#روش_پاسخگویی_نوجوان
◀️رویکرد تفکر نقاد برای گفتوگو با نوجوان:
1️⃣برگرداندن سؤال به خودش:
بپرس: «خودت چی فکر میکنی؟ چرا این برات مهم شده؟» → فعالسازی ذهن.
2️⃣تحلیل منبع اطلاعات:
تشویقش کن بررسی کنه اطلاعات از کجاست، چه نگاهی پشتشه.
مثال: «اگه فقط روز بدتو نشون بدن، منصفانهست؟»
3️⃣دادن ابزار فکر کردن:
بهجای پاسخ آماده، سرنخ بده تا خودش دنبال جواب بگرده.
4️⃣مقایسه و نتیجهگیری:
کمکش کن دیدگاههای مختلف رو کنار هم بذاره و تحلیل کنه.
5️⃣تکلیف کوچک برای ادامه مسیر:
پیشنهاد مطالعه، گفتوگو یا تحقیق کوتاه برای تعمیق تفکر.
نتیجه کلی:
یاد میگیره بپرسه، فکر کنه، منبعسنجی کنه، تحلیل کنه.
نه صرفاً پذیرنده، بلکه فعال و مستقل.
تأکید نهایی:
آموزش تشخیص منبع معتبر، بسیار مهم هست.
#پاسخگویی
#برای_مربیان
#نوجوان
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
1.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 در رابطه با عبارتي كه اخيرا توسط جناب آقاي دكتر انوشه به امام علي(ع) منتسب و در فضاي مجازي منتشر شده است معروض مي دارد
جمله ( مگس از حریصترین موجودات و عنکبوت از قانع ترين موجودات است. پس بنگر که چگونه حریصتریني طعمهی قانع تريني میشود! ) هيچ ارتباطي به امام علي (ع) ندارد و در هيچ يك از منابع روايي شيعه و سني هم موجود نيست.
بلكه بر اساس نقل مرحوم مجلسي در بحارالانوار اين جمله ظاهرا از سخنان افلاطون است.
🔻 عبارت مجلسي در بحارالانوار چنين است:
قال أفلاطون: أحرص الأشیاء الذباب، وأقنع الأشیاء العنکبوت، فجعل الله رزق أقنع الأشیاء أحرص الأشیاء. فسبحان اللطیف الخبیر.
يعني حریصترین موجودات، مگس است و قانعترین آنها عنکبوت است پس خداوند قرار داد حريص ترين موجود را روزي قانع ترين موجود. پس منزه است خداي لطیف و آگاه.
📚 رجوع كنيد به :
بحارالانوار ج ٦١ ص ٧٩.
#مشهورات_بی_سند
https://eitaa.com/javadheidari110/8589
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
4_5821159460499887111.ogg
زمان:
حجم:
1.29M
🎧 آیا آیه شریفه "یضل من یشاء و يهدي من يشاء" نافی اختیار نیست؟!
🎤 استاد جواد حیدری
#هدایت
#اضلال
#اختیار
࿐ྀུ༅༅༅࿇࿇࿇༅༅༅࿐ྀུ
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
1743840576637_-2147483648_-210084.ogg
زمان:
حجم:
6.61M
💥 سلسله مباحث ساده و روان اعتقادی (اصول دین)
🔺2⃣1⃣ خاتمیت
🎤جواد حیدری
#اصول_دین
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
❌ادامه دارد ...
❌ علل و انگيزههای ناسازگاری در بین دانش آموزان (فرزندان)
👇👇👇
۱) علل ارثی: گروهی معتقدند که بسياری از ناسازگاریهای دانشآموزان، ريشه در سرشت و طينت آنها دارد كه به همراه ژن از طريق والدين به آنها منتقل میشود.
۲) علل زيستی: مانند نقص عضو، اختلال در بينايی و شنوايی و اختلال در مغز و دستگاههای عصبی، پيش يا حين يا پس از تولد میتواند از ديگر عوامل باشد.
۳) علل روانی: مانند وجود فشارهاي درونی، ميل به استقلال، وجود تعارض و كشمكش در مدرسه، به خصوص زمانیكه دانشآموز خود را بیپناه و بدون پشتوانه احساس كند، عادات عصبی مانند ناخن جويدن و انگشت مكيدن در او مشاهده ميشود.
۴) علل عاطفی: مانند احساس محروميت ازمحبت والدين، ناكامی از دستيابی به اهداف مورد علاقه، فقدان امنيت عاطفی به هر دليل ممكن.
۵) علل اجتماعی: مانند نابهسامانی و اختلاف و درگيری ميان اعضای خانواده، متاركه والدين، بدآموزی از الگوهای خانه و مدرسه و جامعه، فقدان مقبوليت در ميان ديگران، يادگيری رفتارهای نامطلوب از گروه همسالان، نداشتن نظارت كافی والدين، فقدان قانون منصفانه و قاطع در خانه و مدرسه، مشكلات اقتصادی و…
۶) علل تربيتی: مانند نبود يا افراط در محبت، ناهماهنگي ميان عاملان تربيتی در خانه و مدرسه و جامعه، برآورده كردن تمام خواستههای دانشآموز بدون چون و چرا و يا به عكس، تنبيه بدنی و آزارهاي روانی، مقايسه و تحقير و سرزنش دانشآموز
#ناسازگاری
#نسل_Z
#نوجوان
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
💎 روش برخورد با اشتباهات فرزند
🔻امام کاظم(علیهالسلام):
لاتَضْـرِبْهُ وَاهْجُـرْهُ وَلاتـُطِلْ.
(شخصى مىگويد: از دست فرزندم نزد امام كاظم عليهالسلام شكايت كردم) حضرت فرمودند:
🔹 او را كتك نزن و با وى قهر كن، اما قهر را طولانى نكن!
📚 بحارالانوار، ج۱۰۴، ص۹۹.
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b