eitaa logo
روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
9.2هزار دنبال‌کننده
13.5هزار عکس
1.7هزار ویدیو
367 فایل
مرجع رسمی اخبار، اطلاعیه‌ها و مطالب آموزشی و پژوهشی اختصاصی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 🖥 لینک کانال: @iki_ac_ir 💠 ارتباط با مدیریت: @admin_iki_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
این جامعه دینی است! 🔸جامعه وقتی دینی است که دو ویژگی اساسی در آن وجود داشته باشد: اول، قوانینی که برای تنظیم روابط اجتماعی در آن جامعه به کار گرفته می شود بر اساس آموزه هایی باشد که خدای متعال نازل کرده است؛ دوم، مجریان قانون نیز از جانب خدای متعال تعیین شده باشند. 🔸جامعه ای که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در مدینه تشکیل داد، چنین جامعه ای بود. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) تا زمانی که در مکه بود، از آنجا که مسلمانان در اقلیت بودند، نتوانست تشکیل حکومت دهد؛ اما پس از هجرت مسلمانان به مدینه و با توجه به شرایط مساعدی که ایجاد گردید، پیامبر (صلی الله علیه و آله) تشکیل حکومت داد و اداره امور جامعه را در دست گرفت. 🔸قانون در مدینه النبی (صلی الله علیه و آله)، قرآن و تفاسیری بود که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از قرآن بیان می داشت؛ بنابراین قانون حکومت، احکام الهی بود. 🔸رئیس حکومت و مجری قانون نیز شخص پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود که روشن است آن حضرت از جانب خدای متعال تعیین گردیده بود. 🔸بنابراین هر دو شرط یک جامعه دینی و خداپرست در مدینه النبی (صلی الله علیه و آله) وجود داشت. ۱۳۸۴/۱۲/۲۴ 🗓 ۱ ربیع الاول، سالروز هجرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) #️⃣ (صلی الله علیه و آله) | @mesbahyazdi_ir ــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
📔 جلسه 🔻رشته علوم اقتصادی عنوان: « نظریه استقلال بانک مرکزی از نگاه اقتصاد اسلامی و ارائه راه کار برای اقتصاد ایران » 🎓 دانش پژوه: حجت‌الاسلام محسن خلیلی تیرتاشی 🔹 استاد راهنما: ▫️حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد محقق‌نیا 🔸 اساتید مشاور: ▫️حجت‌الاسلام دکتر سیدمحمدکاظم رجائی ▫️دکتر نصرالله خلیلی تیرتاشی 🔻 اساتید داور: ▫️دکتر محمدجواد توکلی ▫️حجت‌الاسلام دکتر مهدی خطیبی ▫️حجت‌الاسلام دکتر امید ایزانلو 🗓 شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۴ 🕰| ۷:۳۰ صبح ✅ مکان: پرديسان - بلوار مولوی - ساختمان شماره ۲ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره) - طبقه منفی یک، سالن جلسات دفاع 📌 شرکت برای عموم آزاد است. 📃 همراه با اعطای گواهی حضور ــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
📢 هر روز یک صفحه قرآن بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه پانصد قرآن کریم سوره مبارکه الجاثية ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. ــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
KHAMENEI.IRQuran-page-500.mp3
زمان: حجم: 2.16M
📢 هر روز بخوانیم 🔹 صفحه پانصد قرآن کریم، سوره مبارکه الجاثية با صدای آقای شهریار پرهیزگار بشنوید. ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید ــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
سیر محتوایی سخنرانی «تحلیل روان‌شناختی فتنه دینی در کلام امیرالمومنین(علیه السلام)».pdf
حجم: 819.3K
«تحلیل روان‌شناختی فتنه دینی در کلام امیرالمومنین (علیه السلام)»| سیر محتوایی 🌱 برگرفته از سخنرانی در سایه سار نهج البلاغه، مشهد، دانشگاه رضوی، ۱۳۸۷/۰۵/۲۶ #️⃣ | (علیه السلام) | | 💠 @mesbahyazdi_ir ــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
اولین دوره بصیرتی و اخلاقی ویژه دانش آموختگان طرح ولایت زمان : ۱۷ الی ۲۷ شهریور مکان : شهر مقدس قم ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/Z1kezzUc اطلاعات بیشتر : برادران : ۰۹۱۰۹۹۱۲۵۰۰ @basirat_b1 خواهران : ۰۹۱۴۰۳۵۱۴۸۶ @Basirat_kh1 باتوجه به همزمانی دوره ها، امکان حضور همزمان در هر دو دوره وجود ندارد. ــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
✨اندیشکده قدر با همکاری انجمن اقتصاد اسلامی حوزه برگزار میکند: 🔻بررسی ابعاد قانون مالیات بر عایدی سرمایه 🔹 دکتر مهدی موحدی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی 🔹حجت الاسلام دکتر حسین بحرینی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ⏰زمان:پنجشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۴ ساعت ۸ صبح 🏢مکان: قم، خیابان فاطمی (دورشهر)کوچه۳۰، کوچه۸، پلاک ۴۷ ــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
🔰جایگاه بحث از عدم و اعتباریات در فلسفه از نگاه استاد فیاضی 🔸از نظر استاد فیاضی، بحث از و احکام آن یکی از مباحث اصلی علم فلسفه و داخل در موضوع فلسفه است؛ زیرا همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، به عقیده استاد، موضوع «موجود به معنای اعم» است و موجود به معنای اعم شامل عالَم وجود به معنای اخص، اَعدام و اعتباریات است. 🔹ازاین‌رو، بحث از اَعدام و اعتباریات، همانند بحث از وجود به معنای اخص، داخل در موضوع فلسفه و جزء اصلی علم فلسفه است، نه آنکه فرعی و استطرادی باشد؛ لذا علم فلسفه همان‌طور که متکفل بحث از وجود به معنای اخص است، متکفل بحث از اَعدام و اعتباریات نیز خواهد بود. 📚 جستارهایی در فلسفه اسلامی؛ آراء اختصاصی آیت‌الله فیاضی 🖋 سیدمحمدمهدی نبویان #️⃣ ✨🖇@hekmateislami ــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
🔻انشقاق اجتماعی؛ پیامد گناهان اجتماعی 🖊استاد احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از مهم‌ترین پیامدهای دنیوی اعمال ناپسند اجتماعی، تفرقه و شقاق اجتماعی است. به تعبیر دیگر، گناهان اجتماعی، مثل بی‌حیایی و فساد و بی‌بندوباری و دروغ و بی‌مسؤولیتی و بی‌توجهی به خواسته‌های ولی‌امر مسلمین و امثال آن، هر چند عواقب سنگین و دردناک اخروی دارند، اما پیامدهای دنیوی بسیار سنگین و دردآوری هم دارد. برخلاف تصور عامه مردم، پیامدهای دنیوی گناهان اجتماعی لزوماً از سنخ زلزله و سیل و آتش‌سوزی و امثال آن نیست. بلکه عذاب‌هایی به مراتب بدتر از زلزله و سیل هم وجود دارد که ممکن است به دنبال برخی از گناهان اجتماعی، جامعه اسلامی را فرابگیرد. یکی از آن عذاب‌های بزرگ، اختلاف و انشقاق و چند صدایی و چند دستگی مردم است. قرآن کریم می‌فرماید: قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلى‏ أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعاً وَ يُذيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآياتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُون‏؛ (انعام، ۶۵) بگو: «او تواناست كه از بالاى سرتان يا از زير پاهايتان عذابى بر شما بفرستد يا شما را گروه گروه به هم اندازد [و دچار تفرقه سازد] و عذاب بعضى از شما را به بعضى [ديگر] بچشاند.» بنگر، چگونه آيات [خود] را گوناگون بيان مى‌‏كنيم باشد كه آنان بفهمند.» در تفسیر این آیه اموری مثل صاعقه و رگبارهای مخرب و حاکمان ناکارآمد و فاسد و دنیاطلب و طبقه سرمایه‌داران زالوصفت و تمامیت‌خواه و امثال آن به عنوان مصادیق عذاب‌های بالای سر و اموری مثل زلزله و سیل و طوفان‌های مخرب و آتش‌سوزی و وجود و فراوانی افراد بی‌غیرت و بی‌حیا و پست و ذلت‌پذیر در میان جامعه، به عنوان مصادیق عذاب‌های زیرپا بیان شده است. اما همانطور که می‌بینیم در این آیه شریف در عرض این عذاب‌ها، «اختلاف و تشتت و چندصدایی در جامعه» هم به عنوان یکی از عقوبت‌های دنیوی اعمال اجتماعی ناپسند ذکر شده است که می‌تواند جامعه را نابود و مضمحل کند. به تعبیر دیگر، نتیجه خودخواهی‌ها و سودجویی‌ها و لجاجت‌ها و عصبیت‌های حزبی و جریانی و گروهی و صنفی و قومی و نژادی و نادیده گرفتن وحدت و انسجام و همدلی و همصدایی و تک‌صدایی در راستای اهداف و آرمان‌های اسلامی، گرفتار شدن در عذاب‌ تشتت اجتماعی و اختلاف و انشقاق ملی است. درگیری‌های حزبی و سیاسی و قومیتی، می‌تواند یک جامعه و ملت را مضمحل کند. و او را از پای درآورد. اختلاف و چندصدایی در یک جامعه، آن هم در میان تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران آن، از هر زلزله و صاعقه و سیل و بمبارانی بدتر و آسیب‌زاتر است. خدا رحمت کند علامه مصباح را که در تفسیر این آیه می‌فرمود اگر جامعه اسلامی به جایی برسد که به احکام اجتماعی اسلام بی‌اعتنا و بی‌اهتمام باشد و اگر حاکمان اسلامی به جایی برسند که تحقق ارزش‌های اسلامی از اولویت برنامه‌ریزی و عمل آنها خارج بشود و علیرغم ظاهرسازی، در باطن نسبت به اوامر ولی امر وفادار نباشند، آنگاه «مؤاخذه‌اش این است که بینشان ایجاد اختلاف و چند دستگى مى‌شود و به جان هم مى‌افتند و هر کدام در طرد و حذف دیگرى تلاش مى‌کند. کمترین ضرر اختلاف و چند دستگى نیز این است که جامعه درجا مى‌زند و به جاى آنکه فرصت‌ها، نیروها و امکانات، صرف پیشرفت جامعه شود صرف اصطکاک‌ها و تقابل‌ها و خراب کردن یکدیگر مى‌گردد.» #️⃣ | ✨🖇@Ahmadhoseinsharifi ــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
✨📷| گزارش تصویری از هم اندیشی جمعی از مدیران پارک علم و فناوری قم با معاونت پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با موضوع کاربردی سازی علوم انسانی اسلامی 🗓 سه‌شنبه - ۰۴ شهریور ۱۴۰۴ #️⃣ ــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir