eitaa logo
تحلیل و تبیین
6.4هزار دنبال‌کننده
303 عکس
213 ویدیو
1 فایل
بخش "تحلیل و تبیین" رسانه KHAMENEI.IR farsi.khamenei.ir/others
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 «نهج‌البلاغه» و نسبت آن با زمانه‌ی ما 📝 سرمقاله هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله ۱۴۰۴/۲/۵ - بخش ۳ از ۷ 🔹برای فهم بهتر موضوع، فرض کنید یک تابلوی نقّاشی از استاد فرشچیان بر دیوار آویخته باشد؛ هر بیننده‌ای، با هر ملّیّت و زبانی، زیبایی و ارزش این اثر را درک می‌کند. «نهج‌البلاغه» هم چنین وضعیّتی دارد؛ کتابی است که شاید بتوان گفت نمونه‌ی مشابهی از آن وجود ندارد و کتابی است که می‌تواند محور گفت‌وگوی انسانی قرار بگیرد. بسیاری از مسیحیان عرب‌زبان که با شخصیّت امیرالمؤمنین آشنا شده‌اند، از طریق «نهج‌البلاغه» با حضرت ارتباط گرفته‌اند، درباره‌اش شعر گفته‌اند و کتاب نوشته‌اند. اگر کسی آثار مسیحیان عرب‌زبان را در مدح امیرالمؤمنین یا در تحلیل سیره‌ی او بررسی کند، به‌وضوح می‌بیند که از «نهج‌البلاغه» تأثیر گرفته‌اند. مثل این است که یک فرد ادیب که سعدی و حافظ می‌خواند، وقتی با متونی از دیگران مواجه می‌شود، فرقش را فوراً درک می‌کند؛ عرب‌زبان‌ها هم اگر با زبان فصیح آشنا باشند، متوجّه این تفاوت می‌شوند. کتاب‌های روایی ما معمولاً این‌گونه نیستند، بلکه محتوامحورند؛ امّا «نهج‌البلاغه» صرفاً از جهت محتوا انتخاب نشده، بلکه به خاطر قوّت وجودی و بلاغت کلامی‌اش گردآوری شده است. 🔍 متن کامل سرمقاله هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله را از اینجا بخوانید 👇 khl.ink/f/60059
📣 «نهج‌البلاغه» و نسبت آن با زمانه‌ی ما 📝 سرمقاله هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله ۱۴۰۴/۲/۵ - بخش ۴ از ۷ 🔹️ این نکته هم قابل توجّه است که سیّد رضی تا جایی که می‌توانسته تلاش کرده وارد بخش‌های حسّاس نشود. او تقریباً هیچ روایت فقهی‌ای از امیرالمؤمنین نیاورده است و هر‌جا هم که موضوع حسّاس بوده، از آن گذشته است؛ چون می‌خواسته بگوید علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السّلام) را فقط یک خلیفه در کنار دیگران نبینید، بلکه او سخنور است، حکیم است، ادیب است، هنرمند است و ویژگی‌های دیگری مانند این‌ها که فارغ از مذهب یا آیین خواننده، وجود دارد و به‌راحتی قابل درک است. 🔹️ نکته‌ی دوّم این است که محتوای «نهج‌البلاغه» به گونه‌ای است که به‌شدّت بر خواننده اثر می‌گذارد. پسر بولُس سلامه، نویسنده‌ی مسیحی، می‌گوید که شبی بالای سر پدرم رفتم و دیدم بالش او خیس است؛ تعجّب کردم و پرسیدم چه شده، گفت دیشب می‌خواستم شعری برای علی بگویم و مشغول خواندن آثاری درباره‌ی او و سخنانش بودم که از شدّت تأثّر گریستم. 🔍 متن کامل سرمقاله هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله را از اینجا بخوانید 👇 khl.ink/f/60059
📣 «نهج‌البلاغه» و نسبت آن با زمانه‌ی ما 📝 سرمقاله هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله ۱۴۰۴/۲/۵ - بخش ۵ از ۷ 🔹️ «نهج‌البلاغه» کتابی پُرحرارت است؛ برای هر کسی که با آن اُنس بگیرد، این حرارت معلوم است؛ هر‌چه با واسطه‌ی کمتری سراغ «نهج‌البلاغه» برویم، این حرارت بیشتر به چشم می‌آید. البتّه امروزه «نهج‌البلاغه» ترجمه می‌شود، امّا ممکن است در ترجمه دقّت نشود یا زمینه‌ی صدور کلام روشن نباشد؛ لذا هر‌چه کسی صاف‌تر و اصیل‌تر با «نهج‌البلاغه» مواجه شود، این حرارت را به شکل روشن‌تری درک می‌کند. 🔹️ اُنس با «نهج‌البلاغه» به طرز جالب توجّهی بر غنای کلام خواننده، چه در گفتار و چه در نوشتار، می‌افزاید. عبدالحمید کاتب از کاتبان دوره‌ی بنی‌امیّه در نیمه‌ی اوّل قرن دوّم هجری و مشهور به برخورداری از سبک نگارش عالی است. 🔹️ از او پرسیدند این ذوق را از کجا آوردی، گفت «حفظت سبعین خطبة من خطب الاصلع ففاضت ثمّ فاضت»؛ هفتاد خطبه از خطبه‌های علی را حفظ کردم، پس چون چشمه جوشید و فوران کرد. از این رو، می توان گفت «نهج‌البلاغه» برای آنان که با سخن گفتن و نوشتن سرو‌کار دارند، منبعی الهام‌بخش و اثرگذار و باحرارت است. 🔍 متن کامل سرمقاله هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله را از اینجا بخوانید 👇 khl.ink/f/60059
📣 «نهج‌البلاغه» و نسبت آن با زمانه‌ی ما 📝 سرمقاله هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله ۱۴۰۴/۲/۵ - بخش ۶ از ۷ 🔹️ و امّا نکته‌ی سوّم که به نظر می‌‌رسد مهم‌ترین نکته درباره‌ی «نهج‌البلاغه» است و دقیقاً نقطه‌ی تمایز آن با سایر کتاب‌ها است و مطالعه‌ی آن را برای هر دین‌داری که به مسائل اجتماعی و به‌ویژه حکومت علاقه‌مند است ضروری می‌کند، این است که «نهج‌البلاغه» بازتاب ایدئال‌های حکومت امیرالمؤمنین (علیه السّلام) نیست، بلکه عینیّت حکومت او است. 🔹️ «نهج‌البلاغه» سه حیطه‌ی موضوعی دارد. یک حیطه مباحث معرفتی، اعتقادی و به‌ویژه توحیدی است. مثلاً آیت‌الله جوادی آملی می‌فرماید کسی که سطح عالی علوم دینی را تمام کرده و یک دوره «اسفار» خوانده، تازه اهلیّت دارد که سر کلاس «توحید در نهج‌البلاغه» شرکت کند؛ این یعنی ورود به آن سطح برای عموم جامعه دشوار است. حیطه‌ی دوّم مباحث اخلاقی است که آن هم در منابع روایی دیگر فراوان است. البتّه گاهی ممکن است روایات اخلاقی «نهج‌البلاغه» با سایر منابع مثل «کافی» تزاحم یا تعارض داشته باشند ــ که فهم درست و دقیق این مسئله نیازمند استاد است ــ امّا روایات مشابهش زیاد است. حیطه‌ی سوّم آن چیزی است که به نظر می‌رسد رهبر معظّم انقلاب اسلامی هم بیشتر روی آن تأکید دارند؛ یعنی همان «عینیّت حکومت». 🔍 متن کامل سرمقاله هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله را از اینجا بخوانید 👇 khl.ink/f/60059
📣 «نهج‌البلاغه» و نسبت آن با زمانه‌ی ما 📝 سرمقاله هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله ۱۴۰۴/۲/۵ - بخش ۷ از ۷ 🔹️ حضرت امیر (علیه السّلام)، در «نهج‌البلاغه»، درباره‌ی عزل‌ونصب‌ها، تصمیم‌گیری‌های روزانه، برخورد با افراد مختلف، مدیریّت بحران‌ها و مسائلی مانند این‌ها سخن گفته است؛ آن هم نه در فضای آرمانی، بلکه در میدان واقعیّت‌ها و محدودیّت‌ها. مثلاً حضرت (علیه السّلام) محمّدبن‌ابی‌بکر را بدون اینکه فسادی از او سر زده باشد، از حکمرانی مصر عزل می‌کنند ــ چون شرایطش برای مدیریّت آنجا مناسب نیست ــ سپس مالک اشتر را می‌فرستند به جای او، امّا مالک در بین راه شهید می‌شود و ایشان دوباره محمّدبن‌ابی‌بکر را ابقا می‌کنند؛ یا مثلاً اشعث را بعد از جنگ جمل ابقا می‌کنند، با اینکه او از والیان عصر عثمان است. این‌ها نشان می‌دهد که امیرالمومنین (علیه السّلام) در واقعیّت‌های حکمرانی تصمیم‌گیری کرده است، نه صرفاً در آرمان‌ها. 🔹️ و اینکه این رفتارها، این نامه‌ها، این خطبه‌ها که وسط عزل‌ونصب‌ها و در دل وقایع اجتماعی و سیاسی صادر شده‌اند، برای جمهوری اسلامی می‌تواند تجربه‌ای آموزنده باشد؛ چرا که حکومت امام زمان (عجّل الله فرجه) هنوز رخ نداده است، امّا حکومت امام علی (علیه السّلام) یک بار در تاریخ محقّق شده و می‌توان آن را بررسی کرد. مطالب «نهج‌البلاغه» اسناد این تجربه است؛ تجربه‌ای که در اوج صداقت و دیانت و در دل سخت‌ترین شرایط رقم خورده. این است که «نهج‌البلاغه» را از دیگر متون دینی متمایز می‌کند. 🔍 متن کامل سرمقاله هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله را از اینجا بخوانید 👇 khl.ink/f/60059
🎤 | به عمویتان ملک‌عبدالله هم گفتم... 🔹️ آذرماه ۱۳۷۶؛ تهران؛ ولیعهد وقت عربستان سعودی و پادشاه سال‌های بعد این کشور، مهمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شد. یخ دو کشور بزرگ جهان اسلام بعد از مخاصمات دهه ۶۰ باز شده و سعودی‌ها نسبت به سیاست‌های خود دچار چرخش شده بودند. مقامات ایرانی متقابلاً این سیاست‌ها را با آغوش باز پذیرا شدند. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار ملک عبدالله، روابط ایران و عربستان را شامل برکات زیاد برای دنیای اسلام دانستند که در عین حال دشمنان زیادی هم دارد. دو دیدار سال ۱۳۷۸ و دیدار ۱۳۸۵ با مقامات سعودی هم دوباره مشحون همین تاکید بود. 🔹️ حالا ۲۸ سال بعد از دیدار ملک‌عبدالله با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و بعد از مخاصمات چند سال اخیر، سعودی‌ها دوباره سیاست‌های خود را نسبت به ایران تغییر داده‌اند. فرستاده ویژه ملک سلمان برای تقدیم پیام وی به تهران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی شده بود. موضوع ایران اما همان موضع ۲۸ سال قبل است: ✏️ سال‌ها پیش همین جا که شما نشسته‌اید، عمویتان ملک عبدالله نشسته بود؛ من به او گفتم: ارتباط صمیمی با عربستان را به سود خود می‌دانیم. اگر شما هم آن را به سود خودتان می‌دانید ارتباطات می‌تواند مستحکم شود... گسترش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان دشمنانی دارد. باید بر این انگیزه‌های خصمانه فائق آمد و ما در این خصوص آماده هستیم. 🎥 مشاهده ویدیو این مطلب 📝 ستون «» در شماره‌ی جدید هفته‌نامه خط‌حزب‌الله را از اینجا بخوانید. 💻 Farsi.khamenei.ir
تحلیل و تبیین
🎤 | همدردی، پیگیری، پیشگیری و یک تشکر خاص! 👈 تحلیلی کوتاه از ابعاد محتواییِ پیام رهبر انقلاب درپی حادثه دردناک اسکله شهید رجایی ✍️ پیامی که رهبر انقلاب درپی حادثه دردناک آتش‌سوزی در بندر شهید رجایی صادر کردند با تأکید بر اندوه و نگرانی ناشی از دردناک بودن حادثه آغاز شده و در ادامه ایشان بر چند موضوع کلیدی تأکید کرده‌اند: 🔹 ۱- لزوم پیگیریِ امنیتی و قضائی اولین نکته‌ی مورد توجه و تأکید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مسئولان امنیتی و قضائی است که از آنان خواسته شده "هرگونه سهل‌انگاری یا تعمّد" را کشف و بر طبق مقررات پیگیری کنند. این موضوع علاوه بر اینکه یک مطالبه‌ی جدی ناظر به بررسیِ ابعاد مسئله است اما در عین حال نشان می‌دهد که در حال حاضر هیچکدام از دو فرضیه‌ی تعمّدی یا غیر تعمّدی بودن حادثه به اثبات نرسیده و موضوع، نیازمند بررسی کامل است. نکته‌ی بسیار مهمی که از این بخشِ پیام رهبر انقلاب باید موردتوجه قرار گیرد این است که علاوه بر اصلِ موضوع که باید از سوی مسئولان مرتبط مورد پیگیری قرار گیرد در لایه‌ی سیاسی و تبلیغاتی و... و خصوصا از بُعد رسانه‌ای مسئله در افکار عمومی نباید اسیرِ روایت‌های سُست شد و خواسته یا ناخواسته در میدانِ جنگ تبلیغاتی به دامِ التهاب‌آفرینی و تصویرسازی‌های غلط و تحریف‌آلود افتاد. 🔹 ۲- تأکید بر پیشگیری از حوادث تلخ و خسارتبار موضوع دوم مورد اشاره‌ی رهبر انقلاب، تأکید بر لزومِ پیشگیری از حوادث تلخ و خسارتبار بود. ایشان در این فراز از پیام، "همه‌ی مسئولان" را خطاب قرار دادند. به نظر می‌رسد عملیاتی شدن این مطالبه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیازمند اقداماتی جدی‌تر و بنیادی‌تر در سطوح مختلف حکمرانی و دنبال کردن مجموعه اقداماتی توأم با آسیب‌شناسی وضع موجود و رفع اشکالات و نواقص با رویکرد علمی است. موضوعی که مسئولان در قوای سه‌گانه و سایر نهادهای حاکمیتی خصوصا در سطوح ارشد مخاطب اصلی آن هستند. 🔹 ۳- همدردی با حادثه دیدگان و تشکر صمیمانه از مردمان پُرگذشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی پیام خود ضمن آرزویِ رحمت و مغفرت الهی برای جانباختگان، صبر و سکینه برای خانواده‌های مصیبت زده‌ و شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان این حادثه، به نکته‌ی خاص و جالبی توجه کرده و از مردمان پرگذشتی که در لحظه‌ی نیاز آماده‌ی خون دادن به مصدومان شدند" تشکر کردند. این توجه رهبر انقلاب به اقدام متعهدانه‌ی افرادی که در چنین فضای سخت و تلخی، یک کُنش و اقدام موثر و مسئولانه را انجام دادند علاوه بر اینکه تشکر از یک کار خوب و عمل صالح بود، حاوی یک درس مهم از منظر رسانه‌ای و فرهنگ‌سازی عمومی نیز بود: ضریب دادن به اقدامات خوب و دیدن نقاط مثبت و ظرفیت‌های ملی حتی در دلِ حوادث سخت و تلخ. رهبر انقلاب در میانِ ابعاد گوناگون و بعضا تلخ این حادثه، یک اقدام زیبا و انسجام‌بخش و امیدبخش را به خوبی دیدند و در عرصه‌ی افکار عمومی بازنمایی کرده و به آن ضریب دادند. ترکیبِ جامع یک پیام مجموعه و ترکیبِ گزاره‌های مطرح شده در این پیام رهبر انقلاب یک نقشه‌ی مفهومی منحصر به فرد و درس‌آموز را پیش‌روی همگان خصوصا فعالین سیاسی و اجتماعی و رسانه‌ای قرار می‌دهد. همدردی با حادثه‌دیدگان، اظهار اندوه، لزوم پیگیری فنی و قانونیِ ابعاد حادثه، تأکید بر پیشگیری از حوادث خسارتبار از سویی و جنبه‌ی معنوی و اخلاقی و روحی موضوع که شامل آرزوی مغفرت الهی برای جانباختگان و صبر و سکینه برای مصیبت زدگان است از سوی دیگر در محتوایِ پیام ایشان دیده می‌شود.‌ از طرف دیگر این گزاره‌ها با ضریب دادن به زمان‌شناسی و مسئولیت‌مداری مردم ایران و یاد کردن از اقدام خوب و امیدبخش و حرکت‌آفرین جمعی از ملت برای کمک و یاری‌رسانی به هم‌وطنان حادثه دیده همراه شده و در حقیقت یک چارچوب و نقشه‌ی راه جامع و منطقی را در مواجهه‌ی عقلانی و مسئولیت‌مدارانه با این حادثه و مدیریتِ ابعاد مختلف آن پیش‌روی همگان قرار می‌دهد. ✍️متن پیام رهبر انقلاب اسلامی را از اینجا بخوانید. khl.ink/f/60064
تحلیل و تبیین
🎤 | گل‌آقای مردم ایران 👈 گوشه‌هایی از زندگی و کارنامه‌ی مرحوم کیومرث صابریِ فومنی 🗓 انتشار به مناسبت ۱۱ اردیبهشت، سالگرد درگذشت این هنرمند طنز پرداز و مبتکر 🔹 روزنامه اطلاعات، دوشنبه ۲۴ دیماه ۱۳۶۳ در صفحه اول خود در زیر سرستونی متفاوت، نوشته بود: «دو کلمه حرف حساب، عنوان ستون کوتاه و تازه‌ای است که از امروز در اطلاعات می‌خوانید و ان‌شاءالله بطور ثابت ادامه خواهد یافت. نویسنده این ستون که نامش «گل آقا» است، تصمیم گرفته است ‌پس از این با روزنامه اطلاعات همکاری کرده و هر روز نکته‌ای از میان ده‌ها موضوع و سوژه خارجی و داخلی را انتخاب کرده و به سبک و سیاقی که تدریجاً خواهید دید در این ستون مطرح نماید.» 🔹 او به همان میزان که به اطاعت از امام وفادار بود، به خَلف او نیز وفادار ماند. بعد از ارتحال امام خمینی، به یاری رهبر جدید می‌شتابد و متنی نیز برای بیعت با او می‌نویسد تا در روزنامه اطلاعات منتشر کند. ۲۸ سطر از متن او، در رثای امام و سه سطر پایانی چنین بود: «غروب خورشید وجودت بر طالبان نور، تسلیت و طلوع ستاره رهبری عزیز دلت بر عاشقان عدالت، مبارک‌باد.» 🔹 رهبر انقلاب اسلامی که از نگارش چنین متنی با خبر می‌شوند، قصد مطالعه آن قبل از انتشار را دارند. من این قدر خط می‌زنم یک مطلب را که جز من کسی نمی‌تواند بخواند، گفتم آقا نمی‌توانی بخوانی. گفت که من از سال ۶۰ دارم نوشته‌هایت را می‌خوانم، چطور نمی‌توانم بخوانم، بده. [...] عینک زدند و شروع کردند به خواندن [...] گفتند که این ۳ - ۴ سطر آخر را بردار. گفتم چرا؟ گفت چون مربوط به من است. 🔹گفتم: برنمی‌دارم، گفت که اِ ! من می‌گویم بردار. گفتم: آقا شما اگر به عنوان رهبر به من تکلیف شرعی بکنید من مرتکب گناه می‌شوم، حرف‌تان را گوش نخواهم کرد؛ من خواهش می‌کنم به من تکلیف نکنید الان، من باید این را چاپ کنم. [...] من تکلیف دارم به عنوان یک روشنفکر فوکل کراواتی که به نام امام کراواتش را باز کرده، با شما بیعت بکنم. بیعت من با امام بیعت خالص بود و باید هم اعلام کنم و الا برای ما ریش تراشیده‌ها، ضد انقلاب خیلی برنامه دارد.» 🔍 متن کامل گزارش را از اینجا بخوانید👇 khl.ink/f/60079
🎤 | یک سیلی تاریخی «از همین حسینیه» 👈 گزارش بخش تاریخ KHAMENEI.IR درباره‌ی آغاز تا فرجام ماجرای میکونوس 🗓 انتشار به مناسبت ۱۰ اردیبهشت، سالروز بیانات تاریخی رهبر انقلاب درباره‌ی این ماجرا 🔹️ ماجرا از زمانی آغاز شد که دادگاه برلین در ۱۰ آوریل ۱۹۹۷ (۲۱ فروردین ۱۳۷۶) در حکم نهایی خود درباره قتل صادق شرفکندی، رهبر حزب دموکرات کردستان ایران و سه تن از همراهانش در رستوران میکونوس را به دولت جمهوری اسلامی نسبت داد. 🔹️ نگرانی آمریکا و اسرائیل از روابط مثبت ایران با اروپا، آنها را بر آن داشت تا با اعمال فشارهای سیاسی، روند قضایی پرونده را منحرف کرده و به آن جنبه سیاسی بدهند. شدت مواضع به حدی بود که موجب واکنش‌های داخلی در آلمان شد؛ به عنوان نمونه روزنامه فرانکفورتر آلگماینه براساس اسناد محرمانه لو رفته دفتر صدراعظم وقت آلمان از فشار واشنگتن به برلین در این دادگاه برای همراهی در سیاست خارجی ضدایرانی آمریکا خبر داده بود. در نتیجه چنین سیاستی از سوی آمریکا، آلمان به‌طور غیرمنتظره روابط رو به بهبود خود با ایران را قطع کرد، ایران را کشوری تروریستی معرفی نمود، و پس از صدور حکم دادگاه، چهار دیپلمات ایرانی را از آلمان اخراج کرد. 🔹️ نکته جالب نقش فعال کلاوس کینکل، وزیر امور خارجه آلمان برای ترمیم روابط است. او که سابقه ریاست سرویس اطلاعاتی فدرال (BND) را در دوره قبل از اتحاد دو آلمان، در آلمان غربی بر عهده داشته است؛ فهم دقیقی از واقعیات پس از جنگ سرد دارد و آلمان را بازنده بازی مطلوب آمریکا، نمی‌خواهد. 🔍 متن کامل گزارش «درس و عبرت» را از اینجا بخوانید👇 khl.ink/f/60061
🎤 | گزارشی از مراودات علمی آیت‌الله خامنه‌ای و شهید مرتضی مطهری 👈 گزارش بخش تاریخ KHAMENEI.IR به مناسبت دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری 🔹️ هردو مبارز بودند و در مسیر معیّن امام (رضوان‌الله‌علیه). «علامه مرتضی مطهری»، مبلغ بزرگ و مدرس مشهور دانشگاه بود و «استاد سیدعلی خامنه‌ای» عالم مبارز و محقق حوزه علمیه مشهد و جمع‌های مشتاق دانشجویی. در این مسیر از خرداد ۱۳۴۲، جهاد فکری بخشی از مبارزه و پرده‌ای از قیام یاران امام برای یک تجدیدنظرطلبی بزرگ بود. علامه مطهری و آیت‌الله خامنه‌ای، اگرچه جزئی از این جمع بودند و هر کدام در سنگر انقلابی خود مجدانه فعالیت می‌کردند، مراودات «صمیمانه و مهربانانه‌ای» هم با یکدیگر داشتند. بخش اعظم این مراودات، روابط علمی آن‌ها بود که تا واپسین روزهای حیات استاد شهید ادامه یافت. 🔹️ آنچه معلوم است، نقطه آغاز این روابط، شهرت علمی وافر علامه مرتضی مطهری بود که پیش از همه در میان حوزویان و دانشجویان علوم دینی زبانزد شده بود. آیت‌الله خامنه‌ای، چندسالی از  آیت‌الله مطهری کوچکتر بود و جویای دیدار او. حوزه‌ها محملی شد برای آشنایی و به‌ویژه دیدارهای «مدرسه مروی» تهران بر صمیمیت این آشنایی افزود: ✏️ «ایشان در تهران تدریس مى‌کردند در مدرسه‌ مروى، مدرسه‌ مروى هم پاتوق ما بود. هر وقت از قم مى‌آمدیم، حتما مدرسه مروى سرى مى‌زدیم. طبعا علاقه‌مند بودیم که با ایشان آشنا بشویم؛ آشنا هم شدیم خیلى زود، بعد که با آقاى مطهرى آشنا شدیم، دوستی‌مان خیلى صمیمى و گرم شد 🔍 متن کامل گزارش «درس و عبرت» را از اینجا بخوانید👇 khl.ink/f/29541