eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
. 💠 هنر این است که در عصر غیبت، هر روز حاضری بزنی در پیشگاه امام حاضر... 💐تقدیم به شما دوست عزیز با بازنشر 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
💢چالش موسیقی💢 🖊بابک شکورزاده 🔹پخش موسیقی شبهه‌دار و یا حرام قطعی در صدا و سیما به صورت امری عادی درآمده و خواسته یا ناخواسته قبح شکنی کاملی در این باره رخ داده است؛ به گونه‌ای که خیلی سخت می‌‌شود دیگران، خصوصا نوجوانان را قانع کرد که این موسیقی‌ها از نظر شرعی اشکال دارد. روندی که در جریان است عملا طوری پیش رفته که گویا اصلا موسیقی حرام وجود ندارد؛ در حالی که در واقع چنین نیست. 🔹در این وادی عملا یک نوع استحاله فرهنگی-دینی رخ داده؛ حتی بخش قابل توجهی از این‌ها به فتوای رهبر انقلاب که نظر وسیعی نسبت به موسیقی دارند نیز دارای اشکال است. 🔹این یک بُعد قضیه است و از آن بدتر پخش این نو ع موسیقی‌ها در برنامه‌های مذهبی است که نقش بیشتری در این استحاله دارد و می‌تواند شبهات زیادی را در اذهان ایجاد کند که اگر این موسیقی‌ها اشکال دارد، پس چرا در یک برنامه مذهبی و با تایید عالمان دینی صورت می‌گیرد؟! 🔹نمونه بارز این قضیه متأسفانه در برنامه حسینیه معلی اتفاق می‌افتد و فقط هم مربوط به امسال نیست و در فصل ماه شعبان سال‌های قبل نیز این مشکل وجود داشت. 🔹این برنامه با وجود مزایای زیادی که دارد و به مقوله شادی و غم در جای خود پرداخته، مراسم اهل بیت علیهم‌السلام را منحصر در عزاداری نکرده و آئین‌های اقوام مختلف ایرانی و حتی غیر ایرانی را نمایش می‌دهد، شخصیتی مثل شیخ زکزاکی را می‌آورد و در مجموع نکات تبلیغی خوبی دارد؛ ولی در قسمت مراسم شاد که چند سال است در ماه شعبان و به مناسبت اعیاد شعبانیه پخش می‌شود دچار این نقیصه است و خواسته یا ناخواسته فرهنگ‌سازی اشتباهی را عملیاتی می‌کند. 🔹جا دارد که در این موارد دقت بیشتری شود و با دوری از افراط و تفریط، حداقل صدا و سیما - ولو ناخواسته- به شبهه‌افکنی دامن نزد. @howzavian_tehran
🔅 نیمه‌شعبان، شب دعا و ارتباط با امام عصر(عج) امام صادق (ع) فرمودند: «إِنَّ اللَّيْلَةَ النِّصْفَ مِنْ شَعْبَانَ فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ» در شب نیمه‌شعبان، مقدرات یک‌ساله انسان‌ها نوشته می‌شود. این شب، شب استغفار، شب دعا برای ظهور، و شب ناله عاشقانه برای فرج مولایمان است. بیایید امشب با جان و دل، این دعا را تکرار کنیم: «اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الفَرَج» 🔗ادامه در صفحه نویسندگان حوزوی آذربایجان غربی 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔻 بیانیه گام دوم و هفت نکته 📝 ششمین سالگرد صدور بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری فرا رسید؛ به همین مناسبت چند نکته پیرامون این بیانیه تقدیم می‌شود: 1⃣ آیت‌الله شب‌زنده‌دار نقل می‌کرد: «مقام معظم رهبری در جلسه‌ای نسبت به اهتمام به این بیانیه تاکید کرده بودند و فرموده بودند: اگرچه من توصیه‌ای نسبت به آثار خودم ندارم اما در مورد بیانیه توصیه می‌کنم که روی آن کار شود؛ چون وقت زیادی جهت نوشتن آن صرف کرده‌ام». 2⃣ حجه‌الاسلام مروی رئیس سابق دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری می‌گفت: حضرت آقا دو هفته روی این بیانیه وقت گذاشتند. 3⃣ این بیانیه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود، چون در اوج جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن و در شرایطی که دشمن شمارش معکوس فروپاشی نظام را شروع کرده بود صادر شد و همه نقشه‌های آن‌ها را خنثی کرد. 4⃣ این بیانیه منشوری، و نشان‌دهنده قدرت مدیریت استراتژیک مقام معظم رهبری بود. 5⃣ در طول دوران زعامت حضرت آقا، سندی به جامعیت بیانیه گام دوم خطاب به مردم صادر نشده بود؛ به عبارت دیگر اگر چه گزاره‌های این بیانیه به کرّات در فرمایشات رهبری آمده بود اما مجموعه‌نگاری آن‌ها جدید بود. 6⃣ برخی کلیدواژه‌ها مثل «جامعه‌پردازی»، «تقابل دوگانه جدید اسلام و استکبار» و «نظریه نظام انقلابی» از واژه‌های جدیدی بودند که وارد ادبیات انقلابی و سیاسی ایران شدند. 7⃣ کلان‌دستاوردهای هفتگانه انقلاب اسلامی به خوبی در این بیانیه مورد اشاره قرار گرفته که هرکدام از آن‌ها به تنهایی در کارآمدی یک نظام سیاسی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. ✍ محمد استوار میمندی 🆔 @howzavian_fars
. برای نویسنده های حوزوی 💐 به همت کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء، 4 هزار و 800 نفر از حوزویان کنشگر در شبکه اجتماعی ویراستی شناسایی شدند. ⭐️ هم اکنون این صفحه با 5 هزار مخاطب، اقدام به بازنشر محتوای نویسندگان حوزوی می کند. 🖌 مشاهده صفحه ویراستی مدادالفضلاء: https://virasty.com/HOWZAVIAN 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
لیله القدر کوچک ✍️ حجت الاسلام محمد ادریسی لطفا اسم برنامه ها و مراسمات دینی را گردشگری مذهبی نگذارید! نیمه شعبان، کوچک است که در آن، جمیع اعصار از عصر وحی تا عصر رسالت و نبوت و ولایت و تا عصر ظهور، به یکدیگر پیوند می‌خورند. شب ، را می توان "لیله القدر کوچک"، نامگذاری کرد که و جشن های میلیونی را در جامعه ایران برگزار می کنیم. لطفاً برای این ها اسم های مانند مذهبی نگذارید! در کتب و منابع روایی و دینی ما اعمالی دارد همچون احیا و فرصتی است برای تأمل در تاریخ بشریت و ارتباط آن با ظهور حضرت حجت ابن الحسن (عج). اگر همین لحظه (عج) درب منزل بزند و بگوید: یاالله، صاحب خانه... چه می‌گوییم؟ 1.بفرما آقا جان، منتظر بودیم. 2.چند لحظه صبر کنید لطفاً. 3.آماده مهمان عزیز نیستم! 4.قدمتان روی چشم ماست. نیمه شعبان، مانند ایام ایام الله است و از ایام مخصوصه برای و حتی جهانیان است که هم کمی و هم کیفی لازم است به آن پرداخته شود. فرصتی است برای آیندگان و حاضرین، تا در سایه نورانی آن، به یاد هم الفائزون باشند. این روز و شب ها، جمیع اعصار از عصر وحی تا به هم پیوند می خورد و یادآور مسئولیت ما است. و اخبار، می‌تواند مربوط به حضور و ایشان باشد. پیروان ادیان مختلف، همچون صابئین های یحیایی و یهودیان موسای کلیم و مسیحیان عیسی، در حضرت حجت(عج) خواهند آمد و پرونده همه های کوچک و بزرگ بسته خواهد شد. امام حضرت مهدی(عج) فرمانده کل قوای در عصر ظهور، شیرین‌ترین را برای بشریت خواهد آورد. با یکدیگر اعتزام کنیم و برای کنیم و قدمی هرچند کوچک برداریم. برای ساختن دنیای شادتر برای حضور و ظهور حضرت ابن الحسن العسکری(ع) است. 🆔 @howzavian_isfahan
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قبل از خواندن نوشته من درباره این ویدئوی ۴۰ثانیه‌ای، اول خودِ آن را تماشا کنید. احتمالاً شما هم مثل خیلی‌های دیگر، با دیدن این ویدئو هیجان‌زده یا شگفت‌زده یا شاید حتی کمی گیج شده‌اید. انگار هنوز نتیجه نهایی باورتان نشده است! توصیه می‌کنم یک بار دیگر، این بار با دقت بیشتر، آن را ببینید؛ بعد بیایید اینجا تا از این ویدئو یک درس مهم حکمرانی بگیریم. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔖انتظار، حرکت است یا سکون؟                        [۱].شعار پایداری و خط بطلان بر همه کفرها، نفاق‌ها و ظلم‌ها همان معنای «انتظار» است. تفسیرِ تَبَرِ ابراهیم برای پایان شرک، عصای موسی و بعثت حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه)، دلاوری‌های امام علی (علیه‌السلام)،  صلح امام حسن (علیه‌السلام)،  خون سرخ امام حسین (علیه السلام) در عاشورا و جاری شدن جریان امامت تا غیبت امام عصر و ظهور انقلاب، مقاومت و حماسه، انتظار هستند. انتظار یعنی در درون تاریکی‌ها و سردی‌ها، به دمیدن سپیده‌دمان چشم داشته باشی و به امیدِ طلوعِ خورشید زندگی کنی، در جهان آکنده از ستم و بیداد از شادمانیِ طلوعِ طلیعه‌ی جهانِ سرشار از دادگری لبریز شوی، در زیر سیلابِ خروشان تباهی و فساد برای لحظه‌ای قد خم نکنی، آغوشت را برای تیغِ برّان تهمت‌ها و آشوب‌ها باز کنی و گاه برای حفظ ایمان راسخ در مقابل فتنه‌گران با خون سرخت، شهادت را در آغوش بگیری. انتظار یعنی شعار شورآفرین منتظران، پایداری مقاومان، صلابت پیشگان، شیعیان و مهدی جویانِ تاریخ... [۲]. منتظران امام مهدی (علیه‌السلام) هم در طول تاریخ انتظار در طلب تحقق عدالت هستند، عدالتی که کمال بشریت را نوید می‌دهد؛ اما خود دعوت به حماسه، یک اقدام است. پس انتظار ظهور حماسه‌آفرین و حرکت‌زا است و با سکون مغایر است. «انتظار فرج، انتظارِ دستِ قاهرِ قدرتمند الهی ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسان‌ها سیطره‌ی ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند و انسان‌ها را بنده‌ی واقعی خدا کند. انتظار حرکت است، سکون نیست. انتظار فرج یعنی کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام مهدی (علیه الصلوة و السلام) برای آن هدف قیام خواهد کرد آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخی برای آن هدف انجام خواهد گرفت و او عبارت است از ایجاد عدل‌وداد، زندگی انسانی، زندگی الهی، عبودیت خدا. این معنای انتظار فرج است.» (بیانات رهبر انقلاب در  ۸۷/۰۵/۲۷).  [۳].همچنین در احادیث و تعالیم اسلامی اهمیت ایمان در عصر غیبت امری بسیار مهم و سخت نامیده شده و منتظران مؤمن را دارای مقام و منزلت شمشیرزن در رکاب پیامبر دانسته‌اند. از این بالاتر این‌که پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه) آنان را برادران خود خوانده و از نظر خردمندی و بصیرت و اعتقاد و اخلاص مورد ستایش قرار داده است، چراکه آنان پیامبر را ندیده‌اند، هم‌عصرِ امام نیستند اما ایمان قوی دارند. امام صادق (علیه‌السلام) نیز در مورد آنان فرموده: «یاران مهدی مردانی هستند پولاددل و همه‌ی وجودشان یقین به خداست. مردانی سخت‌تر از صخره‌ها، اگر به کوه‌ها روی آورند آن‌ها را از جای برکنند، درفش پیروزگر آنان به هر شهر و پایتخت بیرون نهد، آن‌جا را به سکوت وادار سازد، گویی آن مردان عقابان تیز چنگال‌اند که بر مرکب‌ها سوار شده‌اند.آنان امام خود را در میان می‌گیرند و جان خویش را در جنگ‌ها پناه او می‌سازند. هر چه را اشاره کند با جان‌ودل انجام می‌دهند. آن‌ها چونان مشعل‌های فروزانند و دل‌های منور آنان بسان قندیل‌های نور در سینه‌هاشان آویخته است.» (بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۰۸). [۴].اما مهم این است باور کنیم «قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت طلبی و عافیت نیست. در روایات «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان می‌شوید، فشار داده می شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می‌شوند. در کوره‌های آزمایش وارد می‌شوند و سربلند بیرون می‌آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنا فداه) روزبه روز نزدیکتر می شود. این، آن امید بزرگ است.» (بیانات رهبر انقلاب، ۳۰بهمن ۷۰). این ایمان و باور باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و تا زمان ظهور هرروز پررنگ‌تر شود که در عصر غیبت نیاز به شناخت و بصیرت، استقامت و پایداری و پیروی از خط امامت و رهبری دارد و برای تحقق آن، تبیین و روشنگری اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب ضروری است تا در سایه‌ی این شناخت، طبق وعده‌ی الهی حکومت زمین به دست بندگان صالح باشد.  «أنَّ الأرضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصالحون. حکومت زمین سرانجام به دست بندگان صالح خواهد افتاد.» (انبیا/ ۱۰۵). 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸پیش شرط ظهور تلاش در جهت اهداف ظهور یا سکوت در برابر فساد و فحشا؟! ✍️احمدحسین شریفی 🔹در طول سالیان متمادی در میان جامعه مهدوی‌باوران کسانی بوده و هنوز هم، در گوشه و کنار، هستند که، «جاهلانه» و یا «سودجویانه»، با استناد به یک روایت مجعول و مخدوش و غلط مدعی بودند پیش‌شرط ظهور مهدی موعود، پر شدن جامعه بشری از ظلم و فساد و فحشا است! بر همین اساس، عده‌ای هرگونه اقدام اصلاحی پیش از ظهور را نه تنها کاری ضد مهدویت می‌پنداشتند! بلکه آن را محکوم به شکست می‌دانستند! به همین دلیل، نه تنها خود هیچ اقدامی در جهت اصلاح اجتماعی انجام نمی‌دادند؛ بلکه در کار مصلحان نیز اختلال ایجاد می‌کردند. روایتی که اینان به آن استناد می‌کردند این بود که «أَنَّهُ يَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً»! ♦️در حالی که اولاً، تعبیر «بَعْدَ مَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً» در هیچ یک از منابع نخستین و معتبر نیست؛ بلکه متن صحیح روایت عبارت است از «كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»؛ به تعبیر دیگر، روایت نمی‌فرماید که پیش شرط ظهور مهدی، فراگیری جهانی ظلم و ستم است؛ بنابراین روایت مزبور هرگز ظرفیت چنان کج‌فهمی‌ای را برای کژاندیشان ندارد! بلکه روایت می‌فرماید همانطور که در طول تاریخ بارها و بارها شاهد فراگیری ظلم و ستم و یکه‌تازی فرعون‌ها و امپراتورها و سلاطین جور بوده‌اید، روزی هم خواهد رسید که مهدی فاطمه، جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد و شاهد فراگیری عدل و داد خواهید بود. ثانیاً، حتی اگر چنان روایتی هم داشته باشیم و برفرض محال، حتی اگر صحیح‌السند هم باشد، مگر می‌تواند با صدها آیه و روایتی که نص در وظیفه واجب و قطعی همه مؤمنان در مبارزه با ظلم و جلوگیری از فساد و فحشا و لزوم جهاد مستمر در اقامه دین و امثال آن هستند، رقابت کند؟‍! ثالثاً، مگر می‌شود منتظران مصلح، خود اهل صلاح نباشند؟! مگر می‌شود کسانی که در آرزوی تحقق جامعه ایده‌آل مهدوی‌اند، برای تحقق آن هیچ تلاشی نکنند و بلکه راضی به رواج و فراگیری فعالیت‌های ضد آن باشند؟! 🔸به همین دلیل معتقدم و به صراحت می‌گویم که جریان‌هایی مثل انجمن حجیته هیچ (یعنی هیچ) تناسبی با فکر و فرهنگ و باور شیعی نداشته و ندارند؛ بلکه سرچشمه شکل‌گیری، رواج و تداوم چنین جریان‌هایی را باید در فعالیت‌های ساواک و صهیونیست‌ها و بهائیان و در دوران بعد از انقلاب در سیا و موساد و اینتلیجنس سرویس و امثال آنها جستجو کرد. @howzavian_hamedan
یادداشت‌های مهدوی ✍️✍️✍️در صفحه‌ی هم‌نویسان https://eitaa.com/joinchat/2477260908C5a78446aac 💠‌ با هم بنویسیم تا به، ادبیات، فرهنگ و تمدن برسیم 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
لحظه‌ی خندیدن گل در بهاران دیدنی است رقص برف و باد و باران در زمستان دیدنی است نور چشم عسکری،مه پاره‌ی نرگس رسید صوت قرآنش به پیش چشم آنان دیدنی است دف زنان، شادی‌کنان، خیل ملائک در سما نغمه‌ی مرغ خوش‌الحان زیر باران دیدنی است منجی عالم قیامت می‌کند با مقدمش شادیِ غم، با ظهورِ مردِ مردان دیدنی است "یوم اکملت" به روز نیمه‌ی شعبان شکفت رویش عدل و عدالت در گلستان دیدنی است انتظار منتظر از هر عبادت برتر است شور شعر شهریاران، نطق بستان دیدنی است گرچه روی ماه مولامان شده پنهان ز ما اقتدار نائبش، از نسل سلمان دیدنی است @shaeranehowzavi