eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
445 ویدیو
153 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷🔹پرسش: اگر خدا وجود دارد، پس چرا در مقابل جنایت هایی که رخ می دهد، ساکت است؟ 🔶🔸پاسخ: ✅ ما انسان ها معمولا به جای آنکه مشکل خود را ببینیم و آن را حل کنیم، سعی می کنیم فرافکنی کرده و همه چیز را به گردن دیگران بیاندازیم. این خصیصه مختص جنایت کاران نیست. بلکه در عموم انسان ها وجود دارد. مثلا آیا ما تصور صحیحی از خدا و دین داریم؟ چرا به جای آنکه فهم خود را از دین اصلاح کنیم، خواسته های نا به جای و غیر منطقی خود را اصل گرفته و مطابق آن از خدا طلب کار می شویم؟ 🚫خدایی که بناست هر لحظه اختیاری که به بشر داده را نقض کند، و به محض آنکه کسی پایش را از حق آن طرف تر گذاشت، با دست غیبی او را نابود کند، وجود ندارد. 🚫خدایی که دنیا برایش اصل و اساس باشد و بخواهد دوست داران خود را در این دنیا به سعادت جاودان برساند، وجود ندارد. ✅ اسلام از خدایی سخن می گوید که دنیا را برای آزمایش بشر ساخته است و مردن بشر، صرفا انتقال او از این دنیا به دنیای اصلی است. اسلام از خدایی سخن می گوید که بشر را با اختیار در دنیا جانشین خود کرده است. این خدا برای مخالفتش با جنایت کاران به مومنان دستور داده است که طبق همین نظام دنیا، در مقابل ستم پیشگان مجتمع شوند: 🔅وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها (نساء ۷۴) چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و كودكانى كه (به دست ستمگران) تضعيف شده ‏اند، پيكار نمى ‏كنيد؟! همان افراد (ستمديده ‏اى) كه مى‏گويند: «پروردگارا! ما را از اين شهر ، كه اهلش ستمگرند، بيرون ببر! ⭕️این مرام و مسلک غلط بنی اسرائیل بود که از موسی می خواستند با خدایش برود و کار جنگ را یکسره کند، تا بعدا آنها ملحق شوند، همان اندیشه ای که به گوساله پرستی می رسد. 👌البته همان گونه که معطوف نمودن توجه به غیب و چشم بستن بر دنیا و عدم ملاحظه عوامل مادی غلط است، چشم بستن بر غیب و منحصر کردن همه چیز به دنیا هم غلط است. 👈بلکه در نگاه صحیح باید با دو چشم بینا، دنیا و غیب را همزمان و در کنار هم دید. و با این نگاه، امدادهای غیبی برای مومنانی که پا در رکاب گذاشته اند، نیز دیده می شود.و مومن همیشه خود را پیروز و کامیاب می بیند، اعم از آنکه در ظاهر دنیا پیروز شود، یا شکست بخورد و هرگز کفار و جنایت پیشگان را کامیاب نمی بیند: 💠قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِكُمْ أَنْ يُصيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَيْدينا (۵۲ توبه) بگو: «آيا درباره ما، جز يكى از دو نيكى را انتظار داريد؟! (: يا پيروزى يا شهادت) ولى ما انتظار داريم كه خداوند، عذابى از سوى خودش (در آن جهان) به شما برساند، يا (در اين جهان) به دست ما (مجازات شويد) حتی اگر جنایت کاران در این دنیای کوتاه و موقت، به چیزی دست یابند، به زودی در محضر عدل الهی قرار خواهند گرفت که سخت ترین شقاوت ها نصیب آنان خواهد شد. و مومنان سختی کشیده، آن قدر فضیلت دریافت می کنند، که حتی آرزوی سختی ای بیش از آنکه در دنیا دیده اند را می کنند و می گویند ای کاش در دنیا با قیچی آنان را تکه تکه می کردند! چون تمام مرارت ها و الام دنیا، در مقایسه با سعادت جاودان اخروی اصلا دیده نمی شود. 🔹🔸🔹🔶🔹🔸🔹 @javadheidari110
پاسخ به شبهات گرگيج در مورد مادر امام سجاد عليه السلام.pdf
حجم: 106.5K
سلام علیکم یکی از مولوی های اهل سنت، در بیاناتی سخیف و بی پایه و اساس به اهل بیت علیهم السلام، توهین کرده است. ضمن ابراز نفرت از این حرکت، در چند سطر پاسخ هایی مستند تقدیم می شود. @javadheidari110
🏴 🚩 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️اگر حضرت مُسلم‌بن‌عقیل تصمیم بر قیام نگرفته بود، یاران امام حسین توسط حکومت شناسایی نشده بودند و حکومت نیز تصمیم بر قتل امام حسین علیه‌السلام نمی‌گرفت؛ پس مسلم معصوم نبوده و اشتباه کرده است و دلیل رها کردن مسلم توسط کوفیان نیز بخاطر تهدیدهای حکومت بوده بنابراین کوفیان برای حفظ جان خود و همچنین حفظ جان امام، به یاری حضرت نشتافتند وگرنه در کل کوفیان انسانهای خوبی بوده‌اند؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ وظیفه‌ی کوفیان این بود که بر اساس حکم عقل و شرع به تعهّد و نامه‌ای که به امام داده بودند پایبند بمانند و در کنار امام حسین علیه‌السلام باشند ولو اینکه قطعه قطعه شوند. نه اینکه به بهانه‌ی حفظ جان نماینده‌ی حضرت را یاری نکنند. 2⃣ یزید و یزیدیان غرض‌شان شهید کردن امام حسین -علیه‌السلام- بود و این مطلب از نامه‌ی یزید به والی مدینه و عملکردش نسبت به اصحاب امام مشخص است. ♻️نتیجه اینکه حضرت مسلم بر اساس ظاهر و شرائط موجود بهترین تصمیم را گرفتند و این کوفیان بودند که بیعت شکنی کردند و ایشان را تنها گذاشتند؛ همین که امام‌حسین به هیچ وجه مسلم را به خاطر تصمیماتش مذمت نکردند، خود دلیل صحیح بودن تصمیم اوست. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰پست معنا دار صفحه‌ی رهبر انقلاب ، بعد از اظهار نظر سخیف درباره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام. @JAVADHEIDARI110
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جواب زیبای یکی از فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها به سخنان سخیف و بر آمده ی از جهل و بغض @javadheidari110
🌑روایت معتبر در اثبات شهادت حضرت زهرا(س) ✍️ ومما حدثنا به الشيخ الفقيه أبو الحسنئ بن شاذان رحمه الله قال حدثني أبي رضي الله عنه قال حدثنا ابن الوليد محمد بن الحسن قال حدثنا الصفار محمد بن الحسين قال حدثنا محمد بن زياد عن مفضل بن عمر عن يونس بن یعقوب رضي الله عنه قال سمعت الصادق جعفر بن محمد عليهما السلام يقول .... يا يونس قال جدي رسول الله صلى الله عليه وآله ملعون ملعون من يظلم بعدي فاطمة ابنتي ويغصبها حقها ويقتلها ثم قال يا فاطمة البشرى فلك عند الله مقام محمود تشفعين فيه لمحبيك و شيعتك فتشفعين يا فاطمة لو أن كل نبي بعثه الله وكل ملك قربه شفعوا في كل مبغض لك غاصب لك ما أخرجه الله من النار ابدا 🔹 امام صادق علیه السلام می فرمایند : ای یونس جد من رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند : ملعون است ملعون است هر کس که بعد از من به دخترم فاطمه سلام الله علیها ظلم نماید و حق او را غصب کرده و وی را به قتل رساند .سپس رسول الله صلی الله علیه وآله فرمودند : ای فاطمه بشارت بر تو باد که برای تو در نزد خداوند متعال مقام محمود است ( که در این مقام ) برای محبین و شیعیانت شفاعت می کنی .ای فاطمه اگر همه انبیائی که خداوند متعال مبعوث نمود و همه ملائکه مقرب الهی در مورد دشمن تو شفاعت کنند ، خداوند متعال هرگز او را آتش جهنم بیرون نمی آورد. 📗كنز الفوائد ، ج 1 ص 150 ، تأليف: ابي الفتح الشيخ محمد بن علي بن عثمان الكراجكي الطرابلسي ( المتوفی : 449 هجری ) بررسی سند روایت : 1: ابوالحسن بن شاذان : محمد بن احمد بن علی بن الحسن القمی : ثقه 2: شاذان : احمد بن علی بن الحسن القمی : ثقه این راوی هر دو از مشایخ نجاشی هستند و مشایخ نجاشی ثقه میباشند.مرحوم سید خوئی در ترجمه ابوالحسن بن شاذان میگوید : ▪️هو ثقة ، لا لما ذكره ، بل لأنه شيخ النجاشي ، وقد عرفت أن مشايخه كلهم ثقات ... وقال الشيخ الحر في تذكرة المتبحرين : " الشيخ محمد بن أحمد بن علي بن الحسين بن شاذان الكوفي : فاضل . جليل ، له كتاب مناقب أمير المؤمنين عليه السلام ، مئة منقبة من طرق العامة ، روى عنه الكراجكي ، ويروي هو عن ابن بابويه ، وكتابه المذكور عندنا " .أقول : الظاهر أن كلمة الحسين من غلط النساخ ، والصحيح الحسن . 📚معجم رجال الحدیث ج 16 ص 17 جناب نجاشی در ترجمه احمد بن علی بن الحسن میگوید : 🔸قال النجاشي : " أحمد بن علي بن الحسن بن شاذان ، أبو العباس الفامي ( القاضي ) القمي : شيخنا الفقيه ، حسن المعرفة ، صنف كتابين لم يصنف غيرهما : كتاب زاد المسافر ، وكتاب الأمالي . أخبرنا بهما : ابنه أبو الحسن رحمهما الله تعالى " . 📚رجال النجاشي نویسنده ج 1 ص 84 3: محمد بن الحسن بن احمد بن الولید : ثقه ثقه 📚 معجم رجال الحدیث ج 16 ص 219 - 220 4 : محمد بن الحسن بن فروخ الصفار : ثقه 📚 معجم رجال الحدیث ج 16 ص 263 5 : محمد بن زیاد مشهور به ابن ابی عمیر : من اوثق الناس 📚معجم رجال الحدیث ج 15 ص 291 – 292 6 : مفضل بن عمر جعفی : جلیل ، ثقه 📚 معجم رجال الحدیث ج 19 ص 330 7 : یونس بن یعقوب بن قیس البجلی : ثقه 📚 معجم رجال الحدیث ج 21 ص 238 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
☀️ 🌤 🌤 پرســـ❓ــش ⁉️ امام زمان در جزیره‌ی خضراء سکونت دارند یا مثلث برمودا؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 🛶 نکاتی پیرامون جزیره‌ی خضراء 1⃣ مرحوم علامه‌ی مجلسی -رحمه‌الله‌علیه- از علی‌بن‌فاضل روایت مفصلی را نقل می‌کنند و در آن اشاره به جزیره‌ی خضراء و زندگی کردن فرزندانی از نسل امام‌زمان -عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- می‌کند که بخاطر این عبارتی که علامه آورده‌اند اینگونه استفاده می‌شود که این روایت اعتبار و سندیت چندانی نزد علامه ندارد. آن عبارت از این قرار است: مرحوم مجلسی می‌فرمایند: "چون در کتابهای معتبر به این حدیث دست نیافتم آن را در فصلی جداگانه آوردم" 📚بحارالانوار، ج۵۲،ص۱۵۹ 2⃣ بسیاری از بزرگان از جمله شیخ آقا بزرگ تهرانی جریان جزیره‌ی خضراء را تخیّلی می‌شمارند. 📚 الذریعه، ج۵، ص۱۰۸ 3⃣ در متن این ماجرا تناقضات و سخنان بی‌اساس و بی‌مبنائی مشاهده می‌شود. 4⃣ در سند این روایت افراد مجهول و ناشناخته‌ای وجود دارد. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⛵️ نکاتی پیرامون مثلث برمودا: مثلث برمودا، منطقه‌اى است از دریاى کارائیب در شرق آمریکا مرکزى که کشور کوبا و هاوانا و دهها جزیره دیگر در نزدیکى این مثلث قرار دارد. در دهه ى پنجاه و شصت قرن بیستم روزنامه‌ها و مجلات آمریکایى در راستاى سیاست‌هاى دولت آمریکا، دهها داستان و افسانه پیرامون این مثلث ساختند و آن را منطقه‌اى اسرارآمیز معرفى کردند که هر موجود زنده‌اى در این منطقه وارد شود با نیروى ناشناخته‌اى در کام مرگ فرو خواهد رفت و هر وسیله‌اى چون هواپیما و کِشتى و قایق وارد این منطقه شود توسط نیروى ناشناخته‌اى منهدم خواهد شد. اما این داستانها به منظور ایجاد یک پایگاه نظامى مطمئن در نزدیکى کشور کوبا که متحد اتحاد جماهیر شوروى در دل قاره‌ی آمریکا بوده برای پوشش نهادن بر انجام عملیات نظامى و انهدام کشتى ها و هواپیماهاى کوبایى بوده‌است. در مثلث برمودا نه جاذبه‌اى قوى وجود دارد و نه نقاط اسرارآمیز و ناشناخته؛ هم اکنون روزانه هزاران کشتى و قایق و ... در مثلث برمودا تردد دارد و هیچ خطر ناشناخته‌اى آنها را تهددى نمى‌کند. ♻️خلاصه اینکه: ✳️به دلیل وجود: 〽️راویات مجهول 〽️تناقضات 〽️و... نمی‌توان جریان جزیره‌ی خضراء را در رابطه با امام‌زمان بپذیریم. ✳️ هیچ مقوله‌ی علمی جریان مثلث برمودا را تائید نمی‌کند. ✳️ طبیعتاً داستان‌هائی که در رابطه با امام‌زمان با مثلث برمودا و جزیره‌ی خضرا آورده شده افسانه‌ای بیش نیست. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از شبکه جهانی موعود🌷
http://shapab.ir/post/218 باسلام طرح درس جلسه یازدهم تصویر برداری یازهرا🌹
🌹 ریه‌های شهر، خالی از اکسیژن اخلاق 🔸اگرچه بالا بردن سطح آگاهی عمومی مردم در زمینه آلودگی هوا بسیار راهگشاست اما تنها راه درمان نیست، بلکه مبارزه با آلودگی هوا عزمی جدی می‌طلبد که هم مردم و هم مسئولان باید به آن توجه نمایند. 🔸 باید بپذیریم که دایره منکرات بسیار گسترده است و یکی از مهم‌ترین مصادیق منکرات عدم توجه به محیط ‌زیست و آلوده کردن هواست. 🔹 یادداشتی از خانم ابراهیمی، کارشناس اخلاق دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 📝 مرسلات: dte.bz/171mo 📝 خبرگزاری ایمنا: dte.bz/171im 📝 خبرگزاری حوزه: dte.bz/171hw 📝 خبرگزاری ایکنا: dte.bz/171iq 📝 صاحب نیوز: dte.bz/171sa 📝 ندای اصفهان: dte.bz/171ne 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌐 @Morsalat_ir
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ ♦️نکات مهم درباره دعای فرج♦️ برای پیشگیری از سوءتفاهم لطفا تا آخر بخوانید👇 1⃣ متن کامل دعای «اِلهی عَظُمَ البَلاء ...» در منابع اقدم یعنی آثار محمدون ثلاثه اول(کلینی، صدوق و شیخ طوسی رضوان الله علیهم) و معاصران آنان یافت نمیشود. 2⃣ در کتبی که در دوره های بعدی(قرن ششم و هفتم) تألیف شده اند در موارد اندکی متن دعا هست ولی سند ندارد یعنی به صورت مرسل نقل شده و راویانش نامعلومند. 3⃣ کتبی که این دعا را ذکر کرده‌اند، متن یکسانی ارائه نمی‌کنند بلکه در منابع مختلف به صورت متفاوت از یکدیگر نقل شده و در قدیمی‌ترین منبعی که این دعا را در آن می‌یابیم یعنی کتاب قصص الانبیاء تالیف قطب راوندی یافت می‌شود به صورت زیر است: «اللهُمَّ عَظُمَ البَلاءُ و بَرِحَ الخَفاءُ و انقَطَعَ الرَّجاءُ وَ انكَشَفَ الغِطاءُ و ضاقَتِ الأرضُ و مَنَعَتِ السَّماءُ و أنتَ المُستَعانُ و إلَيكَ المُشتَكى و عَلَيكَ التَّوَكُّلُ فِي الشِّدَّةِ و الرَّخاءِ فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَلى أولِي الأمرِ الّذينَ فَرَضتَ طاعَتَهُم وَ عَرَّفتَنا بِذلِكَ مَنزِلَتَهُم فَفَرِّج عَنّا بِحَقِّهِم فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ البَصَرِ اَو هُوَ اَقرَبُ‏» (قصص الأنبیاء، قطب راوندی متوفای 573هجری، ص365) در کتاب قطب راوندی عبارات پایانی( از «یا محمد یا علی ...» تا آخر) وجود ندارد اما در کتاب ابن المشهدی که حدود نیم قرن بعد می زیسته این عبارت هست. 4⃣ خواندن دعای الهی عظم البلا ... به شرطی که قاطعانه به معصومان (علیهم‌السلام) نسبت داده نشود و مفسده‌ای از قبیل «کمک به متهم شدن شیعه به شرک» یا «ایجاد سوءتفاهم در بین خود شیعه» نداشته باشد، جایز یا خوب است. 5⃣ طبق فتوای شماری از مراجع تقلید، خواندن عبارت «یامحمد یاعلی ...» در نماز، موجب خروج از نماز و بطلان آنست زیرا در نماز نمیتوان به غیرخدا خطاب کرد و با غیرخدا سخن گفت بجز در سلام نماز که به پیامبر (صلی الله علیه و آله)، سلام می دهیم که آن نیز موجب خروج از نماز است. بنابراین اگر در قنوت بگوییم یامحمد! این خروج از نماز و حرف زدن با غیرخداست که اگر عمدی باشد موجب باطل شدن نماز و اگر سهوی باشد موجب سجده سهو است. 6⃣ وقتی درباره سند و متن یک دعا اینهمه حرف و حدیث هست نباید آن را به شعائر و آداب عمومی شیعیان تبدیل کرد بلکه باید در حد یک دعای فردی برای افرادی که به آن علاقه دارند باقی بماند. ♻️نتیجه اینکه حاجت خواستن از خود پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) شِرک نیست مگر اینکه معتقد باشیم آنها «خدا» هستند ولی در احادیثی که با سند صحیح در اختیار داریم توصیه نشده که حاجت را از خود معصومان (علیهم‌السلام) بخواهیم؛ همچنین معصومین (علیهم‌السلام) به ما آموخته‌اند که همانند زیارت امین الله و زیارت عاشورا و دعاهای صحیفه سجادیه، همیشه حاجات‌مان را از خود خدا بخواهیم ولی برای استجابتِ دعا، صلوات بفرستیم و یا خدا را به حق پیامبر و اهل بیت (صلوات الله علیه و علیهم) سوگند دهیم. بنابراین شیوه بعضی از ما که حاجت را از معصوم (علیه‌السلام) می‌خواهیم، ناشی از توصیه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) نیست بلکه سلیقه‌ی شخصی خودمان است. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا