هدایت شده از بزنگاه
37.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌روح مذهب تولی به ولی خداست/ رعیت اصلاح نمی شود الا با اصلاح حاکمان/ استقامت بر حقوق اساسی دولت شایسته را ایجاد می کند!
🎙 #حجت_الاسلام_قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه
🔰 تماشا کامل بزنگاه در کانال آپارات👇👇
B2n.ir/sp4373
#کلیپ
🆔 @bzangaah
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
#راوے؛ صدای مدرسه نگـاه
| نُو اَصیٖلْ |
روایتی از سیرتطـور اندیشه امام خمینی
و شکلگیری نظريه ولایتفقیه
▪️تیزرمعرفی
فصل اول: #خمینیِقم
بخش ۱ »» از تطور نترسیم!
بخش ۲ »» امام را محبوس نکنیم!
بخش ۳ »» ایمان به خدا و مردم
بخش ۴ »» عارف مجاهد
بخش ۵ »» آغاز کنش سیاسی
بخش ۶ »» کشفالاسرار؛ ورود در فقه
بخش ۷ »» کشف الاسرار و ولایت فقیه
بخش ۸ »» اَن تَقُومُوا لِلَّهِ
بخش ۹ »» تأسیس اصول فقه حکومتی
بخش ۱۰ »» خطابات قانونی؛ پیوند فقه و قانون
بخش ۱۱ »» شکست طرح تحول حوزه در دهه۳۰
بخش ۱۲ »» فعلا نصیحت میکنم!
بخش ۱۳ »» علیه انقلاب سفید!
بخش ۱۴ »» ایران دیگر عید ندارد... .
▪️پایان فصل#خمینیِقم
▫️ادامه دارد...
فصل دوم: #خمینیِنجف
فصل سوم: #خمینیِپاریس
فصل چهارم: #خمینیِتهران
#راوے
#نو_اصیل
حجتالاسلام امین #اسدپور
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
هدایت شده از خبرگزاری ایکنا
امام(ره) چگونه پیشرفت و عدالت را با هم جمع کردند
🔹حجتالاسلام محسن قنبریان، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی، در گفتوگو با ایکنا: امام راحل با کنار گذاشتن نگاه صرفاً نخبگانی به اقتصاد، همانگونه که سیاست را از انحصار نخبگان خارج کرد و مردم را وارد صحنه ساخت، اقتصاد را نیز به عرصه مشارکت عمومی بدل ساختند تا همه مردم در تولید ثروت مشارکت داشته باشند و با این نگاه پیشرفت و عدالت را با هم جمع کردند؛ رشد همزمان با عدالت اجتماعی از مسیر دخالت عمومی مردم در اقتصاد.
iqna.ir/00Hz3U
@iqnanews
هدایت شده از مستضعفین تیوی
5.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ طبقه مرفه جدید از امام، امامزادهای ساخت که نه کور میکند نه شفا میدهد
🔹 دهه ۷۰، دو مسیر موازی شکل گرفت؛ یکی بازخوانی انتقادی اندیشههای امام برای نقد وضع موجود، و دیگری پروژه تطهیر #طبقه_مرفه_جدید با تفسیری بیخطر از امام!
🔸 نتیجه چه شد؟ امامِ دهه ۷۰، امامزادهای شد که نه کور میکند نه شفا میدهد. امامی که طبقه مرفه پیش از انقلاب را زمین زده بود، تبدیل شد به امامی که با خردهپاهای طبقه مرفه جدید هم نتواند برخورد کند.
🎥 فیلم کامل گفتگو با مجتبی نامخواه در شماره بیستوسوم #دوخط را از پیوندهای زیر ببینید:
یوتیوب | آپارات
🎬 @Mostazafin_TV
حجت الاسلام قنبریاندو صدای خدا.mp3
زمان:
حجم:
49.88M
🔘 دو صدای خدا!
* پرداختی مختصر به عقلانیت انقلاب اسلامی
حجت الاسلام محسن قنبریان/ جمع طلاب عراقی/ قم ۶خرداد۱۴۰۴
• روایت جواد الائمه(ع): صغو ، پرستش است!
(من اصغی الی ناطق فقد عبده...)
• دو گوینده از طرف خدا:
۱. عالمان ربانی؛ در معارف و احکام
(روایات)
۲. مردم در مسائل و امور جامعه
(فرازهایی از عهدنامه مالک اشتر: وَإِنَّمَا عِمَادُ الدِّينِ وَجِمَاعُ الْمُسْلِمِينَ وَالْعُدَّةُ لِلاَْعْدَاءِ، الْعَامَّةُ مِنَ الاُْمَّةِ؛ فَلْيَکُنْ صِغْوُکَ لَهُمْ، وَمَيْلُکَ مَعَهُمْ.)
• نقشه امام خمینی بنای مدنیت سیاسی اجتماعی براساس عقلانیت اسلامی بود که همه کارها به مردم سپرده شود و حرکت در چارچوب شریعت باشد!
- حرکت در چارچوب شریعت را با اجتهاد و تقلید در احکام می شناختیم؛ اما همه امور چگونه؟!
- کارها دست مردم چگونه با حرکت در چارچوب شریعت جمع میشود؟!
⬅️ معجزه انقلاب اسلامی همین جاست!
• اشاره ای به دیگری های این بنای امام
و سختی های این نقشه امام!
☑️ @m_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریانجمع بین دین و دنیا.mp3
زمان:
حجم:
24.11M
🔘 جمع بین دین و دنیا!
حجت الاسلام قنبریان/ هیات مکتب الزهرا(س) /اهواز ۱۲خرداد۱۴۰۴
• دو روایت مهم از امام باقر(ع):
۱. انسانهای بابرکت و تسهیل گر و زندگی ساز
۲. انسانهای اهل معروف که طالبان معروف بدانها متوجه و انجام معرف آسان می شود
⬅️ ایندو یک دسته اند! زندگی سازها، معروف سازند
• جوهره مکتب امام خمینی همین است: جمع بین دین و دنیا!
• این جمع زیبا در سیره پیامبر(ص) و امام باقر(ع)
۱. در مکه؛ صدای توحید( خدا) و صدای زندگی دختران!
۲. در مدینه؛ منادی احکام الهی و پیوند اجتماعی و زندگی سازی باهم!
۳. امام باقر(ع)؛ هم شکافنده علوم دین هم ابتکار نظام پولی برای مملکت اسلام!
• مراقبت های مهم در اینباره!
- در بازی دشمن نیافتیم!
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
20.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام قنبریان، در گفتگو با رسانه مرام مطرح کرد؛
📽 از روحانیت مخدر تا روحانیتی که اهل گدایی توجه نیست!
🔺ارزیابی انتقادی فعالیت مجازی طلاب بلاگر، طنزپردار و ...!
🟢 مردم ایران این مدل روحانی (05:59) را بیشتر می پسندند!
🟡 هدایت نسل جوان، مقید به شکل خاصی نیست(لازم نیست نوع فعالیت طلبه با عرف آخوندهای قم جور باشد)؛ مخالفت بنده با برخی فعالیت های طلاب در فضای مجازی از این باب است که او بر سر مسأله های اصلی مردم نایستاده است!
🔵 تلویزیون می گوید حالا که من نمیتوانم اقتصاد مردم را درست کنم لااقل جوک و طنز پخش کنم و حال مردم را خوب کنم؛ روحانیت نباید چنین نقشی را به عهده بگیرد!
⚪️ عاقل های همین مردمی که این طلبه را حتی لایک هم کرده اند خواهند گفت ببین کار روحانیت به کجا رسیده است که گدایی توجه می کند! / نسخه کامل
#اخلاق_اجتماعی_روحانیت
🆔 @maramyar_ir
🆔 @sedayehowzeh
Fanuos 76.pdf
حجم:
4M
🔰 آنچه در غدیر کمتر می شنویم!
🔸 گفتاری از حجتالاسلام و المسلمین محسن قنبریان پیرامون لزوم تبیین جنبه سیاسی عید غدیر
• غدیر و پیوند اجتماعی
• عید بیعت و دخالت در سیاست
#غدیر
@heyat_co
☑️ @m_ghanbarian
16.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌مقاومت در برابر #ترامپ چگونه است؟! / اوضاع بحرانی فعلی حاصل مقاومت است؟! / شعار مقاومت را دستمالی نکنیم
🎙 #حجت_الاسلام_قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه
* یادداشت مرتبط
https://eitaa.com/m_ghanbarian/5663
🔰 تماشا کامل بزنگاه در کانال آپارات👇👇
https://B2n.ir/sp4373
🆔 @bzangaah
محسن قنبریان
📖 درسهای نهج البلاغه ▫️ شرح خطبه ۲۱۶ جلسه دهم / ۲خرداد۱۴۰۴ حجت الاسلام قنبریان 🔘 آثار و پیامدهای رع
حجت الاسلام قنبریان۱۱-شرح خطبه۲۱۶.mp3
زمان:
حجم:
18.05M
📖 درسهای نهج البلاغه
▫️ شرح خطبه ۲۱۶
جلسه یازدهم / ۹خرداد۱۴۰۴
حجت الاسلام قنبریان
🔘 آثار و پیامدهای رعایت حقوق متقابل حاکم و مردم۲
☆ ۳پیامد برای ۴ لازمه قبل:
1⃣ اصلاح زمانه
• تعبیر زمان در روایات به سه معنا:
- زمان
- گذر زمان و روزمرگی(نمونه روایات)
- زمانه (یک جهان اجتماعی حاصل از ارتباطات انسانی)
• در "فصلح بذلک الزمان"، "زمانه" منظور است!
• دو قاعده:
۱. زمانه قابل تغییر است اما قابل ستیز نیست!(روایات / توضیح)
۲. زمانه از نسبت بین حاکم و مردم ساخته میشود و این رابطه دو سویه است!(روایات)
2⃣ در بقاء دولت طمع میشود!
