eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ضد صهیون‌ترین عاشورای تاریخ 🔸 دهه عاشورای امسال همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شُد ضدصهیونیستی‌ترین عاشورای تاریخ بود. 🔸 علاوه بر اینکه استقبال مردم از جلسات و هیئات و خروش جوانان بیشتر از سال‌های گذشته بود، در غالب هیئات، سخنرانی‌ها و نوحه‌خوانی‌ها با محوریت انقلاب، ایران، مقاومت و ضدیت با نظام سلطه و حمایت از مردم مظلوم غزه بود. 🔸 وفاداری به مقام ولایت و شخص مقام معظم رهبری، قدر مشترک مردمی بود که امسال عزای سیدالشهدا علیه‌السلام را با حماسه قرین کرده بودند. ✍️ حجت‌الاسلام استوار میمندی 🆔 @howzavian_fars
📝 📌 از هشدار حمله تا آرامش خیابان ✍️ حبیب‌الله اسداللهی | مدیر مرکز مطالعات فرهنگی تیام در حالی‌که تهدید نظامی معمولاً به اضطراب عمومی می‌انجامد، جامعه ایران پس از حمله رژیم صهیونیستی، رفتاری متفاوت از خود نشان داد: حضور پرشور در جشن غدیر، تقویت مشارکت اجتماعی و بازتولید اعتماد جمعی. ✅ این واکنش برخاسته از ذهنیت امنیتی مؤمنانه است؛ ذهنیتی که تهدید را در بستر ایمان، معنا و مسئولیت می‌بیند، نه ترس و فروپاشی. 🧠 امنیت در جامعه ایرانی، صرفاً نظامی نیست؛ بلکه پیوندی ژرف با باورهای دینی، حافظه تاریخی و اعتماد به نهادهای دفاعی دارد. 🌐 و در فضای مجازی نیز، مردم با روایت‌سازی و طنز، گفتمان وحشت دشمن را بی‌اثر کردند؛ نشانه‌ای از بلوغ فرهنگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی. 📚 این تجربه نشان می‌دهد که امنیت واقعی، از دل فرهنگ و ایمان و پیوند مردم با معنای زندگی می‌جوشد؛ الگویی ارزشمند برای سیاست‌گذاران فرهنگی. 🔎 برای مطالعه کامل این یادداشت، به سایت پژوهشکده مراجعه کنید: 🔗 http://rbo.ir/__a-3978.aspx ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری @howzavian_chaharmahalbakhtiari
🇮🇷مجموعه یادداشت‌های تولید شده توسط طلاب و اساتید جامعه الزهرا سلام الله علیها با عناوین مختلف به همراه نام نویسنده و پیوند دسترسی : 📄وقت طلایی روایت مقاومت ✍نجمه صالحی https://eitaa.com/jz2602/7504 --------------------------------- 📄آنگاه که زن رهبری می‌کند! ✍زینب پنجعلی https://eitaa.com/jz2602/7502 -------------------------------- ŸŸزینب وارث مادرانگی ✍طاهره‌‌ موحدی پور https://eitaa.com/jz2602/7499 --------------------------------- ŸŸجان ما به فدای جان شما! ✍فاطمه شکیب رخ https://eitaa.com/jz2602/7496 -------------------------------- 📄مقاومت و عزت طلبی؛ میراث عاشورا برای نسل های آینده ✍فاطمه تقی زاده https://eitaa.com/jz2602/7485 -------------------------------- 📄محرم؛ از سوگواری تا میدان کنشگری اجتماعی و اخلاق مقاومت ✍زینب پنجعلی https://eitaa.com/jz2602/7478 ------------------------------- 📄از اشک تا قیام ✍نجمه صالحی https://eitaa.com/jz2602/7477 ------------------------------- 📄اگر سر به سر تن به کشتن دهیم ✍معصومه فاطمی https://eitaa.com/jz2602/7476 ------------------------------- 📄عاشورا یک امانت الهی است ✍زینب صفایی https://eitaa.com/jz2602/7472 ------------------------------- 📄عاشورا در مصاف فرهنگ، رسانه و سیاست: رنج‌نامه یا حماسه‌ جاودانگی؟ ✍زینب صفایی https://eitaa.com/jz2602/7471 ----------------------------- 📄عاشورا؛ انتخابی برای همیشه ✍نجمه صالحی https://eitaa.com/jz2602/7470 ----------------------------- 📄در هیئتی که شمر هم سینه می‌زند... ✍زهرا کبیری پور https://eitaa.com/jz2602/7469 ----------------------------- 📄در مکتب کربلا، مرگ آگاهی، کلید فهم هستی ✍زینب صفایی https://eitaa.com/jz2602/7462 ------------------------------ 📄روز دوم محرم؛ نقطه‌ی عطفی در مسیر کربلا ✍زهرا کبیری پور https://eitaa.com/jz2602/7458 ----------------------------- 📄قدرت و اقتدار عاشورایی ✍هاجر رضایت https://eitaa.com/jz2602/7448 ------------------------------- 📄الگوی سوم زن مسلمان ✍فاطمه (سمیه) ربانی https://eitaa.com/jz2602/7445 -------------------------------- 📄عبرت‌هایی برای بصیرت‌افزایی ✍نجمه صالحی https://eitaa.com/jz2602/7438 ------------------------------- 📄اذن ورود به ماه محرم، در سایه‌ی مقاومت ✍ زهرا کبیری پور https://eitaa.com/jz2602/7435 -------------------------------- 📄این پیروزی، راوی می‌خواهد ✍زینب محمدحسینی تختی https://eitaa.com/jz2602/7434 ---------------------------------- 📄آتش‌بس: آرامش ظاهری، هوشیاری دائمی ✍نجمه صالحی https://eitaa.com/jz2602/7430 ---------------------------------- 📄از شب هنوز مانده دو دانگی ✍طاهره موحدی پور https://eitaa.com/jz2602/7429 ---------------------------------- ŸŸتکنیک عدم قطعیت! ✍طاهره موحدی پور https://eitaa.com/jz2602/7418 ---------------------------------- 📄گنبد آهنینِ ایمان و امید ✍زهرا ملکی https://eitaa.com/jz2602/7417 --------------------------------- 📄از تقابل تاریخی تا نبرد نهایی تحلیلی بر مواجهه‌ی تاریخی نظام اسلامی با جبهه‌ی سلطه ✍زهرا کبیری پور https://eitaa.com/jz2602/7416 -------------------------------- 📄قد کشیدن توأمان انسانیت و زنانگی در متن الهیات جنگ ✍فریبا علاسوند https://eitaa.com/jz2602/7415 ------------------------------- 📄ستون فقرات جامعه ✍️ موسوی باردئی https://eitaa.com/jz2602/7414 ------------------------------- 📄دست خدا ✍استاد جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/jz2602/7397 ------------------------------- 📄«بامانة خودتان...» ✍فاطمه میری طایفه فرد https://eitaa.com/jz2602/7379 ------------------------------- 📄بزرگترین درس عاشورا ✍اعظم ابوالحسنی عراقی https://eitaa.com/jz2602/7475 ------------------------------- 📄با سلاح خاموش آب به آسیاب دشمن نریزیم ✍زینب صفایی https://eitaa.com/jz2602/7436 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 📄سایت معاونت پژوهش 📄https://pjh.jz.ac.ir/ ┄┅═══••✾••═══┅┄ 📄کانال معاونت پژوهش 🌐https://eitaa.com/jz2602 📌@howzavian | نویسندگان حوزوی
. ▫️اگر ننویسیم... 👆 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✏️ما برای نعمت دین؛ زیر دِین خیلی‌ها هستیم! ✍️محمدجواد محمودی 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
مدنیت انقلابی در دفاع مقدس ۱۲ روزه دفاع مقدس ۱۲ روزه واقعیتی اجتماعی را به رخ کشید؛ اینکه پیش از آنکه حاکمیت، ساختار آسیب دیده نظامی خود را ترمیم بخشد، مردم به صورت یکپارچه از حاکمیت درخواست پاسخ جدی به دشمن را مطالبه کردند. جواد کاوندی https://virasty.com/HOWZAVIAN/1752296932121968991 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
. بعد از رفتننجمه صالحی برخی آدم‌ها تازه پس از رفتن، روشن‌تر دیده می‌شوند؛ نامشان، مسیر می‌شود؛ حضورشان، حتی در نبود، زنده‌تر از همیشه. او را حالا بهتر می‌شناسند. نه فقط به‌عنوان «پدر موشکی ایران»، که به‌عنوان مردی که حتی پس از شهادت، خواب را از چشم دشمن ربود. نامش هنوز لرزه می‌اندازد بر اندام صهیون، و سایه‌اش از دل آسمان بر زمین کشیده شده. در روزهایی که جهان فقط تماشا می‌کند و نهایت واکنشش بیانیه‌ای خنثی‌ست، او نشان داد چگونه باید ایستاد، چگونه باید پاسخ خون را داد؛ با شهاب‌هایی که فقط موشک نبودند، فریاد بودند، فریاد مظلومان بی‌صدا. اما آن‌چه دوست‌تر داشت، شاید دعایی بود که هر جمعه عصر می‌خواند. دعای سمات، بخشی از زیست او بود؛ نه فقط ذکر، که سبک زندگی. می‌گفتند هر هفته، در کنار خانواده یا یارانش، آن دعا را زمزمه می‌کرد. و حالا، کسانی هستند که هر ، به نیابت از او، همان دعا را می‌خوانند؛ تا سهمی داشته باشند در ادامهٔ راهش. زیباست وقتی کسی را با دعا به یاد می‌آورند و او از همان کسان است. @AFKAREHOWZAVI
📍رونمایی از جلد شماره هشتم مجله خردورزی ➖ دانشگاه در محاصره خود تحقیری آکادمیک 🎞 جامعه‌شناسی نمایشی ❓چرا علوم‌انسانی ما در آستانۀ مرگ مغزی است؟ ✔️ برخی از مطالب این شماره: 🚦چراغ خاموش سکولاریسم مروری بر راز پیش‌فرض‌های پنهان در ساخت افسانۀ بی‌طرفی علوم اجتماعی 🔺فراز و فرود فلسفه علوم اجتماعی در ایران روایت دکتر حمید پارسانیا از خیزش دانش اجتماعی اسلامی در برابر نظریه‌های وارداتی 🎥 دوربین‌های واژگون سینمای ایران و معکوس‌نگاری تحولات اجتماعی ❓شناخت واقعیت یا توجیه ایدئولوژیک؟ 🔺برزخ تئوری و تجربه نگاهی به کژتابی شناختی در فهم پیچیدگی‌های جامعه ایرانی 🏢 انحصار آکادمی بی‌اعتنایی دانشگاه، حوزویان را به تأسیس دانش اجتماعی اسلامی سوق داد 🔺نظام دانشگاهی در چنبره بوروکراسی ❓چرا جامعه‌شناسی ایران از حل مسائل اجتماعی عاجز مانده است؟ ▪️ گفتگو با دکتر تقی آزاد ارمکی 🔺تراژدی علوم اجتماعی آیا جامعه‌شناسی ایرانی، قربانی خودنمایی رسانه‌ای شده است؟ 🛒 پیش‌خرید مجله به‌زودی آغاز خواهد شد... 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_com
نویسندگان حوزوی
📍رونمایی از جلد شماره هشتم مجله خردورزی ➖ دانشگاه در محاصره خود تحقیری آکادمیک 🎞 جامعه‌شناسی نمایشی
. شماره جدید نشریه خردورزی ✔️ به انصاف، کاری ویژه و خواندنی👆 🔸به خصوص، استادان و دوستانِ اهل مطالعات اجتماعی از دست ندهند. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔻حماسه خون 🗓 به‌مناسبت واقعه مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ 🔹 پس از آن که زمزمه نقشه رضاخانی برای به تاراج دادن ارزش‏‌های دینی در قالب کشف حجاب به مردم رسید، اعتراضات سراسری در کشور آغاز شد. 🔹 در این میان یکی از علمای مشهد در شورای مجتهدان شهر، به‌عنوان نماینده معرفی شد تا با رضاخان مذاکره کند، ولی به محض رسیدن به تهران، به دستور رضاخان بازداشت و در ری ممنوع‌الملاقات شد. 🔹 مردم که در مسجد گوهرشاد به این امر اعتراض داشتند، خواهان مراجعت آن عالم شدند. در ادامه اعتراضات، در روز شنبه ۲۱ تیرماه، شعارهای ضدسلطنت و ضد حجاب‌زدایی داده شد و مسجد، یکپارچه سرود مقاومت سر می‌‏داد. 🔹 قوای دولتی که مقاومت مردم را دیدند، به دستور رضاخان به اجتماع آنان یورش برده و در کشتاری خونین، بین ۲ تا ۵ هزار نفر را کشتند. 🔹 به گفته شاهدان عینی، ماموران دولتی، شهدا و زخمی‏‌ها را به وسیله ۵۶ کامیون منتقل کرده و در خندق‏‌هایی که در اطراف مشهد پیش‏بینی شده بود دفن نمودند. بدین ترتیب، این فاجعه هولناک پایان یافت، ولی یاد این حماسه خونین، برای همیشه در تاریخ مبارزات ایران اسلامی باقی ماند. 🆔 @howzavian_fars
📌 ظهور ملی‌گرایی شیعی در ایران و چالش جدید روشنفکرنمایان ایرانی ✍️ دکتر عبدالله جلالی در سال‌های اخیر، شاهد ظهور ملی‌گرایی شیعی در ایران بوده‌ایم که به‌ویژه پس از حملات اخیر اسرائیل به کشور عزیزمان، تقویت شده است. این تحول نه تنها هویت ملی ایرانیان را تحت تأثیر قرار داده، بلکه باعث بروز درد مشترک میان روشنفکران نمایان ایرانی نیز شده است. ملی‌گرایی شیعی به عنوان یک پدیده جدید، هویت شیعی را به عنوان مدافع ایرانیت و تمامیت ارضی معرفی کرده است. این تغییر باعث شده است که بسیاری از روشنفکران و منتقدان نظام، در مواجهه با تهدید خارجی، به سمت همبستگی با نظام گرایش پیدا کنند. روشنفکرنماهای ایرانی که به طور سنتی از سکولاریسم و جدایی دین از سیاست حمایت می‌کردند، اکنون با چالشی جدی روبرو هستند. آن‌ها در مواجهه با این تحول، باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا می‌توانند در این شرایط جدید، به اصول خود پایبند بمانند یا اینکه باید به‌دنبال راه‌حل‌های جدیدی باشند که با واقعیت‌های موجود همخوانی داشته باشد. برخی از روشنفکران به شدت به این روند انتقاد می‌کنند و آن را به معنای گسترش بنیادگرایی می‌دانند. در حالی که دیگران بر این باورند که ملی‌گرایی شیعی می‌تواند به عنوان یک چتر حمایتی برای یکپارچگی ملی عمل کند. ظهور ملی‌گرایی شیعی در ایران نه تنها یک تحول سیاسی است، بلکه یک چالش عمیق برای روشنفکران ایرانی نیز به‌وجود آورده است. این تحول می‌تواند به عنوان یک فرصت برای بازتعریف هویت ملی و دینی در ایران مطرح شود، در حالی که روشنفکران باید با دقت به ارزیابی این تغییرات بپردازند و پاسخ‌های مناسب و مؤثری ارائه دهند. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی