49.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهمترین رویدادهای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیره در هفتهای که گذشت
📺 بسته خبری شماره ۴۰
🗓 ۱۲ تا ۱۷ آبانماه ۱۴۰۳
═════════
🖥 @iki_ac_ir
سلسله جلسات اخلاق و مبانی معرفتی آیتالله رجبی
🗓 سهشنبهها همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء
📌 شهر مقدس قم، ابتدایی بلوار امین، مسجد مدرسه علمیه معصومیه | خواهران و برادران
پخش زنده در لینک زیر:
mahmoodrajabi.ir/live
@mahmoodrajabi_ir
═════════
🖥 @iki_ac_ir
جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - به افق فلسطین.mp3
زمان:
حجم:
32.57M
🎧 فایل کامل صوتی| برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»
▫️بررسی ابعاد شخصیتی دبیرکل سابق حزب الله لبنان (ویژه اربعین شهید نصرالله)
با حضور
حجتالاسلام مجتبی مصباحیزدی
عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی (ره)
@mojtabamesbah_ir
═════════
🖥 @iki_ac_ir
11.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نکته سنجی و نقد بسیار مهم حجتالاسلامدکتر محمد جعفری در مورد مدیتیشن و یوگا
▫️اگر افکار منفی را با یوگا از ذهن خارج کنیم و مثبت اندیش باشیم بسیار نکته مثبتی است و هدف دین خدا هم رسیدن به آرامش معنوی، دیدن زیباییهای عالم و مثبت اندیشی است اما استفاده ابزاری از یک ورزش به منظور بیتوجهی و خنثی ساختن فکر ما در برابر مسائل و مشکلات مهم انسانی و حتی بحران و مشکلات شخصی در زندگی بدون اینکه راه حلی برای حل این مسائل ارائه دهد اشتباهی جبرانناپذیر است..!
متأسفانه بیشتر فرقههای نوظهور مانند: اشو، ویندایر، یوگا، فرقهی tsm، کریشنامورتی و غیره... از این ابزار برای پیشبرد اهدافشان استفادهکنند.
#معنویت
#مدیتیشن
#یوگا
دانشيار و مدیر گروه کلام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی ره
@mjafari_ir
═════════
🖥 @iki_ac_ir
📘 تربیت دینی در مدارس اروپا - رویکرد تطبیقی
هدف این مجموعه ارائه روشهای مختلف سازماندهی و تدریس تربیتدینی در مدارس کشورهای اروپایی است. سؤال این است با مقایسه کشورها در این زمینه، آیا ویژگیهای مشترکی یافت میشود که حداقل در تعدادی از آنها وجود داشته باشد؛ یا باید الگوی مورد استفاده در یک کشور خاص را به عنوان یک مورد منحصربه فرد، در نظر گرفت که فقط در زمینه ملی خود آن کشور قابل ارزیابی باشد؟در کتاب حاضر، علاوه بر الگوهای تربیتدینی مورد استفاده در کشورهای مختلف، تربیتدینی فرقههای مختلف مسیحی و تربیتدینی یهودی و نیز مسلمان و همچنین انواع تربیتدینی غیرفرقههای مقایسه شده است. این مهم در 18 کشور از کشورهای اروپایی و در قالب 12 موضوع خاص انجام شده است. یکی از یافتههای مهم این پروژه، اهمیت تربیتدینی در مدرسه از نظر فرصت دادن به نوجوانان برای یادگیری است؛ افزون براینکه نقطه مشترک تقریباً همۀ کشورها، اهمیت دادن آنها به تنوع دینی است. با این وجود، ملاحظات کشورها در تربیت دینی ملی و سرزمینی نیز قابل تأمل است.
نویسنده: مارتین روتگانگل - مارتین یوگل - توماس گیرسکی
مترجم: عبدالرضا ضرابی
📘لینک خرید آنلاین کتاب📘
انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
@hatif_ir
═════════
🖥 @iki_ac_ir
▫️کتاب فلسفه سیاست
از سلسله دروس مبانی اندیشه اسلامی «ویراست آخر»
احکام حقوقی و قوانین اجتماعی اسلامی بدون تکیه بر حکومت اسلامی هرگز نخواهد توانست جامعه را در مسیر سعادت حقیقی رشد دهد. برپایی حکومت و نهاد سیاسی اسلامی نیازمند پاسخگویی به برخی پرسش های بنیادین است. از جمله اینکه آیا وجود حکومت ضرورت دارد؟ اگر وجود حکومت ضروری است چه کسی باید حاکم باشد؟ چه کسی حق دارد بر سایر مردم حکومت کند و آنها را به اموری الزام کند؟ ملاک مشروعیت و حق حاکمیت چیست؟ حکومت و حاکم مطلوب چه ویژگی هایی دارد؟ مردم در اداره حکومت چه نقشی دارند؟ ولایت فقیه که توسط فقها مطرح شده است چه دلایلی دارد؟ ملاک کارآمدی حکومت چیست؟ آیا نظام جمهوری اسلامی کارآمد بوده است؟ کتاب فلسفه سیاست به این پرسشها پاسخ می دهد. در این کتاب با بررسی و نقد اندیشه های سیاسی مختلف اثبات میشود که ملاک مشروعیت خداوند است و حق حاکمیت الهی است. نقش مردم در حکومت، در مقبولیت حکومت است نه مشروعیت. همچنین با دلایل عقلی و نقلی اثبات میشود که نظام حکومتی ولایت فقیه بهترین مدل حکومت است. ولی فقیه براساس ادله عقلی و نقلی ولایت مطلقه دارد. نظریه انتصاب بهترین سازوکار تشخیص ولی فقیه از طریق نخبگان دینی است. کارآمدی مساوی است با برآیند مجموعه اهداف، امکانات، منابع و موانع با توجه به ملاک کارآمدی، کارآمدی نظری مدل ولایت فقیه و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی به عنوان نمونه عملی نظام ولایت فقیه تشریح می شود.
نویسنده : قاسم شبان نیا
۳۱۱ صفحه | ۱۳۹۸
▫️لینک دریافت ۳۰ صفحه اول
▫️لینک خرید کتاب از وبسایت انتشارات
═════════
🖥 @iki_ac_ir
📖 مجموعه ویدئو آموزشی تدریس کتاب فلسفه سیاست
▫️استاد قاسم شباننیا
۱. درس اول؛ مفاهیم و کلیات (قسمت اول)
۲. درس اول؛ مفاهیم و کلیات(قسمت دوم)
۳. درس اول؛ مفاهیم و کلیات (قسمت سوم)
۴. درس دو؛ ضرورت حکومت اسلامی (قسمت اول)
۵. درس دو؛ ضرورت حکومت اسلامی (قسمت دوم)
۶. درس دو؛ ضرورت حکومت اسلامی (قسمت سوم)
۷. درس سه؛ مشروعیت حکومت(قسمت اول)
۸. درس سه؛ مشروعیت حکومت (قسمت دوم)
۹. درس سه؛ مشروعیت حکومت (قسمت سوم)
۱۰. درس چهار؛ حکومت اسلامی (قسمت اول)
@maab_iki | @maab_iki_resane
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
پژوهشهای قرآنی: بنیادی یا کاربردی؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
علامه مصباح(ره) معتقد بود هر چند پژوهشهای کاربردی، چشمگیرتر و ملموستر و مطلوبترند؛ اما اگر مبتنی بر پژوهشهای بنیادی نباشند، به مثابه درختی بیریشه میمانند که همواره در معرض آسیب است و با اندک آفتی از بین میرود.
بنابراین، ضمن توجه همزمان به تحقیقات کاربردی و بنیادی و حتی ضمن «اولویت دادن به تحقیقات کاربردی» نباید از «اهمیت تحقیقات بنیادی» غفلت ورزید یا آنها را کمرنگ کرد.
به عنوان مثال، در «مطالعات قرآنی» ضمن آنکه باید به معارف اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، مدیریتی و سیاسی قرآن توجه کرد، لازم است همواره به پژوهشهای بنیادی ناظر به خود قرآن هم توجهی ویژه داشت. مسائلی همچون
1.«تفسیر صحیح قرآن چگونه است؟»،
2.«راه صحیح تفسیر چیست؟»،
3.«آیا یک آیه میتواند چند جور تفسیر داشته باشد یا اینکه تفسیر صحیح یکی است؟»،
4.«اگر متعدد است ممکن است چند معنا در عرض هم باشد یا در طول هم؟»،
5.«چه راه متقن و قابلاعتمادی برای کشف مفاهیم قرآنی و احتراز از سلیقههای شخصی و جوّزدگیهای اجتماعیای که برای اشخاصی پیدا میشود و باعث انحراف در فهم قرآن و تفسیر قرآن میشود وجود دارد؟»
🖊احمدحسین شریفی
عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم
#پژوهش
#علامه_مصباح
#قرآن
@Ahmadhoseinsharifi
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
سلسله جلسات فلسفه هنر و زیبایی شناسی
کارگروه فلسفه هنر اسلامی موسسه امام خمینی ره برگزار می کند.
🗓 زمان : شنبهها ساعت ۱۸:۳۰
مکان: موسسه امام خمینی ره، ساختمان مرکزی، طبقه ۳
مدرس: دکتر سید محمد محسن میرمرشدی (دبیر کارگروه فلسفه هنر موسسه امام خمینی و دبیر گروه فلسفه هنر و ارتباطات مجمع عالی حکمت)
✅ شرکت برای عموم آزاد است.
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
لیلة المبیتهایی که هیچ وقت رسانه ای نشد؟!
▫️رشادتها و جانفشانیهای امیرالمؤمنین علی علیهالسلام تنها به یک لیلةالمبیت خلاصه نمیشود!
گفتوگوی ویژه شبکه ولایت با استاد علی امینرستمی
استادیار گروه تاریخ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
@tarikh_siyasat
═════════
🖥 @iki_ac_ir
3.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«سید مقاومت» ولایت پذیری را چگونه معنی میکند؟
آیتالله مصباح یزدی(رحمت الله علیه) گفت این همان ولایت حقیقی است...
▫️کاری از برنامه سوره فتح، شبکه دو
@mesbahyazdi_ir
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir