چشم به راه (۳۰ فایل)
پاسخ به شبهات مهدویت
استاد جواد حیدری
مشاهده در روزبرگ - اپلیکیشن آنلاین محتوای تبلیغی
http://www.atf.morsalat.ir/podcast/v7xp94wbe74z8dg6
#چشم_به_راه
#شبهات_مهدویت
#روزبرگ
@javadheidari110
❌ بشارت به حلول ماه رجب❌
🔻 خبر دادن آغاز ماههای بافضیلت به مردم اگر بدون قصد ریا و تظاهر و خالصانه برای تشویق دیگران به انجام عبادات و مستحبات این ماه ها باشد کار پسندیده ای است اما احادیثی که در سال های اخیر در فضای مجازی در مورد «ثواب عظیم اطلاع رسانی آغاز ماه رجب» منتشر شده و از پیامبر اکرم (صلی اللهعلیه وآلهوسلم) و امام باقر (علیهالسلام) نقل میشود در منابع حدیثی با سند معتبری یافت نشده و در واقع از شایعات اینترنتی و روایات ساختگی عصر ما به شمار میرود.
🔹حلول ماه رجب را پیشاپیش تبریک عرض می کنم🔹
✍جواد حیدری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
❌نزدیکترین حالت انسان به کفر ❌
✅عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ أَوْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ أَقْرَبُ مَا يَكُونُ الْعَبْدُ إِلَى الْكُفْرِ أَنْ يُوَاخِيَ الرَّجُلَ عَلَى الدِّينِ فَيُحْصِيَ عَلَيْهِ عَثَرَاتِهِ وَ زَلَّاتِهِ لِيَعِيبَهُ بِهَا يَوْماً مَا.
⭕️زراره از امام باقر یا امام صادق علیهماالسلام روایت کرد که فرمود:🔻
نزدیکترین حالات بنده به کفر این است که در راه دین، با کسی دوست شود و در همان حال اشتباهات و لغزشهای دوست خود را جمع آوری و ثبت کند تا روزی آنها را به روی او بیاورد و آبرویش را ببرد.
📚 امالی شیخ مفید، ص۲۳🔹
@javadheidari110
پرسش:
از خطیب مشهور در شهرمان شنیدم که گفتند: دعای معروف ماه رجب ( یا من أرجوه لکل خیر...) از نظر سندی صحیح نیست و بهتر است خوانده نشود. آیا این مطلب صحیح است؟
✍ پاسخ:
🌴🌴ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی علیهالسلام
نکاتی را تقدیم میکنم:
🔶نکته اول: در باب ادعیه و مستحبات، بر اساس قاعده ی تسامح در ادله ی سنن، به نظر بعضی از علما، داشتن سند قوی لازم نبوده و همینکه از طریقی به حضرات معصومین علیهمالسلام برسد، خواندن و انجام دادن آنها بهقصد رسیدن به پاداش، اشکالی ندارد.
🔶نکته دوم: این دعا را مرحوم سید بن طاووس، علامه مجلسی و مرحوم شیخ عباس قمی نقل فرمودهاند. (1)
در سند این دعا فردی است به نام «محمد بن ذکوان- معروف به سجاد» ، که مجهول هست – اما احتمال تصحیف در نام این راوی بسیار زیاد هست. توضیح اینکه، ممکن است راوی این حدیث یا «محمد بن زیاد» باشد، زیرا اردبیلی در جامعالرواه، از«محمد بن زیاد» با لقب «سجاد» نامبرده و گفته: «محمد بن سنان از وی روایت نقل میکند.» و در اینجا هم، روایتگر، محمد بن سنان است و یا «محمد بن زید شحام است. زیرا وی، دعای «یا من ارجوه» را به گونه دیگری نقل کرده است.(2)
البته، احتمال اینکه «محمد بن ذکوان»، تصحیف «محمد بن زیاد السجاد» باشد، بیشتر است.
پینوشت :
1. الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحدیثة)، ج3 ،ص 211
2. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج92، ص: 360
✍جواد حیدری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
❌ تناسخ ❌
❇️ تناسخ، یک تئوری و فرضیه ی بدون هیچ پشتوانه ی عقلی و علمی هست.
❇️ اعتقاد به تناسخ یعنی انکار معادی که برای وجودش دلائل عقلی و دینی فراوانی وجود دارد.
❇️ کارما که در بستر تناسخ معنا می شود، یعنی فرو ریختن بنیان اخلاق.
❇️ اعتقاد به تناسخ و کارما، یعنی تایید سرمایه داری، اشرافی گری و اباحه گری.
✍ جواد حیدری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ برائت در سیره ی امام هادی علیه السلام
توجه: منظور از زیارت پنجم در این قطعه، زیارت پنجم از زیارات مطلقه امیرالمومنین علیه السلام در مفاتیح الجنان است.
#حامد_کاشانی
@javadheidari110
🚩🏴
🏴
⁉️پرسش
چرا حضرت امالبنین مادرِ حضرتِ اباالفضل -سلامالله علیهما- در کربلا غایب بودند؟
🖊پاسخِ استاد جواد حیدری "زیدعزه"
همراهی با امام حسین علیهالسلام در سفر کربلا، بستگی به چند امر دارد🔻
1⃣ توان جسمی و روحی
بدیهی است که سفرهای طولانی به خصوص در آن عصر، نیاز به توانایی ویژه داشته است. ما نمیدانیم که حضرت امالبنین در آن عصر از نظر توانایی در چه وضعی بودهاند.
2⃣ رضایت و تمایل خودِ فرد برای همراهی
روشن است که اگر مصلحت بود، ایشان قطعا همراه امام به کربلا میآمدند.
3⃣ موافقتِ امام حسین
چون حضور زنان و مردان همراه حضرت نیاز به رضایت و صلاحدید امام داشته است، ممکن است حضرت صلاح ندانسته باشند که ایشان در آن سفر همراهشان باشند و یا از نظر جسمی توانی نداشتهاند.
اما حضور زینب (سلاماللهعلیها) قطعا با صلاحدید امام بوده، رسالت ایشان پیامرسانی خون شهیدان و آگاهی بخشی به مردم کوفه و شام بودهاست. اگر حضرت زینب در کربلا حضور نداشتند قیام امام حسین (علیهالسّلام) کامل نمیشد.
حضرت رباب چون همسر امام بودند و حضرت مصلحت دانستهبودند که با ایشان را به همراه کاروان ببرند و حتی فرزند شش ماهه را به این جهت بردهاند چون رباب مادرش همراه امام حسین (علیهالسلام)بوده و البته شاید حکمتهای دیگری نیز داشته باشد.
♻️نتیجه اینکه:
همراهی زنان با امام واجب نبوده است و کسانی که رفتهاند، یا جزء همسران شهدای کربلا بودهاند و یا مانند حضرت زینب به دلائل خاصی رفتهاند.
#عقائد
#شبهات_محرم
@javadheidari110