eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺حمله دوست و دشمن به قاسمیان! ✍️ رسول فرامرزی در مجله مجازی نویسندگان چهارمحال و بختیاری نوشت: 📍اینکه عربستان سعودی، دشمن حقیقی ما نیست و برخی فعالیت‌های ضد فرهنگی این رژیم مانند ایجاد رسمیِ قمارخانه‌ها و مراکز فساد و غیره اگرچه جراحتی است بر قلب اما جزء مسائل اولویت دار جهان اسلام نمی‌باشد و در جنگ وجودی جاری بین محور مقاومت با استکبار جهانی، جایی برای درگیری با امثال عربستان وجود ندارد و باید تلاش کرد تا دشمن واقعی نتواند از ظرفیت عربستان استفاده کند، همه سخنان صحیح و قابل دفاعی است اما با این حال به نظر می‌رسد، واکنش یکپارچه مسئولان جمهوری اسلامی از وزیر امور خارجه گرفته تا سفیر و امیر الحاجّ و دیگران و نیز پرداخت رسانه‌های مختلف به ویژه برخی رسانه‌های نامهربان اصلاح طلب، در توبیخ و تحقیر یک عنصر ارزشمند فرهنگی، زیاده روی و اعلام انفعال به طرف سعودی بود! بعلاوه آن که این مواضع _مع‌الاسف_ میدان وسیعی در اختیار معاندان و غرض ورزان نسبت به دین و روحانیت قرار داد تا برخی افراد به خود اجازه دهند بر اصل غیرت‌ورزی دینی برای ارزش‌های الهی بتازند! 📍شاید می‌شد بدون لطمه زدن به روابط حسنه موجود با عربستان، بیشتر از این بر عزّت زوار ایرانی و ارزش‌های دینی ایستاد! حداقل کاری که می‌توانست در این اتفاق انجام بگیرد، این بود که مسئولان جمهوری اسلامی بی دلیل وزن این اتفاق را بالا نمی‌بردند و در توئیت‌های خود به ورطه چاخان‌گویی از عربستان نمی‌افتادند! و در نهایت اینکه مسئولان باید بدانند راهبرد ما در نزدیک شدن به عربستان از همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی می‌گذرد نه تساهل و تسامح دینی و مذهبی! 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
«از بغض تا قله» ✍ سیده الهام موسوی در مجله مجازی نویسندگان خوزستان نوشت: اوضاع سوریه را رصد می‌کردم، با خود گفتم: «خواستند آبادش کنند، اما روزبه‌روز مانند خانه‌ای‌ست که دیوارش فرو می‌ریزد و حرامیان در آن صاحب‌اختیار شده‌اند. مردم با مملکت خود چه کردند؟! می‌توانستند از دلِ ظلم، خودشان را به شکوفایی و اقتدار برسانند، اما راه را اشتباه رفتند.» هستند آدم‌هایی که تحت فشار بودند، اما به جاهایی رسیدند که هیچ‌کس انتظارش را نداشت. چرا؟ چون پشتوانه‌ای جز خدا نداشتند. خدا کمکشان کرد؛ به‌قول رهبر، تا به قله برسند. حکایت این آدم‌ها، دقیقاً مثل کشور ما ایران است. با تمام تحریم‌ها، باز هم در مسیری قدم گذاشته که کسی انتظارش را ندارد. این سختی‌ها و تحریم‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شوند؛ ناراحت می‌شود، بغض می‌کند، گریه می‌کند، اما باز هم پرقدرت ادامه می‌دهد. سؤال این است: چه چیزی باعث اقتدار، شکوفایی و عزم این کشور می‌شود؟ درست حدس زده‌اید: «خدا». امام صادق (علیه‌السلام) چه زیبا می‌فرمایند: «هرکه بر خدا توکل کند، خداوند او را کفایت می‌کند و از جایی که گمان نمی‌برد، به او روزی می‌دهد.» (الکافی، ج ۲، ص ۶۶) اوایل انقلاب، ایران وارد جنگی شد که ای کاش فقط با یک کشور بود؛ بلکه چندین کشور در برابرش قرار داشتند. آن وقتی که در مسیرِ خدا هستی، آن هشت سال جنگ نبود؛ بلکه هشت سال سیر و سلوک مردان، زنان، جوانان و نوجوانان بود. اینجا بود که ریشه محکم شد، امید جان گرفت و تلاش کم نشد. وقتی دل و هدف برای خدا باشد، روزبه‌روز به مقصد نهایی نزدیک‌تر خواهیم شد. وَ الَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ (و کسانی که در راه ما کوشش کردند، قطعاً راه‌های خود را به آنان نشان می‌دهیم، و خداوند با نیکوکاران است.) سوره عنکبوت، آیه ۶۹ 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
💠عبادت عاشقانه در طواف خانۀ خدا شیخ محمدرضا نعمانی از شاگردان و همراهان شهید صدر در کتاب شرح صدر می‌نویسد: به همراه شهید صدر به عمره مشرف شدم. او هر روز به مسجدالحرام می‌رفت و نماز ظهر و عصر را آنجا اقامه می‌کرد. بعد برای ناهار به هتل برمی‌گشت و سپس بار دیگر در حدود ساعت دو ظهر که به‌دلیل گرمای شدید، ازدحام جمعیت کم بود، به آنجا برمی‌گشت. زمین مسجدالحرام با سنگ مرمر طبیعی - که با سنگ‌های مرمر الآن فرق دارد - فرش شده بود و از شدت گرما در آن ساعات کسی نمی‌توانست طواف کند، اما شهید صدر همان وقت پابرهنه به مسجد می‌رفت و من هم همراهش می‌رفتم و طواف می‌کردم. یک روز، بعد از اینکه از مسجدالحرام برگشتیم از ایشان درباره این قدرت عجیبش برای تحمل گرما سؤال کردم. گفت: «تا وقتی که در مسجدالحرام هستم گرمای هوا را احساس نمی‌کنم، اما بعد از اینکه به هتل برمی‌گردم حس می‌کنم پایم درد می‌کند». ... یادم می‌آید در تمام آن مدت طعم گوشت را نچشیدیم و اکثراً غذایمان نان و تخم‌مرغ و ماست بود. وقتی این موضوع را با شوخی برای شهید صدر مطرح کردم، گفت: «ما برای عمره به اینجا آمده‌ایم، نه خوردن». 📚 شرح صدر، ص١٧٢_١٧٣. مجله مجازی نویسندگان چهارمحال و بختیاری 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"ابراهیم فرزند روح الله" ▫️خداوند اراده کرده است خمینی عزیز را بالتفصیل به ما بنمایش بکشاند، خمینی عزیز (ره)، برای دهه ۶۰ ،دهه ۵۰ بالإجمال بود و ما شئون مختلف شخصیت ایشان را امروزه در قالب و قامت انسان مشاهده می‌کنیم. ▫️حاج قاسم عزیز یک رائحه‌ای بود و حضرت آیت الله شهید رئیسی رائحه دیگری از این مرد الهی بود که برای مردمان این زمان خداوندلطف کرده است. 📌بمناسبت فرارسیدن نیمه خرداد 🎙 حجت‌الاسلام غفاری مجله مجازی نویسندگان زنجان 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺خوانش امیدوارانه از آشفتگی‌های معاصر 🔻پست مدرنیسم و مهدویّت چه نسبتی با هم دارند؟ ✍️محمدامین امامی در نگاه نخستین، وضعیت جهان معاصر، با سیطره‌ی ظاهری تفکرات پست‌مدرن، رنگ و بوی ناامیدی و انحطاط به خود گرفته است. گسترش بی‌سابقه‌ی جریان‌های الحادی و انکار ماوراءالطبیعه، رواج بی‌بندوباری‌های اخلاقی و فروپاشی بنیان‌های سنتی خانواده و اجتماع، و از همه مهم‌تر، سرگردانی و فقدان معنا در زندگی بسیاری از انسان‌ها، همگی نشانه‌هایی از یک سراشیبی تند به نظر می‌رسند؛ اما در دل این تاریکی‌ها، بارقه‌ای از امید نهفته است همان‌گونه که خداوند متعال می‌فرماید: «عسی أن تکرهوا شیئاً و هو خیرٌ لکم» (بقره: 216)- چه بسا چیزی را ناخوش بدارید، و آن برای شما نیک باشد. بررسی عمیق‌تر انگیزه‌ها و ویژگی‌های این نسل جدید نشان می‌دهد که ریشه‌ی بسیاری از آشفتگی‌های رفتاری و فکری آنان، صرفاً ناشی از انکار خدا یا بی‌اعتنایی به ارزش‌های اخلاقی نیست، بلکه فراتر از آن، به یک میل بنیادین به ساختارشکنی و عبور از چارچوب‌های کهنه بازمی‌گردد. به نظر می‌رسد که در عصر پست‌مدرن، یک زلزله‌ی عظیم در ساحت ادراک و شناخت بشر در حال وقوع است. این تکانه‌های عمیق، تمامی ساختارها، باورها، و پیش‌فرض‌های پیشین را به چالش کشیده و هاله‌ای از تردید را بر آن‌ها افکنده است. دیگر هیچ چیز به سادگی پذیرفته نمی‌شود و هر ادعایی، نیازمند بازبینی و اثبات مجدد است. 🔗متن کامل در مجله مجازی نویسندگان تهران 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
. ✔️ خط به خط با روح‌الله ✍️ نجمه صالحی در مجله مجازی افکار بانوان حوزوی نوشت: این روزها، در ایام فراغت از کار، مطالعه‌ی کتاب روح‌الله نوشته‌ی هادی حکیمیان برایم به اولویتی شیرین و جدی تبدیل شده است. سطر به سطر این کتاب را که می‌خوانم، احساس می‌کنم در حال زیستن در دل صفحات تاریخم. نثر روان و دلنشین نویسنده، مرا بی‌اختیار با خود می‌برد؛ به ژرفای دهه‌ی سی هجری شمسی، به روزگاری که امام خمینی (ره) در اوج شکوفایی فکری و مبارزاتی‌اش بود. همراه با روایت کتاب، قدم به فضای مدرسه‌ی فیضیه می‌گذارم، در کنار علما و بزرگان می‌نشینم و لحظه‌به‌لحظه‌ی آن روزگار را زندگی می‌کنم. بی‌آن‌که احساس خستگی کنم، دریچه‌ای نو به گذشته پیش رویم گشوده می‌شود؛ گویی زمان از حرکت ایستاده و من، همسفر با روح‌الله، در میان حوادث آن دوران تنفس می‌کنم. بی‌تردید اگر کسی بخواهد با تاریخ شفاهی معاصر و انقلاب اسلامی آشنا شود، کتاب روح‌الله از بهترین گزینه‌هاست. مطالعه‌ی این اثر، به‌ویژه برای جوانان، ضرورتی دوچندان دارد؛ نه‌تنها برای شناخت تاریخ، که برای فهم روحی که در کالبد آن انقلاب جاری بود. با روح‌الله زندگی کنید؛ این کتاب صرفاً خواندنی نیست، تجربه‌ای زیسته است. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
. 💐 حیا، عنصر اساسی عشق زمینی در آثار نظامی 🔅استاد آتشین صدف، عضو ارشد هیأت تحریریه شبکه نویسندگان حوزوی در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان: 🔸 اساساً بخشی مهمی از ادبیات عاشقانه‌ی ما مخصوصاً در عشق زمینی محصول کار نظامی است؛ در حالی که در آثار سنایی یا مولانا بیشتر عشق آسمانی را می‌بینیم. البته در آثار نظامی هم از عشق آسمانی و هم از عشق زمینی صحبت شده است. 🔗 متن کامل در خبرگزاری شبستان 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
◽️ بازخوانی میراث علمی امام محمدباقر(ع) در کتاب شکافنده دانش 💢 به بهانه فرارسیدن سالروز شهادت جانسوز امام محمدباقر(ع)؛ 📖 معرفی کتاب «شکافنده دانش(امام محمدباقر علیه السلام)» منتشر شده توسط کانون اندیشه جوان پژوهشگاه: ◾️ کتاب «شکافنده دانش» به قلم رسول جزینی، زندگی علمی و روش‌شناسی امام محمدباقر(ع) را در سه فصل بررسی می‌کند. 🔺 نویسنده با نگاهی به بستر تاریخی و فرهنگی عصر امام، به تبیین نقش بی‌بدیل ایشان در پایه‌گذاری فقه استدلالی شیعه و تربیت شاگردان برجسته می‌پردازد. 🟢 در این اثر، روش عقلانی امام در پاسخ‌گویی به مسائل نوپدید دینی و مبارزه با انحرافات فکری آن زمان با دقت تحلیل شده است. ▪️ کتاب همچنین تلاش دارد میان روش امام باقر(ع) و نیازهای فکری امروز جامعه مسلمان، پیوندی مؤثر و الهام‌بخش برقرار کند. 📩 خواندن این کتاب فرصتی است برای تأمل در میراث علمی امام باقر(ع) و بهره‌گیری از آن در حل مسائل فکری امروز... 🔍 سفارش کتاب و کسب اطلاعات بیشتر👇 🌐 poiict.ir/product/k-4094 @howzavian_alborz
💠ادب نقد استاد؛ تجلی غیرت، بصیرت و اخلاق فضلای جوانمهدی عامری 🔸در روزهای اخیر، ماجرایی پیرامون دیدار یکی از علمای شناخته‌شده تهران با برخی از چهره‌های جریان فتنه، واکنش‌هایی را در میان طلاب و روحانیون جوان برانگیخت. در پی این رویداد، آنچه جلوه‌گر شد، نه فقط یک اختلاف‌نظر، بلکه نمایشی از بالندگی، پویایی و پیشرفت حوزه‌های علمیه بود. 🔸طلاب جوانی که در برابر این اتفاق موضع گرفتند، با رعایت جایگاه و توجه به سوابق و خدمات علمی و عملی استاد خویش، در کمال ادب و احترام به سابقه علمی و تبلیغی ایشان، با استناد به آیات قرآن، روایات اهل‌بیت(ع) و اصول روشن دینی، واکنش‌هایی روشنگرانه و اخلاق‌مدارانه ارائه کردند؛ واکنش‌هایی که هم حاکی از تعهد به حق بود و هم ضمن نشان دادن ولایت‌مداری، التزام به اخلاق شاگردی را نشان می‌داد و به وضوح، نمایانگر پویایی و مسئولیت‌پذیری حوزه علمیه بود. 🔸در پاسخ‌هایی که مطرح شد، نه توهین و نه تخریب دیده می‌شد؛ بلکه استدلال، منطق، و ادب دینی در کنار هم حضوری پررنگ داشتند. طلاب جوان ما نشان دادند که می‌توان هم شاگرد بود و هم منتقد؛ هم مؤدب بود و هم مدافع حقیقت. 🔸این رویکرد شجاعانه، سنجیده و اخلاقی، نشانه‌ای روشن از پیشرفت حوزه‌های علمیه است. پیشرفتی که تنها در کتاب‌خواندن و منبر رفتن خلاصه نمی‌شود، بلکه در عمق‌بخشی به فهم اجتماعی از دین، درک جایگاه تاریخی علما، و نیز احساس مسئولیت در قبال مسیر انقلاب اسلامی تبلور می‌یابد. این همان افق روشنی است که امام خمینی(ره) برای حوزه‌ها ترسیم کردند و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) همواره بر آن تاکید داشته‌اند؛ حوزه‌ای زنده، مسئول، آگاه، پرسشگر و انقلابی. 🔸با این حال، نباید از نظر دور داشت که عده‌ای در پی آن‌اند که فضای این گفت‌وگوهای درون‌حوزوی را برهم بزنند و با سیاست‌زدگی و هوچی‌گری، این مباحثات صادقانه را به بیراهه بکشند. اما تجربه نشان داده است که طلاب آگاه ما بارها و بارها در تاریخ حوزه با چنین مباحثاتی روبه‌رو بوده‌اند و اجازه نخواهند داد که دلسوزی‌های درون‌طلبگی، به دستاویزی برای سوءاستفاده جریانات سیاسی و رسانه‌ای بدل شود. کاش این افراد از این معرکه یاد نوع مواجهه با اختلافات و شیوه درست نقد را بیاموزند. 🔸امید می‌رود استاد ارجمند، شیخ حسین انصاریان، این واکنش‌ها را نه به‌عنوان جسارت و حاشیه‌سازی، بلکه به‌مثابه میوه‌های درختی ببینند که خود سال‌ها به آبیاری آن پرداخته‌اند. این شاگردان، که با الهام از آموزه‌های اخلاقی و دلسوزانه ایشان چنین دغدغه‌مندانه به میدان آمده‌اند، همان‌گونه که ایشان منادی اخلاق، مدارا و رأفت بوده‌اند، شایسته است با همان بزرگواری، صدای شاگردان دغدغه‌مند خود را بشنوند و در مسیر رشد این نهال‌های نورس دینی، همراه و مشفق باقی بمانند.کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوي‏ عَلي‏ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ. @howzavian_tehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هشتاد و سومین محفل شعر مهروماه 🔹همراه با رونمایی از مجموعه شعر«سی سال بعد» اثر عاطفه جوشقانیان 🔹تقدیر از شعر برتر ماه به انتخاب حاضرین 🔹تقدیر از شاعران متولد خردادماه 🔹با حضور: سید محمد جواد شرافت شاعران قم و شاعران انجمن سه شنبه‌های ماه اصفهان 🔸یک نکته یک درنگ: سیدمهدی حسینی رکن آبادی 📆زمان: سه شنبه 13 خردادماه 1404 ⏰ساعت 16 📍مکان: بلوار الغدیر، کوچه ۸،‌ مجتمع تربیتی هدایت، سالن زائر 📍مسیریابی سالن برگزاری در نشان ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ @shaeranehowzavi