هدایت شده از ایران همدل
2.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 ببینید | کمکهای شما روزانه به دست مردم غزه میرسد...
❤️ پویش ایران همدل ادامه دارد و مردم از طریق زیر میتوانند به مردم مظلوم غزه کمک کنند:
شماره کارت:
6037998200000007شماره شبا:
Ir320210000001000160000526کد دستوری: #14* پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR 💗 #دایما_حدکن | #همیشه_کنارتونیم 💻 irane-hamdel.khamenei.ir
هدایت شده از صدای ایران | روزنامه اینترنتی
🗞 ستونِ خانه
💗 شهیده اعظم میرزایی
🔹 مرد به نقطهای نامعلوم خیره میماند. چانهاش میلرزد. اشک در چشمانش حلقه میزند. نفس عمیقی میکشد و بغضش را قورت میدهد: «مادرم شصت سالش بود. در شهرستانِ اَزنایِ استان لرستان به دنیا آمده بود. هم همسر جانباز بود، هم خواهر جانباز. با پدرم پسر عمو، دختر عمو بودند. از سال شصت و چهار که ازدواج میکنند با پدرم به تهران میآیند. مادرم خیلی زن صبوری بود. با از دست دادنش ستون زندگیمان از دست رفت. ما سه تا برادریم که نداشتن خواهر باعث شد سنگ صبورِ درد دلهایمان مادر باشد.» مرد سرش را به نشانهی افسوس به چپ و راست تکان میدهد. دستها را روی هم میگذارد و روی پایش فشار میدهد: «حوالی دوازده شبِ بیست و پنج خرداد، موشک به محلهمان نارمک خورد. خانوادهی من و برادرم و پدر و مادرم در طبقات مختلف یک ساختمان زندگی میکردیم. همهی آن ساختمان خراب شد و مادرم از میان ما رفت. مزارش در قطعهی چهل و دو بهشتزهرا است.» شهیده اعظم میرزایی مادری که با رفتنِ خود، در و دیوار خانه را هم با خود بُرد که بعد از او خانهای نباشد که فرزندانش با دیدنِ خانهی بدون حضور مادر غصه بخورند.
🖼 #فرزند_ایران؛ تکنگاریهایی از زندگی شهدای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه اخیر با رژیم صهیونی
📝 سیده اعظمالشریعه موسوی
📥 نسخه PDF را از اینجا دریافت کنید.
🖼روزنامه #صدای_ایران
📱 @sedaye_iran_newspaper
هدایت شده از تحلیل و تبیین
🎤 آزادی در رسانههای غربی و بازنمایی وارونهی ملتهای مستقل
📢 آئین اختتامیه «همایش بینالمللی حقوق ملّت و آزادیهای مشروع در منظومه فکری حضرت آیتالله العظمی خامنهای»، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۴ برگزار میشود.
🖼 به همین مناسبت رسانه KHAMENEI.IR در پرونده «حقوق ملت و آزادیهای مشروع» در یادداشت پیش رو ادعای آزادی رسانهها در غرب را بررسی کرده است.
🔹 آزادی رسانهای از پایههای اساسی اندیشهی لیبرالدموکراتیک است. در نظریهی کلاسیک «بازار آزاد ایدهها»، فرض بر این است که رقابت آزاد میان دیدگاهها حقیقت را آشکار میکند و جامعه به خودتصحیحی میرسد. با این حال، مطالعات معاصر در حوزهی ارتباطات نشان میدهد که رسانههای غربی در عمل، تحت سلطهی ساختارهای اقتصادی و سیاسی خاص قرار دارند.
🔹 یکی از مؤلفههای بنیادین در نقد آزادی رسانهای در غرب، تمرکز مالکیت و کنترل نهادی بر جریان اطلاعات است. مکچزنی (۲۰۱۵) استدلال میکند که مالکیت متراکم رسانهای نهتنها تنوع دیدگاهها را از میان میبرد، بلکه موجب همسانسازی روایتها و شکلگیری «افکار عمومی مهندسیشده» میشود.
🔹 آزادی رسانهای در غرب بیش از آنکه به معنای رهایی از قدرت باشد، به معنای بازتولید قدرت از مسیر رسانه است. تمرکز مالکیت، فیلترهای خبری و گفتمانهای ایدئولوژیک، نشان میدهد که رسانههای غربی از «نظامهای آزادی» به «نظامهای هدایت افکار عمومی» تبدیل شدهاند. برای تحقق آزادی واقعی، باید نظام رسانهای جهانی متکثر، چندصدا و عادلانه باشد؛ بهگونهای که ملتهای مستقل بتوانند خود روایتگر واقعیتهایشان باشند. تحقق عدالت ارتباطی جهانی، شرط ضروری آزادی حقیقی رسانه است.
🔍 متن کامل را از اینجا بخوانید👇
farsi.khamenei.ir/others-note?id=61919
📣 رهبرانقلاب: خصوصیت مدرس چه بود؟
✏️ #مدرس خصوصیت عمدهاش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمیکرد. ۱۳۷۸/۱۱/۲۶
📸 تصویری از رهبر انقلاب در کنار مزار شهید مدرس
🗓 انتشار به مناسبت سالگرد شهادت شهید مدرس
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از صدای ایران | روزنامه اینترنتی
🗞 شرط پایان دشمنی؛ ناامیدی یا اصلاح دشمن
📝 انقلاب یک حرکت عظیمی بود برای اینکه وابستگی و عقبماندگی را -این دو ذلّت بزرگ را- به برکت اسلام و با راهنمایی و رهبری اسلام، از این ملّت بزداید. آن کسانی که از وابستگی ایران به خودشان بهره میبردند، امروز با ما دشمنند؛ دشمن خونی! آن کسانی که از عقبماندگی ملّت ایران منتفع میشدند، امروز با ما دشمنند؛ دشمن خونی، دشمن آشتیناپذیر.
📝 البتّه این دشمنی ممکن است تا قیامت طول نکشد، عَسَى اللّهُ اَن یَجعَلَ بَینَکُم وَ بَینَ الَّذینَ عادَیتُم مِنهُم مَوَدَّة؛ ممکن است یک وقتی اتّفاق بیفتد در آینده -صد سال دیگر، پنجاه سال دیگر، نمیدانیم- که این دشمنی از بین برود؛ امّا شرط از بین رفتن دشمنی چیست؟ این که او ناامید بشود یا اصلاح بشود؛ که حالا این اصلاح شدن بعید است، اصلاح شدن ابرقدرتها بعید است.
📝 خب پس این دشمنی هست. آن درسی که ما باید بگیریم مبنی بر این است که دشمن را بشناسیم، سمت و سوی کار دشمن را بدانیم، آنقدر بصیرت پیدا کنیم که هر حرکتی که دشمن انجام میدهد، بفهمیم که هدفش چیست. اگر متوجّه ما و متعرّض به ما است، علاج کنیم آن را، بِایستیم، مقاومت کنیم؛ این وظیفهی ما است.
🎤 رهبر انقلاب اسلامی؛ ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
📢 #بازیخوانی
📥 نسخه PDF را از اینجا دریافت کنید.
🖼 روزنامه #صدای_ایران
📱 @sedaye_iran_newspaper
هدایت شده از تحلیل و تبیین
🎤 زن، آزادی، هویت تمدنی؛ رویکردی به نظریه اسلامی کرامت زن
📢 آئین اختتامیه «همایش بینالمللی حقوق ملّت و آزادیهای مشروع در منظومه فکری حضرت آیتالله العظمی خامنهای»، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۴ برگزار میشود.
🖼 به همین مناسبت رسانه KHAMENEI.IR در پرونده «حقوق ملت و آزادیهای مشروع» در یادداشت زیر به بررسی موضوع «کرامت، امنیت و آزادی انسان» براساس نظریه اسلامی کرامت زن پرداخته است.
🔹 کرامت ذاتی، کرامتی است که خداوند همه فرزندان آدم را به آن زیبنده کرده است... زنان و مردان از کرامت ذاتی انسانی برابر برخوردارند؛ اما پاسداشت این کرامت ذاتی و اتصاف به کرامت ارزشی و اکتسابی برای زنان و مردان، متناسب با نقشها و حقوق و تکالیف هرکدام میتواند متفاوت محقق شود.
🔹 دیدگاه اسلامی در مورد زن، بسیار مترقی و در عین حال متعادل است. اسلام، زن و مرد را دارای سه ویژگی مهم انسانی یعنی اختیار، مسئولیتپذیری و توان ارتقا و کمال میداند و هر دو را برخوردار از استعداد رشد و تعالی و کامیابی و دارا شدنِ کرامت اکتسابیِ ارزشی میداند.
