🚩 🏴
🏴
✍پرسش
⁉️چرا تا این اندازه که برای امام حسین علیه السلام عزاداری می کنیم و اشک می ریزیم برای سایر اهل بیت علیهم صلوات الله چنين نمی کنیم؟ آیا آن بزرگواران مهم نیستند؟
🔻پاسخ استاد حیدری زید عزه
⚛ خداوند در سوره ی ابراهیم آیه ۵ می فرماید «وَ ذَکِرهُم بایّام الله اِنَّ فِی ذلکَ لَآ یاتٍ لَکُلِ صبارٍ شکور »
وظیفه ی همه ی ما یادآوری ایام الله است ایام الله به زمان هایی گویند که امر خدا اِحیا شده، کلمة الله عُلیاء شده به تعبیر مرحوم علامه طباطبائی رحمة الله علیه سلطنت الهی ظاهر شده هر چقدر ظهور سلطنت الهی، هرچقدر ظهور وحدانیت الله تبارک و تعالی بیشتر باشه اهمیت آن ایام بیشتره، تمام ایام سال یوم الله است ولی بعضی از ایام بخاطر حوادثی که در آن ایام اتفاق افتاده ارزش بیشتری پیدا می کنه، شرافت بیشتری پیدا می کنه، لذا تعبیر به ایام الله می شود همانطوری که برخی از مکان ها شرافت پیدا می کند و بیت الله نامیده می شود.
⚛ وقتی ما تحلیل می کنیم تاریخ قبل و بعد از قیام عاشورا را تحلیل می کنیم پی می بریم که اقدام، قیام، خروج و حرکت اباعبدالله الحسین علیه السلام یک حرکت ویژه در تاریخ است، حرکتی که در عالم ظاهر موقعیتی که در عالم ظاهر داشت بر هیچکدام از اهل بیت علیهم صلوات الله ایجاد نشد
پس به خاطر این حرکت ویژه که قبل از قیام که بنا بود «و علی الاسلام السلام» حاکم شود ولی بعد از قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام کلمة الله بر تمام جهان ساری و جاری شد و ندای اسلام ماندگار شد لذا حرکت ویژه تمجید و تجلیل ویژه می طلبد
⚛ ما برای تمام اهل بیت علیهم صلوات الله در ایام مصیبت شون عزاداری می کنیم در ایام فرح شون خوشحال و شادمان هستیم اما حرکت اباعبدالله الحسین علیه السلام حرکتی ویژه است خود اهل بیت علیهم صلوات الله چنين دستوری به ما داده اند که عزای حسین بن علی بن ابی طالب علیه السلام تعظیم شود ویژه برگزار شود
وقتی مرور می کنیم زندگی آل الله علیهم صلوات الله را، می بینیم هیچ فردی در دنیا و در بین اهل بیت علیهم صلوات الله مانند اتفاقاتی که بر امام حسین علیه السلام رخ داده برای دیگری اتفاق نیفتاده مسبوق به سابقه نبوده حتی امام مجتبی می فرمایند برادرم لا یوم کیومک یا اباعبدالله کسی که از علی اکبر و علی اصغرش و... گذشت
پس افتخار می کنیم به عزای حسین بن علی افتخاررمی کنیم به تعظیم مکتب حسین بن علی بن ابی طالب
♻️ نتیجه اینکه:
زنده نگه داشتن یاد و نام و مکتب حسین بن علی علیه السلام زنده نگه داشتن مکتب سایر اهل بیت هم هست
اگر اباعبدالله الحسین نبودند اگر قیام و اقدام ایشان نبود نامی از اهل بیت باقی نمی ماند، تکریم حسین بن علی تکریم آل الله است، تعظیم عزای آن حضرت تعظیم عزای آل الله است و چه کلام زیبا و حکیمانه است هر چند روایت نیست و آن اینکه:«الاسلام محمدیٌ الحدوث و حسینیٌ البقاء»
اگر حسین بن علی نبود اسمی از اسلام باقی نمی ماند
#عقائد
@ramezan_ghasem110
🔵 بر اساس روایات آل الله علیهم السلام، اسماء و صفات خدا توقیفی است.
معنای توقیفی بودن، آن است که خواندن خدا فقط با اسم ها و صفت هایی که در قرآن و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام وارد شده است جایز و صحیح است.
⬅️ دعای مشهور تحویل سال در هیچ منبع روایی وجود ندارد و از زبان مبارک معصومین علیهم السلام صادر نشده است.
💠هر چند خواندن دعا و مناجات با خدا، با هر زبان و لهجه ای و با هر سیاقی بدون اشکال است ولی، نباید خداوند را با الفاظی که در قرآن و روایات و دعاهای ماثوره(رسیده از معصوم) بیان نشده است، خطاب قرار دهیم.
⭕️ با جستجویی که در منابع داشتم، واژه ی "محول الحول والاحوال" یافت نشد.
⬅️ شایسته است در مناجات و دعاها، در چارچوبی که حضرات آل الله علیهم السلام برای بشریت تعیین فرموده اند تنفس کنیم تا حیات معنوی و روحانی خود را، جانی الهی ببخشیم.
✍️جواد حیدری
@javadheidari110
2_1152921504696582479.ogg
زمان:
حجم:
3.72M
❎بهتر نیست به جای گرسنگی کشیدن؛ گرسنه ای را سیر کنیم؟
#شبهات_رمضان (1)
🎤#جواد_حیدری
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
💬 سوال: ابتدا و انتهاى نیت روزه به طور عادى چه زمانى است؟
💠 پاسخ :
🔶 نیت براى روزه ماه رمضان و نذر معیّن، از اول شب تا اذان صبح است.
🔷 براى روزه غیر معین (مانند روزه قضا و نذر مطلق)، از اول شب تا ظهر روز بعد است.
♦ نیت روزه مستحبى، از اول شب شروع شده و تمام روز - تا موقعى كه به اندازه نیت كردن به مغرب وقت مانده باشد - ادامه دارد.
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
‼️شرایط واجب شدن روزه
🔷 شرایط واجب شدن روزه عبارت است از:
۱. بلوغ؛
۲. عقل؛
۳. قدرت؛
۴. بی هوش نبودن؛
۵. مسافر نبودن؛
۶. حایض و نفساء نبودن؛
۷. ضرر نداشتن روزه؛
۸. حرجی نبودن روزه.
📕 منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۷۸۷
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
2_1152921504696582479.ogg
زمان:
حجم:
3.72M
❎چرا باید روزه بگیریم؟؟
#شبهات_رمضان (۲)
🎤#جواد_حیدری
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
‼️ مشقت داشتن روزه به جهت کار
🔷 اشخاصی که به جهت کارشان ناچار به افطار هستند تا حرجی نشده [به سختی شدید نیفتادند]، نمی توانند افطار کنند و باید عنوان حرج حاصل شود تا مجوز افطار داشته باشند.
#احکام_روزه
#روزه_کارگر
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
12.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تجربیات نزدیک به مرگ
🎤#استاد_جواد_حیدری
#شبهات_ماه_مبارک_رمضان (۳)
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠پرسش:
⁉️آیا حقیقت دارد؛ شیاطین در ماه رمضان، به زنجیر کشیده میشوند؟ اگر اینچنین است، چرا افراد گناه میکنند؟
.........................................................................
✍️پاسخ:
1️⃣نکته اول: در روایات متعدد، تصریحشده است که: شیاطین با آغاز ماه رمضان، به زنجیر کشیده میشوند.
امام باقر علیهالسلام به نقل از رسول مهربانیها، میفرماید: «...إِذَا طَلَعَ هِلَالُ شَهْرِ رَمَضَانَ غُلَّتْ مَرَدَةُ الشَّیَاطِینِ...»؛ « آن هنگام که هلال ماه رمضان سر برآورد، شیطانهایراندهشده به زنجیر کشیده میشوند». (1)
2️⃣نکته دوم: توجه داشته باشیم :
✅ الف ) : عامل گناه در انسان فقط شیاطین نمیباشند بلکه «نفس» انسان اگر تربیتنشده باشد، عامل تشویقکننده به گناه هست.
✅ب ) : هرچند شیاطین در ماه رمضان در غل و زنجیر هستند؛ اما اعمال و رفتار افراد، سبب آزادی آنهاشده و به همین سبب می¬تواند اثرگذار باشند.
پیامبر خدا فرمود: «...وَ الشَّيَاطِينَ مَغْلُولَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّكُمْ أَنْ لَا يُسَلِّطَهَا عَلَيْكُم...»؛ «و شیاطین را بستهاند، از پروردگارتان تقاضا کنید که آنها را بر شما مسلط نگرداند». (2)
پ📚ینوشت ها:
1. الكافي (ط - الإسلامية)، ج4، ص: 67
2.الأمالي( للص دوق)، النص، ص: 95
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
💠 استفاده از قطره در بینی و چشم در حال روزه
🔹آیت الله خامنه ای: به طور کلی استفاده از قطره برای چشم و گوش در هنگام روزه اشکال ندارد و حتی اگر تلخی آن احساس شود ولی از ورود چیزی به حلق باید جلوگیری شود.
🔹آیت الله مکارم شیرازی: ريختن دوا در چشم برای روزه دار مکروه است. امّا اگر یقین دارید به فضای حلق می رسد و فرو می رود برای روزه اشکال دارد.
🔹آیت الله وحید خراسانی: اگر خودش به حلق برسد روزه را باطل میکند ولی اگر بو یا مزه ی آن به حلق برسد روزه را باطل نمیکند ولی مکروه است.
🔹آیت الله سیستانی: مسأله ۱۹۵۹. ریختن دارو در چشم و گوش، روزه را باطل نمیكند، هرچند مزه آن به گلو برسد و امّا اگر دارو را در بینی بریزد، چنانچه نداند به حلق میرسد یا نه و قصد رساندن آن به حلق را هم نداشته باشد، روزه را باطل نمیكند، ولی اگر فرد آب یا چیز دیگر را از طریق بینی وارد حلق و مری نماید، آشامیدن صدق نموده و روزه را باطل میکند.
🔺 استفتاء از سایت مراجع عظام
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110