eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
9.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الهیات کار ✍️دکتر مجتبی رستمی کیا ▫️هرازگاهی صدا و سیما ذوق زده گزارش‌هایی را پخش می کنند که « عههه ببنید فلان روحانی، صافکار هم هست، بنا هم هست، دامدار هم هست و ...» به صورت ضمنی مخاطب را به نوعی فرهنگ جدید در باره « کسب و کارهای معنوی» دعوت می کند. ▫️هر چقدر ما در زمینه کسب و کار طلبگی و به قول قدیمی ها درباره شغل « آخوندی» صحبت نکردیم. مسیحی ها تحت عنوان Theology Of Work ( الهیات کار) به مسائل مهمی درباره شغل های معنوی و مدل های شایستگی آن پرداخته اند. این مسئله خود می تواند مطالعه ی کسب و کارهای معنوی در سنت و تراث گذشته، تحول حرفه‌ای ، عمق الهیاتی و مراقبت معنوی، تشخیص فردی و حمایت و منزلت جامعه را به همراه داشته باشد. ▫️رهبری خدمت گزار به مثابه یک نظریه رهبری در سازمان‌های بزرگ از دل دانشکده های مسیحی به جهان عرضه شده است، در میان همه سبک های رهبری، این سبک امروزه ادبیات و دیسپلین کاملاً مشخصی یافته است و می طلبد که در ضمن گفتگو درباره شغل ها، کارویژه ها و مشاغل حوزوی، سبک های رهبری و آخوندی استخراج و به عنوان یک نقش اجتماعی معرفی شود. به نظر می رسد که امروزه ما به یک « اعتماد به نفس» صنفی نیاز داریم و یک بار برای همیشه باید « هویت» خود را باور و آن را به عنوان یک « شغل» به جهان پیرامون عرضه کنیم. @projectsystem 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
نادیده‌انگاری جوان ایرانی با تب نیویورکیمهدی عامری 🔸به بهانه شهردار شدن یک جوان در نیویورک، دوباره عده‌ای در فضای رسانه‌ای و مجازی به تخریب جمهوری اسلامی پرداخته و مدعی شدند که در ایران جوانان امکان رشد و حضور در مسئولیت‌ها را ندارند. این در حالی است که برخی از همان منتقدان، خود زمانی نامزد انتخابات مجلس بودند اما موفق به جلب آرای مردم نشدند‌. حتی از چهره‌های جوانی حمایت می‌کردند که در بالاترین نهادهای تصمیم‌ساز نظام، یعنی مجلس خبرگان، حضور داشتند. 🔸واقعیت این است که در جمهوری اسلامی، از آغاز تاکنون فرصت‌های فراوانی برای نسل‌ جوان فراهم شده است. در دولت‌های نهم و دهم، جمعی از مدیران جوان با اعتماد نظام اسلامی وارد میدان شدند و تجربه‌های مهمی به دست آوردند و هم اینک در رده های مختلف مشغول خدمت هستند. در دولت شهید آیت‌الله رئیسی نیز، مسئولان بسیاری از میان نسل‌ جوان برگزیده شدند و نقش فعالی در اداره کشور داشتند. 🔸امروز هم در مجلس و سایر نهادها تعداد قابل توجهی از مسئولان جوان در حال فعالیت‌اند؛ مدیرانی که در عرصه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی و سیاسی نقش‌آفرینی می‌کنند. ائمه جمعه جوانی که در سراسر کشور حضور دارند و با شور و نگاه تازه، ارتباط نزدیک‌تری با مردم برقرار کرده‌اند. 🔸جمهوری اسلامی جامعه‌ای جوان دارد و همین نسل جوان است که در عرصه‌های علم، فناوری، فرهنگ و سیاست در حال شکوفایی است. البته ممکن است در برخی سطوح هنوز چهره‌های فرسوده‌ای حضور داشته باشند، اما این امر دلیل نمی‌شود چشم بر واقعیت رشد و اعتماد به جوانان در این نظام ببندیم. آیا عده‌ای یادشان رفته در همین آمریکا فردی کهنسال رئیس‌جمهور بود که چپ و راست خود را تشخیص نمی‌داد؟ 🔸نقد اگر منصفانه باشد، به پیشرفت کمک می‌کند؛ اما سیاه‌نمایی و ایجاد ناامیدی برای جوانان با مقایسه‌های غیرواقعی، فقط نشان می‌دهد که برخی از انصاف دور شده‌اند. جمهوری اسلامی در میدان عمل نشان داده که جوان‌گرایی یک شعار نیست، بلکه تجربه‌ای جاری در متن مدیریت کشور است. 🔸در عین حال، باید بررسی شود چرا برخی جوانان ایرانی حتی خودشان را هم نمی‌بینند، اما جوانان غربی را با نوعی خودتحقیری تحسین می‌کنند. شاید ریشه‌ این نگاه، در بخشی از ساختارهای فرهنگی و آموزشی ما باشد که هنوز به اندازه کافی روح اعتمادبه‌نفس ملی را در نسل جوان تقویت نکرده‌اند. اصلاح این نگرش، مهم‌تر از هر انتصاب یا منصب است؛ چرا که ملتی که جوانش خود را نبیند، هیچ موفقیتی را هم نمی‌بیند. @howzavian_tehran
🔘زهران ممدانی، سکه‌ای دو رو 💢این روزها که سخن از زهران ممدانی بر سر زبان هاست بیشتر یاد این جمله ماندگار سریال مختارنامه می‌افتم که می‌گفت: تزویر سکه‌ای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می بینند و اهل معرفت ابلیسش را. 💢فریب نام مسلمان و شیعه و نمازجمعه رفتن این آدم را نخورید، آمریکا فهمیده است نمی‌تواند اسلام و شیعه را نابود کند اینک در لباس فریب قصد دارد الگویی از مسلمانی و شیعگی و نماز جمعه رفتنی را تعریف کند که با همجنس‌گرایی و یهودگرایی و دفاع از اسرائیل و تاختن به مظلومان سازگار باشد. 💢ترامپ قمارباز هم حاضر است برای برجسته کردن این الگو در اذهان همه‌ی مسلمانان جهان با او دعوای زرگری راه بیاندازد. ▫️وظیفه همگان است با روشنگری نگذارند این الگوهای سمی، ذهن جوانان مسلمان را اسیر خدعه دشمن کنند. ✍محمدحسن علیزاده @HOWZAVIAN_kerman
▫️ | از اجتهاد تا تمدن‌سازی؛ تأملی بر پیام راهبردی رهبر انقلاب به حوزه وقتی اجتهاد به‌تنهایی کافی نیست، حوزه باید به بازتعریف نقش خود در عصر حکمرانی اسلامی بیندیشد؛ پیامی که در صدمین سال تأسیس حوزه قم، با صراحت از سوی رهبری بیان شد. 🔗 متن کامل یادداشت 🔘@tasnimhowzeh | تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پویش یادداشت‌نویسی شماره‌ دوم ویژه مجله «حکمت و بیان» 🔹 موضوع پویش «تحجر، بحران هویت و ضرورت آزاداندیشی در حوزه علمیه» با محوریت بازخوانی مفهوم تحول، قانون زمان و نقش حوزه در پویایی اندیشه دینی 🔶 مقدمه ▫️حوزه علمیه، قلب تپنده‌ی اندیشه دینی در تاریخ تشیع است؛ اما امروز بیش از هر زمان دیگری در برابر پرسش‌های بنیادین درباره‌ی هویت، کارکرد و مسیر آینده خود قرار گرفته است. ▫️رهبر معظم انقلاب بارها هشدار داده‌اند که اگر حوزه متحول نشود، به‌تدریج از زمانه عقب خواهد ماند. در چنین شرایطی، خطر تحجر فکری، ایستایی ساختاری و خودبسندگی تاریخی بیش از پیش جدی است. 📌این پویش می‌خواهد فرصتی باشد برای گفت‌وگو میان طلاب، اساتید و دغدغه‌مندان درباره‌ی اینکه: ▫️تحجر دقیقاً چیست و چگونه پدید می‌آید؟ ▫️چرا تحول در حوزه دشوار شده است؟ ▫️و چگونه می‌توان با آزاداندیشی دینی، به بازتولید خلاق سنت علمی پرداخت؟ 🌀پویش یادداشت‌نویسی مجله حکمت و بیان، از همه‌ی اهل اندیشه دعوت می‌کند تا در قالب یادداشت‌های کوتاه و تحلیلی، از درون حوزه درباره‌ی این چالش بزرگ بنویسند. ❓ پرسش محوری ▫️چرا حوزه علمیه در برابر تحول مقاومت می‌کند؟ ▫️ریشه‌های تحجر، ایستایی و استبداد فکری در آن چیست؟ 🧭 محورهای کلی یادداشت‌ها 🔸 تحجر و مفهوم زمان؛ نسبت پویایی و جمود در اندیشه دینی 🔸 بحران هویت حوزه؛ از ساختار تا معنا 🔸 استبداد فکری و ریشه‌های روانی تحجر 🔸 آزاداندیشی و مرزهای تحول در نهاد دین 🔸 درس‌های تاریخ حوزه در مواجهه با تغییر ✅ ویژگی یادداشت‌ها ▫️تحلیلی، عمیق و مستند (نه صرفاً شعاری یا احساسی) ▫️میانگین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ کلمه ▫️دارای ساختار منسجم و پاسخ به پرسش محوری ▫️مبتنی بر نگاه تحول‌خواهانه، نقادانه و درون‌حوزوی 📅 آخرین مهلت ارسال: ۲۰ آبان ۱۴۰۴ 📮 ارسال یادداشت: @agr_admin 📝 فصلنامه حکمت و بیان 📗 @HEKMATVABAYAN_ir 🔻@Hawzah_Panahian
▫️از خطبه فدکیه تا عاشورا؛ استمرار جریان مقاومت در برابر خلافت جور جریان سازش، با تکیه‌بر مصلحت‌اندیشی‌های کوتاه‌مدت، در برابر انحراف خلافت سکوت کرد؛ سکوتی که به تحریف مفاهیم دینی و حاشیه‌نشینی اهل‌بیت (ع) انجامید. در مقابل، حضرت زهرا (س) با خطبه فدکیه، نماد مقاومت شد. 🔗 متن کامل یادداشت 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
تسبیح و محراب دعا گریان و بی‌تابند چشم‌انتظار و تشنه‌ی لبیک اربابند آلاله‌های باغ عشاق تو پژمردند این خاک‌های تشنه مشتاق نمی، آبند دیگر تبسم بر لبان صبحگاهان نیست شبهای تار ما به فکر نور مهتابند چشمان زخمی بهاران هم پریشانند با فکر رویای تماشای تو می‌خوابند اشعار رنج و محنتت را دیدم و گفتم این واژه‌ها هم تشنه‌ی آرایه‌ای نابند @shaeranehowzavi
🔺موضوع: سبک تربیت فاطمی 🔻کارشناس تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع): تربیت فاطمی موفق ریشه در هماهنگی کامل والدین دارد. با اشاره به سه رکن اصلی تربیت فاطمی «حاکمیت محبت و تکریم شخصیت»، «تربیت معنوی هدفمند و الگومحور» و «مسئولیت‌پذیری مشترک والدین» افزود: در این سبک تربیتی، ارزش‌ها با تجربه عینی در محیط سالم و محترمانه منتقل می‌شود نه صرفاً با شنیدن و توصیه زبانی. 🔺متن کامل مصاحبه در خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا"📍 isna.ir/xdVpCP 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
⚜️یاوران ولایت؛ محفلی برای تعلیم و تربیت اسلامی⚜️ ❇️استاد ارجمند جناب آقای علی‌اصغر کاویانی (دامت برکاته) با سلام و احترام انتصاب شایسته‌ی جنابعالی به‌عنوان «عضو شورای تخصصی ادبیات تاریخ دفاع مقدس و مقاومت استان قم» و نیز «دبیر علمی چهاردهمین جایزه‌ی ادبی یوسف (استان قم) » را صمیمانه تبریک عرض می‌نماییم. مایه افتخار و مباهات مدرسه یاوران ولایت است که سال‌هاست از حضور پربرکت و خالصانه حضرتعالی بهره‌مند بوده و امید این است که در آینده نیز بتوانیم بیش از پیش از توانمندی‌های شما استفاده ببریم. از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون، سلامتی و موفقیت در تمامی عرصه‌های علمی و فرهنگی را برای جنابعالی آرزومندیم. 🕌 مدرسه یاوران ولایت 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی