هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
✅استفتاء از مقام معظم رهبری
‼️ضبط صدای دیگران
🔷س 5387: آيا ضبط کردن صداى ديگران (بدون قصد هيچگونه استفاده سوء) نيازمند کسب اجازه و دادن اطلاع است؟ در مورد عکس و فيلم چطور؟
✅ج: موارد مختلف است، اگر صحبت و حضور در جلسه عمومى و در ملأ عام نباشد، ضبط صدا و برداشتن عكس و گرفتن فيلم بدون اجازه طرف جايز نيست.
📕منبع: leader.ir
🍂https://eitaa.com/joinchat/131334214Cb07ecb871d
🆔 @javadheidari110
⭕️چگونه امام زمان عجل الله تعالی فرجه، از زمان ظهور آگاه می شوند❓
1⃣نکته ی اول: از روایات در ابواب مختلف امامت استفاده می شود که امام زمان علیه السلام با عالم غیب درارتباط است و در مواقع نیاز حقایقی را دریافت می کند و در بعضی از روایات وارد شده که امام صدای ملک را می شنود اما خودش را نمی بیند. (1)
طبق روایت ابوالجارود که می گوید به امام باقر علیه السلام عرض کردم از احوال صاحب الامر علیه السلام به من خبر بدهید، حضرت فرمودند:
شبانگاه از بیمناک ترین مردم می باشد، لکن صبحگاه از ایمن ترین مردم می گردد، برنامه کارش شبانه روز به وی وحی می شود.
عرض کردم به ایشان وحی می شود؟ حضرت امام باقر علیه السلام فرمودند:
وحی می شود، اما وحی پیامبری نیست، بلکه مانند وحیی است که به مریم دختر عمران و به مادر موسی و زنبور عسل نسبت داده شده است. ای ابا جارود! قائم آل محمد صلّی الله علیه و آله ازمریم و مادر موسی و زنبور عسل نزد خدا گرامی تر است. (2)
به هر حال، از این قبیل احادیث استفاده می شود که بر وجود مقدس امام زمان علیه السلام وحی و الهام می شود، لکن در عین حال، فرق بین امام و پیامبر محفوظ است. زیرا پیامبر شارع است و احکام و قوانین شریعت به وی وحی می شود، بر خلاف امام که احکام و قوانین به او وحی نمی شود و او نسبت به آنها حافظ است.
2⃣نکته ی دوم: ممکن است گفته شود که پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله وقت ظهور را به وسیله ائمه اطهار علیهم السلام به حضرت مهدی علیه السلام خبر داده است ولو به این که حدوث حوادث معینی را از علائم و قرائن فرا رسیدن، وقت ظهور معرفی نموده و امام زمان علیه السلام در انتظار ظهور آن علائم است؛ مثلاً پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
وقتی موقع ظهور فرا رسید خداوند شمشیر و پرچم آن جناب را به صدا در آورده، می گوید: ای دوست خدا! به پا خیز و دشمنان خدا را به قتل برسان. (3)
🔷یکی از شواهد احتمال دوم این است که روایاتی دلالت می کند بر این که برنامه و دستور العمل تمام امامان معصوم علیهم السلام مهر کرده از جانب پروردگار عالم بر پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله نازل شده و پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله آن را به امام علی علیه السلام تحویل داد و حضرت علی علیهالسلام در موقع خلافت صحیفه خویش را گشود و بر طبق آن عمل کرد و بعدا آن را به امام حسن علیه السلام تحویل داد. به همین کیفیت، نوبت به هر امامی که رسید مهر نامه خویش را گشوده و بر طبق آن عمل می کرد، اکنون نیز برنامه کار و دستور العمل امام زمان علیه السلام در دستش موجود است.(4)
📚پینوشتها:
(1) اصول کافی ، ج1، ص271.
(2) بحار الانوار، ج 52، ص 389.
(3) بحار الانوار، ج 52،ص 311
(4) اصول کافی، ج1، کتاب الحجه باب ان الائمه لم یفعلو شیئا و لا یفعلون الا بعهد من الله و امر منه، حدیث 2.
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از رادیو اصفهان
#مسابقه
#چشم_به_راه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
⁉️ از جمله برنامه های فرهنگی حکومت آقا صاحب الزمان (عج) در زمان ظهور چیست؟
الف) احیای کتاب و سنت
ب) مسلمان شدن همه مردم جهان
ج) رجعت انسانهای مومن
🔰 از ساعت ۱۱:۳۰ تا ساعت ۱۳:۰۰ فرصت دارید در مسابقه چشم به راه شرکت کنید. برای راهنمایی برنامه چشم به راه را در ساعت ۱۱:۲۵ از رادیو اصفهان بشنوید.
📱 گزینه صحیح با ذکر نام و نام خانوادگی و نام مسابقه چشم به راه به 300003344 ارسال کنید.
هر هفته، یک برنده به قید قرعه جایزهی اسکان و پذیرایی سفر به مشهد از طرف کانون خدمت رضوی دریافت میکند.
@radioesfahan
هدایت شده از رادیو اصفهان
chashmberah010126--.mp3
زمان:
حجم:
4.96M
#چشم_به_راه
روزهای جمعه و انتظار...
انتظار برای ظهور حضرت آقا حجت بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف...
چشم به راه علاوه بر بخشهای متنوع در هر برنامه : با من ورق بزن ،داستانک، مسابقه، گزارش مردمی ، کارشناسی و پله پله تا ظهور، به یک سوال خاص پیرامون مباحث مهدویت میپردازد.
اما موضوع برنامه امروز:
🔖 زندگی مردم در دوران ظهور چگونه خواهد بود ؟
🔸 کارشناس: جواد حیدری کارشناس کلام و اعتقادات مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات مذهبی 🔹تهیهکننده و نویسنده: هاجر اعظمی 🗓جمعه ۲۶فروردین ۱۴۰۱ 🕰 ۱۱:۲۵
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠پرسش:
آیا امام حسن مجتبی (علیه السلام) همسران زیادی را طلاق داده اند؟
#امام_حسن_علیه_السلام_مطلاق_طلاق
#پست_پیشگام
#گروه_تبلیغی_پاسخگو
......................................................................................................................................
✍ پاسخ:
نکته اول : فارغ از بحث سندی ، با توجه به مبغوض بودن طلاق در فرهنگ اسلام عزیز و ناسازگاری این عمل با عصمت امام حسن مجتبی علیهالسلام ، این روایات قابلاعتماد نبوده و به محتوای آنها اعتنایی نمیشود.
امام صادق علیهالسلام میفرماید : «سَمِعْتُ أَبِي علیهالسلام ،يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُبْغِضُ كُلَ مِطْلَاقٍ ذَوَّاقٍ»؛«از پدرم شنیدم که فرمود: خداوند کسی را که بسیار طلاق دهد و به دنبال تنوع ذائقه جنسی باشد، دشمن میدارد»(1)
اگر روايتي با مقولهی عصمت در تعارض باشد، ازنظر علماي شيعه مردود است و كنار گذاشته میشود از باب مثال مرحوم شیخ طوسی (ره) در ردّ روایتی که دلالت بر سهو امام علیهالسلام دارد مینویسد :«... وَ قَدْ آمَنَنَا مِنْ ذَلِكَ دَلَالَةُ عِصْمَتِهِ علیهالسلام»؛«عصمت امام علیهالسلام ما را از پذیرش این مطلب بر حذر میدارد»(2)
نکته دوم : به نظر میرسد دستگاه خلافت بنیعباس برای تخریب چهرهی امام حسن علیهالسلام ، روایاتی را در مورد شخصیت ایشان جَعل کرده که این مسئله را دو نکته تقویت میکند :
الف ) : اگر چنین امری واقعشده بود باید دشمنان حضرت در زمان حیاتش، این امر را بر ایشان خُرده میگرفتند،ولی چنین امری از آن دوران، گزارش نشده است.
ب ) : روایتهایی که در کتب حدیث آمده منقول از امام صادق علیهالسلام است، یعنی این مطلب یک قرن پس از زمان امام مجتبی علیهالسلام مطرح میشود.
نتیجه اینکه : روایاتی که از امام مجتبی علیهالسلام مردی طلاق دهنده به تصویر میکشند ، ساختهوپرداخته بنیامیه و بنیعباس هستند و با توجه به عصمت حضرتشان ، این روایات قابل پذیرش نیستند.
پینوشت:
1. الكافي (ط - الإسلامية)، ج6، ص: 55
2. تهذيب الأحكام، ج 3 ص 40
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
پرسش:
درآیات قران هدایت و ضلالت به اراده خدا است چون میفرماید: (يُضِلُ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدي مَنْ يَشاء)؛ هر که را بخواهد هدایت و هر که را بخواهد گمراه میکند ، پس اختیار انسان چه میشود؟
......................................................................................................................................
✍️ پاسخ:
نکته اول : پروردگار عالَم ،حکیم است و مشیّت و اراده او از حکمت او جدا نیست. پس ضلالت و هدایت الهی حکیمانه هست.
نکته دوم : خداوند ، درآیات متعدد از قرآن کریم ، راهها و شرایط هدایت و ضلالت را که انسان با اختیار خود انجام میدهد، بیان فرموده است ، که به چند نمونه اشاره میشود:
«...وَ مَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَه...» ؛ «...و هر كس به خدا ايمان آورد، خداوند قلبش را هدايت مىكند...»(1)
در این آیه شریفه ، ایمان ، شرط هدایت است و انسان اختیار دارد ، ایمان بیاورد تا اهل هدایت و یا ایمان نیاورد و اهل ضلالت شود.
«إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ يَهْديهِمْ رَبُّهُمْ بِإيمانِهِمْ تَجْري مِنْ تَحْتِهِمُ الْأَنْهارُ في جَنَّاتِ النَّعيم» ؛«(ولى) كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى شايسته انجام دادند، پروردگارشان آنها را در پرتو ايمانشان هدايت مىكند؛ از زير (قصرهاى) آنها در باغهای بهشت، نهرها جارى است»(2)
در این آیه مبارکه ، ایمان و عمل صالح را زمینه هدایت الهی برشمردهاند که انسان با اختیار خود انجام میدهد.
«...وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ»؛«...و خداوند، قوم ستمگر را هدايت نمیکند»(3)
«إِنَّ الَّذينَ لا يُؤْمِنُونَ بِآياتِ اللَّهِ لا يَهْديهِمُ اللَّهُ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليم»؛«به يقين، كسانى كه به آيات الهى ايمان نمىآورند، خدا آنها را هدايت نمىكند؛ و براى آنان عذاب دردناكى است.»(4)
مشاهده میفرمایید که راه ضلالت درآیات قران کریم ، ظلم و عدم ایمان و... بیانشده است .
نتیجه اینکه : تمام امور ازجمله ضلالت و هدایت به خداوند نسبت داده میشود (چه باواسطه و جه بیواسطه) اما فعل خداوند حکیمانه و بر اساس حکمت هست .
پینوشت:
1. تغابن/11
2. یونس/9
3. نحل/104
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
پرسش:
چرا پيامبر در جنگ بدر آب را به روي قريش بست؟
پاسخ:
هر چند در برخی از گزارشها آمده است كه پیامبر(ص) در جنگ بدر مانع دسترسی دشمنان به آب شده اند، ولی این گزارش از چند جهت قابل قبول نیست.
نکته ی اول: پیامبر(ص) از هر لغزش و خطایی مصون است، او اسوه حسنه است[۱] و همه می بایست در مكارم اخلاقی به حضرت اقتدا كنند و به بیان قرآن آن حضرت صاحب خُلق عظیم[۲] است. او نمونه كامل تمامی فضایل اخلاقی است. روشن است كه چنین شخصی آب را به روی دشمن نمی بندد. بستن آب به روی دشمن نقطه مقابل فضایل اخلاقی است و این كارها از حضرت به دور است.طبق برخی گزارشات تاریخی كفار قریش خواستند از چاههای بدر آب بردارند كه مسلمین مانع شدند، در این هنگام پیامبر(ص) به مسلمین خطاب كرد و فرمود: مانع آب خوردن كفار نشوید و آنها را رها كنید.[۳]
نکته ی دوم: از بررسی آیات قرآن و منابع تفسیری استفاده می شود كه چاهای منطقه بدر در اختیار دشمن بوده است. امین الاسلام طبرسی و علامه طباطبایی در ذیل آیه ۱۱ سوره انفال[۴]، اتفاق نظر دارند كه چاههای بدر در اختیار مشركان قریش بوده است. در این آیه میخوانیم:
«یاد آرید هنگامی را كه خواب سبكی كه مایه آرامش از سوی خدا بود، شما را فرا گرفت؛ و آبی از آسمان برایتان فرستاد، تا شما را به رحمت خود با آن پاك كند؛ و پلیدی شیطان را از شما دور سازد؛ و دلهای شما را محكم و گام ها را با آن استوار دارد».
این دو بزرگوار در ذیل همین آیه شریفه میگویند:
مشركان قبل از مسلمانان بر آب تسلط پیدا كردند و مسلمانان گرفتار تشنگی شدند و شیطان وسوسهشان كرد كه شما خود را از اولیای خدا میدانید، در حالی كه مشركان بر آب مسلطند؛ پس از آن باران به حد كافی آمد و علاوه بر تطهیر آنان از حدث و خبث، زمین رملی و شن زار زیر پایشان نیز مستحكم شد.[۵]
همچنین در تفسیر كشاف نقل شده كه چاه های آب در منطقه بدر در اختیار كافران بود و آنان زودتر از مسلمانان آنجا را گرفته بودند و مسلمانان در جائی بودند كه آب نبود و بعد از ورود به منطقه بدر ناگهان با نیروهای دشمن روبرو شدند.[۶]
طبق برخی نقل ها مسلمانان با ساختن حوضچه هایی آب باران را برای خود ذخیره كرده بودند كه بنابر نقل طبری،عده ای از مشركان آمدند و از آب حوضچه خوردند،كه پیامبر خدا فرمود: اینهائی كه از حوض آب خوردند همه شان در جنگ كشته می شوند جز حكیم بن حزام[۷] البته آنان آب داشتند، ولی برای اطلاع از اوضاع و احوال و به بهانه آب خوردن آمده بودند.
«بدر» منطقه وسیعى است كه نقطه جنوبى آن بلند (العدوة القصوى) و منطقه شمالى آن پست و سرازیر (العدوة الدنیا) مىباشد. در این دشت وسیع آبهاى مختلفى با چاههایى كه در آن حفر شده بود، وجود داشت و پیوسته بارانداز كاروانها بود.
«حباب بن منذر» كه یكى از افسران كارآزموده جنگى بود به پیامبر اسلام گفت:
آیا به فرمان خدا در اینجا فرود آمدید، یا اینكه اینجا را براى نبرد مناسب دیدید؟ پیامبر فرمود: دستور خاصى در این قسمت وارد نشده است و اگر نقطه مناسبترى در نظر شما است بگویید. چنان چه مصالح جنگى اقتضا كند تغییر مكان مىدهیم.
«حباب» گفت: مصلحت این است كه در كنار آبى كه به دشمن نزدیك است فرود آییم؛ سپس كنار آن حوضى بسازیم كه براى خود و چهارپایان همیشه آب در اختیار داشته باشیم. حضرت نظر افسر خود را پسندید و فرمان حركت داد. این جریان به خوبى مىرساند كه پیامبر گرامى در امور اجتماعى به مشورت و رعایت افكار عمومى فوق العاده اهمیت مىداد.[۸]
بنابراین پر كردن چاههای منطقه بدر بدستور پیامبر اسلام(ص) برای ممانعت از دسترسی دشمنان به آب، واقعیت ندارد.
پی نوشت ها:
[۱]. «لقد كان لكم فی رسول الله اسوه حسنه لمن كان یرجو الله والیوم الاخر وذكر الله كثیرا».(احزاب، آیه ۲۱).
[۲]. «وانك لعلى خلق عظیم».(سوره قلم، آیه۴).
[۳]. واقدی، المغازی، ج۱، ص ۶۱.
[۴]. «إِذْ یغَشِّیكُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِنْهُ وَینَزِّلُ عَلَیكُمْ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً لِیطَهِّرَكُمْ بِهِ وَیذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّیطَانِ وَلِیرْبِطَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَیثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ»
[۵]. ر.ك. طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان، دارالاحیاء التراث العربی، مؤسسه التاریخ العربی، ۱۴۱۲، ج۴، ص ۲۵۰؛ و ر.ك. طباطبایی، سید محمد حسین، تفسیر المیزان، مؤسسه اسماعیلیان، ج۹، ص ۲۲.
[۶]. زمخشری، كشاف، ج۲، چاپ چهار جلدی، ص۲۲۳ در ضمن آیه ۴۲ سوره انفال.
[۷]. (تاریخ طبری، ج۲، ص ۱۴۵ هشت جلدی).
[۸]. سیره ابن هشام، ج ۱، ص ۶۲۰ و تاریخ طبرى، ج ۲، ص ۱۴۴.
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
🌐باسمه تعالی🌐
✍️#دادا_جواد
سلام . نماز و روزه هاتون قبول
طبق معمول وارد جلسه شدم و بعد از خوش و بش با زحمت کشای یکی از صنایع کشور عزیزمون، مطالبی بیان شد و نوبت به پرسش و پاسخ رسید.
هر عزیزی از بابی و مطلبی پرسید تا رسید به این سوال:
میشه بگید غیر از حکمت الهی، نزول تدریجی قرآن کریم چه مصلحتی داشته؟
چرا خدا به همون نزول دفعی اکتفا نکردند؟
گفتم: «بچه ها نظر شما چیه»؟
چند نفر صحبت هایی داشتند.
در مقام جمع بندی و پاسخ، گفتم:
«چند تا نکته به ذهنم می رسه که با شما در میون میذارم:
یک: خداوند با این کار به همگان میفهمونه که رسول الله از پیش خودش حرف نمیزنه بلکه هر چه می گوید کلام خداست.
این همه آوازه ها از شه بود گرچه از حلقوم عبدُ اللَه بود
دو: وقتی بعد از اتفاق خاصی، آیه ای نازل میشه؛ فهم میشه که در اتفاقات مشابه وظیفه چیه؟
بعد از جلسه اومدم برای پاسخگویی و با اقای صابری جریان را در میون گذاشتم تا از ایشون هم استفاده کنم.
بعد از صحبت های ما با اقای صابری ، پاسخگویی استاد جمالی که تموم شد؛ رو به ما کردند و گفتند: این سوال را خود قرآن جواب داده.
خداوند در سوره ی فرقان، آیه ی 32 می فرماید: «وَ قالَ الَّذينَ كَفَرُوا لَوْ لا نُزِّلَ عَلَيْهِ الْقُرْآنُ جُمْلَةً واحِدَةً كَذلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤادَكَ وَ رَتَّلْناهُ تَرْتيلا»؛ «و كافران گفتند: «چرا قرآن يك جا بر او نازل نمىشود؟!» اين بخاطر آن است كه قلب تو را بوسيله آن محكم داريم، و (از اين رو) آن را به تدريج بر تو خوانديم».
با استناد به این آیه متوجه شدیم از مهم ترین حکمت های نزول تدریجی، محکم کردن قلب و اطمینان خاطر، وجود مقدس رسول مهربانی ها هست.
گفتم این جریان را با شما هم در میون بذارم.
ما را هم دعا کنید.
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
#لیله_القدر
🔰 #شب_قدر و #نزول_ملائکه و روح بر صاحبان امر (اولی الامر) در هر عصری
📒شیخ کلینی رضوان الله علیه در کتاب کافی نقل کردهاند که #امام_باقر عليه السلام فرمودند:
يا معشر الشيعة خاصموا بسورة (انا انزلناه) تفلجوا، فوالله اءنها لحجة الله تبارك و تعالى على الخلق بعد رسول الله صلى الله عليه و آله و اءنها لسيدة دينكم و اءنها لغاية علمنا. يا معشر الشيعة ! خاصموا به (حم و الكتاب المبين) فاءِنها لولاة الامر خاصة بعد الرسول الله صلى الله عليه و آله
📚الكافى، ج ۱، ص ۲۴۹
🔖اسکن https://b2n.ir/183117
📝اى جماعت #شيعه با خصم خود به سوره #انا_انزلناه محاجه كنيد كه پيروز خواهيد شد، پس سوگند به خدا كه اين سوره از براى حجت خداوند تبارك و تعالى بعد از رسول الله صلى الله عليه و آله است اين سوره همانا مدرك دين شما و نهايت علم ما است اى جماعت شيعه با آيه "حم و الكتاب المبين" بحث كنيد زيرا اين آيات اختصاص به واليان امر بعد رسول خدا دارد ...
☑️از سوره قدر به خوبى استفاده میشود كه ملائكه در شب قدر هر سال به جهت هر امری بر زمين فرود مىآيند.
{تنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر} ملائکه و روح در آن شب به اذن پروردگارشان براى (تقدیر) هر امر نازل میشوند
▫️با توجه به اینکه تنزل فعل مضارع است، و دلالت بر استمرار دارد (در اصل تتنزل بوده) روشن میشود که شب قدر مخصوص به زمان رسول الله صلى الله عليه و آله و #نزول_قرآن مجید نبوده، بلکه امرى است مستمر و شبى است مداوم که در همه سال تکرار میشود.
▪️ #ماه_رمضان تا روز قيامت تكرار مىشود و در نتيجه #ليلة_القدر نيز تا روز قيامت استمرار دارد پس نزول ملائكه و #روح نيز در هر شب قدر تكرار مىشود.
⁉️سوال اين است: از آیه قرآن مشخص میشود ملائكه و روح در شب قدر هر سال بر زمين فرود مىآيند اما ایشان بعد از رسول الله صلى الله عليه و آله بر چه كسى وارد مىشوند؟
🔹با تامل و دقت در آیه قرآن پى مىبريم كه در هر زمان بايد #اولوالامر و امامى كامل و #معصوم و وجود داشته باشد تا محل نزول ملائكه و روح گردد. روایات رسیده از رسول الله صلی الله علیه و آله و اهل بیت طاهرینش خود موید این مدعی است!
👈#اميرالمومنين عليه السلام به ابن عباس فرموند:
ان ليلة القدر فى كل سنة و انه ينزل فى تلك اليلة امر السنة و ان لذلك الامر ولاة بعد رسول الله صلى الله عليه و آله فقلت : من هم ؟ فقال : انا و اءحد عشر من صلبى ائمة محدثون ...
📚الكافى، ج ۱، ص ۲۴۷-۲۴۸، ح ۲
📝همانا در هر سال ليلة القدر است، در آنشب امر يك سال نازل مىشود. براى آن واليانى است بعد از رسول خدا صلى الله عليه و آله. ابن عباس مىگويد عرض كردم: آنان چه كسانى هستند. حضرت فرمود: من و يازده نفر از صلب من كه همگى امام و محدثند.
👈و امام باقر علیه السلام فرموند:
و ايم الله ان من صدق بليلة القدر، ليعلم اءنها لنا خاصة...
📚الكافى، ج ۱، ص ۲۵۲-۲۵۳، ح ۹
📝به خدا سوگند همانا هر كس تصديق كند ليلة القدر را علم پيدا مىكند كه از براى ما است...
▪️رسول الله صلى الله عليه و آله به اصحاب خود فرموند: آمنوا بليلة القدر، اءنها تكون لعلى بن ابى طالب و لولده الاحد عشر من بعده
📚كمال الدين، ج ۱، ص ۲۸۰-۲۸۱، ح ۳
📝به ليلة القدر ايمان آورديد؛ زيرا براى على بن ابى طالب و يازده فرزند بعد از اوست.
⁉️حال سوال ما از مخالفین این است از نظر شیعه و به استناد به آیات قرآن کریم و روایات محکم از وجود مقدس پیغمبر خاتم و اهل بیت طاهرینش علیهم السلام ملائکه و روح در هر شب قدر بر وجود مقدس حجت خدا و صاحبان امر (اولی الامر) در آن عصر نازل می شود! این حجت خدا و صاحب الامر در عصر ما کیست و ملائکه و روح در عصر ما بر چه کسی نازل میشود؟
@javadheidari110