄┅═══✼🍃🌹🍃✼═══┅┄