• با تحقق حقوق متقابل روشن است
• با لازمه قبل(تحقق معالم عدل) بیان بیشتری دارد(روایات)
• رعایت عدل، رعایت قاعده مندی، تعمیم، قدرت اقناع و بالتبع بقاء است (بخلاف تبعیض)
• ثبات دولتها مبتنی بر اقتدا به سنن الهی (عدل تکوینی) است.
3⃣ طمع های دشمنان به یأس می انجامد
• در تحقق حقوق متقابل روشن است.
• با واسطه تحقق عدالت؛ چنانچه گذشت قدرت اقناع می یابد
بالسیرة العادلة یُقهَرُ المُناوی
❓پس چرا حکومت عدل علی(ع) مقهور شد؟!
❗️جهاد تبیین هم لازم است!
سیره عادله شرط لازم و جهاد تبیین شرط کافی است؛ بدون قاعده مندی و عدالت، جهاد تبیین ممکن نیست!
• مقایسه مواجهه کوفه با ابوموسی در ماجرای جمل و در ماجرای حکمیت صفین؛ نقش مهم جهاد تبیین!
#خطبه_۲۱۶
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🌐 ما و اسلام سعودی؛ از آرمان تا واقعیت! • اینکه سعودی -به تعبیر امام خمینی- اسلام سفیانی است و "بته
3.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 جایزه لَبَیتُم در قحطی غزه!
• برای نخستین بار در جشنواره اختتامیه حج عربستان، ایران در بین ۸۰کشور در شاخص های حمل و نقل، اسکان، تغذیه، بهداشت و نظم در خدمت رسانی ممتاز به زائران خود مفتخر به دریافت جایزه لبیتم شد!
• با گرفتن پول هنگفتی که عملا آستانه استطاعت را بالا برده البته از سابق تغدیه و اسکان و درمان خوبی برای زائران فراهم کرده ایم، سالهای قبل هم لایق این جایزه بودیم؛ اما در جشنواره سعودی امسال اعطاء شد؛ سال قحطی غزه و سکوت کنگره جهانی اسلام در قبال آن!
• خوراک و اسکان و... برای اقامه #شعائر حج (رمی جمرات و...) و شعائر برای رساندن به #معالم دین است.
معالم همان است که امویان در جامعه محو کردند و امیر(ع) در خطبه۱۳۱ و سیدالشهدا در خطبه منا از جمله اهداف قیام را احیاء آن شمرد (لنرد المعالم من دینک).
اگر منا و رمی، شعائر است، برائت از مشرکان معالم است؛ بدون آن حج، هبوط سفیانی خواهد داشت!
• انقلاب اسلامی آمد تا معالم دین را برگرداند. به شعائر حج، روح توحید ابراهیمی بدمد.
برائت از مشرکین امام در این راستا بود.
جمهوری اسلامی جای جایزه بهترین خورد و خوراک از سعودی باید از مستضعفان نشانِ احیای حج ابراهیمی را بگیرد.
نگرانیم خدای نکرده برائت از مشرکینِ ایرانی در چادری در عرفات مثل شعائر بی روح رمی جمرات سعودی نشود!
بعثه باید به روزرسانی برائت در شرایط سفیانی را بیاندیشد و کلیشه زدگی را تمام کند!
حج تمام شد اما از آن صدایی موثر برای پاره تن اسلام بلند نشد!
از آن همه قربانی، لقمه ای برای گرسنگان غزه فراهم نشد!
ولی ما را برنده جایزه لبیتم کردند!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
⛪️ اقتصاد یک علم یا یک دین؟!
#باز_نشر
• جریان اصلی اقتصاد جهان و ایران (که دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف خود را نمایده آن می داند و سازمان برنامه و بودجه هم برنامه هایش را مطابق نسخه های این جریان اصلی می خواند) اصرار دارد که اقتصاد یک علم است؛ آنهم علمی ریاضی. بدون ریاضیات، داستان سرایی است نه علم.
- شماره ۸۹۱ روزنامه دانشگاه شریف مقاله راچ چتی را دراینباره ترجمه کرده است، با عنوان: آری، اقتصاد یک علم است: http://daily.sharif.ir/%D8%A2%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D9%88/
• در مقابل دگر اندیشان این جریان اصلی، اقتصاد را نه یک علم که یک دین می شمارند.
اینها علم اقتصادِ جاری را یک کلیسا و اقتصاددانها را کاملا شبیه واعظان کلیسا می شمارند!
- سایت ترجمان سال۹۶ مقاله جان رپلی از گاردین را ترجمه کرد با عنوان: چطور اقتصاد به دین تبدیل شد؟!
http://tarjomaan.com/barresi_ketab/8613/
فایل صوتی:
http://tarjomaan.com/sound/9024/
• مقایسه ابتدایی این نظرات فتح بابی برای بحثهای نظری بسیار پرفایده ای در اینباره است که امیدوارم فضلای حوزه و دانشگاه دنبال کنند.
شاید در اینباره بیشتر نوشتم!
📝 محسن قنبریان ۶تیر۱۴۰۱
#اقتصاد
☑️ @m_ghanbarian