نویسندگان حوزوی
📌رحا بانو با همکاری دفتر مطالعات راهبردی تسنیم برگزار می کند؛ در ادامه نشست تخصصی «زیست عفیفانه» به
.
#پویش_نوشتن
📌این گعده👆 چیزی شبیه میز ایدهیابی و کشف سوژه است و البته مورد نیاز امروز حوزه در بلاغ مبین
✍️ زین رو حضور نویسندگان خواهر حوزوی و بخش خواهران کانون مدادالفضلاء در این نشست بلامانع است.
🌸امتیاز ویژه تبلیغ مکتوب برای طلاب خواهر حاضر در جلسه لحاظ می شود.
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
تأملی در هویت "نسل زد" به بهانه کلیپ اخیر دکتر پزشکیان که "زد" با "ضد" اشتباه گرفت؛
🔺نسل زد یا نسل ضد!؟
▫️ نسل زد، سوژهای در جستوجوی نسبت تازهای با حقیقت است؛ نه با ردّ مرجعیت، بلکه با بازخواست آن از موضع مشارکت و فهم.
🔹 این نسل دیگر تماشاگر نیست، بلکه بازیگر اندیشیده و هممسیر با حکمرانی است؛ نه علیه اتوریته، بلکه در پی نسبت تازهای با آن، نسبتی که هوش و عقلانیت، ریسک و هیجان و اقدام و مسئولیت را در توازن نگاه میدارد.
با اقتباس از کاستلز در کتاب قدرت ارتباطات که از سیستم های اجتماعی پیشران و پویا صحبت می کند، ویژگیهای بنیادین این نسل را نه در اقتدارگریزی و ستیز با اتوریته که مبتنی بر خودآگاهی و معناگرایی و تمرکز بر پرسشگری، باید در سه ساحت فلسفی و اجتماعی بازخوانی نمود:
1️⃣ خود تولید (Self‑Generation): در این ساحت، فرد نه مصرفکننده معنا بلکه تولیدکننده آن است. تجربه و رسانه برای او ابزارهای شکلگیری اندیشهاند، نه تنها منابع سرگرمی.
2️⃣ خود گردان (Self‑Direction): توان هدایت نفس در مسیر رشد، تصمیم و مسئولیت؛ این مفهوم، استقلال از نظم بیرونی را تبلیغ نمیکند، بلکه ظهور نظم درونی را بازمینماید؛ نظمی پویا که آزادی و انضباط را در هم میآمیزد و فرد را از تابعیت منفعل به فاعلیت متعهد ارتقا میدهد. . وجدان او جایگزین نهادهای نظارتی میشود، اگر جامعه این درک را درک کند.
3️⃣خود گزین (Self‑Selection): قدرت انتخاب آگاهانه در سبک زندگی، ارزشها و مسیر مشارکت اجتماعی؛ آنان اقتدار را نفی نمیکنند، بلکه میخواهند در آن سهیم باشند تا حضورشان از جنس معنا باشد، نه صرفاً نام. او در میان گزارههای فرهنگی و ایدئولوژیک میگردد تا از میان آنها، نظام معنایی شخصی و اخلاقی خویش را بسازد.
▫️ بدینسان نسل زد نه «نسل ضد»، بلکه نسلی است که نسبت جامعه را با اقتدار، مشارکت و بلوغ بازتعریف میکند؛ نسلی که اقتدار را نه فرمان بلکه فهم میداند، و هدایت را نه تحمیل بلکه تعامل.
🔹امروز برخی از «مرگ مدرسه» سخن میگویند؛ مدرسهای که قرار بود راهبر خیابان باشد، آموزگار کف جامعه و ناظر معنایی سناریوهای فرهنگی؛ اما گاه به پژواک خیابان و بازتاب میانمایگی پارهای از تولیدات فرهنگی بدل شده است. باید از وضعیت پژواکی بیرون آمد و به جایگاه راهبری معنا بازگشت؛ جایی که تربیت نه تکرار مصرف فرهنگی، بلکه پیشقراول عقلانیت، مسئولیت و تفکر است.
🔸در نهایت، نسل زد نه «نسل ضد» بلکه آینه بلوغ جامعه است. او اقتدار را به گفتوگو میکشاند، انضباط را زنده میخواهد و مسئولیت را درونی میفهمد. اگر نهادهای تربیتی و فرهنگی این نسل جدید را به رسمیت بشناسند، آینده نه میدان نزاع نسلی، بلکه عرصه همصدایی درونرهبرانه خواهد بود...
مطالعه متن کامل یادداشت حجت الاسلام علیرضا محمدلو و مشاهده کلیپ دکتر پزشکیان در صدای حوزه:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=47722
➕ همنشینی پاپ با نسل زد
➕ نمی شود بی خیال این بخش قابل توجه از نوجوانان و جوانان شد!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🆔 @asre_tabyin
🔰 آیتالله نائینی؛ فقیهی پیشرو در اندیشه حکومت اسلامی
🔹 آیتالله شیخ محمدحسین نائینی (رحمهالله علیه) از برجستهترین فقهای عصر مشروطه و از چهرههای مؤثر در تحول فکری سیاسی شیعه است.
🔹 مرحوم نائینی در کتاب گرانسنگ تنبیهالامه و تنزیهالمله نشان داد که اسلام نهتنها با حکومت مخالف نیست، بلکه خواهان نظامی عادلانه و الهی برای صیانت از دین و حقوق مردم است.
🔹 با این حال، برخی جریانها در سالهای اخیر تلاش کردند با تحریف اندیشههای این فقیه وارسته، او را مخالف تشکیل حکومت اسلامی معرفی کنند؛ در حالیکه سیره و اندیشهاش آشکارا در راستای برپایی حکومت دینی و مقابله با استبداد بوده است.
🔹 تفکر مرحوم نائینی در حقیقت، مقدمهای بر نظریه «ولایت فقیه» است؛ همان اندیشهای که امام خمینی(ره) آن را احیا و در قالب جمهوری اسلامی تحقق بخشید. آیتالله نائینی با دفاع از نظارت فقیهان و التزام به شریعت در ساختار قدرت، راه را برای تحقق حاکمیت الهی هموار کرد.
🔹 امروز بازخوانی اندیشه سیاسی نائینی، یادآور آن است که راه نجات امت اسلامی، همان مسیر روشن ولایت فقیه و حکومت دینی است.
✍ محمد ستوده
#آیتالله_نائینی
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
▫️مظلومیت حجاب و تحریف مفهوم «افراط و «تفریط»
بزرگترین خیانت به جامعه مؤمن، مصادرهٔ واژههاست. تحریف معنا، از ترک واجب خطرناکتر است، زیرا واجبِ ترکشده را میتوان احیا کرد، اما معنای تحریفشده، وجدانها را میکُشد بیآنکه بدانند مردهاند.
🔗 متن کامل یادداشت
🔘@tasnimhowzeh | تسنیم حوزه
🌷ششم آبان سالروز شهادت مظلومانه طلبه شهید آرمان علی وردی گرامی باد.
💐 هدیه به روح مطهرش، فاتحة مع الصلوات.
🍃 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ.
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔍خبرنگار ۲۰۰میلیونی؛ علی برکت الله
✍️مرتضی بذرافشان
«علی احمدنیا» سرتیم رسانه ای دولت، بعداز افشای حقوق ۲٠٠میلیونی و دو شغله بودنش، با تعجب انکار کرد و گفت: ۲٠٠میلیون؛ حقوق من؟! اما غیرطنز ماجرا از آقای بی خبر از ماجرا:
✓من یک خبرنگار ساده ام و محکوم امنیتی؛ حالا چطور و چگونه به سرپرست اطلاع رسانی کاخ پاستور رسیده ام، بماند؛ فیلسوفان وفاقی فرموده اند: در تعاملات سازنده، غیرممکن، محال است ممکن نباشد.
✓کسی فکرش نمی کرد من از اوین آزاد شوم؛ چه رسد راهیابی به نهاد ریاست جمهوری و آنطور که نقل شده به حقوق ۲٠٠میلیونی. معاذالله؛ مگه میشه؟! مگه داریم؟! شنیدن کی بود مانند دیدن.
✓می گویند از اول مهر با ۱۳٠میلیون به استخدام رسمی پتروشیمی جم در آمده ام و ۷٠میلیون هم از ریاست جمهوری. گفتم بررسی شود در صورت صحت، احتمالا نخبه و جزء استعدادهای درخشان بوده ام و برای افزایش آمار شاغلین.
✓الساعه خبر دادند، ۱۸میلیون بابت استعداد و ژن خوب، برای من واریز شده؛ لابد استعدادم را کشف کردند که جزء فرار مغزها نباشم. خدایا شکرت.
✓خبرنگاری در ایران از مشاغل سخت و زیان ده محسوب شده؛ مسئولین غیرخطاکار، به صرف راز نگه داری، غالبا هوای ما را دارند. چیزی که عوض داره گله نداره.
✓برخلاف نظر معاون وزیر بهداشت، ما دیگر الف بچه نیستیم که با کارت بانکی، سر ما را شیره بمالند.
✓خبرنگاری را می شناسم بنام«مسیح علینژاد» که بخاطر استعداد مثال زدنی اش با حقوق میلیون دلاری تا کاخ سفید راه پیدا کرده؛ حالا در ایران چه بگویم؟ سینه ماها پر است از اسرار حرام خوری. دین مان که رفته؛ خوبه که دنیامان شود آباد.
✓با لیسانس مدیریت بازرگانی، عده ای حسود، می گویند دوشغله ام. شغل در پتروشیمی که شغل نیست؛ مشاوره و دورکاری ست که مثلا چطور هواشان داشته باشم برای دادن ارز ترجیحی بیشتر و وارد نکردن ارز به کشور. کار خیر است.
✓سریال لیسانسه ها را اگر دیده باشید، معلوم می شود که آنها چقدر بدبخت و بیچاره اند. بیکار و بده کار؛ هیچ کس به آنها زن نمی دهد. حالا یک الگوی خوب از سوی وفاقیون و وفاقیات ارائه شده که لیسانسه ها و ارشدی ها به خبرنگاری رو آورده؛ خودکشی نکنند و کسی هم از آنها حق شکایت ندارد.
✓قبل از انتشار فیش حقوقی ام، گفته بودم که دشمن خوشحال شده؛ بعد یادم آمد که قبل از جنگ ۱۲روزه، برای حمله، چقدر گرا به دشمن داده ام، داده ایم، داده اند. شرمنده که نه، ولی از اعتماد به نفسم، خیلی به خبرنگاری بالیدم.
✓درسته حقوق من پانزده برابر حقوق معلم و بیست برابر بازنشسته است ولی در راستای شعار انتخاباتی ست در بهاء دادن به کارشناس. کارشناس جنگ روانی و وارونه نشان دادن واقعیت ها که قابل قیمت گذاری نیست.تاثیرش را در جریان «مهسا» جون دیدیم.
✓با این توضیحات، حالا خودم متوجه شدم، مبلغ ۲٠٠میلیون در دو شغل، حق زن و بچه ام بوده؛ به راحتی از گلویم پایین رفته؛ یک لیوان هم آب رویش. باید بیشتر هم شود. نباید تعجب و عذاب وجدان گرفته؛ انکار می کردم. وقتی می بینم عده ای با رانت به قدرت و ثروت تیلیاردی رسیده اند با خودم فکر می کنم باید تلاش بیشتری کنم. نابرده رنج گنج میسر نمی شود، مزد آن گرفت جان برادر که راز نگه داری کرد. شما بگوئید این شعر از کیست؟ هنوز برکنار نشدم، از پتروشیمی جم جایزه بگیرید.
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
.
سینمایی «مجنون» را ببینیم
https://farsnews.ir/howzavian_fars/1761626329804801369
متن کامل در صفحه نویسندگان حوزوی 👆 خبرگزاری فارس
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔰 پهلوانی که از «اتاق فرمان جنگ» آمد
✍️محمدحسین نجفی، درس خارج حوزه
🌫 گود، بوی کهنهی چوب و عرق تازه میداد. جوانان گِرد گود حلقه زده بودند و پیکرشان با هر حرکت سنگینِ ورزش باستانی، حماسهای کهن را زنده میکرد. سقف کوتاه حسینیه، نفسهای برآمده از سینههای فراخ را در خود حبس کرده بود. ناگهان درِ چوبی، از عظمتی آه کشید. شما آمدید. نه از در، گویی از اتاق فرماندهی جنگی قدم برمیداشتید؛ جنگی که خطوطش در نقشههای جغرافیا نبود. بر صفحهی دلها نقش میبست. مانند پهلوانی ظاهر شدید که زیر بیرق اباالفضل العباس(ع) علمداری میکند؛ پرچمی که در هر روزگاری، نگهبان حقیقت بوده است.
👣 قدمهایتان بر گلیم آبی حسینیه، همنوا با ضربآهنگ مرشد بر زمین مینشست. گویی برای خواندن ذکری تازه در این خانگاه آمده بودید. در میان حلقهی جوانانی ایستادید که عضلاتشان، تاریخ مقاومت این سرزمین را روایت میکرد. نگاهتان از چهرههایشان گذشت و به فراسوی دیوارهای حسینیه رسید. آنگاه فهمیدیم که این گود، امروز سنگر همان جنگ نرمی است که شما فرماندهش هستید.
🌟 وقتی از ستارهها گفتید... اگر بمانند، خورشید خواهند شد... مرا یاد همان جوانانی انداخت که در تاریکی تهدیدها و دریغها، راه روشن فردا را میسازند. شما به ما یادآور شدید که درخشش لحظهای کافی نیست؛ باید ماند، باید تابید، باید از ستاره به خورشید رسید. باید آنقدر پایدار ماند تا شعاعهای نور، تاریکی را بشکافد و گرمای وجود، زمین سرد یأس را بارور سازد.
🏠 و آنگاه از خانه گفتید. از این خاک که از آنِ خودمان است. بوی نان داغِ تنورِ همین خانه، از لابهلای کلماتتان برمیخاست. خانهی ما، با پنجرههای شکسته از هجوم رژیم صهیونیسم، با دیوارهای رخنهخورده از توفان تحریم، اما با بنیادی که بر ایمان و همت مردمانش استوار است. در این خانه، هم شادیِ «مدال» را جشن میگیریم، هم زخمهایش را با دستان خود التیام میبخشیم. اینجا را نمیتوان با هیچ کاخی در هیچکجای جهان عوض کرد.
⚡️اما از دشمنی آمریکا نیز گفتید. با زبانی که بوی خاک میهن میداد و طعم شورمندی. با چشمانی که از بلندای ایمان، فتح قدس را در افق میدید. گفتید میخواهند این درخت کهنسال را با تبر تحریم و دروغ بیندازند. اما شما نشان دادید که جوان ایرانی، در همان کارگاهی که از فلز خام، صاعقه میسازد، در همان آزمایشگاهی که از ماده، معجزه میآفریند، پاسخی درخور و سزاوار میسازد. پاسخی که در سکوتِ بیماریهای لاعلاج، درمانی نهفته دارد.
📜 شما یادآور شدید که موشکهای ما، تنها فلز و مواد انفجاری نیستند؛ شناسنامهای هستند که هویت ما را به گوش جهان میرسانند. سندی که ثابت میکند جوان ایرانی، وقتی همت کند، میتواند بر بلندای هر قلهای بایستد. ما سربازان این نبرد بیصداییم؛ در سنگرهای علم و ورزش و هنر. فدایتان شوم. هر بار که شما را میبینم، جانی تازه میگیرم. آقاجان؛ ما بسیجی خمینی و عهدبستههای ولایتیم. برایمان دعا کنید. ما تا پای جان تلاش خواهیم کرد.
#جهاد_تبیین
#نویسندگان_قم
@howzavian_qom
🔰آسیبشناسی مساله تبلیغ
✍️ حجت الاسلام محسن رضایی
🔺یکی از آسیبهای جدی و اساسی در رابطه با تبلیغ در دو دهه اخیر سیاستها و رویکرد نهادهای تبلیغی حوزوی و غیر حوزوی است؛ این سیاستها در جهت «استفاده حداکثری از طلاب و روحانیون» برای امر تبلیغ نبوده است، ظرفیت بسیاری از طلاب و روحانیون معطل مانده است و استفادهای از آنان نمیشود، برخی از روحانیون مستعد نیز کارمند نهادها و ادارات شدهاند و بخشی دیگر هم ناچارند برای امرار معاش، تبلیغ خود را به مناطق، مراکز و نهادهای خاص اختصاص دهند که از نظر معیشت تامین شوند.
🔺نتیجه این روند، خالی ماندن بسیاری از مساجد و مناطق مختلف کشور از روحانی و مبلّغ است. به نظر میرسد حوزه علمیه و نهادهای تبلیغی باید در سیاستهای خود تجدید نظر نمایند و با اولویت دادن به مساله تبلیغ و پشتیبانی مالی و معنوی کامل از مبلّغین، این خلا جدی و اساسی را در کشور برطرف نمایند.
🔺هر چند در دوره کنونی(عصر دیجیتال)، تبلیغ در «فضای مجازی» از اهمیت بالایی برخوردار است اما به نظر میرسد اشکال اساسی در «تبلیغ چهره به چهره و میدانی» است. رویکرد تبلیغی حوزه باید تربیت روحانیون مبلغ توانمند و مردمی باشد که در سنگر مسجد، مدرسه، مناطق مختلف شهری و روستایی، مانند «طبیبی معنوی» با مردم همدم و همنشین باشند.
🔺مهمترین و موثرترین نوع تبلیغ و جهاد تبیین، «تبلیغ چهره به چهره و میدانی» است چرا که «قرابت مکانی» و «همنشینی با مردم»، موجب «همفکری» و «همافقی» میشود.
🔺باید ساز و کار حضور علما و روحانیت در بین مردم را تقویت کرد. شهید آل هاشم امام جمعه موفق تبریز، الگوی روحانیت مردمی است که در سنگر امامت جمعه توانست ارتباط قوی با مردم برقرار کند و به موفقیتهای بزرگی دست یابد که نتیجه آن رضایت رهبر معظم انقلاب و مردم تبریز بود.
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🌿 حضرت زینب (س)؛ الگویی تربیتی در سایهٔ سکوت تاریخ
✍️ حسن ابوطالبی، پژوهشگر تاریخ تشیع با رویکرد تربیتی
👈تربیت در غیاب گزارشهای تاریخی: چگونه الگو میسازیم؟
در تاریخنگاری کلاسیک اسلامی، زنان معمولاً تنها زمانی ثبت میشدند که در رخدادهای سیاسی یا نظامی نقش مستقیم داشتند. #حضرت_زینب (س) تا پیش از واقعهٔ کربلا، در چنین چارچوبی نمیگنجید. اما تربیت دینی، برخلاف تاریخنگاری رسمی، به «نقشهای پنهان» توجه دارد: نقش دختر در خانوادهٔ نبوی، نقش خواهر در کنار امام حسین (ع)، و نقش مادر در تربیت فرزندان مجاهد.
این سکوت تاریخی، فرصتی تربیتی فراهم میکند: ما بهجای تکیه بر جزئیات تاریخی، به «منطق کنش» و «الگوی رفتاری» ایشان میپردازیم. در اینجا، تربیت نه از طریق روایتهای پرجزئیات، بلکه از طریق «موقعیتهای معنادار» شکل میگیرد.
🔗 متن کامل در صفحه نویسندگان حوزوی خبرگزاری فارس
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در 11 شهریور سال 1364 (یعنی 40 سال قبل)
ما به بازنگری در تمام ابواب و کتب فقهیه احتیاج داریم. فقهِ غنی و سرشار و ارزش مند ما که خیلی انصافا فقه قوی و استدلالی و عمیقی است، یک عیب دارد، آن عیب را شماها باید برطرف کنید، آن عیب ، عبارت است از این که این فقه برای این صورت و این فرض نوشته شده که یک حکومت ظلمی و جوری برسرکار باشد که برخلاف «ما انزل الله » دارد حکم می کند و اجرا می کند، یک عده شیعه ی مستضعف مظلوم هم یک گوشه ای زندگی می کنند، این فقه، دستورالعمل آن عده شیعه ی مستضعف مظلوم است.
فقه حکومتی نیست؛ در تنقیح و تحقیق فقه کنونی ما، روزگاری که این فقه بخواهد نظام جامعه را اداره بکند پیش بینی نشده؛ ..... این عیب را شما باید برطرف کنید.
شما باید یک بار دیگر، از طهارت تا دیات، نگاه کنید و فقهی استنباط کنید برای حکومت کردن. ما می خواهیم الان حکومت کنیم، بر مبنای فقه اسلام، اسلام ، اقتصاد دارد، روابط اجتماعی دارد، سیاست مالی دارد، سیاست پولی دارد،روابط خارجی دارد، جنگ دارد، صلح و مذاکره دارد، آتش بس موقت دارد، نظام کارگری و کارخانه دارد، مسائل حکومتی دارد، قانون گذاری دارد، مدیران دارد، بیعت دارد، اولوالامر دارد، اطاعت از اولوالامر دارد، ارتش دارد، سلسه مراکز دارد؛ این ها در اسلام هست، مگر میشود بگویید نیست؟!
خیلی خوب پیدا کنید ببینیم. باید کاری کنید که وقتی کسی رساله عملیه را باز کرد ، بداند چرا مالیات دارند می گیرند و چه جوری باید بگیرند و اگر نگیرند چگونه می شود و بقیه ی چیزهای دیگر.
از اسلام باید این ها استقصاء بشود. این کار را شما باید بکنید. 50 سال وقت داریم ما برای این کار؛ بنده نمی گویم این ها را شما سه چهار ساله درست کنید، 50 سال وقت دارید؛ 50 سال، زمان زیادی است، اما این کار هم بسیار کار عظیمی است . اگر شما قدم اول را برنداشتید، قدم پنجاهم برداشته نخواهد شد، این را بدانید.
امروز ما داریم حکومت می کنیم، اداره می کنیم کشور را، اما این اداره ی امروز ما، با ناشی گری، با بی اطلاعی، با عدم تجربه، با ندانستن نظر اسلام در بسیاری از موارد همراه است.
همین مقدارش است که در دنیا این غوغا را به پا کرده، همین مقدارش است که قدرت ها را از ما می ترساند، اگر آن جور کامل و صحیحش بود ببینید چه می شد!
بیانات در دانشگاه علوم اسلامی رضوی – 11/06/1364
@pavaragi
#پویش_نوشتن
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔴 دینواره استعمار؛ روایتی از زمینی شدن ایمان
✍️ امیرحسین کامل نواب
❇️در هر برهه از تاریخ، جریانهایی پدید آمدهاند که در ظاهر لباس دین بر تن داشتهاند اما در باطن، کارکردی سیاسی و اجتماعی برای قدرتهای باطل زمانه داشتهاند. «بهائیت» یکی از نمونههای برجسته این پدیده ها است؛ فرقهای که از دل بحرانهای فکری و سیاسی ایران قاجاری سربرآورد و به تدریج به ابزاری برای مهندسی فرهنگی و نفوذ در جامعه ایرانی- اسلامی بدل شد.
❇️در نیمه قرن سیزدهم هجری، جامعه ایران در معرض دو فشار همزمان قرار داشت: ضعف دولت مرکزی و نفوذ قدرتهای بیگانه. در چنین شرایطی، سید علیمحمد باب ادعای «نیابت خاص امام زمان(عج)» کرد و پس از مدتی، این ادعا به مهدویت و سپس پیامبری انجامید. پس از اعدام او به دستور امیرکبیر در تبریز، پیروانش دچار تشتت شدند تا آنکه یکی از آنان، میرزا حسینعلی نوری، با بهرهگیری از همین آشفتگی خود را «من یُظهرهالله»، پیامبرجدید و حتی «خدای خدایان» خواند.
✍️متن کامل در صفحه خبرگزاری فارس
#پویش_نوشتن
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی