✡️ اهداف پشتپرده محصولات اصلاحشده ژنتیکی (3)
🔬 پروژه ژنوم انسانی
1️⃣ طرح نقشهبرداری و تعیین توالی کل #ژنوم_انسان اولین بار در سال ۱۹۸۴ در کنفرانسی در آلتا، یوتا (Alta, Utah) عنوان شد. تأمین قسمتی از بودجه این پروژه را وزارت انرژی آمریکا به عهده گرفت و در سال ۱۹۸۸ کنگره آمریکا رسماً اجرای پروژه ژنوم انسانی را از سال ۱۹۹۱ به مدت ۱۵ سال تصویب کرد. در این سال مؤسسه بهداشت ملی آمریکا (NIH) نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد. بزودی کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن نیز به این پروژه پیوستند.
2️⃣ در سال ۱۹۹۸ سازمان ژنوم انسانی (HUGO) ایجاد شد. اهداف اولیه پروژه ژنوم انسانی که از سوی سازمان ژنوم انسانی دنبال میشد چنین است:
🔸 تعیین نقشه دقیق ژنتیکی کروموزومها
🔸 تهیه نقشه فیزیکی کروموزومهای ارگانیسمهایی که بهعنوان مدل انتخاب شدهاند
🔸 تعیین توالی کل ژنوم انسان
🔸 ایجاد شبکههای ارتباطی و بانکهای اطلاعاتی
تعیین توالی بیش از ۹۰ ٪ ژنوم انسان در فوریه سال ۲۰۰۱ به پایان رسید.
3️⃣ البته این پروژه نیز مجادلات خاص خود را در پی داشته است. در ادامه خواهیم دید که چگونه موضوع تعیین #ژنوم_انسانی علاوه بر مصارف پزشکی و علمیِ صلحآمیز، میتواند بهعنوان سنگ بنای مخوفترین تسلیحاتی که میتواند به دست بشر ساخته شود به کار رود! سلاحی که نه ساختمانها و تأسیسات بلکه فقط انسانها را هدف قرار خواهد داد، آن هم نه همهی انسانها، بلکه یک نژاد یا قومیت خاص!
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 yon.ir/Transgenic
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ اهداف پشتپرده محصولات اصلاحشده ژنتیکی (4)
🔬 بیوتسلیحات قومی و نژادی
1️⃣ هدف از ساخت یک بیوسلاح قومی (سلاح بیوژنتیک) هدف قرار دادن اعضای اصلی یک قوم یا نوع ژنیِ خاص میباشد. در سال 1997، ویلیام کوهن، وزیر دفاع آمریکا، به این موضوع بهعنوان یک خطر بالقوه اشاره نمود. در سال 1998، متخصصین تسلیحات بیولوژیکی اعلام داشتند که #سلاح_ژنتیک قابل طراحی و تولید است و حتی ادعا نمودند که دانشمندان شوروی سابق برخی آزمایشات را برای شناسایی تأثیر مواد مختلف بر روی ژنهای انسانی انجام دادهاند.
2️⃣ البته سازمان سیا نیز از قبل برنامهی خود در مورد ژنها را آغاز کرده بود. پروژه سوسمار (Chameleon Project) یک مرکز تحت کنترل سازمان سیا در ایالت نوادا است که در آن آزمایشهای محرمانه با موضوع DNA انسانی انجام میگیرد. فعالیت این مرکز بسیار محرمانه بوده و اطلاعات چندانی در مورد آن در دسترس نمیباشد.
3️⃣ امکان ساخت یک #بمب_ژنتیکی در کتاب پرفسور وینسنت ساریش (Vincent Sarich) و فرانک میلی (Frank Miele) با عنوان «نژاد: واقعیت تفاوتهای انسانی» که در سال 2004 منتشر شد، مورد تأیید قرار گرفت. مؤلفین معتقد بودند که اطلاعات کسب شده از #پروژه_ژنوم_انسانی در همین راستا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
4️⃣ در سال 2005، کمیته بینالمللی صلیب سرخ چنین اعلام کرد: “احتمال اینکه یک گروه قومی خاص مورد هدف یک عامل بیولوژیکی قرار گیرد چندان دور نیست. این سناریوها زائیدهی تخیلات کمیته نیستند بلکه توسط تعداد زیادی از متخصصین مستقل و دولتی مورد تأیید قرار گرفتهاند.”
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 yon.ir/Transgenic
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ اهداف پشتپرده محصولات اصلاحشده ژنتیکی (5)
💣 بمب قومی اسرائیل
1️⃣ در نوامبر سال 1998، روزنامه ساندی تایمز (The Sunday Times) گزارش داد که #اسرائیل در تلاش است تا یک #بمب_قومی شامل یک عامل بیولوژیکی که میتواند ویژگیهای ژنتیکی خاص در اعراب را مورد هدف قرار دهد، طراحی و تولید نماید. وبسایت وایرد نیوز (Wired News) و همچینین فارن ریپورت (Foreign Report) نیز این گزارش را تأیید نمودند.
2️⃣ متعاقب این ماجرا، روزنامههایی مانند نیویورکپست و سایر رسانهها با حمله به این گزارشات آنها را کاملاً بیپایه و اساس دانسته و در کل وجود چنین بمبهایی را غیرقابل امکان توصیف نمودند. این در حالی است که همانگونه که در بالا نیز اشاره شد، وزیر دفاع پیشین آمریکا و کمیته صلیب سرخ بینالمللی وجود چنین تهدیداتی را کاملاً محتمل و قابل امکان توصیف کرده بودند.
3️⃣ با این وجود، موضوع #بمب_نژادی اسرائیل نیز به مانند سایر برنامههای تسلیحاتی این کشور بدون هیچگونه بررسی و مداقه دیگری رها شده و از آن پس سخنی در مورد تسلیحات نژادی این رژیم گفته نشد. قسمت دوم مقاله هیچگاه ارائه نشد و هیچیک از منابع مورد استفاده در این گزارش شناسایی نشدند. و مؤلفین گزارش ساندی تایمز یعنی اوزی ماهنائیمی (Uzi Mahnaimi) و ماری کالوین (Marie Colvin) دیگر هیچگاه بهصورت علنی در مورد این موضوع سخنی نگفتند!!
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 yon.ir/Transgenic
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی!
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8)
🌐 مؤنث برهنه: مریم مقدس یا شیطان؟!
1️⃣ آنگونه که #فریتیوف_شوان بیان کرده، در سال 1965، زمانی که با کشتی از اروپا راهی طنجه در مراکش بود، دچار تنگی نفس و افسردگی شدید شد. در این وضع در حالت رؤیا و مکاشفه قرار گرفت و مهمترین مکاشفه زندگیاش را دید. مریم مقدس (ع)، که مسیحیان او را #مریم_باکره میخوانند، بر شوان ظاهر شد! در پی این مکاشفه، حال شوان خوب شد و خود را «سرخوش از عشق و شادی» یافت.
2️⃣ در بندر طنجه شک و تردید شوان را فراگرفت و در مسیر طنجه به تطوان (در شمال مراکش) بار دیگر افسردگی بر او غلبه یافت. در تطوان چنان خود را ضعیف دید که در اتاقش در هتل ماند و با همراهان بیرون نرفت. در تنهایی باز آن نماد مؤنث ظاهر شد و به او آرامش داد. به فاس، پایتخت مراکش، رسیدند. در فاس بار دیگر تردید بر او غلبه یافت ولی آن #مؤنث_آسمانی باز به سراغش آمد و در تمامی شب به او آرامش داد. این وضع روحی شوان تا بازگشت به سوئیس ادامه داشت.
3️⃣ طی سالهای 1942-1965 شوان چند بار از ارتباط فراطبیعی با #نماد_مؤنث یا به تعبیر او «مریم باکره»، گفته است! طبق نوشته شوان، او ابتدا نمیدانست چگونه باید تجربه مکاشفه با نماد مؤنث را تأویل کند. نهایتاً به این نتیجه رسید که رؤیای صادقه را باید از طریق نتایج آن از رؤیای کاذب تشخیص داد. این رؤیا مفید بود زیرا سبب شد علاقه شوان به کتاب، روزنامه و تئاتر، که به آنها دلبستگی شدید داشت، از بین برود و احساس آزادی کند.
👇👇👇
4️⃣ پیامد دیگر این رؤیا «تمایلی مقاومت ناپذیر» بود که در شوان ایجاد شد: «تمایل به برهنه شدن بسانِ کودک او.» منظور شوان از «کودک» عیسی مسیح (ع) است. شوان میافزاید: «از آن زمان هر گاه ممکن بود #برهنه میشدم»! چنانکه خواهیم دید، «نماد مؤنث» در مکاشفات شوان برهنه بوده است! برهنه زیستن شوان در خانه و مناسک برهنه او، که سرآغاز آن را به این رؤیا نسبت میدهند، و برهنه بودن «نماد مؤنث» در مکاشفات شوان، سبب شده که این رؤیاها را به #شیطان نسبت دهند.
5️⃣ سرانجام به این نتیجه نهایی رسید که مکاشفه فوق سرآغاز «رابطهای خاص است با عالم الوهی» زیرا #مریم_باکره تجلّی رحمت الهی و دین خالده است. در واقع، شوان رؤیای سال 1965 را سرآغاز ایفای مأموریت یا نقشی جدید برای خود میداند. او پیشتر، در 1937، در پی یک رؤیا خود را به مقام «شیخی» طریقت علاویه ارتقاء داد. ولی طریقت علاویه تنها یکی از طریقتهای تصوف در اسلام بود. اینک شوان برای خود نقشی جامع، فرادینی، فراتر و ماوراء اسلام، قائل بود و خود را حامل #دین_خالده، نه اسلام، میدید.
6️⃣ ادعای شوان را، که سرآغاز برهنه زیستن خود را به مکاشفات سالهای 1965-1966 نسبت میدهد، مردود دانسته و آن را جلوهای از «شیّادیهای» شوان خواندهاند. ظاهراً پیشینه #مناسک_برهنه شوان به اوائل سالهای 1950 و شاید پیشتر میرسد. کوتا، دوست دیرین شوان، در اوائل سالهای 1950 از شوان جدا شد زیرا برای شام به خانه شوان رفت و شوان را با زنان برهنه بر سر میز شام دید. بهعلاوه، عکسهایی از شوان موجود است که او را در حال مراقبه در اتاق نیایش نشان میدهد. قدمت این عکسها به سالهای 1930 یا 1940 میرسد و شوان نیمه برهنه است!
✍️ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📚 این روزها مشغول مطالعه کتاب «گزارش یک دوران» نوشته «هارون یشایایی» هستم. با خودم گفتم شاید بد نباشد برخی قسمتهای مهم کتاب را با شما همراهان اندیشکده به اشتراک بگذارم.
📖 آنچه در ادامه میخوانید اولین نکتهای بود که به نظرم جالب و قابل توجه آمد:
✡️ گزارش یک یهودی از دخالت «غیرخودیها» در امور یهودیان ایران!
1️⃣ ...به دوران جدید سازماندهی در #جامعه_یهودیان_ایران میپردازیم. متأسفانه عنصر پایدار در تشکیلات جامعه یهودی ایران، معمولاً رقابت دائمی و کشمکش فردی بین مسؤولین جامعه بوده است که همواره زیان آن را مردم عادی تحمل میکردند. این پدیده در زندگی #یهودیان_ایران سرنوشتساز بوده و حتی بنیادهای دینی را تحت تأثیر خود قرار میداد. به نظر نویسنده اشاراتی به این موضوع برای آشنایی با حوادث بعدی ضروری بهنظر میرسد.
2️⃣ آشکارترین و تأسفبرانگیزترین این موارد رقابت #لطفالله_حی و #یوسف_کهن برای نمایندگان مجلس شورای ملی از سال ۱۳۵۰ش. (۱۹۷۰م.) به بعد بود که به برخورد شدید بین #انجمن_کلیمیان و نماینده مجلس و پروندهسازی هریک عليه دیگری تبدیل شد. معمولاً این پروندهها به سازمان امنیتیِ وقت ارجاع میشد و مورد #سوءاستفاده_حاکمیتها قرار میگرفت.
3️⃣ موجب آشفتگی و تأسف است که در جامعه کلیمیان ایران هر گروه در اولین اختلاف و یا برخورد سلیقهای با گروه دیگر به تهدید و استفاده از قدرت خود در #حاکمیت متوسل میشد، این روحیه برای سرکوب رقیب با توسل به وسایل و امکاناتی خارج از #جامعه_یهود کم و بیش با توجه به تغییر شرایط همچنان ادامه دارد که نشان میدهد که گویا فقط سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی توان بررسی اختلافات فیمابین #خودیها را داشتهاند.
4️⃣ بهعنوان نمونه نامهی #موسی_صبی حقوقدان سرشناس یهودی به هیئت مدیره انجمن در تاریخ ۱۳۵۴/۱۱/۲۷ ش. گویای این پدیده میباشد...
👇👇👇