eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
453 ویدیو
155 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️رویکرد تفکر نقاد برای گفت‌وگو با نوجوان: 1️⃣برگرداندن سؤال به خودش: بپرس: «خودت چی فکر می‌کنی؟ چرا این برات مهم شده؟» → فعال‌سازی ذهن. 2️⃣تحلیل منبع اطلاعات: تشویقش کن بررسی کنه اطلاعات از کجاست، چه نگاهی پشتشه. مثال: «اگه فقط روز بدتو نشون بدن، منصفانه‌ست؟» 3️⃣دادن ابزار فکر کردن: به‌جای پاسخ آماده، سرنخ بده تا خودش دنبال جواب بگرده. 4️⃣مقایسه و نتیجه‌گیری: کمکش کن دیدگاه‌های مختلف رو کنار هم بذاره و تحلیل کنه. 5️⃣تکلیف کوچک برای ادامه مسیر: پیشنهاد مطالعه، گفت‌وگو یا تحقیق کوتاه برای تعمیق تفکر. نتیجه کلی: یاد می‌گیره بپرسه، فکر کنه، منبع‌سنجی کنه، تحلیل کنه. نه صرفاً پذیرنده، بلکه فعال و مستقل. تأکید نهایی: آموزش تشخیص منبع معتبر، بسیار مهم هست. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 در رابطه با عبارتي كه اخيرا توسط جناب آقاي دكتر انوشه به امام علي(ع) منتسب و در فضاي مجازي منتشر شده است معروض مي دارد جمله ( مگس از حریص‌ترین موجودات و عنکبوت از قانع ترين موجودات است. پس بنگر که چگونه حریص‌تریني طعمه‌ی قانع تريني می‌شود! ) هيچ ارتباطي به امام علي (ع) ندارد و در هيچ يك از منابع روايي شيعه و سني هم موجود نيست. بلكه بر اساس نقل مرحوم مجلسي در بحارالانوار اين جمله ظاهرا از سخنان افلاطون است. 🔻 عبارت مجلسي در بحارالانوار چنين است: قال أفلاطون: أحرص الأشیاء الذباب، وأقنع الأشیاء العنکبوت، فجعل الله رزق أقنع الأشیاء أحرص الأشیاء. فسبحان اللطیف الخبیر. يعني حریص‌‌ترین موجودات، مگس است و قانع‌‌ترین آنها عنکبوت است پس خداوند قرار داد حريص ترين موجود را روزي قانع ترين موجود. پس منزه است خداي لطیف و آگاه. 📚 رجوع كنيد به : بحارالانوار ج ٦١ ص ٧٩. https://eitaa.com/javadheidari110/8589
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5821159460499887111.ogg
زمان: حجم: 1.29M
🎧 آیا آیه شریفه "یضل من یشاء و يهدي من يشاء" نافی اختیار نیست؟! 🎤 استاد جواد حیدری ࿐ྀུ༅༅༅࿇࿇࿇༅༅༅࿐ྀུ 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1743840576637_-2147483648_-210084.ogg
زمان: حجم: 6.61M
💥 سلسله مباحث ساده و روان اعتقادی (اصول دین) 🔺2⃣1⃣ خاتمیت 🎤جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b ❌ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ علل و انگيزه‌های ناسازگاری در بین دانش آموزان (فرزندان) 👇👇👇 ۱) علل ارثی: گروهی معتقدند که بسياری از ناسازگاری‌های دانش‌آموزان، ريشه در سرشت و طينت آنها دارد كه به‌ همراه ژن از طريق والدين به آنها منتقل می‌شود. ۲) علل زيستی: مانند نقص عضو، اختلال در بينايی و شنوايی و اختلال در مغز و دستگاه‌های عصبی، پيش يا حين يا پس از تولد می‌تواند از ديگر عوامل باشد. ۳) علل روانی: مانند وجود فشارهاي درونی، ميل به استقلال، وجود تعارض و كشمكش در مدرسه، به خصوص زمانی‌كه دانش‌آموز خود را بی‌پناه و بدون پشتوانه احساس كند، عادات عصبی مانند ناخن جويدن و انگشت مكيدن در او مشاهده ميشود. ۴) علل عاطفی: مانند احساس محروميت ازمحبت والدين، ناكامی از دستيابی به اهداف مورد علاقه، فقدان امنيت عاطفی به هر دليل ممكن. ۵) علل اجتماعی: مانند نابه‌سامانی و اختلاف و درگيری ميان اعضای خانواده، متاركه والدين، بدآموزی از الگوهای خانه و مدرسه و جامعه، فقدان مقبوليت در ميان ديگران، يادگيری رفتارهای نامطلوب از گروه هم‌سالان، نداشتن نظارت كافی والدين، فقدان قانون منصفانه و قاطع در خانه و مدرسه، مشكلات اقتصادی و… ۶) علل تربيتی: مانند نبود يا افراط در محبت، ناهماهنگي ميان عاملان تربيتی در خانه و مدرسه و جامعه، برآورده كردن تمام خواسته‌های دانش‌آموز بدون چون و چرا و يا به عكس، تنبيه بدنی و آزارهاي روانی، مقايسه و تحقير و سرزنش دانش‌آموز 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 روش برخورد با اشتباهات فرزند 🔻امام کاظم(علیه‌السلام): لاتَضْـرِبْهُ وَاهْجُـرْهُ وَلاتـُطِلْ. (شخصى مى‌گويد: از دست فرزندم نزد امام كاظم عليه‌السلام شكايت كردم) حضرت فرمودند: 🔹 او را كتك نزن و با وى قهر كن، اما قهر را طولانى نكن! 📚 بحارالانوار، ج۱۰۴، ص۹۹. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b