🔹 اما زن با چنین ویژگیهای خلقتی و الهی، مسئولیت مهمِ تمدنسازی را نیز بر عهده دارد. طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، نقش زن، حساسترین، ظریفترین، ماندگارترین و مؤثرترین نقشها در حرکت تاریخ انسان و در سیر بشریت بهسوی کمال است.
🔹 طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، خانواده سلول اصلی جامعه است؛ پس کارکرد این خانواده آن است که نسل جدیدی از انسانها را تربیت کند و تمدن را امتداد دهد. در این خانواده، نقش محوری با مادر است؛ لذا زنان در نقشۀ مادری، سازندگان پایههای اصلی تمدن یک جامعه هستند و این همان تأکید رهبر معظم انقلاب است که فرمودند نقش مادری در خانواده از راهبردیترین نقشهایی است که در جامعه باید به آن توجه کرد.
🔍متن کامل را از اینجا بخوانید👇
farsi.khamenei.ir/others-note?id=61903
هدایت شده از ریحانه
🖥 #قهرمان_بانو | بار جنگ روی شانههای یک زن
👈 روایت کتاب «خانومماه» از نگاه مخاطبین ریحانه
📝 کتاب «خانومماه» به نویسندگی ساجده تقیزاده، زندگی خانمناز علینژاد، خواهر شهید و جانباز و همسر شهید شیرعلی سلطانی است که در سه فصل جداگانه به روایت زندگی خانمناز میپردازد.
خانمناز، تازه از دوختن لباس عروس فارغ شده بود که دخترهایش برگشتند خانه. ازشان پرسید: «فخرالدین و رضیه کجان؟» بچهها نبودند. آب شده و رفته بودند زیر زمین. از خانهی خودشان گشتن را شروع کردند تا خانه دوست و آشنا و خیابان. نفس خانمناز توی سینه گیر کرده بود. بچههای امانتی همسر شهیدش نبودند. ناگهان انگار چیزی یادش آمد. رفت سر مزار همسرش. از دور گمشدهها را دید. رضیه پایین مزار پدر و فخرالدین بالای سر پدر خوابش برده بود! آنها باز هم گم شدند و هر بار سر مزار پدر پیدا شدند. بچهها شنیده بودند که شهدا زندهاند. فکر میکردند اگر آنجا بنشینند و صبر کنند؛ بالأخره پدر را میبینند.
مرد خانه با مبارزات پیش از انقلاب و پس از آن با جنگیدن در جبهههای دفاع مقدس سهم جهاد خود را به جا آورده و شهید شده بود. حالا خانمناز مانده بود با بچه قد و نیمقد و وصیت همسرش. اکثر قصههای زندگی شهدا همینجا تمام میشود. قصه تا وقتی گفته میشود که مرد خانه روی دست مردم شهرش تشییع شده. سکانس پایانی زنی ایستاده و محکم را نشان میدهد که دست فرزندانش را گرفته و با همسرش عهد میبندد که آنها را هممسیر با آرمانهای انقلاب بزرگ کند.
«خانوم ماه» اما اینجا تمام نمیشود. بنا دارد از روزهای دور از همسر بگوید. روزهایی که بار تربیت بچهها، مسئولیت خانه و درآمد روی شانههای مادر مانده. آمده تا نشان بدهد چقدر از بار جنگ روی شانه نحیف زنان ایرانی بوده. زنانی که با صبر و ایمانشان قوت دادند به مردان یک سرزمین. زنانی که بعد از شهادت همسر هم، جهاد را ادامه دادند.
خانم ناز این سرزمین زیاد پیش آمده که عزیزانش را با پرچم سه رنگ ایران تشییع کند. برای یک عزیز خبر شهادت را همان اول بشنود، برای دیگری خبر را آهسته آهسته بفهمد و برای دیگری چند سالی انتظار و امید را به جان بخرد...
کتاب «خانوم ماه» خاطرات زندگی شهید شیرعلی سلطانی ملقب به شهید بیسر است که با روایت همسرش بانو خانمناز علینژاد منتشر شده است. ساجده تقیزاده این کتاب را به نگارش درآورده و انتشارات بهنشر آن را به چاپ رسانده است.
«خانوم ماه» پس از انتشار مفتخر به دریافت تقریظ از رهبر معظم انقلاب شد. در بخشی از متن تقریظ «خانوم ماه» آمده است: «نگارنده تا توانسته با ادبیات شیوا و سلیقهی رنگین خود، از این عشق و ایمان پردهبرداری کرده است.
ولی هرچه گویم عشق را شرح و بیان
چون به عشق آیم خجل باشم از آن.
آنچه باید با چشم دل ببینیم بیش از آن است که با چشم صورت خواندهایم. لایههای پنهان را جور دیگر باید دید و فهمید. شاید صدای آسمانی حاج شیرعلی در هنگام خواندن دعای کمیل کمکی در اینباره بکند یا اشکهای همسر شهید بر روی سنگ مزارش. غصههای این بانو مرا غصهدار کرد...»
📝 رقیه پورحنیفه
🗓 شماره ٧
👈 تقریظ رهبر انقلاب بر «خانومماه» را از اینجا بخوانید
رسانه «ریحانه» را دنبال کنید
🖥 @khamenei_reyhaneh
هدایت شده از تحلیل و تبیین
🎤 حقالناس انگاری آراء مردم در مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان
📢 آئین اختتامیه «همایش بینالمللی حقوق ملّت و آزادیهای مشروع در منظومه فکری حضرت آیتالله العظمی خامنهای»، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۴ برگزار میشود.
🖼 به همین مناسبت رسانه KHAMENEI.IR در پرونده «حقوق ملت و آزادیهای مشروع» و ذیل محور «حق رأی، آزادی، تمدن اسلامی و تصویر جهانی» در این یادداشت حق الناس بودن رأی مردم در انتخابات را بررسی کرده است.
🔹 مفهوم «حقالناس»، که از مفاهیم فقهی است در ابتدا منحصراً در حوزه شخصی بوده و در دوران پس از انقلاب اسلامی با چرخشی مفهومی، وارد عرصه عمومی و سیاسی شد. با تطور گفتمان حقوقی در دوران معاصر، کاربرد حقالناس از حوزههای خصوصی مانند مالکیت و روابط خانوادگی و روابط اجتماعی میان مردم فراتر رفته و به عرصههای عمومی مانند تعیین سرنوشت سیاسی و فرآیندهای انتخاباتی گسترش یافت. در این راستا، آراء مردم در انتخابات میتواند به عنوان مصداقی از حقالناس تلقی شود که نیازمند صیانت در ساحات قانونگذاری، نظارت و اجرا است.
🔹 اهمیت موضوع حقالناس از آنجاست که در ادبیات فقهی و حقوقی، حقالناس به عنوان حقی که اولویت بر حقالله دارد، میتواند مبنایی برای تحقق بهتر آرمان عدالت و جمهوریت و جلوگیری از هرگونه تحدید و تبعیض ناروا در مسیر انتخابات باشد.
🔹 رهبر انقلاب از سال ۱۳۹۲ با تعبیر رأی مردم امانت و حقالناس است، این مفهوم را به عرصه انتخابات وارد کردند و در بیانات متعدد ابعاد آن را تبیین نمودند. ایشان رد صلاحیت فرد صالح یا تأیید فرد فاقد صلاحیت را تضییع حقالناس دانسته و بر احراز عرفی بهجای یقین شرعی تأکید کردند تا فرآیند از سلیقهگرایی مصون بماند.
🔹 سیاستهای کلی انتخابات نیز با الزام به صیانت از آراء مردم بهعنوان حقالناس و شفافیت معیارها و پاسخگویی مکتوب، چارچوب حقوقی این مفهوم را تثبیت کرد. این تطور، حقالناس را از یک قاعده فردی به اصلی حاکمیتی ارتقا داد که نظارت استصوابی شورای نگهبان را ذیل آن توسعه داده و با نگاهی فقهی ارتقاء میدهد.
🔍متن کامل را از اینجا بخوانید👇
farsi.khamenei.ir/others-note?id=61916
هدایت شده از «امین»
21.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ گذشت دورهای که ما یکی بود…
🎤 شعرخوانی مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد در دیدار جمعی از شاعران با رهبر انقلاب. ۱۳۸۳/۸/۸
🗓 انتشار به مناسبت سالروز درگذشت این شاعر و طنزپرداز برجسته کشور
🖼 متن شعر
📱 @khamenei_poems