eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
453 ویدیو
155 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️از آخوندا متنفرند امّا به روحانی رأی می‌دهند! ⭕️از عرب‌ها متنفرند امّا با افتخار دوبی می‌روند! ⭕️روزه نمی‌گیرند ولی دل‌شان برای ربنای شجریان تنگ شده! ⭕️ کورش‌پرست‌ند امّا تعلّقات مذهبی را مانع پیشرفت می‌دانند! ⭕️ بازیگران‌ش در طلاق شهره‌اند امّا نقش‌های عاشقانه بازی می‌کنند! ⭕️سه برابر تولید ناخالص ملی لوازم آرایشی مصرف می‌کنند ولی هزینه کربلا و مکه و غذای نذری را اجحاف در حق ایتام می‌دانند! ⭕️ اجازه پوشیدن مبتذل‌ترین لباس‌ها رو به همسران‌شان می‌دهند اما ادعای غیرت دارند! ⭕️با پتکِ فرار مغزها بر سر ایران می‌کوبند و خودشان از محصولات، گوشی‌ها و حتی نرم‌افزارهای ایرانیِ تولیدشده توسط مغزهای ایرانی! استفاده نمی‌کنند تا مغزهایِ بیکار شده، فرار کنند... 🆔 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓چرا بعضی دانشمندان با اینکه عمر خود را در راه شناخت پدیده‏ ها گذرانده‏ اند، به خدا ایمان نمی آورند؟ 🔰پاسخ : خداپرستی مربوط به اراده انسان است، نه علم انسان. لذا نجاری که دائما نردبان می ‏سازد از هیچ کدام بالا نمی‏ رود، زیرا قصد بالا رفتن ندارد. سوزن که برای همه لباس می‏ دوزد، خودش لباس ندارد آئینه فروشی دائما در میان آئینه ‏های مغازه خود می ‏چرخد، ولی ممکن است حتی یقه خود را صاف نکند، ولی عابرین با نگاه به یکی از آینه ‏ها، سر و صورت خود را مرتب می‏ کنند. بسیاری از دانشمندان نیز پدیده ‏ها را شناخته ‏اند اما قصد شناخت پدید آورنده را نداشته ‏اند. 📚 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 @javadheidari110
استفاده بانوان از عطر و ادکلن پرسش: عطر گذاشتن خانم در مکان عمومی چه حکمی دارد؟ پاسخ: اگر سبب جلب نظر وبرانگیخته شدن اجنبی گردد یا به این قصد عطر بگذارد جایز نیست. -------------- پرسش: آیا ادکلن پاک است و می توان پس از استفاده از آن نماز خواند؟ پاسخ: بلی، صحیح است. -------------- پرسش: آیا استفاده از ادکلن خارجی که الکل دارد اشکال دارد؟ پاسخ: اشکال ندارد. منبع: سایت رسمی دفتر حضرت آیت الله سیستانی کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
📣 روزه گرفتن چه سودی دارد وقتی پولدار ها می توانند روزه نگیرند و کفاره آن را بدهند؟ 🖌برای رسیدن به پاسخ نکاتی تقدیم می شود: 1⃣روزه از واجبات الهی است و برای کسانی که مکلف هستند واجب است. چه فقیر باشند و چه ثروتمند. در این صورت، اگر فرد ثروتمند بدون عذر، روزه گرفتن را ترک کند گناه کار است و فقط با توبه کردن و قضای آن روزه مورد بخشش قرار می گیرد و به هیچ وجه دادن کفاره باعث از بین رفتن گناه نیست. 2⃣کفاره متعلق به کسانی است که قادر به انجام عمل نشده اند و عذر شرعی و موجهی داشته اند. و هیچگاه فرد مکلَّف مخیر بین انجام واجب و دادن کفاره در صورت عادی نیست . 3⃣ روزه گرفتن حکم خداست و باید امتثال شود و کسی نمی تواند بدون دلیل آن را ترک کند و اگر چنین کرد استحقاق عذاب الهی دارد. و کفاره هیچ گاه جای حکم الهی را نمی گیرد. ✅نتیجه اینکه: روزه بر کسانی که شرائط گرفتن دارند واجب و لازم است و این حکم الهی است و کفاره در صورتی راه گشاست که برای انجام اصل عمل عذر موجه داریم و به هیچ وجه قادر به انجام آن نیستیم. ⬅️پس گمان نشود پولدار ها قادر به دادن پول جای عبادت الهی هستند و نیازی به روزه گرفتن ندارند. 🎙پاسخ از استاد حیدری 🌙 التماس دعا🤲🌹 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
11.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 پاسخ مستند آیت الله نجم الدین طبسی ، استاد برجسته در زمینه روایات مهدویت به کسانی که اخیراً می گویند: «ظهور امام زمان(عج) از یمن است» نکته مهم: عارف بودن یک فرد، استادِ اخلاق بودن یک فرد، طیّ الارض داشتن و ... دلیل نمی شود او هر چه بگوید صحیح باشد و ما بپذیریم ! 👈 ما نمی توانیم روایات متعددی که می گوید امام زمان (عج) در مکه ظهور می کنند را کنار بگذاریم و به حرف یک استادِ اخلاق، استناد کنیم. در کار علمی به سند و مدرک رجوع کرد و هیچ سندی بالاتر از قرآن و اهل بیت(ع) نیست. ✅ @javadheidari110
⭕️ چه کسانی خودشون را مسخره می کنند؟؟! 💠 حضرت امام رضا علیه السّلام فرمود : 1⃣ کسی که با زبانش استغفرالله بگوید ، ولی در دل از گناهی که کرده پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده . 2⃣ کسی که از خدا توفیق کار خیر طلب کند ، ولی تلاش و کوششی نداشته باشد خود را مسخره کرده . 3⃣ کسی که از خدا بهشت بخواهد ، و در انجام عبادات صبر نکند و در ترک معاصی صبر نداشته باشد خود را مسخره کرده . 4⃣ کسی که از آتش جهنم به خدا پناه برد ، ولی از لذت گناه دست بر ندارد خودش را مسخره کرده . 5⃣ آنکس که یاد مرگ کند و از آن ترس داشته باشد ، ولی خود را برای مرگ آماده نکند ( یعنی اعمال خیر انجام ندهد و از گناهانش استغفار نکند) خودش را مسخره کرده . 6⃣ کسی که خدا را یاد کند و مشتاق دیدار او باشد ، ولی در گناهان اصرار ورزد خود را مسخره کرده . 7⃣ کسی که بدون توبه از خدا طلب عفو و بخشش کند ، خودش را مسخره کرده است. 📚بحار الأنوار ، جلد ۷۸ ، ص۳۵۶ ✨✨✨✨✨✨ ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
سلام علیکم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دعاگوی تمامی اعضای محترم کانال هستم. @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️پرسش: در کتاب «روزگار رهایی»، روایتی نقل شده که می‌گوید در زمان حکومت قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف، عقرب ها و مارها بی خطر خواهند شد تا جایی که کودکان هم بدون هراس و نگرانی، با آن‌ها بازی می‌کنند. آیا این روایت، معتبر است⁉️ ✅پاسخ: این روایت به چند دلیل قابل استناد قطعی به حضرات معصومین(علیهم السلام) نیست: 1⃣ کتاب «روزگار رهایی» ترجمه یک کتاب عربی به نام «یوم الخلاص»(تألیف یک نویسنده معاصر لبنانی به نام کامل سلیمان) است که انبوهی از روایات معتبر و نامعتبر درباره مهدویت و آخرالزمان را جمع آوری و دسته بندی کرده اما تضمین و تعهدی نداده که تمام مطالبش بی استثنا درست و قابل اتکا باشد. 2⃣ این ادعا که در حکومت قائم، مارها و عقرب‌ها بی‌خطر می‌شوند و کودکان با آنها بازی می‌کنند در کتب معتبر و قدیمی حدیث شیعه یافت نمی‌شود و از روایاتی که در برخی از کتب درجه دوم در قرنهای اخیر همچون «الزام الناصب» ذکر شده و سند متصل و صحیحی ندارد الهام گرفته شده است(حائری یزدی، الزام الناصب، ج 1، صص: 423-424 و ج 2، ص 247) 3⃣ فلسفه قیام حضرت مهدی، همان فلسفه مجاهدت‌های چندهزارساله ی پیامبران(ع) و امامان(ع) یعنی گسترش یکتاپرستی و برپایی حکومت عدل در سراسر جهان است. همانگونه که مأموریت پیامبر اکرم(ص)، تغییر قوانین تکوینی و طبیعیِ نبود، امام مهدی(عج) نیز برای تربیت و هدایت انسان‌ها و ساماندهی جامعه آرمانی بشری تلاش خواهد کرد و قرار نیست ویژگی‌های طبیعی حیوانات را تغییر دهد. اینکه مأموریت انبیا تربیت و هدایت بشر است، یک اصل کلی است که از قرآن فهمیده می‌شود و اگر چند روایت با سند ضعیف بر خلاف این اصل قرآنی در کتابهای غیرمعصومان یافت شود، چنین روایاتی قابل اعتماد نیستند. 4⃣ بر فرض حتی اگر چنین روایتی از معصومان(ع) صادر شده باشد لزوماً معنای ظاهریِ آن مورد نظر نیست بلکه باید آن را به نحو معقولی تفسیر و تأویل کرد مثلا بگوییم: عقرب و مار در اینجا نمادِ انسان‌های موذی، و کودکان، نماد انسان‌های ضعیف و بی دفاع هستند و منظور اینست که حکمرانیِ فراگیر و عادلانه ی مهدی(علیه السلام) موجب خواهد شد افراد و طبقات قوی نتوانند آسیبی به اقشار ضعیف برسانند. @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا