eitaa logo
محمد شهبازیان /الف لام میم
9.6هزار دنبال‌کننده
911 عکس
683 ویدیو
129 فایل
✳️الف لام میم 👈 انسان لایق موعود به تعبیر سهراب سپهری، خرده هوشی سر سوزن ذوقی در مباحث مهدویت دارم. شاید؛ نوشتارهای من مصداقی از آن جهاد تبیین باشد. راه ارتباطی با استاد جهت ارسال سوالات👇 @shahbaziyanclass
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آنتی انحراف
46.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ اعضای نجات یافته از توسط اعضای شاخص 🛑 قبل از تماشای این کلیپ مستند ضروری است نکات زیر مد نظر قرار گیرد: 🔻در این مکالمه صوتی بمنظور پیشگیری از افشای هویت عضو نجات یافته از جریان انحرافی ، صدای ایشان به طور کامل حذف شده است. 🔻در بخش هایی از گفتگو دو طرف در حال جدال هستند لذا بازهم بدلیل بند قبل صوت‌ها حذف شده اند. 🔻لذا فایل صوتی منتشر شده صرفا حاصل کنار هم قرار دادن صوت‌های عضو فعلی حلقه خراباتیان به ترتیب تهدید صورت گرفته است. 🖋نکته: ⭕️برای پی بردن به حقیقت فرقه مروجی چند بار این کلیپ را مشاهده و با دقت گوش کنید. 🆔https://eitaa.com/Antienheraf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد شهبازیانجلسه پنجم درس گفتار جامع مهدوی (1).mp3
زمان: حجم: 8.55M
📌دوره مقدماتی مهدویت 🎙استاد شهبازیان قسمت دوازدهم موضوع : ادله انحصار نیابت خاص در دوران غیبت صغری جایگاه فقها در دوران‌غیبت آینده روشن در آخرالزمان برای مومنان https://eitaa.com/khaketeshneh
اصلاحیه برخی عزیزان آدرس کانال آرتا را نمی توانند باز کنند. مجدد قرار می دهم https://eitaa.com/Anti_Archaism
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
دو لبه یک قیچی!!! 👈 مظلوم، افکار عمومی که اسیر این دو جریان شده... 😔😔
زمان: حجم: 3.77M
؛﷽ 🔵 ۱۴۰۴/۱/۹ ✅️ موضوع : جمع کردن مقابل مجلس و ‌‌‌‌‌‌‌... پای‌کار آمدن بیشتر از قبل مردم انقلابی بعداز پیام حضرت آقا در مورد روز دلیل تعداد کم تحصنی ها و ... کار اشتباه اینها افراد سرشاخه در هنگام دستگیری این بانوان؛ کجا هستند؟! امت مومن انقلابیِ پای کار ولی جامعه؛ درایت زیادی دارد نیروی انتظامی به دستور شورای تامین، ِوارد شده است اگر قرار باشد که شعام دلایل همه تصمیمات خود را علنی کند که برای ما امنیتی نمی‌ماند ۱‌. مخالفین جدی این قانون حجاب و عفاف؛ از ابتدا همین رئوس تحصنی ها بودند ۲ . تصمیم‌گیری در بلوا و آشوب کار پیچیده ای‌ست درنتیجه بدون نگاه تعصبی به این قضیه ؛ پشت‌پرده‌ی تحصن ؛ عدم ابلاغ است ؛ نه ابلاغ نباید اجازه دهیم رویه‌ی تحصن کردن ؛ برای هر موضوع درست و نادرستی باب شود لطفا نظرات سوء بزرگان تحصنی ها را در مورد شهید رئیسی دنبال کنید ... (اگرچه بعضا حذف کردند ...) ؛ تا ببینید اختلاف نظر اینها با نظر قاطع حضرت آقا در مورد شهیدرئیسی چقدر زیاد است @Andishkadeh_1414 •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• ✍️ خاکریز بصیرت🇮🇷 @Omidiaan_hossein 🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل‌ لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷
هدایت شده از تیترینو
📌تحصن و انزوای اجتماعی؛ تحلیلی جامعه‌شناختی از یک رفتار ناکارآمد (به بهانه‌ی برخورد نیروی انتظامی با متحصنین مقابل مجلس شورای اسلامی) 🔻تحصن، به‌عنوان یکی از ابزارهای اعتراض مدنی، در تاریخ سیاسی و اجتماعی جوامع مختلف جایگاه ویژه‌ای داشته است. بااین‌حال، در بستر هر جامعه‌ای، موفقیت یا شکست آن به میزان درک درست از ساختار اجتماعی، الزامات ارتباطی و مشروعیت اخلاقی بستگی دارد. در ایرانِ امروز، پدیده‌ی تحصن‌های محدود و منزوی نه‌تنها نتوانسته به یک جنبش فراگیر تبدیل شود، بلکه خود به یکی از عوامل تشدید انزوای اجتماعی معترضان بدل شده است. ☑️گسست از بدنه‌ی اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات متحصنین این است که در برنامه‌ریزی کنش خود، حمایت اجتماعی را نادیده می‌گیرند. هر حرکت اعتراضی موفق نیازمند ارتباط با بدنه‌ی اجتماعی و ایجاد همبستگی میان گروه‌های مختلف است. اما بسیاری از متحصنین، به‌جای برقراری ارتباط با لایه‌های متنوع جامعه، خود را در دایره‌ای بسته محصور می‌کنند که تنها شامل افرادی با دیدگاه‌های مشابه است. این امر موجب می‌شود که نه‌تنها همراهی عمومی شکل نگیرد، بلکه تحصن‌کنندگان به‌مرور از واقعیت‌های اجتماعی فاصله بگیرند. ☑️رادیکالیسم و تولید دافعه بسیاری از تحصن‌ها به‌جای ایجاد گفتمان و جلب حمایت، بر لحن تهاجمی و گفتمان ستیزه‌جو تکیه می‌کنند. در جامعه‌ای که بخش بزرگی از مردم درگیر مشکلات معیشتی و روزمره‌ی خود هستند، چنین رویکردی نه‌تنها موجب همراهی نمی‌شود، بلکه باعث بی‌اعتنایی عمومی و حتی تقابل می‌گردد. تولید خشم علیه مردم و مسئولین، بدون ارائه‌ی راهکار عملی، تنها شکاف‌های اجتماعی را عمیق‌تر می‌کند. ☑️ بی‌توجهی به مشروعیت کنش هر کنش اعتراضی برای آنکه اثربخش باشد، نیازمند مشروعیت اخلاقی و عقلانی است. وقتی یک تحصن، به‌جای شفافیت و مطالبه‌گری اصولی، به بست‌نشینی‌های احساسی، متلک‌گویی سیاسی یا کلی‌گویی‌های مبهم تبدیل شود، از درون تهی می‌شود. جامعه از خود می‌پرسد: این اعتراض بر چه مبنایی است؟ چه نتیجه‌ای در پی دارد؟ چه نسبتی با دغدغه‌های واقعی مردم دارد؟ هنگامی که پاسخ روشنی وجود ندارد، تحصن‌کنندگان در چشم جامعه بیشتر به گروهی خودشیفته و منزوی شبیه می‌شوند تا جریان تأثیرگذار. ☑️فقدان راهبرد و انسداد گفت‌وگو تحصن‌های اخیر در ایران اغلب فاقد راهبردی مشخص برای خروج از بحران بوده‌اند. کنشگری سیاسی و اجتماعی نباید در بن‌بست باقی بماند، بلکه باید ظرفیت گفت‌وگو، تعامل و مذاکره را داشته باشد. تحصن‌هایی که هیچ سناریویی برای دستیابی به نتیجه ندارند، صرفاً نوعی قهر اجتماعی محسوب می‌شوند که در نهایت، جز فرسودگی روانی و اجتماعی، حاصلی نخواهند داشت. ☑️در پایان باید گفت: تحصن، اگر با درک درست از جامعه، راهبرد مشخص و زبان منطقی همراه باشد، می‌تواند تأثیرگذار باشد. اما تحصن‌هایی که در غفلت از بدنه‌ی اجتماعی، گفتمان رادیکال، عدم مشروعیت اخلاقی و انسداد گفت‌وگو شکل می‌گیرند، تنها به افزایش انزوای معترضان منجر می‌شوند. جامعه ایرانی نشان داده است که بیش از هر چیز، به ارتباط، گفتگو و راه‌حل نیاز دارد، نه به قهر و انزوا. ✍ |حقیقت، کِتمان نمی‌شود‌‌| ◻️کانالِ خبری | تحلیلی | سرگرمی تلگرام | ایتا | روبیکا | بله | اینستاگرام 📡 @Titrinoo
به نظرم این سه متن در کانال های مختلف درباره تحصن به صواب نزدیک تر است .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اندر احوالات عربستان وهابی_بن سلمانی
هدایت شده از مسلمنا | muslimnair
⚡️ چرا باز هم عید در عربستان یک روز زودتر است؟ ✍ به قلم: مرتضی سعیدی نجفی (عضو ستاد استهلال) 🌙 عربستان اعلام کرد که عید سعید فطر در این کشور فردا یکشنبه خواهد بود؛ درحالیکه مردم در ایران فردا بیست‌ونهم رمضان را روزه خواهند گرفت. (دقت کنید ۲۹ ام؛ نه ۳۰ ام) ❓ اما چرا چنین اتفاقی رخ داده است ؟ آیا عربستان در اعلام اول ماه شوال و عید فطر اشتباه کرده یا ما؟ 🔻 اگر به عقب برگردیم خواهیم دید در شروع ماه مبارک رمضان هم همین اتفاق رخ داده بود. عربستان ۱۱ اسفند و ایران و عراق ۱۲ اسفند را به عنوان اولین روز از ماه رمضان اعلام کرده بودند. ❓ آیا هلال ماه وقتی به افق عربستان طلوع میکند با ایران و عراق فرق دارد؟ 🔭 در پاسخ باید گفت ماجرای یک روز زودتر و اصطلاحاً جلوتر بودن عربستان از ما ربطی به این مباحث ندارد. علت را باید در مبنای تقویم‌نویسی در دو کشور یافت. 🇸🇦 عربستان مدت‌ها است براساس یک معیار جدید اول ماه‌های قمری را اعلام می‌کند. این مبنا بر این اساس است که هنگام غروب خورشید در مکه باید هلال پس از خورشید غروب کند و اینکه قابل رؤیت باشد یا نه در این مبنا جایگاهی ندارد. لذا در ماه‌های زیادی از سال (از جمله هر از گاهی در موسم حج و اعلام شروع ماه ذی‌الحجه) شاهد این قضیه هستیم که عربستان در تقویم هجری قمری از ما یک روز جلوتر است. 🇮🇷 اما در ایران اسلامی ملاک رؤیت هلال است. چه با چشم عادی و یا با تلسکوپ و دوربین. 🇮🇶 در عراق نیز مبنای مرجعیت شیعه رؤیت هلال است نه صرفا تولد هلال. 💠 پس اگر عربستان هم ملاک ما را داشت قطعا نمی‌توانست یک روز زودتر اعلامِ اول ماه کند. 🚨 البته در اینکه مبنای عربستان چقدر درست است نظرات مختلفی حتی در میان خود اهل‌سنت وجود دارد. این مبنا بیشتر از اینکه پشتوانه شرعی داشته باشد درصدد این است که شروع ماه قمری را از قبل به صورت دقیق پیش‌بینی و تثبیت کند و تقویم رسمی این کشور که هجری قمری است از قبل مشخص و قطعی باشد. تا امور اداری کشورشان دچار مشکل نشود. مشکلی که ما در ایران با استفاده از تقویم هجری شمسی آنرا برطرف کرده‌ایم. ⁉️ فقط یک نکته باقی می‌ماند اینکه چرا هرساله گزارش‌های رؤیت در عربستان منتشر می‌شود؛ درحالیکه خود منجمان سعودی و جهان عرب هم اذعان دارند که هلال در بسیاری از این موارد (از جمله امشب) اصلا قابل رؤیت نیست و فقط کره ماه بعد از خورشید غروب کرده است؟ ✅ شاید پاسخ این سئوال را علاوه بر خطاهای متعدد و عجیب ، بتوان در سیر و تحولاتی که عربستان در این سال‌ها داشته جستجو کرد. از یک سو به سوی مدرنیته و پیشرفت حرکت می‌کند و از سوی دیگر همچنان میخواهد محور جهان اسلام باشد و حداقل به صورت ظاهری احکام دینی را مهم جلوه دهد. لذا گزارش‌های رؤیت که در این کشور منتشر میشود مطلقا اعتبار نجومی و علمی ندارد.https://eitaa.com/mawaqe 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در ایتا، تلگرام، واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ https://t.me/Muslimair1 ʲᵒᶦⁿ↷ ➣https://chat.whatsapp.com/FLlDC5HucS4IxWzZVaVe2o