eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰مُهْجَةُ قَلْبِ رُوحِ اللهِ ✍ محمد احراری؛ عضو کانون مدادالفضلاء 🔻در سال ۱۳۰۹، در قم مقدّسه دیده به جهان گشود. پس از طی دوران تحصیل در مقطع دبستان و متوسطه، در سن پانزده سالگی به تشویق پدر، تحصیل علوم دینی را آغاز نمود. ▪️وی در طول دوران تحصیل به موفقیت های چشمگیری دست یافت، به گونه ای که در سن هفده سالگی توانست مرحله ی مقدمات را به پایان رسانده و به مراحل سطوح وارد گردیده و معمّم شود. 🔗 متن کامل در خبرگزاری فارس 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
به مناسبت سالروز شهادت سومین امام جمعه شهید استان ✳️ تصویرسازی حجت‌الاسلام والمسلمین شهید 🏴 | @shabake_emamat
اگر ننویسیم، چه می‌ماند؟ صبح است و الحمدلله که پروردگارم، شنبه‌ی دیگری روزیم کرد. خانه در سکوتی غرق است؛ گاهی با صدای پرندگان بیرون، این سکوت می‌شکند، یا با آهی که از درونم برمی‌خیزد. لیوان چای میان دستانم گرم است، اما ذهنم در جست‌وجوی سوژه‌ای تازه، سرد و سرگردان. دنبال راهی می‌گردم برای آغاز نوشتن... از کمبود دانسته‌هایم رنج می‌برم، و از اینکه خاطره‌نویسی در میان ما رنگ باخته، دلگیرم. چه شخصیت‌های بزرگی داشتیم و داریم، اما از زندگی بسیاری‌شان نشانی در کتابی، سطری یا یادداشتی نیست. این فراموشی تقصیر من است، تویی، و شمایی که قلم دارید اما نمی‌نویسید. ما ساده از کنار روایت‌نویسی گذشتیم، در حالی‌که روایت، جانِ تاریخ است. رهبر بارها اهل قلم را فراخوانده‌اند که بنویسید، ثبت کنید، بازگو کنید. اما هنوز بسیاری از ما، با وجود شناخت از بزرگان، قدمی برنمی‌داریم. شاید گمان می‌کنیم کار ما نیست، یا واژه‌هایمان کوچک‌تر از آن‌اند که تاریخ‌ساز شوند. اما باور کن، هر قلمی سهمی در نجات حقیقت دارد. نوشتن، تنها ثبت خاطره نیست؛ احیای روح انسان‌هایی است که روزی زیسته‌اند، رنج کشیده‌اند و در سکوت رفته‌اند. اگر ما ننویسیم، فردا کسی از آنان نخواهد گفت، و آن‌گاه تاریخ ناقص خواهد ماند. پس باید بنویسیم؛ حتی اگر واژه‌هایمان ساده باشند. از مادربزرگ‌ها، از معلم‌ها، از شهدا، از آدم‌های معمولی با قلب‌های بزرگ. زیرا قلم، اگر روایت نکند، تاریخ خاموش می‌ماند. @howzavian_khuzestan
درایتِ روایت مولانا علی(علیه‌السلام) درباره شنیدن و نقل خبر در فرموده‌اند: با خبر، با درایت رویارو شوید و دربارهٔ آن خردورزی یا تعقل کنید و به روایت کردن صرف بسنده نکنید .. عليكم بالدرايات لا بالروايات.. (یعنی نقل کنندهٔ تنها نباشید، در محتوا و مضمون خبر بیندیشید.) راویان خبر بسیارند؛ اما آنانی که دربارهٔ آن می‌اندیشند کم! خالی از تکرار نیست اگر بگوییم در دوره انفجار اخبار و اطلاعات هستیم و قلب این انفجار در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و اجتماعی می‌تپد و در این دهکدۀجهانی هرکس به تناسب شبکه‌ای که استفاده می‌کند، مدام در معرض دریافت خبر است. فضای مجازی این پیامبر عصر مدرنیته، به دلیل زمینه سهلی که در خبر رسانی ایجاد کرده، زایشگاه بی‌دردسر یا کم دردسری برای جعل خبر نیز شده است. «باور دروغ» یا باورهای سطحی و مبتذل که محصول رسانه و سرگرمی‌اند، فرزندان متولد شده همین زایشگاه‌اند. باور دروغ هنگامی است که ما اخبار دریافتی را –به ویژه اگر داغ باشد– دوست داریم برای دیگران بفرستیم؛ غافل از آنکه نه تنها ممکن است، بلکه دقیقاً همان خبر دروغ است. بله، قطعاً نفس «شنیدن» به معنای «دانستن» نیست و با توجه به تجربۀ زیستۀ همه ما که بسیاری از اخبار شبکه‌های اجتماعی و مجازی مخدوش، نادرست و یا دروغ‌اند، می‌بایست درباره آنها سکوت کرده و خاموشی گزیده و یا آنکه به درایتِ خبر و گزاره پرداخته و از درستی آن مطمئن شد. در این‌باره بی‌ارتباط نیست اگر سفارش پرلطف مصطفای حق(ص) به مرتضای دین(ع) را بخوانیم که فرمود: «ای علی اگر مردم می‌کوشند با انواع خوبی‌ها به خداوند نزدیک شوند، تو با انواع خرد بر آنها پیشی بگیر!»(میزان الحکمه، ج٣، ص٢۴٠٣). منطبق با این توصیه، درایت‌ورزی و تعقل در برابر سیل اخبار نیز به‌ نظر می‌تواند یکی از شاه‌راه‌های سیر و سلوک باشد.‌ حافظ هم در مصرعی نغز که به ضرب‌المثلی پرمغز تبدیل شده می‌گوید: «یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش!» چه بهتر و زیبنده‌تر و البته خردمندانه‌تر که آدمی درباره مسئله و موضوعی که چیزی نمی‌داند و صرفا خبرش به او می‌رسد، اگر «درایت» نمی‌کند لااقل «سکوت» کند! علی خسروی @allikhosravi_ir @howzavian_hamedan
4.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فکر می‌کردیم ققنوس یه موجود خیالی است؛ اما ققنوس حقیقتا وجود داره... توی دفاع مقدس، علی عرب ققنوس شد. اگر غیرت همه ی مدعیان ملی گرایی را رو هم بذاری، نصف غیرت و فداکاری همین رزمنده ی بسیجی میشه؟ 👌@jahad_revayat
روزگار بی‌ جنبه‌ها! ✍رسول فرامرزی 🤳 شاید بتوان گفت روزگار ما، روزگار تَبرّج و تَبختر بی‌جنبه‌هاست و بسیاری از مردم روزگار ما بخاطر زیست اینستاگرامی و غربی، جنبه کتمان و رازداری شان کم شده است! ◇در چنین زمانه‌ای آدم‌ها نه فقط داشته‌های خود را، بلکه نداشته‌های خود را نیز کرایه می‌کنند تا با نمایش آن برای بینندگان پُز دهند! ◇در همین فرهنگ است که شاهد خانه‌ها و ساختمان‌های شفاف و تمام شیشه هستیم تا مبادا چیزی از نگاه بینندگان و رهگذران مخفی بماند! حتی آشپزخانه‌های باز (اُپن) که اغلب ما ناخواسته یا نیاندیشیده به آن مبتلی شده‌ایم، ثمره همین فرهنگ است. 🕊امیرالمومنین علیه‌السلام در حکمت ۲۸۶ نهج‌البلاغه می‌فرمایند «مَا قَالَ اَلنَّاسُ لِشَيْءٍ طُوبَى لَهُ إِلاَّ وَ قَدْ خَبَأَ لَهُ اَلدَّهْرُ يَوْمَ سَوْءٍ» ترجمه: مردم به كسى نگفتند «خوش به حال او» [یا به چیزی نگفتند چه خوب است] مگر اينكه زمانه روز سخت و بدى را برایش تدارک دید! ◇شارحان نهج‌البلاغه گفته‌اند منظور حضرت یکی از دو مطلب زیر است که اگرچه نوشته ما با هر دو احتمال مرتبط است اما بطور خاص ارتباط با مطلب دوم مدّنظرمان بوده است: ۱) هر آنچه در دنیا از انسان دلبری می‌کند و دیده‌ها را به خود می‌دوزد و همّت‌ها را به خود می‌خواند، در دفتر روزگار ثبت است که چون کالای دنیاست، بالاخره نابود شود. ۲) وقتی (از روی فخر فروشی یا نادانی و بی‌مبالاتی) داشته‌های خود را پیش چشمان طمّاع و حسود و نیازمند اهل دنیا گذاشتی، منتظر نابودی آن با چشم زخم‌ها و افسوس‌ها و فتنه‌های پی‌در پی زمانه باش! •┈┈••••✾•🌿🌺•✾••┈┈• ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آیت‌الله «سیدمصطفی خمینی(ره)» عالم تاثیرگذاری بود که در کنار امام راحل به مبارزه با استبداد طاغوتی رژیم شاه و عداوت استکبار شرقی و غربی پرداخت ▪️و پس از تبعید و زندان‌های فراوان در عراق توسط رژیم بعث و با همکاری ساواک به شهادت رسید ▪️آثار علمی ناتمام او در زمینه‌های مختلف فقهی نشان نبوغ ایشان در مسائل حوزوی بود که الگویی برای آزادگان جهان است. ________________ 🆔 @howzavian_mazandaran
🔻در گفتگو با استاد حوزه علمیه قم مطرح شد: 🔹 راهکارهای قرآنی تثبیت و تقویت «اتحاد مقدس» 🔹نخبگان الگوی وحدت و انسجام باشند نه سخنگوی آن ◻️ بدون تعامل مؤثر با رسانه و مخاطب‌شناسی نسل جدید، حتی صحیح‌ترین مفاهیم دینی نمی‌توانند جایگاهی پایدار در جامعه یابند. در گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم انجم شعاع استاد حوزه علمیه قم به بررسی مفهوم «اتحاد مقدس» از منظر قرآن و سنت پرداخت.👇 https://hawzahnews.com/xf6Wk @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه @HOWZAVIAN_kerman
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 آیین نقاره زنی به مناسبت شب ولادت حضرت زینب کبری (س) در حرم حضرت معصومه(س) @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
حجت الاسلام لیالی مطرح کرد؛ شهید سید مصطفی خمینی؛ درخشان اما مظلوم عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، عصر روز گذشته در نشست «از نجف تا قم؛ مسیر علمی و انقلابی آیت الله سید مصطفی خمینی» که به همت گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا در محل سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد، تأکید کرد: شهید آیت‌الله مصطفی خمینی، شهیدی مظلوم است و هنوز که هنوز است، گرد غبار مظلومیت بر چهره مصطفی و اندیشه‌هایش نشسته و برطرف نشده است. ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄ 》ما صدای رسای حوزه‌ایم 》 ✔️👇 🆔https://eitaa.com/joinchat/1150418947C7628f364a3 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅نسل زد یا نسل ضد!؟ ✍️نویسنده: دکتر علیرضا محمدلو 🔸در آغاز هزاره سوم، جامعه ایرانی در برابر نسلی ایستاده که در داوری‌های رسمی و گفتارهای عمومی هنوز به درستی شناخته نشده است. نسلی که نه تداوم نسل‌های گذشته است و نه شورش علیه آنان؛ بلکه نوعی بازتعریف موقعیت انسان در نسبت با ، و را نمایندگی می‌کند. 🔹 فرزند است، اما بیش از آن‌که مولود فناوری باشد، برآیند و محصول تجربه زیست‌جهان مجازی و واقعی درهم‌تنیده‌ای است که در آن، «من» دیگر محدود به زیست جسمی نیست. 🔸این نسل در مرزهای ادراک جدیدی نفس می‌کشد که در آن، ، دیگر امری بیرونی یا دستوری نیست، بلکه کنشی درونی، پیوسته و خودآگاه است. نسل زد، سوژه‌ای در جست‌وجوی نسبت تازه‌ای با حقیقت است؛ نه با ردّ مرجعیت، بلکه با بازخواست آن از موضع مشارکت و فهم. 📎جهت مطالعه کامل مقاله، کلیک کنید. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی