✡ روچیلدها و بانک فدرال رزرو (3)
🎯 تاریخشمار سومین بانک مرکزی روچیلدها در آمریکا
🌐 سال 1929 و تدارک جنگ جهانی دوم!
1⃣ علت ایجاد رکود اقتصادی را میتوان در این مسئله دانست:
2⃣ خارج کردن پول از دست تعدادی زیاد، در جهت منافع افرادی اندک. در این شرایط پول عمدتاً در خارج از کشور هزینه میشود؛ درست در حالی که این رکود بزرگ اقتصادی در جریان بود، میلیونها دلار آمریکا به منظور تدارک جنگ دیگری توسط #روچیلدها – یعنی جنگ دوم جهانی – صرف بازسازی صدمات ناشی از جنگ اول جهانی در #آلمان میشد!
3⃣ لوئیس تی. مکفادن، عضو جمهوریخواه کنگره و رئیس کمیسیون بانکداری و ارز مجلس از سال 1920 تا 1931، در خصوص این موضوع اظهار میدارد:
4⃣ بعد از جنگ اول جهانی، آلمان به دست #بانکداران بینالمللی آلمانی افتاد. آنان در واقع آلمان را خریدند و هماکنون این کشور در دست آنان است. آنان صنایع این کشور را خریدهاند، اراضی آن را به رهن گذاشتهاند، تولیدات آن را کنترل میکنند و تمام خدمات عمومی را تحت سلطهی خود دارند. این بانکداران به دولت فعلی آلمان یارانه دادهاند و نیز تمام هزینههای گزاف انتخاباتی #آدولف_هیتلر را که در جهت تهدید دولت برونینگ به کار گرفته میشد، تأمین کردند. زمانی که برونینگ در اطاعت از دستورات بانکداران بینالمللی آلمان کوتاهی کرد، هیتلر به میدان فرستاده شد تا آلمانها را با ایجاد رعب و وحشت وادار به تسلیم نماید … بیش از سی میلیارد دلار از پول آمریکا از طریق هیئت مدیرهی #فدرال_رزور به آلمان سرازیر شد که قطعاً از صرف بودجههای هنگفت، احداث اقامتگاههای جدید، آسماننماهای بزرگ، باشگاههای ورزشی، استخرهای شنا، بزرگراههای فاخر و کارخانههای تمام عیار در آلمان باخبر شدهاید. تمام این موارد با پول ما انجام شد. تمام این مبالغ از طریق هیئت مدیرهی فدرال رزرو به آلمان اعطا شد. هیئت مدیرهی فدرال رزرو چنان مبالغ هنگفتی را به آلمان سرازیر کردهاند که حالا جرأت گفتن مقدار کل این مبالغ را ندارند.
5⃣ جالب این جا است مبالغی که به منظور آمادگی آلمان برای جنگ دوم جهانی به این کشور سرازیر میشد، در اختیار بانک آلمانی #تیسن قرار میگرفت که به تشکیلات تحت کنترل #روچیلد یعنی #هریمن در نیویورک وابسته بود!
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص106و107
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ روچیلدها و بانک فدرال رزرو (4)
🎯 تاریخشمار سومین بانک مرکزی روچیلدها در آمریکا
🌐 سال 1936:
1⃣ در سوم اکتبر، لوئیس تی. مک فادن، عضو جمهوریخواه کنگره و رئیس کمیسیون بانکداری و ارز مجلس از سال 1920 تا 1931، با #زهر [حربه قدیمی #یهود] کشته میشود.
2⃣ این سومین تلاش برای #ترور او بود که به نتیجه رسید. او پیش از این هم با زهر #مسموم شده بود و یک بار هم در معرض شلیک گلوله قرار گرفته بود.
3⃣ مکفادن یکی از سرسختترین منتقدان بانک #فدرال_رزرو و توطئهگران #یهودی پشت صحنهی آن به حساب میآمد.
🌐 سال 1963:
1⃣ در چهارم ژوئن، #جان_اف_کندی دستور اجرایی 11110 را امضا مینماید که بر اساس آن، قدرت انتشار پول بدون دخالت بانک فدرال رزرو – متعلق به #روچیلدها – به دولت ایالات متحد بازگردانده میشود.
2⃣ کمتر از شش ماه بعد، در 22 نوامبر، رئیس جمهور کندی توسط عوامل #روچیلد ترور میشود.
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص117و148
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس:
👉 http://yon.ir/fedbank
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📚 درباره «دو قرن سکوت» و «کارنامه اسلام»
1⃣ #روزنامه_سازندگی در ایام دهه فجر در گزارشی با عنوان "نوشدارو پس از مرگ" به بررسی کارنامهی #عبدالحسین_زرینکوب پرداخت و در این گزارش از کتاب #دو_قرن_سکوت وی تجلیل کرد. کتابی که متعلق به دهه 30 شمسی است و در این اثر مرحوم زرینکوب #تقابل_اسلام_و_ایران را برجسته کرده است!
2⃣ این گزارش روزنامه سازندگی، با واکنش #عباس_سلیمی_نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران روبهرو شد و در یادداشتی که در شماره امروز سازندگی منتشر شده است، نوشت:
✍ «این اثر حاصل دورانی است که مرحوم زرینکوب بدون اطلاع از ماهیت #فراماسونری جذب آن میشود، اما پس از پی بردن به ماهیت چنین تشکیلات مخفی وابسته به #صهیونیسم_جهانی از آن فاصله میگیرد، حتی صادقانه در مقام نقد خود برآمده، از این اثر، شجاعانه تبری میجوید.»
3⃣ روزنامه سازندگی نیز در شماره امروز خود در تصحیح گزارش منتشر شده درباره زرینکوب نوشت:
✍ «"دو قرن سکوت"، محصول دهه 30 خورشیدی است. اثری که بیش از دیگر آثار او شهره عام و خاص است و #کارنامه_اسلام محصول دهه 50 خورشیدی است که روایتی کاملاً متفاوت با روایت "دو قرن سکوت" ارائه میدهد. زرینکوب در "دو قرن سکوت" بر دستاورد تمدن اسلامی در قرون نخست میتازد و ورود اعراب مسلمان را منشأ نگونبختی ایرانیان میداند، اما در "کارنامه اسلام" به آن میبالد و این تلاقی را موجب باروری و شکوفایی دو تمدن میداند.»
4⃣ در همین زمینه دکتر #موسی_حقانی پژوهشگر تاریخ معاصر توضیحات مفیدی ارائه کردهاند که مناسب دیدیم برای اطلاع شما همراهان کانال منتشر كنیم.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ فراماسونرها «سکولار» و «جهانوطن» بوده و «مذهب» و «تعلّق به وطن» را نفی میکنند، از این رو در تقابل با هرنوع «دینداری» و «تعلّقِ خاطر به وطن» قرار میگیرند و سعی میکنند نخبگان کشورهای مختلف را جذب کنند تا این نخبگان منافع و مطامع رؤسای لژهای بزرگ همچون لژ اعظم انگلستان را تأمین و در جهت تحقق اهداف آنها حرکت کنند!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ نقش فراماسونرها در تقابل اسلام و ملیگرایی
1⃣ جریان #فراماسونری به گفته خودشان، جریان #جهانوطن است و یکی از اصول فراماسونری نیز جهانوطنی است؛ بدان معنا که بهنوعی وطن ندارند، هرچند که در کشورهای مختلف، مستقر هستند و در خدمت #صهیونیسم_بینالملل میباشند. بهعبارت دیگر فراماسونری یک جریان و جمعیتِ نخبهگرایِ نهانروش است که هدفش اعمال حاکمیت #صهیونیسم بر جهان است و ریشههای انحرافی صهیونیستی و بنیاسرائیلی دارد.
2⃣ فراماسونرها تمامی جهان را وطن خود میدانند و #ملیگرایی و تعلّق به وطن را نفی میکنند، از این رو خود به خود در تقابل با هرنوع تعلّقِ خاطر به وطن و زادگاه قرار میگیرند و سعی میکنند در چارچوب نظام برادری خودشان، افرادی که در کشورهای مختلف صاحب نفوذ و نخبه هستند را جذب کنند تا این نخبگان درخواستها، منافع و مطامع رؤسای لژهای بزرگ همچون لژ اعظم انگلستان را تأمین و در جهت تحقق اهداف آنها حرکت کنند.
3⃣ اصل دیگر فراماسونری، #سکولاریسم است و تأکید بر این که ما با مذاهب افراد کاری نداریم و هرکس با هر مذهبی میتواند در لژ حضور پیدا کند، البته نباید بحث مذهبی کند! همچنین فراماسونرها میگویند که فراماسونری دین نیست، ولی دین است! دین نیست بهمعنای اینکه در زمرهی ادیان الهی نیست و شریعتگرا نیست و دین بشری است به این دلیل که انسان خودبنیاد است و این انسان هیچ توجهی به دستورات الهی ندارد، بنابراین فراماسونرها در تقابل با تمامی ادیان قرار میگیرند.
4⃣ یکی دیگر از اصول فراماسونری، خداپرستی بدون دین و اعتقاد به انبیاء است که البته مختص لژهای انگلیسی و برخی لژهای آمریکایی است؛ چرا که لژهای فرانسوی ادیان و خدا را نفی میکنند. لژهای انگلیسی هم میگویند که ما خدا را قبول داریم، اما خدا هیچ اختیار و ارادهای در زندگی بشر ندارد. به همین دلیل نیز در تقابل با ادیان قرار میگیرند.
5⃣ وقتی فراماسونرها در کشور خودشان فعالیت میکنند، با توجه به دو مؤلفهای که ذکر شد، در مورد هر چیزی از جمله تاریخ، سیاست، جامعه و فرهنگ که صحبت کنند، از منظر بیوطنی یا جهانوطنی و بیدینی سخن میگویند.
6⃣ چهرههای شاخصی در ایران بودند که به اصول فراماسونری پایبند بودند و در این باره نگاشتند و سخن گفتند، البته برخی همچون #عبدالحسین_زرینکوب به اشتباهات خود اعتراف کردند و سعی کردند اشتباهات خود را جبران کنند. زرینکوب ابتدا کتاب #دو_قرن_سکوت را نگاشت و بر این جدایی و تقابل تأکید داشت و بعد که شهید مطهری نقدهایی بر آن کتاب وارد کرد و خود نیز مطالعاتی کرد، کتاب #کارنامه_اسلام را نوشت و سعی کرد اشتباهات گذشته خود را جبران کند.
7⃣ تفکر ماسونی را نباید محدود به فراماسونی و فراماسونرها دانست؛ چراکه فراماسونرها توانستند فرهنگ خود را به دلیل نفوذ و نخبگانی که داشتند، به جامعه رسوخ بدهند. از این رو در عرصههای مختلفی همچون سینما، دانشگاه و... میتوان ردپای #تفکرات_ماسونی را دید.
✍ دکتر موسی حقانی؛ پژوهشگر تاریخ معاصر
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ کتابهای غیرتاریخی کتوویم
📚 «کتابهای غیرتاریخی کتوویم» عنوان یازدهمین قسمت از سلسله مقالات «بررسی متنی و سندی متون مقدس یهودی» است که بعد از مدتی تأخیر، امروز در سایت «اندیشکده مطالعات یهود» منتشر شد. این قسمت به بررسی 6 كتاب «مزامیر داوود، امثال سلیمان، ایوب، غزل غزلهای سلیمان، جامعه سلیمان و مراثی ارمیا» میپردازد. امشب و به عنوان نمونه نگاهی داریم به سه كتابِ «ایوب، غزل غزلهای سلیمان و جامعه سلیمان»
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/qkwj2X
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ «کتاب ایوب» منشأ بسیاری از «اسرائیلیات» و داستانهای دروغین یهودی درباره حضرت ایوب است که علیرغم مخالفت با مبانی اعتقادی اسلامی، توسط یهودیان مخفی به کتب روایی و تفسیری اسلامی راه پیدا کردهاند!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ کتابهای غیرتاریخی کتوویم
📚 کتاب ایوب
1⃣ #کتاب_ایوب بهصورت سرگذشت و ماجرایی است که برای شخص #حضرت_ایوب پیش آمده است؛ اما در این سرگذشت یا زندگینامه برخی از مسائل دقیق و مهم به بحث گذاشته شده و در پایان به آن پاسخ داده شده است.
2⃣ ماجرا از این قرار است ایوب که مردی پارسا و درستکار بود، در زندگی دنیوی نیز بسیار کامیاب بود. اما بهناگاه بر او بلا نازل میشود و فرزندان و اموال و سلامتی خود را از دست میدهد. اما از همان ابتدای کتاب مشخص است که این بلاها برای امتحان و آزمایش ایمان ایوب است. ایوب مقاومت میکند و از خدا رویگردان نمیشود. دوستان ایوب به او میگویند بلاهایی که بر تو نازل شده بهسبب گناهانی است که مرتکب شدهای؛ اما ایوب پاسخ میدهد که اینگونه نیست. بخش عمدهی کتاب به بحث بین ایوب و دوستانش میگذرد و این دوستان میکوشند تا ایوب را مجاب سازند که این بلاها بهخاطر نافرمانی از خداست، اما او میگوید از خدا نافرمانی نکردهام. سرانجام خداوند بر او ظاهر میشود و علت این بلاها را بیان میکند. سپس بار دیگر ایوب متنعم میشود و اموال و سلامتی خود را باز مییابد و دارای فرزندانی میشود.
3⃣ کتاب ایوب از چهار بخش تشکیل شده است؛ دو باب اول به وضعیت اولیه ایوب و مصیبتها و گرفتاریهای او اختصاص دارد. بابهای 3 تا 37، که عمدهی کتاب است، به بحثها و گفتوگوهای ایوب و دوستانش میپردازد. باب 38 تا 42: شش پاسخ خداوند به ایوب را آورده و یازده آیه آخر باب 42 پایان خوش داستان را بیان کرده است. از این چهار بخش، دو بخش اول و آخر در اصل عبری کتاب به زبان نثر و دو بخش میانی به زبان شعر آمده است.
4⃣ در سنت یهودی نویسنده این کتاب را #حضرت_موسی دانستهاند، اما نقادان جدیدِ کتاب مقدس این نظر را قبول ندارند و تاریخ نگارش آن را بعد از #اسارت_بابلی میدانند. اما در اینکه دقیقاً چه زمانی این کتاب نگارش یافته اختلاف زیادی است و بین قرن پنجم تا دوم قبل از میلاد تاریخهای متعددی را پیشنهاد کردهاند. برخی میگویند این کتاب طی مراحلی نوشته شده است. احتمالاً بخش نثر آن، یعنی اول و آخر، از قدیم در دست بوده و بخش شعر آن، یعنی دو بخش میانی، در زمانهای متأخر ایجاد و بعدها این دو تلفیق شده است.
5⃣ نکتهی دیگر این است که آیا این کتاب، یک کتاب تاریخی است؟ [یعنی آیا این اتفاقات واقعاً در گذشته رخ دادهاند؟] و یا اینکه صرفاً داستانی برای حل مشکلِ رنج میباشد؟ سنت یهودی به نظر اول قائل بوده، اما نقادان جدید رأی دوم را پذیرفتهاند.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/qkwj2X
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter