eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
27.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
219 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : جمعه 🌞 ١۴ دی ۱۴٠٣ هجری‌شمسی ☪️ ٢ رجب ۱۴۴۶ هجری‌قمری ✝️ ٣ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی 🕎 ٣ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری 1⃣ پذیرش سرپرستی پیامبر (ص) توسط حضرت پس از وفات حضرت (س) در سال ۴٧ پیش از هجرت 2⃣ تمجید پیامبر و صدور در جریان در شأن امام علی (ع) پس از طعنهٔ منافقان یهودی (٩ق) 🌍 مناسبت‌های شمسی ✍ سالروز و شهادت دکتر رئیس پژوهشکده رویان، به‌دست یهود بین‌الملل (١٣٨۴ش) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 بیوتروریسم نوین 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/5782 📖 بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/9623 📖 بمب‌های بی‌صدا؛ بیوتکنولوژی در خدمت زرادخانه‌ها 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/20525 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ پاپ لئو دهم، را تکفیر و از کلیسای کاتولیک رم طرد کرد (١۵٢١م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 پروتستانتیزم، عهد عتیق و مارتین لوتر 👉 https://jscenter.ir/slave-jews/christian-zionism/4710 2⃣ مرگ یهودی، صاحب کلوپ شبانه و عامل ترور (قاتلِ جان اف. کِنِدی) (١٩۶٧م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 ردّ پای صهیونیسم در ترور کندی 👉 https://jscenter.ir/slave-jews/israel/7766 🗓 تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. 💳 «اندیشکده» تنها با اداره می‌شود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شده‌است. 💎 صفحات‌رسمی‌اندیشکدهٔ‌مطالعات‌یهود: 👉 https://zil.ink/jscenter ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ مغضوبین ارض [٣٠] 💥 نهی از موالاة یهود 🔹 ١۶. یهود و عصب‌های حسّاس 1️⃣ و اما دوستان جوان ما قطعاً توجه دارند که یهود و نصاری سخت‌تر از آنند که بخواهند شما را بدون پرداخت بهایی و به‌صورت مجّانی در زمرهٔ دوستان خود به‌حساب آورند. 2⃣ تا زمانی که نسبت به اسلام عزیز و آیات منوّر قرآن متعهّد هستید، آنان نیز از شما راضی و خشنود نخواهند بود. 3⃣ آنان زمانی شما را به‌عنوان دوست می‌پذیرند که ربوبیّت و آقایی آن‌ها را بپذیرید. و مطمئن باشید که به چیزی کمتر از این رضایت نخواهند داد. آن‌چه که آن‌ها را در مقابل شما یکی ساخته است و حاضر نیستند سرِ سوزنی از آن کوتاه بیایند، همین مطلب است. 4⃣ تمام دعواها و نزاع‌هایی که یهودیان و مسیحیان با خود، و متحداً با غیریهود داشته‌اند، حتّی آن‌هایی که رنگ و لعاب معنوی و دینی به خود گرفته است، ریشه در این بزرگ دارد. 5⃣ یهود و نصاری به‌مثابه صیّادی که قصد ماهی‌گیری دارد، لذا قایقی مهیّا می‌کند، به دلِ دریا می‌زند و با توری که از پیش آماده کرده است، به صید ماهی می‌پردازد، زمینه‌های را مهیّا کرده‌اند. 💥 یهودیان دست روی عصب حسّاس ذهن آدمی می‌گذارند! 