eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
453 ویدیو
155 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ تولد در منطقه ی جغرافیایی و خانواده ای با عقاید و افکار خاص، قطعا در قبول و پذیرش دین اولیه ی ما تاثیر گذار است. ↙️اگر بنده هم در عاج آفریقا متولد شده بودم، معلوم نبود الان چه مذهب و آیینی داشتم. ◀️ نکته ی مهم، امکان تغییر مکتب و شریعت بعد از رسیدن به سن تمییز و تشخیص هست. ♦️انسان قادر است بعد از رسیدن به رشد عقلانی و تحقیق و مطالعه، اندیشه ی گذشته ی خود را تغییر دهد و به دین و آیین جدید در آید. ❇️ بارها شاهد تغییر نگرش افراد مختلف با شریعت های متفاوت بوده ایم. ✅ نتیجه اینکه: هر انسانی باید دین و شریعت خود را با تحقیق و نه با تقلید، انتخاب کند و برای اینکه در جهل مرکب نماند با کارشناسان صحبت کند. البته اگر افرادی به هر دلیلی قدرت تشخیص و فهم دین صحیح را نداشته باشند و در این مسیر کوتاهی نکرده باشند، معذورند و اهل نجات. ❎قرآن کریم می فرماید: وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّىٰ نَبْعَثَ رَسُولًا. ✍جواد حیدری کانال استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ آیا ماه صفر نحس است؟ برای نحوست و سعدی ایام از لحاظ عقلی که دلیلی نداریم چون برای عقل آناً فَآناً (لحظه به لحظه) مساوی است. از نظر قرآن برخی از ایام متصف به نحوست(شوم بودن) و سعدیت(غیر شوم بودن سعد و مبارک بودن) شده قرآن هم بصورت مفرد «یوم نحسٍ» و هم جمع «ایام نحسات» آمده در قرآن به ایام و لیالی مبارک هم اشاره شده است. در روایات اهل بیت علیهم صلوات الله هم برخی از ایام متصف به سعد و نحس شده اند. ♻️نتیجه اینکه: آنچه که مد نظر است این است که در مورد ماه صفر هیچگونه(به نحو سالبه ی کلیه) هیچ روایتی مبنی بر این که ماه صفر نحوست دارد نداریم. اگر که خواه در قرآن و خواه در روایات اشاره به نحوست ایام شده این نحوست نحوست ذاتی ایام نیست بلکه بخاطر آن اتفاقاتی است که در آن ایام یا در آن روز افتاده تا ما متذکر شویم حواسمون باشه در آن روز چه اتفاقی افتاده اگر اتفاق بدی بوده چه کسانی پدید آورندگان آن اتفاق بوده اند نکنه شما مثل آنان شوید و روایات فراوان داریم که اهل بیت علیهم صلوات الله به صرف اینکه یک روزی یا اوقاتی متصف به نحوست بوده این طور نبوده که کارهایشان را تعطیل کنند و بگویند روز نحس است بلکه بر عکس روایت داریم با صدقه، استغفار و پناه بردن به خدا انسان می‌تواند این نحوست را برطرف کند و کارهای مهم را انجام دهد و به معنای تعطیلی ایام نیست؛ لذا برای نحوست صفر هیچ دلیلی نداریم ⭕️پایان صفر «دق‌الباب مساجد» و برخی اعمال خرافی 📝جزئیات در خبرگزاری فارس ↪️ http://fna.ir/dd3jqx خبرگزاری صاحب‌نیوز ↪️ http://snai.ir/973227 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌑 عزاداری روستای ماربر-بوئین و میاندشت 🌹 ارسالی کاربران @JAVADHEIDARI110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شایعه: بن سلمان تو دیدارش با وزیر خارجه ما با پوشیدن دمپایی بدون جوراب و نذاشتن پرچم ایران عملا به ما توهین کرده پاسخ رو در تصویر ببینید👆👆 کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌 🕌 🕌 پرســـ❓ــش ⁉️چرا ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی به مثابه زیارت حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) در کربلاست؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ سفیرسیار و حلقه‌ی وصل بودن چون حضرت عبدالعظیم حسنی(عليه‌السلام ) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد چرا که شیعیان در جای جای خطه اسلامی نمی‌توانستند با هم ارتباط داشته باشند، لذا ایشان حلقه‌ی اتصال بین شیعیان بودند و ائمه ایشان را قبول داشتند. 2⃣ مجاهدت‌های علمی ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه‌اند که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است و این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد. 3⃣ مُحَدِّث بودن امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. مُحَدِّث: محدث کسانی هستند که فن جمع‌آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می‌داند و آن را جمع می‌کند و یا می‌نویسد و یا شاگرد تربیت می‌کند. محدث اصطلاح ویژه‌ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می‌شنود راوی: اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می‌گیرد. راویان حدیث را از محدث می‌شنوند و نقل می‌کنند، لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. 4⃣امکان‌وجودِ‌چنین‌روایتی‌برای‌سایرامامزادگان ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایات اینچنینی بوده اما به دست ما نرسیده باشد. 5⃣ امامزاده بودن البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(عليه‌السلام ) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که آنان نیز از امامزادگان هستند جنبه علمی‌شان در بین مردم غلبه دارد. 6⃣ به علت شرایط مکانی زمانی ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم ذکر شود. زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (علیه السلام )، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى‌کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. لذا وقتی برخی شیعیان نزد امام هادی(عليه‌السلام) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. 7⃣ لزوم پایگاه سازی لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست داشتند، شیعیان گِرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. ♻️نتیجه اینکه باید توجه داشت که آن ثواب‌ها که برای زیارت عبدالعظیم ذکر شده قابل مقایسه با زیارت ائمه نیست، زیرا امیرالمؤمنین فرمودند:«لا یقاس بال محمد من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا» 📚نهج‌البلاغه خطبه‌ی دوم هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمدند با آن‌ها نمی‌توانند برابری کنند. ». از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید هیچ‌کس نمی‌تواند به مقام ائمه بار یابد و به مقامی معنوی آن حضرات برسد زیرا همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن‌ها هستند. @javadheidari110