📢پرسش از شما
پاسخ از📣
«استاد جواد حیدری»
❓پرسش❓
آیا وقتی حضرت مهدی ظهور کنند ایشون از دشمنان حضرت زهرا انتقام میگیرن؟
✍پاسخ
بله این صحیح است در برخی از روایات هم به آن اشاره شده هر چند سند برخی از روایات مخدوش هست ولی اسناد صحیحه هم داریم و روایاتی بر این مسئله تاکید دارد.
❓پرسش❓
آیا دشمنان آن حضرت زنده میشن؟
✍پاسخ
بله
❓پرسش❓
چگونه دشمنان حضرت زنده میشن
✍پاسخ
ما به مسئلهای بنام رجعت اعتقاد داریم که همزمان و بعد از ظهور حضرت حجت «عجل الله تعالی فرجه الشریف» مومنین محض و کافرین محض و مشرکین محض به اذن الهی به دنیا برمیگردند که در رأس آن کافرین و مشرکین محض غاصبین ولایت و جسارت کنندگان به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها هستند که حضرت حجت «عجلاللهتعالیفرجهالشریف»
انشاءالله از آنها انتقام خواهند گرفت.
به امید آن روز 🍃🌸🍃
#عقائد
#مهدویت
╔═ ⚘════⚘ ═
⇲@javadheidari110
⚘════⚘ ═
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
♦️آیا عقیده ی به خلق لامن شیء صحیح است یا خیر (آیا خلقت از عدم ، محال است؟)
لطفا با ذکر سند
🔸اگر منظور این باشد که خداوند، یک مخلوق را از نیستی (من لا شی ) به وجود بیاورد ، ) عدم بهمنزله علت مادی فعل خداوند در نظر گرفته شود)،با این توضیح که خداوند همان عدم را تغییر شکل داده و آن را بوجودبیاورد؛ یعنی عدم ، طرف اضافه خلقت قرارگرفته و خالق از آن استفاده کرده و چیزی را خلق کرده باشد ، محال است. چون باید موجود باشد تا خالق بتواند از آن استفاده کند. درحالیکه عدم است و نیست. بنابراین خلقت از عدم با این فرض محال می باشد.
ولی اگر منظور ،خلقت بهصورت( لا من شیء) یعنی اینکه هیچچیزی نبوده و خداوند بدون ماده وجودی، عالم را آفریده است این معنا صحیح هست و معنای خالقت خداوند همین است و هیچ محذور عقلی ندارد.( مانند خلق صورت اسب بالدار در ذهن توسط انسان)
امام رضا علیهالسلام دربیانی روشن و زیبا دراینباره میفرمایند : ٍ إِنَ كُلَ صَانِعِ شَيْءٍ فَمِنْ شَيْءٍ صَنَعَهُ وَ اللَّهُ الْخَالِقُ اللَّطِيفُ الْجَلِيلُ خَلَقَ وَ صَنَعَ لَا مِنْ شَيْء.(1)
هر سازنده ای ، اشیاء را از چیز دیگری میسازد اما خداوندِ آفریدگار والامقام و دارای جلال ،اشیاء را بدون اینکه
آن را از چیزی استفاده کند، ایجاد فرموده است.
پینوشت:
1. عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج1، ص: 129
#خلقت
✍🏻استاد حیدری
@javadheidari110
🌊🌊🌊
🌊
🌊
پرســـ❓ــش
⁉️لطفا نظرتان را بفرمائید در مورد شبههای که بعد از وقوع سیل امامزاده داوود در فضای مجازی پخش شد و برخی گفتند: اگر سیل بجای امامزاده داوود در دیسکو یا یک مکان خوشگذرانی آمده بود و آنجا را تخریب کرده بود داد علمای اسلام بلند میشد و میگفتند این سیل قهر خداست، چون در این مکان گناه شده؛ بنابراین نباید عقلمان را در اختیار علمای اسلام بدهیم؟
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه"
طبق نظر علمای اسلام سیل علتها و ریشههای متعدد میتواند داشته باشد از جمله:
1⃣ گناه
2⃣ امتحان الهی
3⃣ مسائل طبیعی
4⃣ کفارهی گناهان بودن
5⃣ قصور بشر (سوء مدیریت و سوء اختیار بشر)
که این از مهمترین دلائل است چون اگر موانعی اعم از تخریب و یا پر کردن غیرقانونی مسیل(سیلروها) نبود هیچگاه امامزاده تخریب نمیشد.
♻️نتیجه اینکه:
سیل خواه در دیسکو، خواه در امامزاده و خواه در خانهی خدا بیاید اگر چنین اتفاقی در خانهی خدا رخ دهد، علتهای فراوانی میتواند داشته باشد بنابراین اگر کسی غیر از حضرات معصومین ادعا کند که علت رخداد سیل الّا و لابد قهر الهی است این اظهار نظر باطلی است چون کسی جز حضرات معصومین دسترسی به علم غیب و لوح محفوظ ندارد.
#عقائد
#شرور
🆔 @javadheidari110
منظور از امی بودن حضرت محمد چیست؟ .mp3
زمان:
حجم:
3.23M
🌹 امی بودن حضرت محمد صلی الله علیه و آله به چه معناست؟؟
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری
گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🔹#اعتقادی
🔹#استاد_جواد_حیدری
🔹#گروه_تبلیغی_پاسخگو
💎•┈••✾••┈•💎
@javadheidari110
💠💠
💠
پرســـ❓ــش
⁉️چرا مردم جریان غدیر را از یاد بردند؟
⁉️چگونه ممکن است این تعداد کثیر به سخن حضرت عمل نکنند و بعد از جریان غدیر منکر آن شوند؟!
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے
"زیدعزه"
🔻مقدمه
سند حدیث غدیر متواتر و غیر قابل خدشه است، همچنین دلالت حدیث بر ولایت مولا نیز با وجود قرینههای متعدد از مسلمات است. اما چرا این همه جمعیت انکار کردند؟!
1⃣ نوع حکومت و سیستم ادارهی مناطق قومی قبیلهای بوده است و طبق حرکت و نظر رهبران و رئیسان آن قبایل، تودهی مردم نیز همراه میشدند.
2⃣ تهدید و تطمیع مردم توسط صاحبان زر و زور و تزویر که جرات بیان حقایق را نداشتند.
3⃣ وقتی در زمان حیات رسول خدا، خلفای اهلسنت به وضوح و بیش از هفتاد مرتبه با امر و نهی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مخالفت کردند هیچ استبعادی ندارد بعد از شهادتشان نیز چنین کنند.
🔻نمونهای از شواهد
علامه شرف الدین در کتاب النص و الاجتهاد به موارد متعددی اشاره دارند:
〽️جریان جیش اسامه و مخالفت صریح خلفا با کلام رسول خدا که فرمود:
لعن الله من تخلف عن جیش اسامه
〽️صلح حدیبیه و مخالفت عمر با رسول خدا
〽️رزیه و مصیبت یوم الخمیس _روز پنجشنبه_ و تهمت هذیان به رسول خدا
♻️خلاصه اینکه:
طبق شواهد تاریخی پیامبر در زمان حیات خویش نه تنها در واقعهی غدیر بلکه بارها به صراحت و کنایه فرموده بودند که علی (علیهالسلام) جانشین و وصی ایشان است و همه بر این امر واقف بودند ولی با این وجود باز عدهای دست از کارشکنی برنداشتند؛ نظیر کارشکنی در جریان حدیث اثنیعشر و... پس بعید نبود بعد از حیات آن حضرت نیز نه تنها خود از فرامین پیامبر سرپیچی کنند بلکه به تطمیع و تهدید دیگران نیز بپردازند.
بنابراین برخی بخاطر حسد، برخی بخاطر عدم فهم درست و صحيح از مساله نبوت و ارتباط نبوت و امامت با مساله خلافت و جانشيني رسول خدا و برخی نیز به خاطر تعصبات قبيلهای در صف مخالفان غدیر قرار گرفتند زیرا سیستم ادارهی آن منطقه سیستم قومی قبیلهای بود و مردم تابع رئیس قبیلهی خود بودند.
#امامت_و_ولایت_امیرالمومنین
#شبهات_غدیر
@javadheidari110
جانشینی پیامبر صلی الله علیه وآله .mp3
زمان:
حجم:
3.6M
🌹چرا پیامبر، جانشینی امام علی را در خود مکه بیان نکردند و این مهم را در غدیر خم انجام دادند؟
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری
گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🔹#اعتقادی
🔹#استاد_جواد_حیدری
🔹#گروه_تبلیغی_پاسخگو
💎•┈••✾••┈•💎
@javadheidari110
🌻🌻🌻🌻🌻🌻
📢 پرسش از شما
پاسخ از📣
استاد:«جواد حیدری»
❓پرسش
اگر پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله و سلم کامل بودند پس چرا قبل از چهل سالگی به رسالت نرسیدند؟ چرا مثل امام جواد علیه السلام که در کودکی به امامت رسیدند ایشان در کودکی به پیامبری مبعوث نشدند؟
✍پاسخ:
مساله رسالت، نبوت، امامت جایگاهها، عناوین و مناصِبی است که از طرف پروردگار به برخی از افرادی که قطعا معصوم هستند عنایت می کند اما در چه سالی در چه روزگاری با چه ویژگی هایی اعطای این مناصب ارتباطی با سن و سال و اکمال، اتمام و... ندارد «قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا»۳۰مریم
حضرت عیسی قطعا در گهواره نبی خدا بودند.
در این مورد تأییدات و اغراض، اهداف و حکمتهای الهی در کار است که در حیطه علم ما نیست؛ ولی چون معجزه است ما می گوئیم سمعا و طاعتا و می پذیریم و این امور بنا بر مصالح خداوند است که ما توان درک همه جهات آن را نداریم و در حیطه علم ما نمی باشد.
💎نتیجه اینکه:
✅ نبوت، رسالت، امامت انتصاب
مِنَ الله است، نه از طرف مردم چون در حد فهم و سطح فکر بشر نیست لذا اعطایی است از جانب خداوند
✅ حالا این چه معیارهایی داره؟
برخی از آن برمی گردد به مقامات اما همه آن مقام نیست مثل سخن گفتن در گهواره یا برخی جهات برمی گردد به قابلیت قابل چون موقعیت زمانی مکانی مردم اقتضا می کند که پیامبر در ۴۰ سالگی به رسالت برسند سه سال مخفیانه بعد عمومی همه اینها «وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰإِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى
عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى»۳-۵/سوره نجم
همه اینها بر اساس اوامر پروردگار عالم است که از تمام زوایا و جهاتش ما مطلع نیستیم.
✅ اگر بگوئیم فقط بخاطر مقام بالا بودن است آن موقع پازل عقائد ما بهم میریزد چون یکی در گهواره پیغمبر است، یکی در چهل سالگی نبی می شود یکی رسول می شود.
✅ حالا معیارهای انتخاب نبی چیست؟ در حیطه علم ما نیست.
#عقائد
#نبوت
╔═ ⚘════⚘ ═
⇲@javadheidari110
⚘════⚘ ═
🔘 🔘
🔘
پرســـ❓ــش
⁉️چرا از مرگ میترسیم؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه"
1⃣ ناآگاهی از حقیقت مرگ
اگر انسان، مرگ را نابودی و فنا تفسیر نکرده بلکه انتقال از سرای فانی به سرای باقی بداند، از مرگ هراسی به دل راه نمیدهد.
امام هادی علیهالسلام، به یکی از یاران خویش که در بستر بیماری بود و از ترس مرگ بیتابی کرده و میگریست، فرمود: «یا عبدالله تخاف من الموت لانک لاتعرفه»؛ «ای بنده خدا، تو از مرگ میترسی به دلیل آنکه حقیقت آن را نمیشناسی»
📚معاني الأخبار، ص290
2⃣ دلبستگی شدید به دنیا
انسانی که شیفتهی دنیا و غرق در مادیات شده است؛ برای بهرهمند شدن هرچه بیشتر از لذایذ دنیوی، به دنبال زندگی ابدی در این دنیاست و همواره از فرارسیدن مرگ خویش در نگرانی و اضطراب به سر میبرد، زیرا چنین میپندارد که مرگ پایانبخش تمام لذتها و کامیابیهای اوست و او را از علایق و دلبستگیهایش، برای همیشه جدا میسازد.
امام علی علیهالسلام با گذرا خواندن دنیا و جاودان خواندن آخرت، در همه انسانها این انگیزه را ایجاد میکند که به دنیای زودگذر دل نبندند.
میفرمایند: «ایها الناس انما الدنیا دار مجاز و الآخرة دار قرار»؛ «ای مردم، دنیا سرای گذرا و آخرت خانه جاودان است»
📚نهج البلاغة صبحي صالح، ص320
3⃣ ترس از حسابرسی اعمال
قرآن کریم میفرماید: «وَ لا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَداً بِما قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِین»؛ «ولی آنها هرگز تمنای مرگ نمیکنند به خاطر اعمالی که از پیش فرستادهاند و خداوند ظالمان را بهخوبی میشناسد». سوره جمعه آیه7
اسلام عزیز، برای خنثی کردن این عامل، همواره بر گشودگی در توبه و بخشندگی و توبه پذیری خداوند تأکید میکند.
♻️نتیجه اینکه:
انسان بعد از مرگ بازخورد اعمال دنیایی خود را میبیند و اگر اعمال دنیایی او قابل قبول باشد مشمول این روایت پيامبر اکرم خواهد شد که فرمودند: اَلدُّنْيَا سِجْنُ اَلْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ اَلْكَافِرِ. (دنيا زندان مومن و بهشت كافر است.)
📚تحف العقول
بنابراین کسانی که سختیهای دنیا را تحمل و از خوشیهای زود گذر آن بگذرند نه تنها از مرگ ترسی ندارند بلکه پس از مرگ اول راحتی آنهاست زیرا از زندان دنیا و جسم آزاد شدهاند و به منزلگاه حقیقی که به آنجا تعلق دارند بازگشتهاند.
پس انسان میبایست با انجام اعمال خیر و استغفار، خود را برای مرگ، مهیا کند زیرا طبق فرمایش امام رضا -علیهالسلام- آنکس که یاد مرگ کند و از آن ترس داشته باشد، ولی خود را برای مرگ آماده نکند، خودش را مسخره کرده است.
📚بحار الأنوار، جلد۷۸ ، ص۳۵۶
#عقائد
#معاد
#مرگ
🆔 @javadheidari110
قرآن .mp3
زمان:
حجم:
3.2M
🌹آیا قرآن از فرهنگ زمان نزول تاثیر گرفته است؟؟
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری
گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🔹#اعتقادی
🔹#استاد_جواد_حیدری
🔹#گروه_تبلیغی_پاسخگو
💎•┈••✾••┈•💎
@javadheidari110