✡ داستان تکراری نفوذ (٣)
1⃣ در این میان، مقالهی حسین مروتی، کارشناس امور جمعیتی که سالهاست مسأله #بحران_جمعیت را بهصورت تخصصی دنبال میکند، در واکنش به نامه وزیر بهداشت، حائز نکات مهمی درباره نقش #نفوذ در دستکاری آمار و ارائهی اطلاعات غلط به مجموعههای سیاستگذاری بود.
2⃣ مروتی درباره نقش یکی از معاونان سابق وزارت بهداشت در سیاستگذاریهای غلط در حوزه جمعیت نوشت:
✍ «بهعنوان نمونه #دکتر_سیاری (معاون سابق وزارت بهداشت) در آذر ١٣٩٣ گفته بود که کشور در وضعیت «عروسی جمعیتی» است ولی ما مشغول عزاداری شدهایم! نهایتاً هم مدعی شده بود که اطلاعات پیشبینی سازمان ملل از جمعیت ایران بهصورت ناقص به مقام معظم رهبری منتقل شده است! نهایتاً هم بر پایهی همین اکاذیب و اشتباهات گفته بود: ارائهی خدمات بهداشتی و اجرای برنامه #تنظیم_خانواده، موجب #کاهش_جمعیت کشور نبوده است وخدمات باروری سالم باید تداوم یابد!!»
3⃣ او سپس به نام دو نفر اشاره کرد که در سالهای اخیر، محور مطالعات جمعیتی و منبعِ اصلیِ دادنِ اطلاعات نادرست به مسئولان مربوط بودهاند:
✍ «آیا دکتر نمکی نمیداند چهکسانی آمارهای جمعیتی را دستکاری کردهاند؟... با اندکی جستجو میشود فهمید که محاسبه #نرخ_باروری در دو سرشماری اخیر بر عهده دکتر #محمدجلال_عباسی_شوازی استاد جمعیتشناسی دانشگاه تهران، بوده است. اگر هم محاسبه نرخ باروری بر اساس دادههای «مطالعه شاخصهای سلامت و تغییرات جمعیتی» (DHS) صورت گرفته باشد، پای دکتر #میمنت_حسینی_چاوشی؛ پژوهشگر جمعیت دانشگاه ملی استرالیا، در میان است.»
4⃣ مروتی سپس برخی ویژگیهای مشترک این دو چهره را یادآور میشود که حسینی چاوشی و عباسی شوازی ویژگیهای مشترک زیادی دارند ازجمله اینکه هر دو تحصیلکرده استرالیا هستند، هر دو در مقاطعی مورد حمایت یک تراست انگلیسی بودهاند، هر دو ارتباطات وثیقی با صندوق جمعیت سازمان ملل دارند و هر دو اکنون به دلیل اتهامات امنیتی تحت محاکمه و بر اساس شواهد و قرائن موجود، ممنوعالخروج هستند. [4]
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ داستان تکراری نفوذ (۴)
1⃣ #میمنت_حسینی_چاووشی، فرد دارای تابعیت استرالیا و پژوهشگر دانشگاه ملبورن، به لطف مسئولان مربوطه به تمامی جزئیات و آمارها و نقشههای جمعیتی کشور دسترسی داشت. این فرد در آذرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. اتهام او #نفوذ در حوزه سیاستگذاری جمعیتی کشور و ارائهی آمار غلط و دستکاریشده حتی به سطوح بالای نظام عنوان شد. در همان مقطع، #عباسی_شوازی، همکار چاووشی هم توسط دستگاه اطلاعاتی احضار و تحت بازجویی قرار گرفت. [5]
2⃣ لازم به ذکر است که بلافاصله بعد از بازداشت او و احضار و بازجویی همکارش، #حسامالدین_آشنا، مشاور رسانهای روحانی، در توئیتی کنایی خطاب به تشکیلات اطلاعاتی نوشت:
✍ «اجازه بدهند افتخار امنیتی کردن جمعیتشناسی به دیگران برسد، برای شما همان حوزه محیط زیست فعلاً کافی است.»
3⃣ این در حالیاست که حجةالاسلام پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در همان مقطع انتشار خبر دستگیری تیم نفوذ در حوزه سیاستگذاری جمعیتی، توضیحاتی قابل تأمل ارائه داد که پرده از عمق این خیانت برمیداشت:
👈 «با توجه به اینکه بخشی از موضوع تهاجم به کشور موضوعات جمعیتی است و #کاهش_جمعیت یک جنگ تمامعیار برای دشمن است؛ دشمن برای آن برنامهریزی و برای کاهش آن کار منسجمی را اجرا میکند؛ امروز نرخ جایگزینی به عدد ۱/۶ تا ۱/۷ هم رسیده است... متأسفانه برخی از افراد #نفوذی برای مسئولان ما با مدل دیگری که در حقیقت دستکاری کردن در مدل اصلی #کنترل_جمعیت بوده، آمارها را بهصورتی نمایش دادند تا نرخ جایگزینی بالای ۲ درصد نشان داده شود. این موضوع در واقع بیخیالی و بیتفاوتی را در بین مسئولان ما تشدید کرد و بعضاً با همین سیاست که ما باید سیاستهای کنترل جمعیتی را ادامه دهیم، وزارت بهداشت و درمان مسیر غلط خود را ادامه داد.» [6]
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🌐 منابع:
🔸[1] http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43896
🔸[2] https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/01/14/1980265/
🔸[3] https://www.farsnews.com/news/13980814000545
🔸[4] https://www.farsnews.com/news/13980814000545
🔸[5] https://www.mashreghnews.ir/news/915506
🔸[6] https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/09/08/1887294
📆 تقویم روزانه 🌹 امروز سهشنبه
🌞 ٢١ آبان ۱۳۹۸ هجری شمسی
☪ ١۴ ربیعالاول ۱۴۴۱ هجری قمری
✝ ١٢ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی
🕎 ١۴ حشوان ۵۷۸۰ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
1⃣ قتل «کعب بن اشرف» یهودی، شاعر مفسد و فتنهانگیز، به امر پیامبر اکرم (ص) (٣ق)
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ سرانجامِ یکی از سران #جنگ_نرم یهود (١)
1⃣ کَعْب بن اَشرف از بزرگان و ثروتمندان یهود و از مخالفان پیامبر اکرم در مدینه، پدرش از اعراب بنینَبهان از قبیلۀ طَیِّىء، و مادرش عَقیله، دختر ابوحُقَیق (از بزرگان بنینَضیر) بود (ابنهشام، ج٢، ص١۶٠؛ طبرى، ج٢، ص۴٨٨؛ حلبى، ج٣، ص٢٢٣). پس از درگذشت پدر، مادرش وى را نزد برادران خود برد. کعب در میان #بنینضیر پرورش یافت و #آیین_یهود را برگرفت.
2⃣ #کعب_بن_اشرف شاعری سخنور و به فَحْل فَصیح ملقّب بود (ابوالفرج اصفهانى؛ حلبى، همانجاها). وی را سیّدالاحبار نیز نامیدهاند (ابنهشام، ج٣، ص٢١٠). او بسیار ثروتمند و سرآمد یهودیان حجاز بود (حلبى، همانجا). بهروایتی، لفظ #طاغوت در آيۀ ۶٠ سوره نساء به کعب بن اشرف اشاره دارد (بلاذرى، ج١، ص٣٢٢).
3⃣ پس از پیروزی مسلمانان در #غزوه_بدر، کعب بهقصد برانگيختن #قریش بر ضد مسلمانان به مکه رفت و در رثای كشتگان قریش شعر گفت. برخى مسلمانان اشعار او را با اشعار دیگرى پاسخ گفتند، از جمله حَسّان بن ثابت بهدستور پيامبر، مکیانى را كه به وی پناه داده بودند، هجو گفت (واقدی، ج١، ص١٨۵-١٨٧؛ ابنهشام، ج٣، ص۵۵-۵٧؛ بلاذرى، ج١، ص۴۵١). کعب و ۴٠ یهودی كه وی را در اين سفر همراهى كرده بودند، با ۴٠ تن از مردان قریش در مکه بر ضد پیامبر همپیمان شده بودند (دياربكری، ج١، ص۴۶٠). چون اشعار حسان به اطلاع مکیان رسید، کعب را از نزد خود راندند (بلاذرى، همانجا). کعب در بازگشت به مدینه نیز، اشعار توهینآمیزی در وصف #زنان_مسلمان سرود. او پیامبر و یارانش را نیز هجو میكرد و به آنان آزار میرساند و دیگران را علیه آنان تحریک میكرد (ابنهشام، ج٣، ص۵٨؛ ابنسعد، ج٢، ص٣٢؛ ابنكثیر، ج٢، جزء۴، ص٧).
✍ فاطمه احمدوند (با تلخیص)
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ سرانجامِ یکی از سران #جنگ_نرم یهود (٢)
4⃣ کعب بن اشرف، علاوه بر فعالیتهای تبلیغاتی بر ضد مسلمانان (وات، ص١٢٨-١٢٩)، مخالف فعالیتهای اقتصادی و تجاری آنان نیز بود. بههنگام برپایی بازار مسلمانان در محله بقیعالزُبیر مدینه، کعب طنابهای بازار مسلمانان را برید. ازاینرو، بهدستور پیامبر، مكان بازار را به جایی نزدیک مسجدالنبی منتقل كردند (سمهودى، ج٢، ص٧۴٧-٧۴٨).
5⃣ چون کعب از آزار پیامبر و یارانش دستبردار نبود (ابوالفرج اصفهانی، ج٢٢، ص٩۴)، پیامبر از مسلمانان خواست تا به شرّ و آزار وی پایان دهند. محمد بن مَسلَمه اعلام آمادگی نمود و بهدستور پیامبر، با سعد بن مُعاذ در اينباره مشورت كرد. پس از آن، چند تن از اَوْس با وی همراه شدند كه از آن جمله عبّاد بن بِشر، ابونائله سِلکان بن سَلامه برادر رضاعی کعب، حارث بن اوس و ابوعَیْس بن جَبر بودند و پیامبر به آنان اجازۀ قتل كعب را داد (واقدی، ج١، ص١٨٧؛ ابنسعد، ج٢، ص٣٢).
6⃣ کعب بن اشرف در خارج از حصن خود، در حوالی شِعْبالعَجوز، در بیرون مدینه، كشته شد (ابنسعد، ج٢، ص٣٢-٣٣؛ قس ابنحبیب، ص١۴۴-١۴۶؛ طبری، ج٢، ص۴٩٠؛ یاقوت، ذیل «شعبالعجوز»). مورّخان از این رویداد با عنوان سَرِیّه یاد كرده و تاريخ وقوع آن را ١۴ ربیعالاول سال ٣ هجری ذكر كردهاند (واقدی، ج١، ص١٨٩؛ بلاذری، ج١، ص۴۵١؛ طبری، ج٢، ص۴٨٧؛ مسعودی، ص٢۴٣).
7⃣ شركتكنندگان در سریّه فوق پس از انجام مأموريت خود، نزد پیامبر رفتند و به آن حضرت مژده دادند. روز بعد، #یهودیان از اینكه سرورشان كشته شده بود، هراسان نزد پیامبر رفتند. پیامبر كارهاى ناپسند و اشعار و آزار كعب را به آنان یادآوری كرد و آنان را به قرار صلحی دعوت نمود.
✍ فاطمه احمدوند (با تلخیص)
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter