eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
452 ویدیو
155 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ در انتظار غدیر ❇️ پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: «يَا عَلِيُّ طُوبَى لِمَنْ أَحَبَّكَ وَ صَدَّقَ بِكَ وَ وَيْلٌ لِمَنْ أَبْغَضَكَ وَ كَذَّبَ بِكَ.» «يا على خوشا بحال كسى كه تو را دوست دارد و تصديق كند تو را و واى از براى كسى كه تو را دشمن دارد و تكذيب كند.» عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۱، ص ۲۶۱ 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️دیه ی زن و مرد در قانون کشور ⭕️ 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️ پرسش: فلسفه وجود محلّل پس از طلاق سوم چیست؟ ✅پاسخ: همان گونه که ازدواج یک امر حیاتى و ضرورى است، طلاق هم در شرایط خاصى ضرورت پیدا مى کند لذا اسلام بر خلاف مسیحیتِ تحریف یافته، طلاق را مجاز شمرده ولى از آنجا که از هم پاشیدن خانواده ها زیان هاى جبران ناپذیرى براى فرد و اجتماع دارد با استفاده از عوامل مختلفى طلاق را تا آنجا که ممکن است محدود ساخته و احکامى تشریع نموده که با توجه به آنها طلاق به حداقل مى رسد. موضوع الزام به ازدواج مجدد یا مُحَلِّل که بعد از سه طلاق در آیه 230 سوره «بقره» آمده است یکى از آن عوامل محسوب مى شود؛ زیرا ازدواج رسمى زن بعد از سه طلاق با مرد دیگر مخصوصاً با این قید که باید آمیزش جنسى نیز صورت گیرد، سدّ بزرگى براى ادامه طلاق و طلاق کشى است. به کسى که مى خواهد دست به طلاق سوم بزند هشدار مى دهد که راه بازگشت براى او ممکن است براى همیشه بسته شود؛ زیرا راه بازگشت از مسیر یک ازدواج دائم با مرد دیگرى مى گذرد و همسر دوم ممکن است او را طلاق ندهد و به فرض که طلاق بدهد این جریان مى تواند وجدان و عواطف مرد را جریحه دار سازد، لذا تا مجبور نشود دست به چنین کارى نخواهد زد. در حقیقت موضوع مُحَلِّل و به تعبیر دیگر ازدواج دائمى مجدد زن با همسر دیگر مانعى بر سر راه مردان هوسباز و فریبکار است تا زن را بازیچه هوا و هوس خود نسازند و به طور نامحدود از قانون طلاق و رجوع استفاده نکنند، و در عین حال راه بازگشت نیز به کلى بسته نشده است. در مورد دلیل چنین حکمی از امام رضا(ع) نقل شده که دلیل این امر به نوعی توبیخ و کیفر برای مردان است تا طلاق در بین آنها سبک شمرده نشود و تا زن‌ها مورد اذیت و آزار قرار نگیرند. (1) شرائطى که در این ازدواج شده مانند: دائم بودن، مى فهماند هدف ازدواج جدید این نبوده که راه را براى به هم رسیدن زن به شوهر اول هموار کند؛ زیرا چه بسا شوهر دوم حاضر به طلاق نشود، ازدواج موقت نیست که زمان آن پایان یابد. بنابراین از این قانون نمى توان سوء استفاده کرد. با توجه به آنچه در بالا آمد، مى توان گفت: هدف این بوده است که مرد و زن بعد از سه مرتبه طلاق با ازدواج دیگرى از هم جدا شوند تا هر یک زندگى دلخواه خود را پیش گیرد، و مسأله ازدواج که امر مقدسى است دستخوش تمایلات شیطانى همسر اول نشود. ولى در عین حال، اگر زن از همسر دوم هم جدا شد، راه بازگشت به روى آن دو بسته نیست. و نکاح آنها مجدداً حلال مى شود، و لذا نام مُحَلِّل به همسر دوم داده اند. بر اساس آنچه گفته شد این نکته به خوبى روشن مى شود: بحث از ازدواج واقعى و جدى است، و اگر کسى از اول قصد ازدواج دائم نداشته باشد، و تنها صورت سازى کند تا عنوان مُحَلِّل حاصل شود، چنین ازدواجى باطل است و هیچ اثرى براى حلال شدن زن به شوهر اول، نخواهد داشت و حدیث معروفى که از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) در بسیارى از کتب تفسیر نقل شده: « لَعَنَ اللّهُ الْمُحَلِّلَ وَ الْمُحَلَّلَ لَهُ»؛ (خداوند لعنت کند محلّل و آن کسى را که محلّل براى او اقدام مى کند)، (2) ممکن است اشاره به همین ازدواج هاى صورى و ساختگى باشد. هیاهوى بعضى از مغرضان و بى خبران که بدون آگاهى از شرایط و ویژگى هاى این مسأله آن را مورد هجوم قرار داده اند و کلماتى از سر اغراض شخصى نسبت به مقدسات اسلام و یا نا آگاهى از احکام آن، به هم بافته اند،(3) کمترین ارزشى ندارد و تنها دلیل بر جهل و کینه توزى آنها نسبت به اسلام است وگرنه، این حکم الهى با شرائطى که ذکر شد، عاملى است براى باز داشتن از طلاق هاى مکرر و پایان دادن به خودکامگى بعضى از مردان، و سامان بخشیدن به نظام نکاح و زناشویى قانون محلل در جلوگیری از طلاق تأثیر بسزائی داشته و همواره به شکل یک تهدید دردناک جلو چشم مردان بوده است . مردانی که یک در صد احتمال می داده اند که به سراغ زن اول خود خواهند رفت از مبادرت به طلاق سوم خودداری کرده اند و به همین دلیل است که بسیار کم اتفاق افتاده است که چنین نیازی پیدا شود و کار به محلل بکشد.هر کدام از ما در طول عمر خود یا اصلا طلاقی را که نیاز به محلل پیدا کرده باشد سراغ ندارد و یا اگر سراغ داشته باشد حتما از یک واقعه و دو واقعه تجاوز نمی کند . کدام مجازات است که اینقدر قدرت جلوگیری داشته باشد.(4) پی نوشت ها: (1).ابن بابویه، محمد بن على، من لا یحضره الفقیه، ج3، ص 502 (2). «مجمع البيان»، جلد 1 و 2، صفحه 331 (3). اشاره به فيلم و سريالى است كه به نام«مُحَلِّل» در زمان طاغوت ساخته و پخش شدو در آن به احكام مقدس اسلام توهين گرديد. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 توحید در عبادت و شبهه شرک از نگاه وهابیت بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین عرض سلام و وقت به‌خیر خدمت عزیزان و گرامیان یکی از مهم‌ترین مباحث خداشناسی و بحث‌های اعتقادی، و از مراتب توحید، توحید در عبادت است. امروزه وقتی برخی به سفر حج مشرف می‌شن و توفیق زیارت خانه خدا رو پیدا می‌کنن، با یک بحثی مواجه می‌شن؛ و اون اینکه: وهابی‌ها و برخی از اهل عربستان به شیعه و حتی سنی می‌گن: شما مشرکید، کافرید، غیر خدا را می‌پرستید، اهل توسل و عبادت غیر خدا هستید؛ پس مشرک هستید! 🔍 برای اینکه این بحث برامون روشن بشه: توحید در عبادت یعنی: عبادت مخصوص خداست. اگر کسی چیزی یا کسی غیر از خدا رو بپرسته، قطعاً مشرکه و اهل توحید نیست. اما جالب اینجاست که قرآن کریم می‌فرماید: هدف اصلی از بعثت انبیا، توحید در عبادت خداست: > وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ما در هر امتی، پیامبری فرستادیم تا خدا را عبادت کنند و از طاغوت دوری گزینند. (نحل، ۳۶) ما روزانه چندین بار در نماز می‌گیم: > ایاک نعبد و ایاک نستعین خدایا فقط تو را می‌پرستیم و فقط از تو یاری می‌جوییم. ❗️اما اشکال وهابی‌ها در عربستان اینه که معنای عبادت رو خیلی وسیع گرفتن. می‌گن: هر خضوع و خشوعی در برابر غیر خدا، عبادته. مثلاً اگر به کسی احترام گذاشتی، این می‌شه شرک! در حالی که قرآن این‌طور نمی‌گه! 🔹 مگر قرآن نگفته: > وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ با نهایت تواضع، بال‌های فروتنی را برای پدر و مادرت بگستر. (سوره اسرا، آیه ۲۴) خب یعنی خداوند دستور به خضوع و خشوع در برابر پدر و مادر داده؛ آیا این شرکه؟ آیا یعنی خدا دستور به شرک داده؟ 🔹 یا مگر قرآن به ملائکه نگفت: > اسْجُدُوا لِآدَمَ برای آدم سجده کنید. (بقره، ۳۴) سجده نهایت خضوعه، اما به دستور خدا بوده. پس معنای عبادت فقط خضوع و خشوع نیست. 📌 عبادت زمانی معنا پیدا می‌کنه که انسان با اعتقاد به ربوبیت یا الوهیت کسی، در برابرش خضوع کنه. اما اگر فقط از روی احترام باشه، عبادت نیست، شرک نیست، و منافاتی با توحید نداره. 🔹 پس وقتی ما در برابر اهل‌بیت علیهم‌السلام در حرم‌ها تبرک می‌جوییم، این احترامه، نه عبادت. آیا در سوره یوسف نیومده که حضرت یعقوب علیه‌السلام پیراهن یوسف رو به چشم‌هاش کشید و بینا شد؟ آیا باید بگیم یعقوب نبی مشرک شد چون به پیراهن متوسل شد؟ نه، اون پیراهنِ یوسف تبرک داشت. ضریح امام رضا علیه‌السلام هم مثل همونه؛ آهنه، ولی متبرکه. پس این شرک نیست. 🔹 یا وقتی ما می‌گیم: > یا علی، یا فاطمه، یا رسول‌الله این توسله. فرزندان یعقوب هم به پدرشون گفتن: > یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ای پدر! برای ما استغفار کن. (یوسف، ۹۷) یعنی واسطه قرار دادن. اما واسطه‌ای به اذن خدا؛ چون اون‌ها آبرومندان درگاه خدایند. 🌟 پس ما در دعای توسل هم می‌گیم: > یا وجیها عند الله اشفع لنا عند الله یعنی: ای آبرومند نزد خدا، شفاعت کن برای ما نزد خدا. 🔚 نتیجه: توحید در عبادت یعنی هیچ‌کس جز خدا به‌عنوان خالق، رب، رازق، و اله مستقل و حقیقی پرستیده نشه. و احترام یا توسل به اولیای الهی، نه شرک است و نه منافاتی با توحید دارد. 📿 و السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
7.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹غدیر 🌹 ببینید و لذت ببرید خییییییییلی قشنگ بود ♥️💐🥰 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
📌 توحید، ستون اصلی دین | چرا خدا یکی است؟ بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صل الله علی محمد و آله الطاهرین عرض سلام خدمت گرامیان عرض کردیم که توحید از اصلی‌ترین اصول دین است. توحید به معنای یکتاپرستی و اعتقاد به خدا و اینکه خدا یکی‌ است می‌باشد. ❓ حالا سؤال: چرا خدا یکی است؟ این اعتقاد چه دلیلی می‌تونیم براش بیاریم؟ 🔹 نکته اول: باید فرق بگذاریم؛ چیزی که کمتر به آن توجه شده: ما روزانه چندین مرتبه در نمازهایمان می‌گوییم که خدا "احد" است و "واحد" است. اما کمتر به این دو معنا دقت می‌کنیم. خدا احد است و خدا واحد است؛ این دو با هم متفاوت‌اند و هردو در اعتقاد به توحید گنجانده شده‌اند. 🔹 احد یعنی چه؟ وقتی می‌گوییم: > قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ یعنی خدا احد است؛ یعنی خدا مانند انسان یا موجودات دیگر مرکب از اجزاء نیست. انسان چشم دارد، گوش دارد، هوش دارد… این‌ها ترکیب شده‌اند تا شده انسان. و انسان به تک‌تک اجزایش نیازمند است. اما خدا، چون نیازمند نیست، پس مرکب هم نیست. موجودی که ترکیب دارد، یعنی به اجزایش نیاز دارد؛ اما خداوند از هر نیازی پاک است. 📱 همان‌طور که موبایل یا ماشین به قطعات خود وابسته‌اند و اگر یکی از آن‌ها نباشد از کار می‌افتند، خداوند هیچ نیازی به جزء و ترکیب ندارد؛ چون اگر داشت، دیگر کامل و بی‌نیاز نبود. 🔹 واحد یعنی چه؟ واحد یعنی خدا یکی است نه دو تا، نه سه تا، نه بیشتر. سؤال: چرا نمی‌تونیم بگیم خدا دوتاست یا سه‌تا؟ چون اگر خدا دو یا سه‌تا باشه، پس حتماً بین اون‌ها تفاوت وجود داره. و تفاوت یعنی اینکه یکی چیزی داره که دیگری نداره. این یعنی ترکیب. و ما گفتیم: خدا ترکیب‌پذیر نیست. پس چون ترکیب نداره، تعدد هم نداره. بنابراین، خدا واحد است. 🔹 نکته بعدی: اگر خدا بیش از یکی بود، چه می‌شد؟ ۱. بی‌نظمی در عالم ایجاد می‌شد. یکی می‌گفت این کار رو بکن، اون یکی می‌گفت نه، اون کار رو بکن! آش یا شور می‌شد یا بی‌نمک. ۲. اگر خدای دیگری هم وجود داشت، باید رسولی از طرف او به سمت ما مبعوث می‌شد. تا بیاد بگه: ای مردم! برید سمت خدای دوم، خدای سوم! اما هرچه پیامبر آمده، با معجزه، با دعوت، با کتاب، همه گفتن: خدا یکی است. احد است. واحد است. 🔚 تمام پیامبران، همه انسان‌ها را در همه دوران‌ها، دعوت کردند به سوی خدای یگانه. 🕌 در مجموع فهمیدیم که: توحید یعنی: ✅ خداوند هست ✅ خداوند احد است (ترکیب‌پذیر نیست، بی‌نیاز است) ✅ خداوند واحد است (متعدد نیست، دوتا و سه‌تا ندارد) خدا نه مرکب است، نه متعدد، بلکه یکتاست و یگانه. 📖 لذا فرمود: > قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ و در پایان سوره نیز می‌فرماید: وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ هیچ‌کس همتای او نیست. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹💠 🔹 💠 🔹 💠 ✍داستان‌های دادا جواد👇 🔹انتظارات از رهبر https://eitaa.com/javadheidari110/1817 🔹انفاق امام حسن https://eitaa.com/javadheidari110/1818 🔹بهلول و تعیین وقت https://eitaa.com/javadheidari110/1911 🔹غسل اویس قرنی https://eitaa.com/javadheidari110/1931 🔹خبر رسیدن ماه رمضان https://eitaa.com/javadheidari110/3126 🔹واژه ان‌شاءالله https://eitaa.com/javadheidari110/3851 🔹امانت‌گذاری اعمال https://eitaa.com/javadheidari110/4114 🔹گناه و عدم تشخیص عید فطر https://eitaa.com/javadheidari110/4312 🔹ابراز محبت https://eitaa.com/javadheidari110/4342 🔹امام حسین مظلوم https://eitaa.com/javadheidari110/4592 🔹شیر خوردن امام حسین https://eitaa.com/javadheidari110/4616 🔹جنگ هیبریدی https://eitaa.com/javadheidari110/4943 🔹ماه‌گرفتگی و خانم باردار https://eitaa.com/javadheidari110/5594 🔹کشتی حضرت نوح https://eitaa.com/javadheidari110/5623 🔹گردن من https://eitaa.com/javadheidari110/6318 🔹بی‌تابی بارماندگانِ میت https://eitaa.com/javadheidari110/3696 🔹طلب آب نمودن حضرت علی‌اکبر https://eitaa.com/javadheidari110/5386 🔹تلخند https://eitaa.com/javadheidari110/5566 🔹نون و آب محرم https://eitaa.com/javadheidari110/1996 🔹مهرورزی نسبت به همه‌ی موجودات https://eitaa.com/javadheidari110/5212 🔹زادان کنند، رودان کشند https://eitaa.com/javadheidari110/1785 🇮🇷کانال‌رسمی استادجوادحیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 چرا باید دنبال دین و شناخت اسلام باشیم؟ بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات یکی از سؤال‌هایی که برای ورود به بحث اعتقادات و مسائل دینی، ضروری‌ست که پاسخ آن را بدانیم، این است: ❓ چرا باید وقتی برای آموختن دین و شناخت اسلام بگذاریم؟ برای اینکه پاسخ این سؤال را بدانیم و این پاسخ، موتور محرکی برای ما شود تا اگر خدایی نکرده زمانی را برای دین‌ورزی و یادگیری اختصاص نداده‌ایم، از حالا برنامه‌ریزی کنیم، به سه نکته مهم اشاره می‌کنیم: 🔹 ۱. پاسخ به حس کنجکاوی و غریزه علت‌یابی انسان در وجود هر انسانی، فارغ از جنسیت و محل تولد، چند ویژگی مهم وجود دارد؛ یکی از آن‌ها، حس کنجکاوی و علت‌جویی است. یکی از اساسی‌ترین پرسش‌هایی که در ذهن تمام انسان‌ها وجود دارد، این است: «ز کجا آمده‌ام؟ آمدنم بهر چه بود؟ به کجا می‌روم آخر ننمایی وطنم؟» این سؤال برای همه مطرح است: من از کجا آمده‌ام؟ چرا آمده‌ام؟ به کجا خواهم رفت؟ ما باید زمانی را برای یادگیری دین قرار بدهیم تا پاسخ درستی برای این پرسش‌ها پیدا کنیم و لااقل وجدان و ذهن کنجکاومان را راضی کنیم. 🔹 ۲. شکر نعمت‌ها یکی دیگر از دلایل ضرورت دین‌آموزی این است که وقتی کسی به ما نعمتی می‌دهد، وظیفه ماست از او تشکر کنیم. نگاهی به خودمان و اطرافمان بیندازیم: می‌بینیم، می‌شنویم، سخن می‌گوییم، راه می‌رویم، نفس می‌کشیم، زندگی می‌کنیم... این‌همه نعمت را چه کسی به ما داده؟ نباید برویم دنبال شناخت او؟ شناخت خدا و دین، مقدمه‌ای برای سپاسگزاری از کسی است که این همه نعمت به ما داده. 🔹 ۳. هشدارهای مردان بزرگ تاریخ در طول تاریخ، افراد بزرگ و صالحی آمده‌اند که دوست و دشمن به پاکی و صداقت آن‌ها اعتراف کرده‌اند. آن‌ها به ما گفته‌اند: خدایی هست، دینی هست، آخرتی هست، حساب و کتابی هست، اگر درست زندگی نکنیم، عذابی در پیش است... ✅ حالا سؤال اینجاست: نکند راست بگویند؟ ✅ نکند این هشدارها واقعی باشد؟ عقل می‌گوید: اگر حتی احتمال ضرر بزرگی در کار باشد، باید بررسی کنیم و از آن دوری کنیم. اگر این حرف‌ها درست باشد و ما پیگیری نکنیم، چه ضرر بزرگی! پس باید زمانی را صرف شناخت خدا و دین کنیم؛ ببینیم واقعاً این پیام‌ها راست است یا نه. 📚 بنابراین، سه دلیل روشن برای یادگیری دین داریم: پاسخ به حس کنجکاوی و سؤال‌های وجودی شکرگزاری از کسی که این‌همه نعمت به ما داده جلوگیری از ضرر احتمالی و پاسخ به هشدارهای مردان بزرگ تاریخ وقت بگذاریم، بیندیشیم، و قدمی برای شناخت خدا برداریم... و السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته 🌹 🇮🇷کانال‌رسمی استادجوادحیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌀 🌀 🌀 لیست پرسش‌های پربسامد ماه ذی‌الحجه ۱)فرزندان حضرت آدم چگونه ازدواج‌ کردند؟ https://eitaa.com/javadheidari110/8407 ۲)عدم علاقه به جنس مخالف https://eitaa.com/javadheidari110/1837 ۳)علل نیامدن خواستگار https://eitaa.com/javadheidari110/1772 ۴) چرا بعد از ازدواج میزان عبادت کاهش می‌یابد؟ https://eitaa.com/javadheidari110/5652 ۵)دختری هستم که با پسری آشنا شده‌ام آیا می‌توانیم فعلا عقد موقت بخوانیم؟ https://eitaa.com/javadheidari110/1418 ۶)برای امر ازدواج دعا و نماز خوانده‌ام اما نتیجه نگرفته ام. https://eitaa.com/javadheidari110/675 ۷)چرا به امام پنجم شیعیان، باقر می‌گویند؟ https://eitaa.com/javadheidari110/348 ۸)بالاترین درجه‌ی اخلاق https://eitaa.com/javadheidari110/5805 ۹)چرا امام حسین پس از عهدشکنی مردم و مطلع شدن از خبر شهادت مسلم بن عقیل. باز به سمت کوفه حرکت کردند؟ https://eitaa.com/javadheidari110/9 ۱۰)فضیلت روز عرفه از منظر روایات https://eitaa.com/javadheidari110/3476 ۱۱)فیض عرفه https://eitaa.com/javadheidari110/3474 ۱۲)عرفه https://eitaa.com/javadheidari110/1896 ۱۳)روز عرفه چه بخواهیم؟ https://eitaa.com/javadheidari110/3477 ۱۴)چرا مسلمانان در عید قربان، گوسفندان را از دم تیغ رد می‌کنند؟ https://eitaa.com/javadheidari110/648 ۱۵)حکم‌ دوخت ودوز در روز غدیر https://eitaa.com/javadheidari110/5832 ۱۶)پیامبر برای ولایت امیرالمومنین چه واژه‌هایی بکار برده‌اند؟ https://eitaa.com/javadheidari110/4559 ۱۷)تنها راه نجات؟ https://eitaa.com/javadheidari110/3532 ۱۸)چرا این تعداد کثیر حاضر در غدیر جریان غدیر را از یاد بردند؟ https://eitaa.com/javadheidari110/6172 ۱۹)پرداخت زکات به فقیر، توسط امام علی چگونه با حضور قلب در نماز سازگار است https://eitaa.com/javadheidari110/5813 ۲۰)اگر حکومت پادشاهی بد هست چرا پیامبر و امامان بصورت موروثی به امامت رسیدند؟ https://eitaa.com/javadheidari110/1975 ۲۱)چرا با وجودی که اسم انواع جانوران، حشرات، حتی اسم پیاز و عدس در قرآن آمده است، اما اسمی از حضرت علی نیامده https://eitaa.com/javadheidari110/5770 ۲۲)چرا نام حضرت علی مثل انبیاء در قرآن نیامده است https://eitaa.com/javadheidari110/1949 ۲۳)کتاب الغدیر https://eitaa.com/javadheidari110/1938 ۲۴)آیا جدایی دین از سیاست جایگاهی در تفکر توحیدی دارد؟ https://eitaa.com/javadheidari110/817 ۲۵)آیا امام علی پس از پیروزی بر قبيله بنی قريظه ۷۰۰ یا ۹۰۰ نفر از مردان قبيله را گردن زدند https://eitaa.com/javadheidari110/4845 ۲۶)کیفیت اذان از حیث شهادت به ولایت امیرالمومنین نزد شیعیان و اهل سنت چگونه است؟ https://eitaa.com/javadheidari110/4516 ۲۷)آیا جریان تیر از پای امام علی در آوردن در نماز صحت دارد؟ https://eitaa.com/javadheidari110/4281 ۲۸)شروط امامت https://eitaa.com/javadheidari110/2640 ۲۹)چرا پیامبر جانشینی حضرت علی را در خود مکه اعلام نکردند؟ https://eitaa.com/javadheidari110/5834 ۳۰)تفاوت «اکمال» و «اتمام» https://eitaa.com/javadheidari110/785 ۳۱)پادکست‌‌های غدیر https://eitaa.com/javadheidari110/811 ۳۲)مناظره‌ برای منکران غدیر https://eitaa.com/javadheidari110/1935 ۳۳)مناظره‌‌ای مبنی بر حقانیت امیرالمومنین https://eitaa.com/javadheidari110/4566 ۳۴)چگونه می توان اثبات کرد معنای «مولا» در حدیث غدیر به معنای «سرپرست» می‌باشد نه دوست؟؟ https://eitaa.com/javadheidari110/3518 ۳۵)چرا شیعه معتقد است مولی در حدیث غدیر به معنای دوست نیست؟ https://eitaa.com/javadheidari110/4556 ۳۶)آیا اقلیت شیعه و اکثریت اهل سنت، نشانه حقانیت اهل سنت است؟ https://eitaa.com/javadheidari110/1592 ۳۷)بهترین روزهای سال در کلام امام هادی https://eitaa.com/javadheidari110/1927 ۳۸)تاریخ ولادت حضرت موسی‌بن‌جعفر https://eitaa.com/javadheidari110/2146 ۳۹)چگونه ممکن است امام کاظم با وجود‌‌ زندان‌های طولانی این همه فرزند داشته‌باشند؟! https://eitaa.com/javadheidari110/2624 ۴۰)احکام‌ روز مباهله https://eitaa.com/javadheidari110/824 ۴۱)مباهله در احادیث شیعه و سنی؟ https://eitaa.com/javadheidari110/3523 ۴۲)آیا در زمان حاضر، امکان مباهله وجود دارد؟ https://eitaa.com/javadheidari110/823 ۴۳)نزول سوره‌ی هل اتی https://eitaa.com/javadheidari110/1970 کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا