انا لله و انا الیه راجعون
دانشمند هستهای کشورمان به شهادت رسید
🔹وزارت دفاع: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل شد.
🔹متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
✅ آرمان فلسطین؛ استراتژی، سیاست محوری و وظیفه دینی جمهوری اسلامی
📮 خبرگزاری ایرنا: https://www.irna.ir/news/83796089/
📮خبرگزاری فارس : https://www.farsnews.ir/isfahan/news/13990301000118/
📮خبرگزاری موج : https://www.mojnews.com/
🍥 🍥
🍥
پرســـ❓ــش
⁉️ اگر شرب خمر و ارتباط همه جانبه با نامحرمان و ... که اروپاییها و آمریکاییها خیلی گناهکارن پس چرا نعمت ازشون سلب نمیشه؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه
1⃣ هر که گناه کند نعمتش زائل می شود ولی اینطور نیست که هر که نعمت دارد گناهکار نیست. (جاده یک طرفه است)
2⃣ هر که گناه کند نعمتش زائل می شود یک قاعدهی کلی است که تخصیص میخورد. قران میفرماید: ما برخی را با نعمت دادن امتحان میکنیم
گاهی نعمت می دهیم تا لحظه به لحظه بر عذابش افزوده شود...
3⃣ نعمت فقط داشتن آسایش نیست. خیلیها آسایش دارند ولی از نعمت بزرگ آرامش بی بهره اند.
4⃣ بزرگترین مصیبتها و بدبختی ها در غرب و اروپاست.
اروپا اونی نیست که در رسانه ها میبینیم بلکه بیشترین خودکشیها
بیشترین بدهیهای بانکی
بیشترین فرزندان بیسرپرست
بیشترین قتل و غارت
وووو در اروپا و غرب هست.
♻️نتیحه اینکه
هر جا تلاش هدفمند باشد نتیجهی خوب هم رقم می خورد؛ پس تنبلیها، بیفکری ها، بیمشورتیها و بی مهارتیهای خود را پای امتحان و ابتلا نگذاریم.
#عقائد
#عدل_الهی
#سوالات_کاربران
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
4_5872905866432226064.ogg
947.3K
❎آیا اهلبیت علیه السلام خلفا را لعن میکردند؟سیره آنها چگونه بوده؟.
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری
گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🔹#شبهات_اعتقادی
🔹#سؤالات_کاربران
🔹#استاد_جواد_حیدری
🔹#گروه_تبلیغی_پاسخگو
💎•┈••✾••┈•💎
@javadheidari110
💠تکلیف زحمت یا رحمت❓
عدهایمعتقدند اگرخدامهرباناست،چرا تکالیففراوانبرایبندگانقراردادهاست؟ زیرا اولاً تکلیفدر دنیا رنج و زحمت آفرین استثانیاً اگرباآنمخالفتیشود عذاباخرویدر پیدارد پسچه نیاز به اینهمهتکالیف است؟
✅پاسخ استاد حیدری
ما درعصری زندگیمیکنیمکه آنراعصر جدید نامند،برخیمحور را انسان قرار داده و میخواهندخود را از هر قید و بند محدود کنندهای برهانند لذا دین و شریعت را کنار میزنند، بعلاوه اینکه آنان خدایعصرجدیدرا باخدای اعصار ماقبل تجدد متفاوتمیشمرده و خدای عصر جدید راخداییمهربان،بدون امر و نهی و زحمت میدانند برخلاف خدای ماقبلِ تجددکهخداییعبوس،غضبناک،قاهر و خطرناک بوده و فقط امر و نهی مینموده خدای سنتیها اینگونه بوده اما آنان خدای خود را خدایی دوستداشتنی با قدرت محدود میپندارند و چون قدرت او محدود است ترسی هم از او ندارند چرا که او تمام لوازم عیش و نوش را برایشان فراهم کرده و آنان را آزاد گذارده است
حال فارغ از اینکهخدا چیست؟خدا کیست؟فارغ از خدایی که تمدن جدید غرب به آن معتقد است و اینکه آیا چنین خدایی که آنان تصور میکنند اساسا خداست یا یک موجود موهوم، یک مفهوم ذهنی، اکنون ما فارغ از تمام این مطالب به اصل سوال می پردازیم:
تکلیف زحمت است یا رحمت❓
سه تصوّر از پروردگار عالم وجود دارد این سه اندیشهی اصیل عبارتند از
1⃣ دینداری عامیانه
2⃣ دینداری عاقلانه
3⃣ دینداری عاشقانه
✳️دینداری عامیانه:
این تصوّر معمولا در اذهان ساده و تعلیم نیافته وجود داردچرا که آنان خدایی در ذهنشان تصور میکنند که
قاهر و جبار است، اوامر و نواهی اعتباری و قرار دادی دارد،اگر کسی از این اوامر و نواهی او تخلف کند خشمگین میشود و آتش جهنم را برایش مهیا میکند و خطاکاران را در این آتش قرار می دهد البته اگر کسی دعا کند توبه کند شفیعی بیاورد این آتش خشم فرو مینشیند و از عذاب او چشمپوشی می کند. آنان آتش و بهشت را اموری جعلی و قراردادی می دانند که قابلیت کاهش و افزایش دارد.
نگاه آنان به عبادت تماما از سر ترس است، خوفا للنار است، آنها طالب تکلیف کمتر هستند معتقدند هرچه تکالیف کمتر خوف و احتمال عذاب کمتر،دیندار عامیانه تکلیف گریز است، پروای از خود دارد، در انجام تکلیف منت گذار است، در انتظار پاداش در قیامت است.
✳️دینداری عاقلانه:
این تفکر بیشتر در مکاتب فلسفی و کلامی مطرح میشود، آنان رابطهی بین خدا و جهان، خدا و انسان را یک رابطهی تکوینی میدانند نه قراردادی و آن را بر اساس یکسری قوانینی می دانند که بر عالم هستی حاکم است، در نگاه آنان ثواب و عقاب یک امر تکوینی و حقیقی است نه جعلی و قراردادی، تکالیف را راهنمایی و هدایت خدا نسبت به قوانین تکوینی حاکم بر جهان هستی و اعمال اختیاری انسان میدانند، در این تصّور ثواب و عقاب امر تکوینی هست، بهشت و جهنم هم از آثار و نتایج تکوینی اعمال انسان رقم میخورد.نگاه آنها به عبادت نه از سر ترس است و نه از سر شوق بلکه عبادت از منظر آنان حکم عقل و قانون است که باید انجام شود، در دینداریعاقلانه اساسا کم و زیاد بودن تکلیفمعنا نداردچراکه آنان معتقدند هرآنچهقانوناقتضا کند،عقل نیز بر آن حکم میکنددیندار عاقلانه تکلیفپذیر است،ازقانون پروا داردمنت در انجام تکلیف برایش معنا ندارد میداند پاداش جدا از عمل نیست
✳دینداری عاشقانه
رابطهی بین آنان با خدا رابطه ی عاشق و معشوقی است عبادت عاشقانه است
در این تصوّر خدای مهربان انسان را به سمت خود دعوت میکند،در سراسر این دعوت تمام وجود عاشق را شور و نشاط فرا میگیرد تکلیف در این تصوّر
دعوتنامهیمعشوق به عاشق است چرا که وقتیمعشوقیبخواهد مسیر را به معشوق نشاندهد او را تکلیف میدهد که عاشقان نام تکلیف را دعوتنامه مینهند برای آنان تکلیف نه تنها زحمت نیست بلکه عین رحمت و شفقت است،عذابی هم که دراین فضا ترسیممیشود آن محرومیتیمیدانند که در اثر دوری از معشوق پیدامیشود، نگاه آنان به عبادت
نگاهی ازسر مهر و شوق است و دوست لذا تکلیفِ بیشتر را دوست دارد وتکلیف طلب است،پروای از معشوق دارد، منت پذیر است،همهی پاداش ولذات را در نجوابامعشوق میداند و مییابد
🎁نتیجه اینکه:
تکلیف عینرحمت و لازم است،هر چند برای انسان زحمت دارد اما اینطور نیست که هرآنچه زحمت دارد دور از
رحمتباشدمگر مادرمهربان، به فرزندش دارویتلخ نمیدهد؟
مگرمربیباتجربه و کاردان به ورزشکار و متعلم خود دستورالعملهای سخت و پیچیدهنمیدهد؟
بنابراین تکلیف
🍃یا رحمت است چرا که دعوتنامهی معشوق است حتی اگر رنج داشته باشد
🍃یا قانون است که باز هم رحمت است ولو سختی داشته باشد
🍃یا پاداش است هرچند سختی داشته باشد
لذا تکلیف لازم و ضروری و بر آمده از حکمت بوده پس عین رحمت است
ولو اینکه محفوف به رنج، سختی و مشکلات باشد
╔═ ⚘════⚘ ═
⇲@javadheidari110
⚘════⚘ ═
☀️ 🌤
🌤
پرســـ❓ــش
⁉️ آیا در قرآن کریم اشارهای به وجود مقدس امامزمان (عجلالله تعالی فرجهالشریف) شده است؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه
1⃣ قرآن کریم متکفّل بیان تمام جزئیات، مصادیق و بیان فروعِ معارف نیست تا عدمِ تصریح به نامِ امامان و از جمله امامزمان امری خلاف انتظار و غیرموافق با سبک قرآن کریم باشد.
نمونهی بارز این مطلب مسالهی نماز است زیرا اصل نماز و جایگاه آن در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است اما هیچ اشارهای به رکعات نماز در قرآن کریم نشده است.
بر اساس آیات نورانی قرآن کریم و احادیث آلالله علیهم صلواتالله بیان مصداقها و تبیین جزئیات بر عهدهی پیامبر عظیمالشان اسلام گذاشته شده است از جمله اینکه پروردگار عالم در سورهی مبارکهی نحل آیه ۴۴ میفرماید: (وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ) ما قرآن را بر تو نازل کردیم تا خودت قرآن را برای مردم تبیین کنی.
2⃣ روشهای مختلف قرآن کریم برای شناساندن شخصیتهای الهی عبارتند از:
〽️معرفی با نام:
به این صورت که صریحاً اسم آن شخصیت را مطرح میکند مانند معرفی پیامبر عظیمالشان اسلام که در قرآن کریم تصریح به نام مقدس ایشان شده است. (وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ) سوره آلعمران/ آیه ۱۴۴
〽️معرفی با عدد:
مثل نقباء بنیاسرائیل که پروردگار عالم آنها را با عدد بیان میکند که آنها ۱۲ نقیب از بنیاسرائیل بودند (وَبَعَثْنَا مِنْهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيبًا) سوره مائده/آیه۱۲
〽️معرفی با صفت
☀️الف) توصیفاتی که مختصِ وجود مقدس آن حضرت است
برخی از این صفات عبارتند از:
نعمت باطنی، بقیهالله، کلمهی باقیه، مهتدون، مضطر و اولیالامر و...
برخی از آیاتی که به این صفاتی که مختص به وجود مقدس امام زمان است عبارتند از:
✴️ آیهی ۸ صف
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
خداوند با مهدی موعود نور خدا را کامل میکند
✴️ آیهی ۱۰ سورهی عنکبوت
وَلَئِنْ جَاءَ نَصْرٌ مِنْ رَبِّكَ لَيَقُولُنَّ إِنَّا كُنَّا مَعَكُمْ أَوَلَيْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ
✴️ آیهی ۵۵ نور
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجهالشریف تامین کنندهی امنیت و آرامش بر روی زمین است.
☀️ب) صفاتی که مختص به زمان ظهور آن حضرت است
برخی از این صفات عبارتند از :
ایامالله، وقت معلوم، روز نصرت و پیروزی، طلوع فجر و سلامتی و...
برخی از آیاتی که به این صفاتی که مختص به زمان ظهور امام زمان است عبارتند از:
🔸 آیه ۱۴ سورهی جائیه
(أَيَّامَ اللَّهِ لِيَجْزِيَ قَوْمًا بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ)
🔸 آیهی ۳۶ تا ۳۸ سورهی حجر
قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ
قَالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ
إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ
🔸 آیهی ۱۷ سورهی حدید
اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ
در عصر ظهور حضرت زمین بعد از مرگ زنده میشود
🔸 آیهی ۵ سورهی قصص
وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ
در این آیه به وصف جانشینی و خلافت مستضعفین بر تمام زمین پرداخته شده است.
🔸 آیهی ۸۱ سورهی اسرا
وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا
در این آیه به وصف غلبهی نهائی حق علیه باطل و شکست جبههی کفر، فساد و نفاق که در زمان امامزمان اتفاق میافتد اشاره دارد.
♻️نتیجهاینکه:
قرآن کریم با بیان توصیفاتی از خود حضرت و زمان ظهور آن حضرت، ایشان را معرفی میکند و البته ذیل این آیات، روایاتِ اهلبیت را نیز داریم که آن حضرات، وجود نازنین امامزمان را از مصادیق بارز این آیات میدانند.
#عقائد
#امامت
#آیات_مهدوی
#شبهات_مهدویت
#برنامهی_رادیوئی_چشمبهراه
🆔 @javadheidari110
4_5879746005578027663.ogg
575.5K
❎ نام اهل بیت اصلا در قرآن نیامده است، چطور میشود برای آنها ادعای عصمت کرد؟
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری
گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🔹#شبهات_اعتقادی
🔹#سؤالات_کاربران
🔹#استاد_جواد_حیدری
🔹#گروه_تبلیغی_پاسخگو
💎•┈••✾••┈•💎
@javadheidari110