4_6010398674499142904.ogg
زمان:
حجم:
1.89M
پیرامون روایت: کل رایة ترفع قبل قیام القائم فهو طاغوت - توضیح دهید.
#طاغوت_پرچم
#انقلاب_قیام
جـــــــــــــوادحیــــــــــدری
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠 پرسش:
احساس می کنم همسرم ، با زنان دیگر در ارتباط است ، راهکار شما برای جذب همسر به محیط خانواده و قطع ارتباط با دیگران چیست؟
#اخلاق_حقوق_متقابل
✍️ پاسخ:
خواه ناخواه خانمها نسبت به همسرانشان حساس هستند و گاهی حساسیت بیش از حد روی موضوعی منجر به ایجاد تصورات غلط شده و نهایتا خدایی ناکرده ممکن است زن با تصورات غلط موجبات تهمت زدن و بدبینی به همسر خویش را فراهم آورد لذا از این حیث موضوع را مورد توجه قرار دهید تا خدایی ناکرده مرتکب گناه نشوید.
گاهی بحث، تنها تصور و احساس نیست و در واقعیت رفتارهایی را ازجانب همسرتان مشاهده کرده اید و از این بابت احساس نگرانی می کنید.دراین حالت ممکن است نقصی در رفتار و گفتار و کردار شما و همچنین رابطه جنسی و عاطفی بین شما و همسرتان وجود داشته باشد و این ضعفها منجر به سرد شدن همسر شما اززندگی و علاقه به نامحرم شده باشد.پس دررفتار خود جستجو کرده و کمبودهای خود را پیدا نمایید.
اگر ایشان فکر می کنند که شما از این رابطه بی اطلاع هستید بهتر است اصلا به روی ایشان نیاورید و اجازه ندهید قبح گناه در متن زندگی شما ریخته شود چرا که درغیر این صورت ممکن است ایشان جسارتشان برانجام گناه بیشتر شود.
دلایل گرایش مردان به سمت سایر زنان گوناگون می باشد.تنوع طلبی، عدم جذابیت همسر، عدم ارضای نیازهای جنسی، ضعف اعتقادات مذهبی و پایبند نبودن به سنت ها از جمله عوامل گرایش مردان به سایر زنان است پس با دقت دررفتار خود و همسرتان دلیل اصلی این گرایش را پیدا کرده و متناسب با آن عمل کنید.
در این شرایط باید رابطه عاطفی خود را با همسرتان بیشتر و بهتر از قبل نمایید وهرگز میدان را برای نفر سوم خالی نکنید.
هرچند دوست داشتن و محبت کردن به همسرتان با توجه به نوع رفتارشان برای شما سخت و گاهی غیر ممکن به نظر می رسد اما شما تسلیم نشوید و با چنگ و دندان زندگی خود را نگه دارید.
آرامش خود را حفظ کنید و بدون دعوا و درگیری و بدون ایجاد تنش و اختلاف سعی درحل موضوع نمایید.
شناخت کاملی نسبت به نیازهای همسرتان داشته باشید و به آن نیازها توجه کنید .معجون محبت به همسر اثری اعجازآمیز خواهد داشت.
شما باید به عنوان یک زن ثابت کنید که هنوز هم مرکز عاطفی خانواده تان هستید و می توانید دوباره همسرتان را به خانواده بازگردانید. البته بدانید که بازگشت به شرایط عادی نیازمند تلاش پایدار و خستگی ناپذیر شماست
مهمترین راه اثبات محبت، ابراز محبت است. دوست داشتن یک امر است و ابراز دوست داشتن امری مهمتر.لذا در روابط خود با همسر دائما دوست داشتن خویش را با محبت های کلامی و غیر کلامی ابراز نمایید.
درامور زندگی با همسرتان مشورت کرده وبا تبادل نظر با ایشان، امور را مدیریت نمایید حتی بعضی ازمواقع سعی کنید نظر همسرتان را مقدم بر نظر شخصی خود بدانیدتا همسر شما احساس کنند که در اداره خانه، جایگاه والایی دارند.
گاهی در زندگی، همسر ما دچار اشتباه می شود، دراین زمان نوع واکنش ما نسبت به اشتباه او می تواند در تحکیم روابط ویا تزلزل آن بسیار موثر باشد.خانمی که در برابر خطای همسرش عفو و گذشت داشته باشد و دائما او را به خاطر اشتباهش سرزنش نکند بذر محبت را درزندگی می کارد اما برعکس کسی که مدام اشتباهات همسر را همچون پتکی بر سر او بکوبد، موجبات دلسردی در زندگی را فراهم خواهد کرد.
#کارشناس_اخلاق_و_مشاوره
آدرس کانال: @javadheidari110
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
✅ کسب درآمد از مخاطبان ایرانی به کمک افسانههای چینی
☯️ فنگشویی روشی برای طراحی محیط است که در اسطورهها و باورهای چینی ریشه دارد؛ همچنین آن را هنر متعادل کردن انرژی در محیط تعریف میکنند. مهشید رئیسی یکی از افرادی است که به آموزش فنگشویی مشغول است و گوی سبقت را در این عرصه از دیگران ربوده است.
⚛️ رئیسی سعی میکند فنگشویی را یک علم معرفی کند، ولی امروزه فنگشویی بهعنوان یک خرافه که بهصورت شبهعلم درآمده در دنیا شناخته میشود؛ که زندگی بسیاری از افراد را به توهماتی از جریان انرژیهای مثبت یا منفی آلوده نموده است.
🇨🇳 هم ازاینرو، کشوری مثل چین محدودیتهایی برای فنگشویی قرار داده است تا مردم به زندگی طبیعی و عاقلانه برگردند.
☪️ مهشید رئیسی همچنین میکوشد فنگشویی را یک سبک دینی نشان دهد که در قرآن هم دربارۀ آن مطالبی وجود دارد.
🔥 او با توجه به اینکه فنگشویی به معنای باد و آب است، آیات قرآن دربارۀ باد و آب را شمارش کرده و میگوید بیش از ۵۰ آیه در قرآن دربارۀ فنگشویی وجود دارد! او همچنین از فنگشویی رنگ در قرآن صحبت میکند.
0️⃣ مهشید رئیسی در مورد اعداد نیز صحبت کرده و بعضی از اعداد را مقدس مینامد؛ همچنین مدعی میشود که اعداد دارای قدرت هستند که وی از آن قدرتها مطلع است.
🤫 او اخیراً اعلام کرده که روشهایی که او آموزش میدهد، بسیار قدرتمند است و به همین علت نباید عمومی شود، به همین علت بعضی از آموزشهایش را پس از مدتی حذف میکند و دیگر تکرار نمیکند.
💰 او هر آموزهای که باعث جلب مخاطبان بیشتر شود در سبد آموزشهایش قرار میدهد و آن را از یکسو به فنگشویی و انرژیهای درونی و محیطی مربوط میسازد و از سوی دیگر به پولسازی ربط میدهد.
@javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
🌑تأملی در روز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام
❌ بررسی منابع تاریخی و حدیثی شیعه و سنی تا پایان قرن هفتم، نشانگر این مطلب است که هیچ نویسنده ی شیعه یا سنی، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام را اوایل صفر یا در هفتم صفر یا حتی در اواسط این ماه ، نمی داند.
❌عموم مورخان و محدثان شیعه « 28 صفر » یا « آخر صفر » را نقل کرده اند (1) و مورخان اهل سنت نیز یکی از روزهای آغازین ماه ربیع را مطرح کرده اند. (2)
یعقوبی نیز گرچه شیعه است اوایل ربیع را ذکر کرده است. (3)
❌ اگر بخواهیم بین روایات مورخان سنی با روایات علمای شیعه سازگاری برقرار کنیم باید بگوییم شهادت امام حسن علیه السلام تقریبا همزمان با سالروز شهادت رسول الله صلوات الله علیه و آله بوده است. (اواخر صفر یا اوایل ربیع با چند روز اختلاف (طبق قول اهل سنت).
❌بنابراین اصرار عده ای بر «هفتم صفر» مبتنی بر روایت یا مستند محکمی نیست زیرا نخستین کتابی که این روز را به عنوان روز شهادت حضرت(ع) ذکر کرده کتاب «الدروس الشرعیه» نوشته «شهید اول»(قرن 8) است(4) که گویا در نسخه خطی آن در هنگام استنساخ (رونویسی از روی نسخه خطی) اشتباه شده و عبارت «آخر صفر» به صورت «سابع صفر» ثبت شده است. پس از آن ، کفعمی نیز – قاعدتا در اثر اعتماد به نسخه کتاب «الدروس» - همین اشتباه را نقل کرده است(5).
📚پی نوشت ها:
(1) حسن بن موسی نوبختی (متوفای 310هـ) فرق الشيعه ، ص24 و کلینی (متوفای 329هـ)، الكافي ، ج:1 ، ص:461 و شیخ مفید(متوفای 413هـ) ، مسارّ الشیعه ، ص47 و شیخ طوسی(متوفای 460هـ) ، مصباح المتهجد، ج2، ص: 790 و فتال نیشابوری (مقتول در سال 508هـ) ، روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (چاپ قدیم)، ج1، ص: 168 و طبرسی(متوفای 548هـ) ، إعلام الورى بأعلام الهدى (چاپ قدیم)، ص: 206 و همو ، تاج المواليد، ص: 82 و ابن شهرآشوب(متوفای 588هـ) ، مناقب آل أبي طالب (ع)، ج4، ص: 29 و محمدتقی شوشتری(التستری – متوفای 1415ق)، رسالة في تواريخ النبي و الآل، ص: 33
(2) محمد بن سعد (متوفای 230هـ) ، الطبقات الكبرى، خامسة1، ص:354 و بلاذری(متوفای 279هـ) ، أنساب الأشراف، (چاپ زكار)، ج3، ص:299 و طبری،تاريخ الطبري (تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم - بیروت)، ج11، ص:514 و ابن عبدالبر(متوفای 463هـ) ، الاستيعاب، ج1، ص:389
(3) تاريخ اليعقوبى(متوفای 284هـ) ،ج2، ص:225
(4) شهید اول (متوفای 786هـ) ، الدروس الشرعية ، ج2 ، ص7
(5) كفعمي (متوفای 905هـ) ، جنة الأمان الواقية(مصباح الکفعمی) ، ص: 510
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
🌤
☀️
♦️نکات مهم درباره دعای فرج♦️
برای پیشگیری از سوءتفاهم لطفا تا آخر بخوانید👇
1⃣ متن کامل دعای «اِلهی عَظُمَ البَلاء ...» در منابع اقدم یعنی آثار محمدون ثلاثه اول(کلینی، صدوق و شیخ طوسی رضوان الله علیهم) و معاصران آنان یافت نمیشود.
2⃣ در کتبی که در دوره های بعدی(قرن ششم و هفتم) تألیف شده اند در موارد اندکی متن دعا هست ولی سند ندارد یعنی به صورت مرسل نقل شده و راویانش نامعلومند.
3⃣ کتبی که این دعا را ذکر کردهاند، متن یکسانی ارائه نمیکنند بلکه در منابع مختلف به صورت متفاوت از یکدیگر نقل شده و در قدیمیترین منبعی که این دعا را در آن مییابیم یعنی کتاب قصص الانبیاء تالیف قطب راوندی یافت میشود به صورت زیر است:
«اللهُمَّ عَظُمَ البَلاءُ و بَرِحَ الخَفاءُ و انقَطَعَ الرَّجاءُ وَ انكَشَفَ الغِطاءُ و ضاقَتِ الأرضُ و مَنَعَتِ السَّماءُ و أنتَ المُستَعانُ و إلَيكَ المُشتَكى و عَلَيكَ التَّوَكُّلُ فِي الشِّدَّةِ و الرَّخاءِ فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَلى أولِي الأمرِ الّذينَ فَرَضتَ طاعَتَهُم وَ عَرَّفتَنا بِذلِكَ مَنزِلَتَهُم فَفَرِّج عَنّا بِحَقِّهِم فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ البَصَرِ اَو هُوَ اَقرَبُ» (قصص الأنبیاء، قطب راوندی متوفای 573هجری، ص365)
در کتاب قطب راوندی عبارات پایانی( از «یا محمد یا علی ...» تا آخر) وجود ندارد اما در کتاب ابن المشهدی که حدود نیم قرن بعد می زیسته این عبارت هست.
4⃣ خواندن دعای الهی عظم البلا ... به شرطی که قاطعانه به معصومان (علیهمالسلام) نسبت داده نشود و مفسدهای از قبیل «کمک به متهم شدن شیعه به شرک» یا «ایجاد سوءتفاهم در بین خود شیعه» نداشته باشد، جایز یا خوب است.
5⃣ طبق فتوای شماری از مراجع تقلید، خواندن عبارت «یامحمد یاعلی ...» در نماز، موجب خروج از نماز و بطلان آنست زیرا در نماز نمیتوان به غیرخدا خطاب کرد و با غیرخدا سخن گفت بجز در سلام نماز که به پیامبر (صلی الله علیه و آله)، سلام می دهیم که آن نیز موجب خروج از نماز است. بنابراین اگر در قنوت بگوییم یامحمد! این خروج از نماز و حرف زدن با غیرخداست که اگر عمدی باشد موجب باطل شدن نماز و اگر سهوی باشد موجب سجده سهو است.
6⃣ وقتی درباره سند و متن یک دعا اینهمه حرف و حدیث هست نباید آن را به شعائر و آداب عمومی شیعیان تبدیل کرد بلکه باید در حد یک دعای فردی برای افرادی که به آن علاقه دارند باقی بماند.
♻️نتیجه اینکه
حاجت خواستن از خود پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) و اهلبیت (علیهمالسلام) شِرک نیست مگر اینکه معتقد باشیم آنها «خدا» هستند ولی در احادیثی که با سند صحیح در اختیار داریم توصیه نشده که حاجت را از خود معصومان (علیهمالسلام) بخواهیم؛ همچنین معصومین (علیهمالسلام) به ما آموختهاند که همانند زیارت امین الله و زیارت عاشورا و دعاهای صحیفه سجادیه، همیشه حاجاتمان را از خود خدا بخواهیم ولی برای استجابتِ دعا، صلوات بفرستیم و یا خدا را به حق پیامبر و اهل بیت (صلوات الله علیه و علیهم) سوگند دهیم.
بنابراین شیوه بعضی از ما که حاجت را از معصوم (علیهالسلام) میخواهیم، ناشی از توصیهی معصومین (علیهمالسلام) نیست بلکه سلیقهی شخصی خودمان است.
#شبهات_وهابیت
#توسل
#شرک
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
☀️
⛅️
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠پرسش:
آیا در بهشت میتوانیم مرتکب گناه شویم؟
......................................................................................................................................
✍ پاسخ:
نکته اول: طبق آيات نوراني قران کريم، بهشتيان هر چه اراده کنند برايشان مهياست. (1)
نکته دوم: بهشت دار جزاست و نه دار عمل. امام علي علیهالسلام میفرمایند: «وَ إِنَّ الْيَوْمَ عَمَلٌ وَ لَا حِسَابَ وَ غَداً حِسَابٌ وَ لَا عَمَل»؛ «دنيا دار عمل هست و نه جزا و آخرت محل جزاست و نه عمل». (2)
نکته سوم: با توجه به اينکه، عالم آخرت با عالم دنيا کاملاً متفاوت است، درک کامل و وافي از فضاي بهشت و بهشتيان براي ما امکانپذیر نيست و نبايد انتظار داشته باشيم، شناختي دقيق از نعمتها و پاداشهای بهشت به دست بياوريم. در روايتي از امام علي علیهالسلام آمده است: «ِ فِيهِ مَا لَا عَيْنٌ رَأَتْ وَ لَا أُذُنٌ سَمِعَتْ وَ لَا خَطَرَ عَلَى قَلْبِ بَشَر»؛ «در بهشت نعمت هايي است که هيچ چشمي نديده و هيچ گوشي نشنيده و بر قلب کسي خطور نکرده است». (3)
نکته چهارم: بهشتيان پاک و طاهر هستند و جز پاکي و طهارت از آنان سر نمیزند. قران کريم در وصف بهشتيان میگوید: «لا يَسْمَعُونَ فيها لَغْواً وَ لا تَأْثيما-إِلاَّ قيلاً سَلاماً سَلاما»؛ «در آن (باغهای بهشتى) نه لغو و بيهودهاى مىشنوند نه سخنان گناهآلود_تنها چيزى كه مىشنوند «سلام» است «سلام»». (4)
نتيجه اينکه: هرچند بهشتيان هر چه اراده کنند در اختيارشان قرار میگیرد و میتوانند استفاده کنند ولي با توجه به پاکي و طهارتي که بر بهشتيان و بهشت حاکم است، جز خير، پاکي و صفا و صميميت در بهشت حاکم نيست و اثري از گناه به معناي دنيوي و خستگي و پلشتي در بهشت وجود ندارد.
قران میفرماید: «لا يَمَسُّنا فيها نَصَبٌ وَ لا يَمَسُّنا فيها لُغُوب»؛ «نه در آن رنجى به ما مىرسد و نه سستى و واماندگى». (5)
پینوشتها:
1. نحل/31
2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 84
3. الأمالي (للصدوق)، النص، ص: 542
4. واقعه/25-26
5. فاطر/35
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110♨️
641.8K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سربازانی که تاکنون در برابر هیچ قدرتی زانو نزده اند در برابر زوار حسینی به خاک می افتند؛
تصاویری از واکس زدن کفش زائران حسینی توسط یک دلاور مرد ناجا در مرز مهران😍
@javadheidari110
هدایت شده از پاسخ به شبهات (ارسال شبهه)
﷽، سلام
کاربران عزیز!
بسیاری از شبهاتی که برای ما ارسال میکنید، قبلاً پاسخ داده شده و هم اکنون در کانال، سایت و نرمافزار ما موجود است. لطفاً ابتدا در یکی از محیطهای فوق (کانال، سایت، نرمافزار) جستجو کنید و در صورتی که پاسخ خود را نیافتید، شبهه و سوال خود را برای ما ارسال کنید.
برای دانلود نرمافزار از کافه بازار میتوانید از پیوند زیر استفاده کنید و یا عبارت شبهه شناسی را در کافه بازار جستجو کنید
🔹دانلود اپلیکیشن #شبهه_شناسی از کافه بازار👇
http://cafebazaar.ir/app/?id=ms260.shobhe_shenasi&ref=share
ــــــــــــــــ
✅✅ نکته بسیار مهم
🔹 پیامهای شما بررسی و اولویت سنجی میشود و در صورت امکان پاسخ داده میشود.
👈 پیشاپیش از عدم پاسخگویی به برخی پیامها عذرخواهی میکنم.🙏
ارسال شبهه👇
@khameneieshQ
ــــــــــــــــ
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
کربلایی سلام🤚
این صحبت که: «هر کربلا رفته را امام حسین علیه السلام طلبیده است»؛ کلیت ندارد و کربلا رفتن و مکه رفتن و هر مکان دیگر، با اراده و برنامه ریزی و فراهم شدن زمینه ی مسافرت است.
همانطور که در مراسم حج، ضجیج فراوان هستند و حجیج اندک(بحار، ج 46، ص 261)، در مراسم اربعین هم کربلا رفته زیاد است و کربلایی ؟ شاید اندک!
چه بسیار افرادی که بدون تشرف ظاهری، زائر می شوند و چه بسیار تشرف یافتگانی که طعم زیارت نمی چشند.
به حضرت فرمود: آقا جان! فاصله ی ما تا کربلا بسیار است. حضرت فرمودند: سه مرتبه بگو:«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ»؛ اگر چنین کنی، برای تو یک زیارت نوشته میشود و هر زیارت معادل یک حجّ و یک عمره است. (کامل الزیارات، صفحه ۲۸۷).
چه افرادی که سر در کنار بالین رسول خدا میگذاشتند و بوی بهشت را از فرسخ ها استشمام نمی کنند و چه افرادی که در یمن بودند و با نبی محشورند.
غرض این بود که فهم کنیم: هر که به زیارت برود طلبیده شده است، جمله ی نادرستی است.
البته برخی زیارت رفتن ها جز طلب یار نیست.
البته امیدواریم هم کربلا برویم و هم کربلایی شویم.
چه زیبا زمزمه می کردند:
ای خدا ما را کربلایی کن
بعد از آن با ما هر چه خواهی کن
✍️#خاک_پای_زائران_کربلا_جواد_حیدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b