eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
#باشگاه_نویسندگان_حوزوی_رسا _______________________🍃 #یادداشت | واقعیتی به نام "انتظار مردم از روحانیت" 🔴 در بخش‌های زیادی از فقه و اصول احاله به عرف به چشم می خورد. در واقع اجتهاد یعنی همان تطبیق حکم الهی با شرایط و نیاز‌های زمان و مکان. 🔵 بسیاری از طلاب در طول سال در مسجد یا نهادی خاص فعالیتی ندارند و تعداد کمی هستند که در طول سال همواره منبر و تریبون در دست دارند. ایام تبلیغی خاصی وجود دارد که فرصت رویارویی مستقیم با مردم برای همگان فراهم می شود از جمله ماه مبارک رمضان و ایام محرم و ایام شهادت حضرت زهرا(س). 🔵 با همه این وجود اگر نگاهی مقایسه‌ای بین روحانیت و سایر اقشار و گروه‌های خاص داشته باشیم، می‌بینیم فرصت‌های تبلیغی فضای مساعدی را برای روحانیت به وجود آورده تا از خطر دور شدن از بدنه جامعه رها شوند. فضایی که در اختیار هیچ دسته و گروه دیگری وجود ندارد. با این توضیح می توان ادعا کرد روحانیت مردمی‌ترین نهاد در بین همتایان خود است. 🔵 بسیاری نیز مشکل دور شدن از مردم را از آنجا می دانند که تشکل‌های مختلف توان پاسخگویی به همه‌ی نسل‌ها را ندارند و نمی‌توانند با نسل‌های جدید‌تر ارتباط برقرار کنند. روحانیت امروزه یک طیف گسترده‌ای از طلاب نوجوان تا مسن‌ترین افراد هستند. همه‌ی نسل‌ها در بین روحانیت دارای نماینده بوده و از این ناحیه مشکلی برای ارتباط روحانیت با جامعه وجود ندارد. ✍ مهدی خدایی #نهاد_روحانیت #روحانیت #منبر #منبر_و_خطابه #ارتباط_با_مردم #استاد_پناهیان 🌐rasanews.ir/002bWP 🆔 @rasanews_agency
#باشگاه_نویسندگان_حوزوی_رسا __________________________🍃 🔶 آغاز گام دوم در رسانه ملی؛ 🔴 فراخوان "نهضت مردمی تحول در صدا و سیما" 🔵 «نهضت مردمی تحول در صدا و سیما» در فرخوانی از مردم و فعالان فرهنگی جهت پیوستن به این نهضت و ارسال نقدها، مطالبات و پیشنهادات خود درباره عملکرد صدا و سیما دعوت کرده است. 🔵 از آحاد مردم، فعالان و تشکل‌های فرهنگی انقلاب اسلامی دعوت می‌شود نقدها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در قالب‌های مختلف پیام متنی (نظر، یادداشت، مقاله، گزارش و...)، محصولات صوتی و تصویری (مستند، کلیپ، ویدیوی شخصی، ...) و... به پایگاه اطلاع رسانی Gaamdovom.com ارسال نموده یا با هشتگ #گام_دوم_دررسانه_ملی در شبکه‌های اجتماعی منتشر نمایند. 🔵 دبیرخانه این نهضت مردمی که در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی واقع شده است، از مسئولان صدا و سیما دعوت می‌کند در سلسله جلسات نقد و بررسی این سازمان حضور یابند. همچنین دیگر مجموعه‌های فرهنگی جهت پیوستن به "فراخوان «گام دوم»؛ نهضت مردمی تحول در صدا و سیما" می‌توانند با شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ تماس بگیرند. #تحول_در_صدا_و_سیما #نهضت_مردمی_تحول_در_صدا_و_سیما #گام_دوم 🌐rasanews.ir/002bbF 🆔 @rasanews_agency
#باشگاه_نویسندگان_حوزوی_رسا _______________________🍃 #یادداشت | پاسخ روایی و عقلی بر یادداشت روزنامه همدلی | "شبهه پراکنی" عادتی جاهلانه یا طرحی بدخواهانه؟ 🔴 باید پرسید چرا کسانی که هیچ تخصصی در دین ندارند وارد مباحث می‌شوند؟ اما در کل آن دسته از روایات که دال بر کراهت پوشیدن لباس سیاه اند، شامل موارد عزا نمی‌شوند. 🔵 این فرد برای اثبات ادعای خود احادیثی از ائمه طاهرین(ع) آورده که در نظر اول مخاطب بی خبر قانع می‌شود و تصور می‌کند که امامان معصوم(ع) به راستی و در همه حال مخالف قطعی و سرسخت پوشیدن لباس سیاه بوده اند. 🔵 باید پرسید که چرا کسانی که هیچ تخصصی در حوزه دین ندارند وارد این مباحث آن هم به صورت عمومی می‌شوند؟ اگر این فرد این مکتوبات را برای خود می‌نوشت یا آن را برای بررسی صحت و سقم به یک عالم دینی ارجاع می‌داد، اشکالی در آن نبود و اتفاقا کاری بود عاقلانه و صحیح، اما وقتی کسی که اطلاعی از امور حدیثی و دینی ندارد مطالبی را جسته و گریخته از اینجا و آنجا جمع کند و با چسب تخیل آن‌ها را به هم چسبانده و طی سیاهه ای، آن را تحویل یک رسانه بدهد و آن رسانه نیز آن را بدون بررسی صلاحیت نویسنده آن منتشر کند، واقعا باید در نیت و خِرَد آن فرد و آن رسانه شک کرد. ✍ سیدحسین اکبرپور #همدلی #شبهه_پراکنی #روانشناسی_رنگ #سیاه_پوش 🌐rasanews.ir/002bbD 🆔 @rasanews_agency
1⃣اصلاح طلبان با طرح و تبیین دموکراسی در ایران به دنبال چه هستند؟ 2⃣دموکراسی مد نظر اصلاح طلبان چه ویژگی هایی دارد؟ و ... پرسش های دیگر نویسندگان فاضل حوزوی ....👇👇👇👇.........جهت اطلاع........ مقصود فراستخواه موانع و معدات صلح و دموکراسی در ایران علیرضا علوی‌تبار پیوند درونی صلح و دموکراسی حاتم قادری مشکله دموکراسی و شیعه گری پروانه سلحشوری: توسعه و دموکراسی؛ پیشنیاز فرهنگ صلح صادق زیباکلام: چرا انقلاب‌ها ختم به دموکراسی نمی‌شوند
✴️ اولویت انتشار یادداشت ها در باشگاه نویسندگان بر اساس "سوژه های کانال نویسندگان حوزوی" است. 🍃سپاس وافر 🍃
🔶 آثار نویسندگان حوزوی رسا در جدول پربیننده ترین خبرگزاری رسا 💐سپاس از تلاش ها و صبوری همه نویسندگان💐
#باشگاه_نویسندگان_حوزوی_رسا __________________🍃 #یادداشت | بازخوانی نظریه "شبکه معرفت دینی" استاد قائمی‌نیا؛ "ساختمان معرفت" در معرفت‌شناسی اسلامی چگونه است؟ 🔴پارادایم علم اسلامی، انسجام‌گروی در بستر مطابقت را به‌عنوان تئوری صدق درجه دومی و کاربردی می‌پذیرد. 🔵با توجه به اینکه پارادایم علم اسلامی، مبناگروی را به‌عنوان معیار صدق پذیرفته است، بدیهی است که ساختار برج آجری را رد نمی‌کند؛ در ساحتی از معارف بشری، دانش می‌تواند به صورت برج هم پیش برود. اما در عمل علم هیچگاه منحصر در این شیوه نیست؛ به عبارتی آنچه در عمل اتفاق می‌افتد، صرفا اینگونه نیست. 🔵پارادایم علم اسلامی، انسجام‌گروی در بستر مطابقت را به‌عنوان تئوری صدق درجه دومی و کاربردی می‌پذیرد. همین موضع معرفت‌شناختی باعث می‌شود این پارادایم در توصیف ساختمان معرفت، در استعاره برج، منحصر نشود و کل‌گرایی را بپذیرد. 🔵معرفت را نمی‌توان مانند برجی و یا مخروطی در نظر گرفت. دانشمند به این صورت عمل نمی‌کند که تعدادی معارف را به عنوان پایه بپذیرد و سپس هر نوع معرفت دیگر را بر پایه آن‌ها مبتنی سازد. او هیچ‌گاه آجر‌های برج معرفت را بر روی هم نمی‌چیند تا برج معرفت را بسازد. بلکه او به معنای دقیق کلمه، توری می‌بافد که حاشیه‌های آن، شرایط مرزی دارد. به عبارتی، کسب معرفت در پارادایم علم اسلامی، به‌گونه‌ای است که در نهایت کل در هم‌بافته‌ای ساخته می‌شود که در حواشی با محدودیت‌هایی همراه است. ✍ علی ابراهیم پور #معرفت #ساختار_معرفت #پارادایم #علم_اسلامی 🌐rasanews.ir/002bdq 🆔 @rasanews_agency
#باشگاه_نویسندگان_حوزوی_رسا ________________________🍃 نقدی بر یک #یادداشت؛ منبر سکولار برای حمایت از دولت 🔴به نظر می‌رسد ناکامی‌های دولت سبب شده است که برخی روحانیون حامی دولت، برای حمایت از دولت مجبور به تفسیر سکولار از قیام عاشورا شده و آن را در اخلاق و معنویت خلاصه کنند! 🔵اصل این حرف که منبر نباید به سخنرانی سیاسی صرف بپردازد و هیات‌ها نباید به میتینگ یک جریان سیاسی تبدیل شوند حرف درستی است چرا که همان گونه که نویسنده محترم نوشته است: «ماه محرم بهترین فرصت برای بهره گیری از ظرفیت منبر و خطابه برای تبیین و بازگویی صحیح فلسفه قیام عاشورا است.» ایشان سپس در ادامه توضیح داده است که: «اگر می‌خواهیم جلسات عزاداری اباعبدالله را سیاسی هم بکنیم باید از مشی و مسیر ایشان برای ایجاد وحدت و محبت بین مردم و جریانات سیاسی استفاده کنیم.» 🔵ظاهرا ایشان دفاع از برجام و دولت را جز پیام‌های اخلاقی و معرفتی و معنوی عاشورا می‌داند! اما شایسته است ایشان پاسخ دهد اگر کسی فرمایشات رهبری در مورد برجام را به طور کامل بیان کند آیا باز به خطا رفته است؟ در منطق عاشورایی است که باید گفت «من به مذاکره با دشمن خوش بین نیستم» و نباید به دشمن اعتماد داشت و اگر دشمن خرش از پل بگذرد به ریش شما خواهد خندید! ✍ مهدی عامری #عزاداری #امام_حسین #حسینیه_رسا #غرویان #سکولاریسم #منبر_سکولار 🌐rasanews.ir/002bdo 🆔 @rasanews_agency
👌هفدهمین گعده نویسندگان حوزوی / سه شنبه 2 مهر ماه 98 🍃با یادداشت خوانی اعضای باشگاه نویسندگان حوزوی | عصرانه‌ای متفاوت در کنار اهالی قلم حوزه محمد اصغری مرجانلو 🌐rasanews.ir/002YbZ | "خود اصل‌ پنداری" آفتی که مدیران نظام را تهدید می‌کند محمدصادق ناطقی 🌐 rasanews.ir/002atB | سالم سازی روان با سیاهپوشی در ایام عزاداری سیدحسین اکبرپور 🌐rasanews.ir/002bUz | نقدی بر یک یادداشت حاشیه‌ساز؛ کلاف سردرگم سیاه‌نمایی از عزاداری مجید پاک‌نیت 🌐rasanews.ir/002bYa | چادر مجرمان؛ انتخاب حجاب یا فریب افکار عمومی؟ داود موذنیان 🌐rasanews.ir/002bV0 | فهم اشتباه و آشکار از "عُرف" | نقدی بر "نقد سیاهپوشی" بابک_شکورزاده 🌐rasanews.ir/002bWU ساعت 16 تا 18، سالن جلسان خبرگزاری رسا نشانی: میدان مفید، خیابان بهشت، بعد از ساختمان شهرداری، خبرگزاری رسا 🔵 حضور برای طلاب و فضلای علاقه مند به نویسندگی و فعالیت‌های رسانه‌ای آزاد است. ارتباط با دبیر @rahil1357
#باشگاه_نویسندگان_حوزوی_رسا ________________________🍃 #نظر_وارده | اکبرین و آقامیری زیر یک عَلم 🔴 سخنان آقای خلع لباس شده با چاشنی به سخره گرفتن قرآن و آموزه‌های آن، رویه همیشگی اوست. به او توصیه می‌کنیم: عقاید خودت را به یکی از مراجع معظم تقلید عرضه کن. 🔵 ملاکها، سطح فهم و درک شخص را نمایان می‌کند. گاهی یادآوری اولیات و بدیهیات روشنگری می‌کند. مانند بیان گفته: آب مایه حیات است. درست است کاملا پیش پا افتاده است و کودکان نیز میدانند؛ اما گاهی افراد مصرف گرا را به روش اعتدال در مصرف آب سوق می‌دهد. حال بدیهی‌ترین گفته را به اکبرین می‌گوئیم: آیا میدانی که باید عقل را ملاک تشخیص قرار داد؟ 🔶 ملاک واقعی 🔵ملاک واقعی، عقل و شرع است و نه تعداد دنبال کننده یک صفحه اینستاگرام؛ و نه میلیون‌ها تعداد بازید از یک کلیپ. اگر ملاک این باشد باید گفت؛ افراد مسلمانِ منحرف که اسلام را وارونه فهمیدند و تعداد بازدید کلیپ‌های آنها، دو میلیون است بر حق هستند. این نیز از اولیات بود و شاید راهی برای تذکر و به خود آمدن اکبرین باشد. 🔶 فریب چه کسی؟ 🔵 برای اهل علم و دانش کاملا هویداست او تهی از فهم دین است و خود او بر آن شاهد است. باز باید به او گفت: با شیادی و بازیگری در دین مردم را منحرف نساز و به آن‌ها امید واهی تزریق نکن. ممکن است عده‌ای کم اطلاع را فریب بدهی، اما به راستی وجدان خود را چه می‌کنی؟ پاسخ پروردگار را چه می‌دهی؟ ✍ سید تقی نوری #اکبرین #خلع_لباس #سید_حسن_آقامیری #آقامیری 🌐rasanews.ir/002bhk 🆔 @rasanews_agency
_________________🍃 | خودتحقیری ممنوع 🔴دشمن در پروژه «خودتحقیری» می‌کوشد با کمک رسانه‌ها و ساختن فیلم‌های مختلف، پمپاژ اخبار و مهندسی افکار، غرب و مشخصاً آمریکا را بهشت گمشده و موعود بشر امروز معرفی کند. 🔵«آیت‌الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت...». اینها سخنان هنری کسینجر استراتژیست معروف آمریکایی در مورد انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) است. 🔵انقلاب اسلامی ایران، یکی از مهمترین رویداد‌های قرن بیستم، با محوریت معارف قرآن و عترت و هدایت و حاکمیت ولایت فقیه در عصر حاضر از سویی موجب اعجاب اندیشکده‌های سیاسی و استراتژیست‌های کهنه کار و درهم شکستن ابهت شرق و غرب و از سویی دیگر مایه امید مستضعفان جهان و الگویی برای نهضت‌های آزادی بخش شد و جبهه‌ای فرامنطقه‌ای را ضد امپریالیسم جهانی، بسیج کرد. 🔵دشمن در پروژه «خودتحقیری» می‌کوشد با کمک رسانه‌ها و ساختن فیلم‌های مختلف، پمپاژ اخبار و مهندسی افکار و رفتارِ گروه‌های هدف، غرب و مشخصاً آمریکا را بهشت گمشده و موعود بشر امروز معرفی کند و بگوید شعار‌هایی مانند «ما می‌توانیم»، «استقلال و خودکفایی»،....و «استکبارستیزی» شعار‌هایی پوسیده و قدیمی، تنش زا، فاقد عقلانیت جمعی و موجب انزوای ایران در جامعه جهانی است. ✍ محمد مهدی امیدوار 🌐rasanews.ir/002biX 🆔 @rasanews_agency