6⃣ جمعی، عصب حسّاس‌شان در شکم‌شان است. لذا با حرام‌خواری، شراب‌خواری، خوردن گوشت خوک و اخیراً با خوردن قاذورات، همراه با آخرین متدهای نمایشی با به‌کارگیری مطربان، رقّاصان و اعمال شنیع شهوانی و با استفاده از کاباره‌های گران‌قیمت، در تور گستردهٔ اَحبار و رُهبان که قرآن عزیز مُهر حرام‌خواری بر پیشانی‌شان زده است، می‌افتند. 7⃣ و در این میان جمعی حقیر عصب حسّاس‌شان در حسّ بویایی‌شان قرار دارد. اینان نخورده مَستند! قطعاً حسرت این گروه در جهنّم بیشتر است. اصطلاح آشِ نخورده و دهن سوخته حکایت‌گر حال این دسته از گرفتاران است. این‌ها کسانی هستند که غیرمستقیم، رسانه‌ای، مِن حیثُ لا یَشعُرون و از طریق دستگاه‌های گیرندهٔ ماهواره، فیلم‌ها، نمایش‌ها و از طریق ژورنال‌های بعضاً موجّه و رادیوهای پرطمطراق در تور قرار گرفته‌اند. 8⃣ برای آن‌ها که به هر دلیلی دوست ندارند عصب حسّاس‌شان در شکم‌شان باشد، نیز برنامه دارد. تحریک عصبِ مال‌اندوزی، شُهرت‌طلبی و مقام‌پرستی، از جمله حیله‌های کارای آنان است. 💥 از خُدعه‌های کثیف و از نیرنگ‌های تهوّع‌آور، دست‌گذاشتن بر عصب آدمیان است. 9⃣ لذا جمعی با صرف هزینه و از دست دادنِ عمر و رنج دوری از خانه و خانواده به‌حساب خود دانشی کسب کرده‌اند، و برای خود جشن فارغ‌التحصیلی گرفته‌اند، غافل از این‌که ریشه‌های به‌مثابه: «کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَاراً» ، کنیسه‌ای است و با دانش‌جویش معاملهٔ حِمار دارد، و از آنان فراوان و فراوان در انقلاب‌های استحماری و رنگی دنیا که منجر به استثمار ملّت‌ها شده و می‌شود، بهره بُرده و می‌بَرد. 🔹 خروج از این دام به آسانی میسّر نیست. از خدا امداد می‌طلبیم و به او استغاثه می‌بریم. ✍️ علی خلیل اسماعیل ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
هدایت شده از یهودمدیا
18.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ مذاکره به سبک اسرائیل 💥 این تجربه چنان شکست‌خورد که برای همهٔ کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم با اسرائیل مذاکره می‌کنند، درس عبرت است. 💥 اسرائیل، آمریکا و غربی‌ها از همهٔ ترفندهای شیطانی و حیله‌های انسانی استفاده می‌کنند تا مذاکرات را با شکست مواجه کنند. 💥 گروهی که خارج از قوانین بین‌المللی به‌دنبال یک رابطهٔ خوب با اسرائیل باشد، برای خودش بدبختی و دردسر به بار خواهد آورد. 🎬 یهود مدیا : 🇮🇷👉 @jewishmedia
هدایت شده از هالیوودیسم
53.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ باب اسفنجی و فلسفه! (قسمت اول) 💥 مروری بر مطالب این قسمت: 🔹 عدم رشد و تحول در شخصیت اصلی 🔸 روایتی بر مبنای اَبسوردیسم (پوچ‌انگاری) 🔹 همین که هستی باش! 🔸 نمایش یک زندگی پُست‌مدرن 🔹 تنهایی و عدم حضور خانواده 🔸 چالش ایندیویژوالیسم وفردگرایی 🎬 هالیوودیسم : 🇮🇷👉 @hollywoodism
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : شنبه 🌞 ١۵ دی ۱۴٠٣ هجری‌شمسی ☪️ ٣ رجب ۱۴۴۶ هجری‌قمری ✝️ ۴ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی 🕎 ۴ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری ✍️🌹 شهادت امام هادی (ع) (٢۵۴ق) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 ریشهٔ یهودیِ مسألهٔ «خلق قرآن» و برخورد امام هادی علیه‌السلام 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/israiliyyat/9508 🌍 مناسبت‌های شمسی ✍️ مرگ ؛ روحانیِ مروّجِ افکار وهابی در پوششِ اندیشهٔ اصلاح دین (١۵ دی ١٣٢٢ / ٩ محرم ١٣۶٣) 🗓 تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. 💳 «اندیشکده» تنها با اداره می‌شود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شده‌است. 💎 صفحات‌رسمی‌اندیشکدهٔ‌مطالعات‌یهود: 👉 https://zil.ink/jscenter ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ مغضوبین ارض [٣١] 💥 تغلیظ و وجوب مجانبت [١] 1️⃣ رُعب‌آورترین و دلهره‌آورترین قسمتِ آیهٔ ۵١ سورهٔ مائده که می‌توان وجوب و نصاری را به‌خاطر تغلیظِ موجود در آن به‌راحتی استشمام کرد، عبارت: «وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ» است. هر کسی از شما مؤمنان ولایت و محبّت یهود و نصاری را بپذیرد، از آنان است. 2️⃣ از همهٔ نویسندگان و محقّقان ارجمند می‌خواهم که: 🔸١. آیهٔ خالی از قید را، مقیّد به «ولایت کامله» (به این معنا که: در گفتار و کردار، بدون پذیرشِ اعتقادات یهودی، تنها سزاوار مذمّت است)، نکنند! 🔹٢. تولّی را به «تولّی تامّ» و «تولّی غیرتامّ» تقسیم نکنند. خودشان و خوانندگان جوان را گرفتار بیماری تردید، نسازند! 🔸٣. آیه‌ای که مؤمنان را مخاطب ساخته، همچون تفسیر سورآبادی [ج١، ص۵٧۴] در شأن منافقان ندانند! 🔹۴. برای آیه‌ای که در افادهٔ معنایِ تباعد و دوری از یهود و نصاری صراحت دارد، به کنایه و تعریض متوسّل نشوند! 3️⃣ التزام عملی و نظری به دوری‌گزینی و عدم قرابت به یهود و نصاری، باید سراسر وجود جوان مسلمان را در بَر گیرد. 4⃣ جوان مسلمان باید بداند که یهودی‌شدن و نصرانی‌شدن امر واقعاً سختی نیست، کافی است حمّال نشانه‌ای از نشانه‌ها و سمبلی از سمبل‌های آنان در اَنظار و در میان مردم باشد. آن‌گاه او یهودی و یا نصرانی است! 5⃣ از همین‌رو بر ناصحان و گویندگان است که در بیانِ اعتناء و توجّه به دوری از یهود و نصاری، «زبان تصریح» را جای‌گزینِ «زبان تعریض» قرار دهند. همان‌طور که خدای متعال در «وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ» از زبان تصریح بهره جسته است. 6⃣ به معنای آیه توجّه کنید. صراحتِ آن اَظهر من الشمس است. می‌فرماید: هرکس از شما که ایشان را به دوستی گزیند، در زمره‌ی آن‌هاست. ✍️ علی خلیل اسماعیل ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
هدایت شده از هالیوودیسم
61.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ باب اسفنجی و فلسفه! (قسمت دوم) 💥 مروری بر مطالب این قسمت: 🔹 مفاهیم عمیق و پیچیدهٔ فلسفی در یک انیمهٔ کودک و نوجوان! 🔸 شورش علیه پلیس ذهن 🔹 تأکید بر آزادیِ مطلقِ بشر 🔸 به‌سویِ جامعهٔ کنترل‌ناپذیر 🔹 تأکید ویژه بر تأثیر موسیقی 🔸 نجات با جادویِ موسیقیِ راک 🎬 هالیوودیسم : 🇮🇷👉 @hollywoodism
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : یکشنبه 🌞 ١۶ دی ۱۴٠٣ هجری‌شمسی ☪️ ۴ رجب ۱۴۴۶ هجری‌قمری ✝️ ۵ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی 🕎 ۵ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1️⃣ مرگ ملکهٔ قدرتمند و خونریز فرانسه (١۵٨٩م) 📚 در بارهٔ کاترین مدیچی: 👉 https://eitaa.com/jscenter/15639 2️⃣ مراسم خلع درجهٔ ؛ افسر یهودی ارتش فرانسه (١٨٩۵م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 از مظلوم‌نماییِ‌دریفوس تا کنگرهٔ‌هرتزل 👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/9159 3️⃣ مرگ جاسوس انگلیسی، فراماسون، مبلّغ بابیّت و بهائیّت، مروّج باستان‌گرایی و زرتشتی‌گری (١٩٢۶م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 ادوارد براون در خدمت بابیان ازلی 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/18664 🗓 تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. 💳 «اندیشکده» تنها با اداره می‌شود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شده‌است. 💎 صفحات‌رسمی‌اندیشکدهٔ‌مطالعات‌یهود: 👉 https://zil.ink/jscenter ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ مغضوبین ارض [٣٢] 💥 تغلیظ و وجوب مجانبت 🔹 ٢. رسول خدا (ص) و تصریح 1️⃣ عَدِیّ پسر حاتم، که جوانی است تازه‌مسلمان، می‌گوید: 🔸آمدم خدمت رسول خدا (ص) در حالی‌که صلیبی از طلا در گردن من بود؛ قَالَ: أَتَیتُ رَسُولَ اللَّهِ ص وَ فِی‏ عُنُقِی‏ صَلِیبٌ‏ مِنْ ذَهَبٍ. 🔸حضرت مرا صدا زد و فرمود: این «بُت» را از گردنت در آور؛ يَا عَدِيُّ اِطْرَحْ هَذَا اَلْوَثَنَ مِنْ عُنُقِكَ. 🔸و من نیز چنین کردم؛ فَطَرَحْتُهُ [١]. 2️⃣ و این در حالی‌است که رسول خدا (ص) اَفصَحِ متکلّمان و سرورِ سخنوران است. آن جناب دربارهٔ خودشان می‌فرمایند: اَنَا اَفْصَحُ الْعَرَبِ وَ الْعَجَمِ [٢]. 👈 با این حال، در جایی که خوف نفوذ می‌رود به‌جای کنایه و تعریض، از استفاده می‌کنند. 💥 امام صادق (ع) و تصریح 3️⃣ همچنین در روایتی به نقل از یزید بن خلیفه چنین آمده است که: 🔸امام صادق (ع) او را در طواف کعبه می‌بیند، در حالی‌که «بُرْطُلَه»ای [٣] بر سر دارد؛ قَالَ: رَآنِی أَبُو عَبْدِاللَّهِ ع أَطُوفُ‏ حَوْلَ‏ الْکَعْبَةِ وَ عَلَیَّ بُرْطُلَةٌ. 4️⃣ امام (ع) با دیدن بر سر یزید بن خلیفه، خاموشی اختیار نمی‌کند، زبان به کنایه هم نمی‌گشاید، وقتی لباسی مبلّغِ زیِّ است و در جایی که سلامت فرد و جامعه در معرض خطر است، کنایه و تعریض محلّی از اِعراب ندارد. 5️⃣ یزید بن خلیفه می‌گوید بعد از این‌که امام (ع) مرا با کلاه یهودی مشاهده کرد، فرمود: 🔸فَقَالَ لِی بَعْدَ ذَلِکَ قَدْ رَأَیتُکَ تَطُوفُ حَوْلَ الْکَعْبَةِ وَ عَلَیْکَ بُرْطُلَةٌ؟ طواف خانهٔ خدا با کلاه یهودی؟! 🔸امام در ادامه و با جمله‌ای حاکی از توبیخ می‌فرماید: لَا تَلْبَسْهَا حَوْلَ الْکَعْبَةِ فَإِنَّهَا مِنْ زِیِّ الْیَهُودِ [۴]. 6️⃣ امام (ع) در نهیِ استفاده از ، به جهت این‌که مورد استفادهٔ است و زیّ آنان به‌شمار می‌رود، از استفاده می‌کند. 📚 پی‌نوشت‌ها: [١] مجمع البیان، ج۵، ص٣٧. [٢] بحارالأنوار، ج١٧، ص١۵٨. [٣] این نام در روایت‌ها و منابع فقهی، به نوعی کلاه بلند که معمولاً یهودیان بر سر می‌گذاشته‌اند، اطلاق شده است. [۴] من لایحضره الفقیه، ج٢، ص۴١٠ - تهذيب الأحكام، ج‏۵، ص١٣۴. ✍️ علی خلیل اسماعیل ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter