eitaa logo
روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
9.3هزار دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
349 فایل
مرجع رسمی اخبار، اطلاعیه‌ها و مطالب علمی، آموزشی و پژوهشی اختصاصی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 🖥 لینک کانال: @iki_ac_ir 💠 ارتباط با مدیریت: @admin_iki_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
11.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پیروزی امام حسین علیه السلام از کربلا تا اربعین چیست؟ 🔷 پیروزی که حضرت ابا عبدالله علیه السلام به یاران خود وعده داده بود، چیست؟ مگر تمامی آن‌ها به شهادت نرسیدند؟ 🔶 آیا منظور حضرت علیه السلام از پیروزی غلبه نظامی بود؟ 🔷 در آن زمان جامعه در سایه حکومت اموی به اسم اسلام اداره می‌شد و پیش‌ می‌رفت! پس چرا حضرت سیدالشهدا علیه السلام قیام کرد؟ 🆔 @difqom 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
14.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 برنامه «راه این جاست» رادیو معارف 🎙با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد ، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔻موضوع: نقد و بررسی معنویت سکولار (جلسه سوم) 1️⃣ چرا انسان مدرن، بعد از سرخوردگی از بی‌خدایی و بی‌دینی به جای بازگشت به دین به سمت معنویت سکولار رفت؟ 2️⃣ چه اندیشمندان و نظریاتی، زمینه‌ساز این انحراف معنوی شده‌اند؟ 3️⃣ آیا می‌توان معنای زندگی و بهداشت روان را بدون التزام به شریعت و اخلاق دینی به دست آورد؟ 🆔@mjafari_ir 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
🌺جلسه دفاع کارشناسی ارشد🌺 🔷 رشته علوم سیاسی 📚 ارزیابی دو راهبرد تعامل و مقاومت در عرصه سیاسی تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با نظام سلطه ✅ پديدآورنده: جناب حجت الاسلام آقای 🗓 سه‌شنبه 1402/6/21 ⏰ 7:30 ✅ مکان: پرديسان - ساختمان شماره 2 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره) - سالن جلسات دفاع 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
📣 جلسه دفاع کارشناسی ارشد 🔹رشته روانشناسی اسلامی 📚 تبیین عوامل مؤثر بر قضاوت اخلاقی بر اساس دیدگاه آیت الله مصباح یزدی(ره) 👤 پدیدآورنده: سرکار خانم شهرزاد اسفندیاری 🗓 چهارشنبه 22 شهریور 1402 ⏰ 13 🏢 قم، مؤسسه دارالحدیث، طبقه دوم، اتاق جلسات 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
🌺جلسه دفاع کارشناسی ارشد🌺 🔷 رشته روان‌شناسی 📚 موضوع روان‌شناسی اسلامی با تأکید بر مبانی صدرایی و بررسی تطبیقی آن با موضوع روان‌شناسی در رویکردهای معاصر ✅ پديدآورنده: جناب حجت الاسلام آقای 🗓 چهارشنبه 1402/6/22 ⏰ 7:30 ✅ مکان: پرديسان - ساختمان شماره 2 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره) - سالن جلسات دفاع 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
🎯 انجمن کلام اسلامی حوزه با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی دوره آموزشی زیست مؤمنانه را برگزار می‌کند. 📌 نحوه برگزاری: حضوری ⏱ مدت زمان: 20 ساعت ⌛️ مهلت ثبت نام: 1402/06/31 🗓 زمان شروع دوره: 1402/07/05 🗓 زمان اتمام دوره: 1402/07/27 ✅ مزایای طرح: اعطای مدرک پایان دوره امکان استفاده از دوره تکمیلی اعطای کمک هزینه تحصیلی 🗂 سرفصل ها و اساتید دوره: ۱- چیستی، چرایی و چگونگی ایمان دکتر رضا برنجکار ۲- ایمان و معنویت دکتر محمدتقی سبحانی ۳- ایمان و معیشت دکتر محمد جواد توکلی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ۴- ایمان و سلامت جسم دکتر محمدمهدی احمدی فراز ۵- ایمان و سیاست دکتر غلامرضا بهروزی لک ۶- ایمان و سلامت روان دکتر مسعود آذربایجانی ۷- ایمان و تربیت دکتر محمد عالم زاده نوری ۸- ایمان و اخلاق دکتر هادی صادقی ❗️به دلیل محدودیت تعداد شرکت کنندگان، فارغ التحصیلان و دانش پژوهان سطح سه و چهار رشته کلام در اولویت قرار دارند. اطلاعات بیشتر و ثبت نام:👇👇👇 https://el.balagh.ir/doreh/6988 ✔️ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی 💠 https://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
تقرب 3.mp3
زمان: حجم: 9.88M
🔺نماز، ما را از «کودکی معرفت قلبی» به «بلوغ معرفت شهودی» می رسونه. 🔺راه درمان اضطراب، یأس، غرور و غفلت چیه؟ 👤 پاسخ حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 👈لینک فایل تصویری: https://www.aparat.com/v/xjF2K ، 🔰@Sajedi_ir 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
📛 بالاترین خیانت به جوانان! حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹اگر كسانى بگویند ما به خاطر اينكه به جوان‌ها اهميت بدهيم راه را كاملاً باز می‌گذاریم تا هر كارى دلشان مى‏‌خواهد بكنند؛ اين خيانت است! مثل اين است كه باغبان بگويد كه من براى اينكه گل‌ها رشد كنند فضا را باز مى‌‌گذارم تا هر هواى سردى و هر آفتاب سوزانى بتابد. 🔸باغبان خوب آن است كه هوای معتدل را براى گلخانه فراهم كند، نه حرارت زياد و نه برودت زياد را. اين شعار كه ما برای آنکه به جوان‌ها بها بدهيم كارى كنيم تا هر کسی هر کاری دلش مى‌‏خواهد انجام دهد اين همان است كه راه باز مى‌‏شود و آفتاب سوزان هم بعضى‏ گل‌ها را مى‌ سوزاند، هواى سرد هم آن‌ها را يخ مى‌‏زند. 🔹آغاز حركت پرشتاب انسانى در دوران جوانى است. مگر دين براى اين نيامده كه راه سعادت را به انسان‌ها نشان دهد؟ به طريق اولى، دين باید براى جوانان راه صحيح زندگى را نشان بدهد تا آن‌ها بتوانند مسير سعادت خودشان را بشناسند و طى كنند. 📆 1378/08/16 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
📚 تمدن اسلامی ایرانی و نقش جمعیت در پویایی آن 🖊 نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد فولادی وندا، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🏢 انتشارات قدرپژوه 📱تلفن جهت تهیه 📲 09106536378 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#معرفی_کتاب 📚 تمدن اسلامی ایرانی و نقش جمعیت در پویایی آن 🖊 نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد
مؤلف کتاب " تمدن اسلامی ایرانی و نقش جمعیت در پویایی آن" از انگیزه تالیف خود می گوید/ بررسی نقش جمعیت به عنوان موتور محرکه تمدن اسلامی 1️⃣ قسمت اول کتاب " تمدن اسلامی ایرانی و نقش جمعیت در پویایی آن" در 250 صفحه به همت انتشارات قدر پژوه و توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد فولادی وند عضو هییت علمی و دانشیار گروه جامعه شناسی مؤسسه به رشته تحریر در آمده است و به بررسی نقش جمعیت به عنوان موتور محرکه هر تمدنی به خصوص تمدن اسلامی می‌پردازد. به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد فولادی وند، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)مولف کتاب " تمدن اسلامی ایرانی و نقش جمعیت در پویایی آن" در گفت و گویی به بیان انگیزه خود برای تالیف این کتاب اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: تمدن نوین اسلامی ایرانی، از جمله موضوعاتى است كه توجه به عوامل، زمینه‌ها و پیشینه‌های تاریخى آن ضروری و راه‌گشاست، عصر حاضر عصر بازگشت به اسلام، بیداری اسلامی و عصر نوسازی تمدن نوین اسلامی ایرانی است، امروزه با فراگیری جنبش‌ها و نهضت‌های رهایی‌بخش در سراسر جهان، داشتن قطب‌نما برای تعیین جهت و مسیر حركت تمدن اسلامی، اجتناب‌ناپذیر است. از این رو، انقلاب اسلامی به عنوان پیشران این نهضت بیداری و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی در این زمینه، به مثابه قطب‌نما ایفای نقش می‌کند. وی افزود: هدف نهایی این تمدن نوین، تشكیل امت واحده اسلامی و احیای تمدن اسلامی بر پایة دین، عقلانیت، علم و اخلاق می‌باشد، طبیعی است كه تشكیل امت واحد، باید فراملی،‌ فرانژادی، فراقومی و فراملی و مبتنی بر عناصر هویت‌ساز دین، ایمان و دینداری مؤمنان باشد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر فولادی وندا خاطرنشان ساخت: از نظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی،‌ نوسازی این تمدن نوین، در قالب الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، دارای مراحلِ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن اسلامی است، به عبارت‌ دیگر، شکل‌گیری تمدن‌ نوین اسلامی، مشروط به احیای اسلام ناب و تشكیل حكومت اسلامی در همه ابعاد فردی و اجتماعی و با پیشرانی مردم ایران و در قالب بومی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و با هدف جذب و بسیج حداكثری ملت‌های مسلمان، بدون تاكید بر قومیت، ملیت و نژاد خاصی قابل دستیابی است. وی خاطرنشان ساخت: برای تشكیل امت واحده اسلامی و جذب حداكثری ملل مسلمان، تاكید بر اصول و مشتركات مسلمانان، دینداری به عنوان عنصر هویت‌بخش، و بازگشت به اسلام اصیل، در كنار آگاهی‌بخشی به ملل مسلمان و بسیج آنان برای تحقق احكام اسلامی و ترویج آموزه‌های دینی و معارف ناب اهل بیت(ع)، تشكیل حكومت و تحقق عدالت در عرصه‌های گوناگون لازم و ضروری است. مولف کتاب " تمدن اسلامی ایرانی و نقش جمعیت در پویایی آن" خاطرنشان ساخت: سؤال اصلی پژوهش این است كه ماهیت تمدن نوین اسلامی چیست، الگوی پیشرفت آن كدام است و جمعیت چه نقشی در انحطاط و یا پویایی تمدن نوین اسلامی دارد؟ وی در ادامه سخنان خود هدف پژوهش در این عرصه را تبیین کرد و گفت: بازسازی تمدن نوین اسلامی ایرانی، امروزه از موضوعات حساس و سرنوشت‌ساز است؛ چرا که در بحث تقابل یا تعامل تمدن‌ها، غربیان برای تحقق پندار برتری جویی خویش، با تمام توان به میدان آمده‌اند، این پژوهش به دنبال تدوین مدل نیل به تمدن نوین اسلامی ایرانی است. عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: به نظر می‌رسد، تنها راه بازسازی تمدن اسلامی، بهره گیری از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، با پیشرانی مردم مسلمان ایران است که فرایند شکل‌گیری آن ایجاد انقلاب اسلامی، ایجاد نظام اسلامی، ایجاد دولت اسلامی، ایجاد کشور و جامعه اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی است؛ فرایندی که برای شکل‌گیری تمدن اسلامی باید طی شود. وی همچنین نكات مهمی را متذکر می‌سازد و اضافه می‌کند: رهاوردهای مهم اسلام در حیات بشری، پایه‌گذاری تمدن باشكوهی بود كه در برهه‌ای از تاریخ، بسیاری از سرزمین‌ها را زیر نفوذ داشت و از حلقه‌های درخشان تمدن بشری به شمار می‌رفت كه از آن با عنوان «تمدن اسلامی» یاد می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین دکتر فولادی وندا خاطرنشان ساخت: ویژگی عمده دوران معاصر، حاكمیت فرهنگ و تمدن سكولار غربی و چالش‌های بنیادین ناشی از تهاجم فرهنگ و تفکر مدرن غربی بر جهان اسلام و به محاق بردن فرهنگ تمدن اسلامی است از این رو،‌ در مقابل ظهور جریان غرب‌گرا، جریان «اسلام گرایی» و «اسلام سیاسی» در جهان اسلام شكل گرفت كه با پیروزی انقلاب اسلامی اوج گرفت و به عنوان پدیده‌ای داعیه نوسازی تمدن اسلامی، همة هویت فرهنگ و تمدن غربی را زیر سوال برد. 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#معرفی_کتاب 📚 تمدن اسلامی ایرانی و نقش جمعیت در پویایی آن 🖊 نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد
2️⃣ قسمت دوم این محقق و پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: مكتب حیات‌بخش اسلام همواره زنده و پویاست و احكام نورانی آن در هر عصری قابل اجرا است، تجربه انقلاب اسلامی عصر نبوی، آرمان‌گرایی و قانون‌مندی تمدن اسلامی، بازگشت به اسلام و ارزش‌های دینی، و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، همه نویدبخش پیروزی اسلام و بازسازی تمدن نوین اسلامی ایرانی است که هدف نهایی آن، تشكیل امت واحده اسلامی و احیای تمدن اسلامی بر پایه دین، عقلانیت، علم و اخلاق می‌باشد. وی افزود: مهم‌ترین مسئله محوری در تمدن‌سازی، نیروی انسانی است كه از جمله مقومات شكل‌گیری هر تمدنی است. تمدن، بیش از هر چیز محصول توانمندی انسا‌ن‌ها است، در تمدن‌سازی، كمیت و مهم‌تر از آن كیفیت نیروی انسانی، نقش آفرین است، از این رو، یكی از عوامل سقوط و انحطاط تمدن‌ها،‌ قلت جمعیت و كاهش كیفیت نیروی انسانی است. حجت الاسلام والمسلمین دکتر فولادی وندا خاطرنشان ساخت: هر تمدن، ملت و امتی، ریشه در فرهنگ مردمان و پیروان آن دارد، تمدن ناب و اصیل اسلامی نیز تمدنی انسانمحور با رویكرد دینی و معنوی است و عامل انسانی، یعنی آحاد مؤمنان به شریعت اسلام و مبانی آن، در مقایسه با عوامل مادی و طبیعی، مهم‌ترین نقش را در پیدایش، بقا، استمرار و ارتقای این تمدن دارد. ازاین‌رو، مهم‌ترین ویژگی فرهنگی تمدن‌سازی دین اسلام بینش، دانش، كنش و منش مسلمانان است. عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: تمدن اسلامی دارای دو بعد مهم «اتقان» و «جامعیت» است که هر یک دارای شاخصه‌های خاص خود است. شاخصه‌های بعد «اتقان» تمدن اسلامی، عبارتند از: «جهان‌بینی توحیدی»، «فطرت الهی»، «قانون‌مندی نظام هستی»، «عدالت‌محوری»، «اخلاق‌مداری»، «آرمان‌خواهی»و «عقلانیت». شاخصه‌های بعد «جامعیت» نیز عبارتند از«نظام‌سازی»، «امت‌سازی»، «ایمان و باور توحیدی»، «آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی»، «دانش‌گستری و تولید علم»، و «مسئولیت‌پذیری انسان‌ها». حجت الاسلام والمسلمین دکتر فولادی وندا گفت:‌ برای نوسازی تمدن اسلامی، ‌باید با الگوگیری از الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی و با پیشرانی مردم ایران و با دو مؤلفه مهم اتقان و جامعیت این تمدن،‌ و طی فرایند پیروزی انقلاب اسلامی،‌ تشكیل نظام اسلامی،‌ دولت اسلامی، ‌جامعه و كشور اسلامی،‌ و سرانجام تشكیل امت واحده اسلامی، اقدام به نوسازی تمدن نوین اسلامی نمود. خاطرنشان می شود: کتاب " تمدن اسلامی ایرانی و نقش جمعیت در پویایی آن" در فصول" كلیات و مفاهیم"، "ماهیت تمدن نوین اسلامی ایرانی"، "نقش ایرانیان در تمدن‌سازی" و "نقش جمعیت در پویایی تمدن نوین اسلامی" تدوین شده است. گفتنی است: کتاب " تمدن اسلامی ایرانی و نقش جمعیت در پویایی آن" در 250 صفحه به همت انتشارات قدر پژوه و توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد فولادی وندا عضو هیات علمی و دانشیار گروه جامعه شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به رشته تحریر در آمده است و علاقه مندان می توانند جهت تهیه کتاب با شماره 09106536378 تماس بگیرند. 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
5.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖 كتاب جنگ و جهاد در قرآن 🖋 علامه مصباح یزدی(ره) 📜🌴 این نوشتار که بخشی از تفسیر موضوعی قرآن کریم است، حاصل درس‌های سال‌های 1365 و 1366 حضرت استاد در جمع طلاب مؤسسه در راه حق است که در شش فصل و با موضوع جنگ و مسایل مربوط به آن و نیز تحلیل و بررسی این پدیده از دیدگاه قرآن، تهيه و تدوين شده است. 🌐 لینک جهت خرید کتاب https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/476 ✅مطالعه در نرم‌افزار مشکات 2 (رایگان) دانلود از سایت: 🌐mesbahyazi.ir 🌐 کانال مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir